Komt de WK-match Georgiev – Ndjofang nog van de grond?

Post Reply
Wieger Wesselink

Re: Komt de WK-match Georgiev – Ndjofang nog van de grond?

Post by Wieger Wesselink » Wed Oct 14, 2015 12:41

A.Presman wrote:http://fmjd.org/downloads/news/941/Shor ... 0-2015.pdf

- On proposal of the federations of Turkey and Mongolia the General Assembly accepted that the
FMJD will supply 15,000 euro prize money for the world title match Georgiev-Ndjofang and the
FMJD president will add another 2,500 euro. The match will be played at the end of October in
- Turkey who will pay for the cost of stay. Further details about the match will follow shortly.
(after the GA also the Dutch draughts sponsor Maarten van Leenen promised to add €2,500 to
the prize fund)
Een zeer goede zaak dat de match toch nog wordt gespeeld! Beter laat dan nooit.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Wed Oct 14, 2015 16:49

Waar blijven de verdere details? Zijn de partijen bijvoorbeeld live te volgen online? Wanneer is het toernooi precies? Hoeveel partijen worden er gespeeld? Er kan geen sprake meer zijn van enige vorm van professionaliteit. Voor mij is deze match nu nog organiseren een regelrechte ramp. Hieronder een summiere uitwerking van mijn gedachten.

1. Welke promotionele waarde heeft deze match nu nog met een maand erna een groot WK? Hoe gaan we dit verkopen aan de media? Die snappen er niks meer van.
2. Beide heren zullen vermoeid aan de start verschijnen bij het echte werk.
3. De tegenstanders van de heren zullen al wat nieuwtjes kunnen ontdekken uit de matchpartijen.
4. Welke nevenactiviteiten worden er georganiseerd om de match ook echt te laten bloeien in Turkije?

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Wed Oct 14, 2015 19:00

Michel Stempher wrote:Waar blijven de verdere details? Zijn de partijen bijvoorbeeld live te volgen online? Wanneer is het toernooi precies? Hoeveel partijen worden er gespeeld? Er kan geen sprake meer zijn van enige vorm van professionaliteit. Voor mij is deze match nu nog organiseren een regelrechte ramp. Hieronder een summiere uitwerking van mijn gedachten.

1. Welke promotionele waarde heeft deze match nu nog met een maand erna een groot WK? Hoe gaan we dit verkopen aan de media? Die snappen er niks meer van.
2. Beide heren zullen vermoeid aan de start verschijnen bij het echte werk.
3. De tegenstanders van de heren zullen al wat nieuwtjes kunnen ontdekken uit de matchpartijen.
4. Welke nevenactiviteiten worden er georganiseerd om de match ook echt te laten bloeien in Turkije?
1. Het is van groot belang dat de match gespeeld wordt. Een WK-match die niet gespeeld wordt betekent imagoschade voor de damsport. Het maakt een alerbelabberdste idnruk als zelfs de werelddambond niet geïnteresseerd zou zijn in het doorgaan van de match. Ik ben blij dat de match wel gespeeld wordt daarom.

2. Een gezocht bezwaar, waar maak je je druk om?

3. Dit gaat echt nergens over. Wanneer de match ook gespeeld wordt, anderen kunnen de partijen sowieso analyseren.

4. Dat merk je vanzelf wel. Turkije is van harte welkom als nieuwe damnatie. Op het Ek in Tallinnn waren ze met een grote delegatie en man, o man, ze hadden er duidelijk lol in. Ali en co zullen vast wel wat leuks organiseren tijdens de match, misschien wel een simultaan voor kinderen door Michel Stempher?

Spijkers op laag water, Michel!
Last edited by Kosmos on Thu Oct 15, 2015 05:39, edited 2 times in total.
Heaven is no location, but a state of mind

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Wed Oct 14, 2015 19:11

Het is mooi voor de spelers en voor het Afrikaanse dammen dat de match gespeeld gaat worden. Ook mooi dat Harry Otten en Maarten van Leenen bijdragen in het prijzengeld.

Ik heb begrepen vanuit een persoonlijk verslag van Darya Tkachenko op Facebook dat Jean-Marc Ndjofang een heel emotionele toespraak gehouden heeft bij de General Assembly in Izmir. (Wat hij precies heeft gezegd weet ik niet, maar ik heb zelf een aantal keren ook heel emotionele email van hem gehad.)
Dat heeft erin geresulteerd dat Bat-Erdene, de president van de Aziatische confederatie is gaan lobbyen om de match alsnog door te laten gaan. Ook de Turkse damfederatie ging ervoor (heeft ook heel ambitieuze plannen) en toen is na stemming de kogel door de kerk gegaan.
Dezelfde Darya Tkachenko vermeldt dat de match van 24 t/m 31 oktober gespeeld gaat worden, en dat Bat-Erdene de arbiter zal zijn.

Het is natuurlijk heel kort dag. Maar het leeft volgens mij enorm in bijvoorbeeld Afrika. Heel anders dan hier in Nederland. We moeten realiseren dat in andere werelddelen er een heel andere damcultuur is dan bij ons.
Ik zet bijvoorbeeld de laatste tijd de KNDB nieuwsberichten (deel het via Toernooibase account) ook op Facebook in de groep Dammers en ook Jeu de Dames en weblog Jeu de Dames (beide Franstalig).
Zo ook het KNDB-nieuwsberichtje van gisteravond. Normaal (dat kun je zelf zien bij de posting) zijn er dan zo’n 300/400 bereikte personen. Binnen vierentwintig uur zijn er nu 1311(!) bereikte personen (ook door delen van het berichtje). En vanuit Afrika bijvoorbeeld ook flink wat likes.

Het zou mooi zijn, dat als verzoeken komen vanuit Turkije voor ondersteuning (elektronisch bord of semi-live applet etc.) dat we daar op in (kunnen) gaan. Ook een livestream met een diagram in beeld, is bijvoorbeeld met Ustream of Livestream vrij makkelijk te realiseren. Dat kreeg de Italiaanse dambond ook voor elkaar met de checkers WK-tweekamp van Borghetti.
Misschien dat Wieger ook in staat is elke dag op 10x10 org kleine analyse te plaatsen van de matchpartij(en).
In Afrika (en ook Azie) is men al heel blij dat men toernooistanden en partijen op applet achteraf kan bekijken op Internet.
Als we er een klein schepje bovenop kunnen doen met liveweergave en men zelf een redelijk professionele website kan maken, waar een en ander in te bedden is, dan zijn we een heel eind op weg. Laten we helpen in plaats van vraagtekens zetten bij de publicitaire waarde etc.

En het zou best eens zo kunnen zijn dat met de € 20.000,-- in Turkije, er voor het georganiseerde dammen in Afrika en Turkije meer gerealiseerd kan worden, dan met het veelvoudige professionele budget in Drenthe.
Waarbij we dan allemaal ook nog hopen dat met een eventuele wereldtitel van Roel Boomstra het dammen in Nederland weer een boost zal krijgen. Wat ik zelf sterk betwijfel.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Wed Oct 14, 2015 19:59

Piet Bouma wrote:Het is mooi voor de spelers en voor het Afrikaanse dammen dat de match gespeeld gaat worden. Ook mooi dat Harry Otten en Maarten van Leenen bijdragen in het prijzengeld.

Ik heb begrepen vanuit een persoonlijk verslag van Darya Tkachenko op Facebook dat Jean-Marc Ndjofang een heel emotionele toespraak gehouden heeft bij de General Assembly in Izmir. (Wat hij precies heeft gezegd weet ik niet, maar ik heb zelf een aantal keren ook heel emotionele email van hem gehad.)
Dat heeft erin geresulteerd dat Bat-Erdene, de president van de Aziatische confederatie is gaan lobbyen om de match alsnog door te laten gaan. Ook de Turkse damfederatie ging ervoor (heeft ook heel ambitieuze plannen) en toen is na stemming de kogel door de kerk gegaan.
Dezelfde Darya Tkachenko vermeldt dat de match van 24 t/m 31 oktober gespeeld gaat worden, en dat Bat-Erdene de arbiter zal zijn.

Het is natuurlijk heel kort dag. Maar het leeft volgens mij enorm in bijvoorbeeld Afrika. Heel anders dan hier in Nederland. We moeten realiseren dat in andere werelddelen er een heel andere damcultuur is dan bij ons.
Ik zet bijvoorbeeld de laatste tijd de KNDB nieuwsberichten (deel het via Toernooibase account) ook op Facebook in de groep Dammers en ook Jeu de Dames en weblog Jeu de Dames (beide Franstalig).
Zo ook het KNDB-nieuwsberichtje van gisteravond. Normaal (dat kun je zelf zien bij de posting) zijn er dan zo’n 300/400 bereikte personen. Binnen vierentwintig uur zijn er nu 1311(!) bereikte personen (ook door delen van het berichtje). En vanuit Afrika bijvoorbeeld ook flink wat likes.

Het zou mooi zijn, dat als verzoeken komen vanuit Turkije voor ondersteuning (elektronisch bord of semi-live applet etc.) dat we daar op in (kunnen) gaan. Ook een livestream met een diagram in beeld, is bijvoorbeeld met Ustream of Livestream vrij makkelijk te realiseren. Dat kreeg de Italiaanse dambond ook voor elkaar met de checkers WK-tweekamp van Borghetti.
Misschien dat Wieger ook in staat is elke dag op 10x10 org kleine analyse te plaatsen van de matchpartij(en).
In Afrika (en ook Azie) is men al heel blij dat men toernooistanden en partijen op applet achteraf kan bekijken op Internet.
Als we er een klein schepje bovenop kunnen doen met liveweergave en men zelf een redelijk professionele website kan maken, waar een en ander in te bedden is, dan zijn we een heel eind op weg. Laten we helpen in plaats van vraagtekens zetten bij de publicitaire waarde etc.

En het zou best eens zo kunnen zijn dat met de € 20.000,-- in Turkije, er voor het georganiseerde dammen in Afrika en Turkije meer gerealiseerd kan worden, dan met het veelvoudige professionele budget in Drenthe.
Waarbij we dan allemaal ook nog hopen dat met een eventuele wereldtitel van Roel Boomstra het dammen in Nederland weer een boost zal krijgen. Wat ik zelf sterk betwijfel.
Piet, goed om zoveel interessante achtergrondinformatie te horen. En ik deel je positieve verwachtigingen in weer een nieuwe damnatie/-regio in opkomst
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Ganesha

Post by Ganesha » Thu Oct 15, 2015 21:58

Piet Bouma wrote:Het is mooi voor de spelers en voor het Afrikaanse dammen dat de match gespeeld gaat worden. Ook mooi dat Harry Otten en Maarten van Leenen bijdragen in het prijzengeld.

Beste Piet en anderen,

Jean Marc is zeer blij dat de match gespeeld wordt. Dat is voor mij zo belangrijk dat ik mijn eerdere bedenkingen
totaal kwijt ben.
Goed dus dat de WK match toch gespeeld wordt en mooi dat er meerdere landen bij betrokken zijn.
Voor de spelers Ndjofang en Georgiev, lets play draughht

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Thu Oct 15, 2015 22:32

Het belangrijkste voor mij is en blijft dat deze match live te volgen is (mag best met een iPad door een arbiter gebeuren als een live bord te veel gedoe is op zo'n termijn). Als dit al niet meer lukt, kunnen we net zo goed meteen ophouden met al onze goede ideeën.

Maar nogmaals: de FMJD heeft nog steeds niks naar buiten gebracht over de condities van deze match. Het is dus gewoon even wachten waar ze mee komen.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Fri Oct 16, 2015 04:40

Michel Stempher wrote:Het belangrijkste voor mij is en blijft dat deze match live te volgen is (mag best met een iPad door een arbiter gebeuren als een live bord te veel gedoe is op zo'n termijn).
Ik kan me niet voorstellen dat dat niet gaat lukken.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Fri Oct 16, 2015 16:31

Michel Stempher wrote:Het belangrijkste voor mij is ....
Wat iemand in Kampen vindt is volstrekt ondergeschikt. Dit is een WK-match en dus is het alleen van belang wat de spelers vinden. JM is dolblij lees ik van verschillende personen. Dát is belangrijk en daarom ben ik blij voor de spelers dat de match doorgang vindt.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri Oct 16, 2015 17:40

Douwe Edelenbos wrote:
Michel Stempher wrote:Het belangrijkste voor mij is ....
Wat iemand in Kampen vindt is volstrekt ondergeschikt. Dit is een WK-match en dus is het alleen van belang wat de spelers vinden. JM is dolblij lees ik van verschillende personen. Dát is belangrijk en daarom ben ik blij voor de spelers dat de match doorgang vindt.
De spelers kunnen wel tevreden zijn over het feit dat de match nog doorgang vindt, maar als de FMJD in combinatie met de uitvoerende Turkse bond (?) vervolgens niks aan enige vorm van professionaliteit doet, is dit wat mij betreft een doodsteek voor het dammen in zijn geheel. Dan vindt men het kennelijk voldoende om een nietszeggend tweekampje te organiseren, terwijl er een triljoen kansen voor het oplagen liggen wat betreft de promotie van het damspel.

Nog steeds is er geen verdere informatie naar buiten gebracht. Ik vind het maar lang duren voor een match die over een week al zou moeten beginnen ofzo. Hoe gaan wij onze eigen media nog warm krijgen hiervoor? Misschien is het maar beter om te zwijgen over de match omdat het alleen maar negatief geïnterpreteerd kan worden zo laat.

De FMJD zou overigens 15.000 euro bijdragen volgens dat summiere stuk. Komt dit uit eigen zak of hebben ze een of andere dubieuze anonieme geldschieter gevonden?

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Fri Oct 16, 2015 18:45

De match wordt niet gespeeld
Michel Stempher wrote: Klaag klaag klaag klaag.
De match wordt toch gespeeld
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Fri Oct 16, 2015 18:47

ildjarn wrote:De match wordt niet gespeeld
De match wordt toch gespeeld
Juist !!

Maarten van Leenen
Real name: Maarten van Leenen

Post by Maarten van Leenen » Fri Oct 16, 2015 19:08

Natuurlijk gaan we er iets moois van maken. Er zitten nog wat mooie zaken in het vat, maar die halen we er begin volgende week uit. Ik ga in ieder geval mijn best doen om hier een visueel spektakel van te maken. We zullen zien of dat gaat lukken. Maar de match gaat in ieder geval door. En zo is het.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Fri Oct 16, 2015 19:49

Het lijkt erop dat men hier niet wil inzien dat er een kantelpunt is geweest (zo'n drie maanden voor het WK). De situatie is nu dat een week na het tweekampje een echt WK start..

Maar goed, kom te zijner tijd maar door met de informatie over deze dampartijtjes. Daarna hoop ik jou (Maarten) gelijk te kunnen geven dat dit wel degelijk een promotioneel feest is.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Oct 16, 2015 20:05

Maarten van Leenen wrote:Natuurlijk gaan we er iets moois van maken. Er zitten nog wat mooie zaken in het vat, maar die halen we er begin volgende week uit. Ik ga in ieder geval mijn best doen om hier een visueel spektakel van te maken. We zullen zien of dat gaat lukken. Maar de match gaat in ieder geval door. En zo is het.
Ik hoop, Maarten van Leenen, dat wat je nu hier neerzet waar kunt maken….
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Post Reply