Voorkeursbeleid

Post Reply
Fred van Amersfoort

Re: Voorkeursbeleid

Post by Fred van Amersfoort » Sat Dec 28, 2013 23:39

Nou Daan, ik heb best veel kritiek op alles maar niet over de intenties of de passie van JK. Hij zoekt gewoon naar het maximaal haalbare voor zijn eigen toko en dat is de topsport. Dat is zijn taak. Om het goed te doen zelfs zijn plicht. Dus vanuit zijn optiek doet hij dat gewoon heel goed.

Misschien krijgt hij te veel ruimte maar het begrenzen is een taak van o.a. de bondsraad. Ik verwijt het dus J.K. niet. Ik verwijt het hen die dit in stand houden en zelfs meeliften. Als je maar 5000 leden hebt en er wordt desondanks 45000 eigen kapitaal ingezet, dan is de vraag over rendement een goede vraag.

.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Dec 29, 2013 00:06

Fred van Amersfoort wrote:Nou Daan, ik heb best veel kritiek op alles maar niet over de intenties of de passie van JK. Hij zoekt gewoon naar het maximaal haalbare voor zijn eigen toko en dat is de topsport. Dat is zijn taak. Om het goed te doen zelfs zijn plicht. Dus vanuit zijn optiek doet hij dat gewoon heel goed.

Misschien krijgt hij te veel ruimte maar het begrenzen is een taak van o.a. de bondsraad. Ik verwijt het dus J.K. niet. Ik verwijt het hen die dit in stand houden en zelfs meeliften. Als je maar 5000 leden hebt en er wordt desondanks 45000 eigen kapitaal ingezet, dan is de vraag over rendement een goede vraag.

.
Fred, ik weet niet of je Facebook hebt. Maar lees dit eens....

..........
Last edited by Piet Bouma on Sun Dec 29, 2013 11:19, edited 1 time in total.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Dec 29, 2013 00:32

Ik heb geen vrienden Piet dus facebook leek me niet nodig. Maar ik ben wel nieuwsgierig nu

Rein Halbersma

Post by Rein Halbersma » Sun Dec 29, 2013 10:29

Piet Bouma wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Nou Daan, ik heb best veel kritiek op alles maar niet over de intenties of de passie van JK. Hij zoekt gewoon naar het maximaal haalbare voor zijn eigen toko en dat is de topsport. Dat is zijn taak. Om het goed te doen zelfs zijn plicht. Dus vanuit zijn optiek doet hij dat gewoon heel goed.

.
Fred, ik weet niet of je Facebook hebt. Maar lees dit eens....

https://www.facebook.com/pim.arts.9/pos ... ment_reply
Kun je het bericht plaatsen voor de niet-Facebookers?

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Sun Dec 29, 2013 10:45

Kosmos wrote:Wat heel geniepig is, is dat JK zich listig in de positie van middenweg-bewandelaar manoeuvreert ... Sommigen willen nooit keuzeplaatsen, anderen altijd en hij, hij zit tussen deze twee uitersten in ...... jaja.
Dit is wat mij ook het meest opviel. In mijn beleving voert de KNDB een zeer extreem beleid op het gebied van keuzeplaatsen. Er wordt in het interview nogal op gehamerd dat men zich zo keurig aan alle regels houdt. Maar het gaat hier natuurlijk wel om de regels die de afgelopen jaren (neem ik aan) op initiatief van Johan Krajenbrink c.s. zijn ingevoerd, namelijk waarbij structureel keuzeplaatsen en aanwijsplaatsen worden uitgedeeld. Deze keuzeplaatsen gaan in de praktijk allemaal naar de NT-ers, en dat gebeurt bepaald niet op grond van hun prestaties. Vanuit de positie van Johan kan ik mij best voorstellen dat hij hier voor kiest, maar ik heb nooit begrepen waarom de bond hem deze privileges geeft. Want met sport heeft dit allemaal weinig meer te maken.

Ganesha

Post by Ganesha » Sun Dec 29, 2013 11:13

.
Ik ben het met je eens dat het begrenzen mede de taak is van de bondsraad, samen met het bestuur. Het zou mooi zijn als JK dat ook zelf kan.
Het maximale willen bereiken is niet slecht, maar wel dat dit is voor een zeer kleine groep. Daarmee een andere groep uitsluiten/ negeren. Dat vind ik niet passen bij een TD, die zou er moeten zijn voor alle topsporters.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Dec 29, 2013 11:32

Fred van Amersfoort wrote:Ik heb geen vrienden Piet dus facebook leek me niet nodig. Maar ik ben wel nieuwsgierig nu
Hmm, het was me even ontschoten dat dit alleen voor een beperkte vriendengroep leesbaar zou zijn.

Ach, het ging over vrienden, ontvrienden en (on)vriendelijk gedrag van coaches.
Dezelfde algemeenheden, die we hier ook plaatsen.
Misschien dat bepaalde vrienden hierover nog wat willen zeggen.

Apart vond ik nog wel betreffende het WK Junioren dat naast de persoonlijke coach van Thijs van den Broek het team KNDB groots was bezet.
Naast Siep Buurke, waren ook Wouter Ludwig (chauffeur?), Matthias de Kruijf en Wouter Sipma (na dag drie) van de partij. Vijf spelers van team KNDB hadden dus vier coaches.
Het lijkt wel een begeleidingsteam van Sven Kramer.
Waarschijnlijk zullen het trainers in opleiding zijn.
Ben wel benieuwd hoe zoiets nu gefinancierd wordt qua reis- en verblijfskosten. Wordt dit uit eigen zak betaald of financiert de KNDB?
Dat laatste zou ik wel wrang vinden ten opzichte van de situatie dat een Nederlands kampioen in een andere categorie deelname aan een EK uit eigen zak moest betalen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Sun Dec 29, 2013 12:22

Rein Halbersma wrote: Kun je het bericht plaatsen voor de niet-Facebookers?
Zal de delen waar het om gaat posten nu het hier ook al opgeworpen word, het is wel in een informele sfeer gepost maar ik zal voor de eerlijkheid het niet "herschrijven".
TVDB wrote: wil niet perse Pim zen status vol spammen en hij heeft teveel gedaan om op te noemen dus zal er de 2 belachelijkste uitnemen ontremd mijzelf. Het begon al op de allereerste dag nadat ik warm was verwelkomt door de andere deelnemers uit Nederland omdat zij eerder aanwezig waren was ik en mijn pa (coach) klaar om naar onze toegewezen kamer die wij zelf!! hadden geboekt bij de organisatie te gaan. eenmaal aangekomen bij de gang zei Siep opeens (schijnheilig dat hij is) dat wij niet in deze gang zaten maar op een andere verdieping in 239 dit leek ons heel erg vreemd vooral omdat Siep hier helemaal niks over te zeggen heeft en dit tussen ons en de organisatie is en was, eenmaal aangekomen op een verdieping hoger omdat we geen rel wilden kwamen we tot de verrassing dat kamer 239 helemaal niet bestond en er helemaal daar geen kamer voor ons was toevallig kwam de organisatie net op dat moment en snapte niet wat wat wij daar aan het doen waren en nam ons mee naar onze afgesproken kamer namelijk 112 zoals op de lijst stond die de organisatie bij had. Wat blijkt Siep had onze kamer gestolen/bezet onder het mom van "coach van de Nederlanders" had de organisatie de kamers overhandigd aan Siep. Siep heeft dus kei hard lopen liegen tegen de organisatie. Maar wat was nu het ergste siep moest de kamer gewoon terug geven nadat wij met een hoop moeite uit moesten leggen dat Siep een heel vies spel speelt als KNDB teamchef maar Siep schopte de organisatie letterlijk (of ja duwen) de deur uit en knalde de deur dicht. De vrouw van de organisatie kon het moeilijk droog houden en na nog veel gedoe van 1 half uur en heel veel moeite zijn wij nog ergens geplaatst omdat er nog net op einde afrikanen hadden afgezegd om te komen. Dit is op ontelbaar punten schending van alle afspraken waar Siep zich aan zou moeten houden. En ik was hierdoor ook ver verwijderd van de Nederlanders (iets wat duidelijk van te voren via mail en telefonisch met JK was afgesproken dat dit niet zou gebeuren en we "normaal met elkaar om zouden gaan" . Dit was de aankomst als mensen meer willen weten kunnen ze best vragen sommige dingen zijn eigenlijk te afschuwelijk voor facebook en zullen zeker met de KNDB besproken worden wel heel opmerkelijk was dat de andere team KNDB leden het op een gegeven moment genoeg vonden hoe ik weggepest werd door Siep en kwamen voor mij op. Daardoor had ik toch nog behoorlijk wat dagen een leuk WK. Maar ik wacht rustig af of de KNDB zich nog gaat verontschuldigen na de misdragingen van Siep (dat Siep zich misdragen heeft is iedereen die er was over eens laat dat duidelijk zijn). Bizar vind ik het wel dat hij mee ging en de complot denker in mijn ziet wel redenen want een weldenkend mens stuurt iemand die zo damt als Siep toch niet als coach mee na het WK junioren. Daarnaast heb ik nog niemand gesproken die hem een goede coach vind en is er nog nooit een toernooi geweest waar hij mee ging en niet dronken werd. Als je tot hier hebt gelezen ben je best wel volhouder iig
TVDB wrote: Piet ik weet zeker dat ze dit kunnen bevestigen en vrij zeker dat ze dat doen als ze gevraagd worden door mensen van de KNDB (of als ik ze vraag) wat ik hierboven zeg is ook geen discussie over en het walgelijke gedrag van Siep is al helemaal geen discussie over want zelfs de andere coaches die mee waren vonden dit niet kunnen. De druppel voor de andere was ook toen ik door siep die aan een andere tafel zat te eten tegen mij en mijn coach zei dat we niet bij mensen van de kndb mochten zitten (dit was voor iedereen het toppunt eigenlijk) en daarna werd Siep door iedereen gedwongen om normaal te gaan doen maar goed hij had toen beter na huis kunnen gaan als je ziet wat er nog met vanalles en iedereen en hem misging.
MS wrote: Dit verhaal is door een andere deelnemer tijdens het WK ook al bevestigd, dus ver voordat Thijs de situaties uitlegde.
PB wrote: Zou JK onze SB niet met flink wat instructies hebben uitgezonden?
TVDB wrote: PB ik zou zeggen vraag het Siep Buurke ik ben ook wel benieuwd wat zijn instructies waren.
Verder lijkt het mij dat Siep zijn excuses aan moet gaan bieden voor enorm veel dingen en niet perse aan mij maar vooral aan mijn vader/coach die zo enorm hard zen best heeft gedaan voor mij toen de KNDB mij liet stikken en alles tip top geregeld had reis er na toe, kamer, contact met organisatie, plaatselijk omgeven, apotheek medicatie, je kunt het zo gek niet bedenken en dan na 1000 kilometer te hebben aflegt zo iemand tegen te komen die ondanks alle toezeggingen onder zijn ogen mijn toernooi wilde verzieken. hij is er ook behoorlijk van slag van is bijna 5 kilo afgevallen door de stress in deze week door Siep. Siep zal daarnaast om zijn excuses kracht bij te zetten zijn coachingsvergoeding moeten weigeren (of/en de kndb zal dit moeten inhouden) en daarnaast nooit meer als coach waar dan ook na toe gaan. Het geld van de coachingsvergoeding zou een goede bestemming kunnen vinden bij de andere coaches/ deelnemers van kndb team omdat die de hele tijd zijn walgelijke gedrag moesten corrigeren.

Klaas van der Laan
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Sun Dec 29, 2013 14:17

Kan me niet voorstellen dat er 5000 dammers zijn die dit (€45000) met hun contributie willen verantwoorden.
Flow with the Go

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Sun Dec 29, 2013 14:42

Voor de nuance wel even dit: vooralsnog is dit de beleving van Thijs. Als het waar zou zijn dan is het wel ernstig. Zelf begrijp ik ook niet zo dat Buurke een rol als coach heeft. Er zijn wel meer rollen die ik niet begrijp. Hoe kan het bestaan dat mensen van zeer noodlijdende verenigingen zo druk zijn buiten hun eigen parochie? Is het waar dat iemand als Buurke een vergoeding krijgt voor die coaching? Dit terwijl Ketelaars op eigen kosten aan een toernooi moest deelnemen? Ik heb destijds een bedragje betaald en dat was niet bedoeld om iedereen aan het vreten te houden behalve de spelers zelf. Ik wil graag weten hoe dit gekloot iedere keer werkt. Ook welke bedragen er richting K2 gaan als het gaat om meer landen stuff. Een jaar terug mocht ik er niets meer over zeggen, het was mijn geld niet en ik stel niets voor in de damwereld. Dat laatste is overigens volledig juist. Het eerste lijkt voor 1/3 onjuiste voorstelling van zaken.

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Sun Dec 29, 2013 19:15

Fred van Amersfoort wrote: Een jaar terug mocht ik er niets meer over zeggen, het was mijn geld niet en ik stel niets voor in de damwereld. Dat laatste is overigens volledig juist.
Nou Fred, dat je in de damwereld niets voorstelt valt reuze mee. Je analyses zijn vaak haarscherp en verrassen me dan altijd weer. En in het verleden heb je de nodige activiteiten verricht t.b.v. de damsport en nu nog het Deltaplan mee helpen afmaken! En de verhalen hiervoor, voor wat het waard is (kan ik niet beoordelen), zijn natuurlijk niet fraai.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Dec 29, 2013 21:16

Er is inmiddels zoveel gebeurd en dt zal wel zo blijven doorgaan... Gelukkig is het snel 2016

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sun Dec 29, 2013 21:54

Bert Zwart wrote:Er is inmiddels zoveel gebeurd en dt zal wel zo blijven doorgaan... Gelukkig is het snel 2016
Wat is er in 2016?

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Dec 29, 2013 22:03

Michel Stempher wrote:
Bert Zwart wrote:Er is inmiddels zoveel gebeurd en dt zal wel zo blijven doorgaan... Gelukkig is het snel 2016
Wat is er in 2016?
In 2016 eindigt de subsidieperiode van NOC/NSF en dan zal de KNDB opnieuw aan de voorwaarden van subsidieverstrekking moeten voldoen.
De vraag is dan natuurlijk of aan de voorwaarden (die vast wel weer veranderd worden) wordt voldaan.

Als er geen subsidie verstrekt wordt, stort het hele topsportbeleid van de KNDB in. Hopelijk zijn er tijdelijke contracten bij de KNDB.....

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Dec 29, 2013 23:09

Nederland is qua sportland doorgeslagen, waarbij een talentvolle kogelstootster geen steun krijgt maar wel als startster in een bobsleeteam naar de spelen mag. We gaan puur voor de Mickey Mouse sporten. Dammen is de overtreffende trap van Mickey Mouse sport dus misschien zal het wel verlengd worden. Ik denk echter dat het dammen in NL beter af is zonder subsidie van NOC/NSF.

Post Reply