![Image](https://damforum.nl/photos/img443.imageshack.us/img443/7904/rubriekharmwiersma25jul.jpg)
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
DNC Open, 18 - 25 juli 2009
Ik heb destijds waarschijnlijk slechts met bewondering voor Ron gesproken, die toch zeker niet zijn beste toernooi ooit speelde, maar er in de laatste ronde wel als enige in slaagde Martin Dolfing van de remise te houden.Hanco Elenbaas wrote:Had jij het er na het NK in Groningen niet over dat die Ron Heusdens er ook geen zak van begreep? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Verder vind ik het vreemd dat jij het stelselmatig persoonlijk op de man spelen gelijk stelt aan een opmerking dat het raar is dat een GMI in een dergelijk zetje trapt, maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen.
Dat ligt helemaal niet aan jou, Menno. Als je tegen Hanco iets zegt wat hem ontrieft, heb je nu eenmaal grote kans dat hij je gaat bruuskeren. Alle middelen vindt Hanco voor dit doel geoorloofd. Hij trapt gewoon keihard tegen de achilleshiel van mensen.MenO wrote:Ik heb destijds waarschijnlijk slechts met bewondering voor Ron gesproken, die toch zeker niet zijn beste toernooi ooit speelde, maar er in de laatste ronde wel als enige in slaagde Martin Dolfing van de remise te houden.Hanco Elenbaas wrote:Had jij het er na het NK in Groningen niet over dat die Ron Heusdens er ook geen zak van begreep? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
Verder vind ik het vreemd dat jij het stelselmatig persoonlijk op de man spelen gelijk stelt aan een opmerking dat het raar is dat een GMI in een dergelijk zetje trapt, maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen.
Maar van het opvangen van klappen word je spiritueel alleen maar sterker, dus achteraf gezien heb ik geen spijt dat ik me ook vaak heb laten bijten. Bedank Hanco dat hij zoveel slecht karma van andere mensen bereid is over te nemen!
Mocht Hanco te ver gaan, zeg dan iets over jappenkampen, dan houdtie wel op.
Heaven is no location, but a state of mind
- Hanco Elenbaas
Dat ligt aan jou. Ik zei al dat je niet begreep waar het om ging en dat onderstreep je nogmaals door niet tot je door te laten dringen dat Guido veel meer zei dan slechts "dat het raar is dat een GMI in een dergelijk zetje trapt". Zelf voegde je daar nog aan toe "net als dat dhr. Pierre geen GMI zou horen te zijn gezien zijn speelsterkte."MenO wrote:Ik heb destijds waarschijnlijk slechts met bewondering voor Ron gesproken, die toch zeker niet zijn beste toernooi ooit speelde, maar er in de laatste ronde wel als enige in slaagde Martin Dolfing van de remise te houden.Hanco Elenbaas wrote:Had jij het er na het NK in Groningen niet over dat die Ron Heusdens er ook geen zak van begreep?
Tot je dienst, Tjalling. Ik help iemand graag van zijn EGOproblemen af, zoals jij een paar keer hebt mogen ondervinden. We hebben kunnen constateren dat mijn goede voorbeeld jou blijkbaar menigmaal geïnspireerd heeft, als we jouw verhalen over bijvoorbeeld Henk Stoop, Johan Haijtink, Harm Wiersma en Joeri Wiersma tenminste in dezelfde categorie kunnen onderbrengen.Kosmos wrote:Dat ligt helemaal niet aan jou, Menno. Als je tegen Hanco iets zegt wat hem ontrieft, heb je nu eenmaal grote kans dat hij je gaat bruuskeren. Alle middelen vindt Hanco voor dit doel geoorloofd. Hij trapt gewoon keihard tegen de achilleshiel van mensen.MenO wrote:Ik heb destijds waarschijnlijk slechts met bewondering voor Ron gesproken, die toch zeker niet zijn beste toernooi ooit speelde, maar er in de laatste ronde wel als enige in slaagde Martin Dolfing van de remise te houden.Hanco Elenbaas wrote:Had jij het er na het NK in Groningen niet over dat die Ron Heusdens er ook geen zak van begreep?
Maar van het opvangen van klappen word je spiritueel alleen maar sterker, dus achteraf gezien heb ik geen spijt dat ik me ook vaak heb laten bijten. Bedank Hanco dat hij zoveel slecht karma van andere mensen bereid is over te nemen!
Mocht Hanco te ver gaan, zeg dan iets over jappenkampen, dan houdtie wel op.
Ik zou het erg op prijs stellen als jij me kunt laten zien dat ik met soortgelijke EGOproblemen worstel als jullie, maar ik ben bang dat resten daarvan helaas niet meer kunnen worden aangetoond. Van Stewart Swerdlow hoorde ik kortgeleden een mooie vergelijking. Swerdlow zei dat hij het noodzakelijk vond om iemand die geblinddoekt richting afgrond rende, (zo nodig hardhandig) de blinddoek af te nemen en te laten zien waar hij mee bezig was. Als zo iemand vervolgens tóch (boos) de blinddoek weer opdeed en doorrende richting afgrond, had Stewart in ieder geval geprobeerd deze persoon daarvan te weerhouden, hoe jammer het ook was dat Stewart's energie geen vruchtbaarder resultaat tot gevolg had mogen hebben. Neem mij eens de blinddoek af, Tjalling, en laat eens zien hoe mooi de werkelijkheid is als ik er onbevangen als jij naar zou mogen kijken.
(Wel moet je voorzichtig zijn onwaarheden te verkondigen over personen of iets ongunstigs over iemand te vertellen wat je niet kunt bewijzen. Dat kan je véél duurder te staan komen dan iemand hard aanpakken als iets je niet aanstaat.)
- Hanco Elenbaas
![Image](https://damforum.nl/photos/img33.imageshack.us/img33/5824/62201.gif)
De Telegraaf, za 25 jul 2009, 15:42
Kees Thijssen wint DNC open
Door Harm Wiersma
AMSTERDAM - Bijzonder verrassend heeft onze landgenoot Kees Thijssen het Haagse DNC open topdamtoernooi gewonnen. Hij versloeg Anton van Berkel, die in de slotfase slordig speelde en onderuit ging.
Thijssen Foto: Immink
Aanvankelijk had wereldkampioen Alexander Schwarzman de beste papieren. Hij won een schijf en vervolgens de partij van de Zuid-Amerikaanse kampioen Ricardo Pierre en de concurrenten Guntis Valneris en Ben Provoost speelden tegen elkaar gelijk. Thijssen eindigde eerste door een hogere tegenstanderrating. Zelfs Ron Heusdens had het toernooi nog kunnen winnen als hij de slotronde Hans Jansen zou hebben verslagen.
Vanaf zonder wordt aansluitend het open Nederlands kampioenschap gehouden in Nijmegen, waar Guntis Valneris en Nederlands kampioen Alexander Baljakin de voornaamste troeven zijn. In Nijmegen komen 120 spelers aan de start.
Voornaamste uitslagen. Valneris – Provoost 1-1, Schwarzman – Pierre 2-0, van Berkel – Thijssen 0-2, Jansen – Heusdens 1-1, Domchev – Palmans 1-1, Aliar – van Dusseldorp 1-1.
Stand aan kop: 1. Thijssen 14 pnt. 2. Schwarzman 14 pnt. 3. Valneris 14 pnt. 4. Provoost 14 pnt.
Geen vergissing, in de lijst die we hebben aangehouden staat Waldo gewoon als lid van DVSB, dat (door Waldo, Clasquin en Alex Ketelaars) nipt voor DUO 1e werd, 1 punt voor vST.GuidoB wrote:Het ratingklassement wordt aangevoerd door DVSB. Dit moet een vergissing zijn, aangezien Waldo Aliar geen lid is van DVSB.
Per 1 juli 2009 is Waldo Aliar geen lid meer van DVSB. Het toernooi is gespeeld na 1 juli, dus hoort hij niet mee te tellen als lid. De ledenlijst van een jaar terug nemen is bijna net zo raar als een ratingtussenstand van 31-12-2008 nemen voor de ratingklassementen. De KNDB brengt maar één ratinglijst per jaar uit en dat is op 1 juli.Alex wrote:Geen vergissing, in de lijst die we hebben aangehouden staat Waldo gewoon als lid van DVSB, dat (door Waldo, Clasquin en Alex Ketelaars) nipt voor DUO 1e werd, 1 punt voor vST.GuidoB wrote:Het ratingklassement wordt aangevoerd door DVSB. Dit moet een vergissing zijn, aangezien Waldo Aliar geen lid is van DVSB.
Volgens mij brengt de KNDB 4 ratinglijsten uit, ca 31-12, ca 01-04, ca 31-06 en ca 01-10.GuidoB wrote:Per 1 juli 2009 is Waldo Aliar geen lid meer van DVSB. Het toernooi is gespeeld na 1 juli, dus hoort hij niet mee te tellen als lid. De ledenlijst van een jaar terug nemen is bijna net zo raar als een ratingtussenstand van 31-12-2008 nemen voor de ratingklassementen. De KNDB brengt maar één ratinglijst per jaar uit en dat is op 1 juli.Alex wrote:Geen vergissing, in de lijst die we hebben aangehouden staat Waldo gewoon als lid van DVSB, dat (door Waldo, Clasquin en Alex Ketelaars) nipt voor DUO 1e werd, 1 punt voor vST.GuidoB wrote:Het ratingklassement wordt aangevoerd door DVSB. Dit moet een vergissing zijn, aangezien Waldo Aliar geen lid is van DVSB.
Nee, Alex. De KNDB brengt per jaar 1 ratinglijst uit op 1 juli. De laatste paar jaar heeft Jan Masselink op 4 momenten zijn archief op de KNDB-site gezet, zodat men kon controleren of de gegevens goed waren ingevoerd. Hij voert zijn gegevens vrij willekeurig in in de loop van het seizoen. Sommige toernooien worden al opgenomen voordat ze zijn afgelopen (KNDB-competitie), andere direct nadat ze zijn afgelopen (Beijing, halve finales), weer andere pas ver daarna (provinciale competities en kampioenschappen). Er wordt tussentijds geen enkele moeite gedaan om alle bij Jan Masselink binnengekomen uitslagen in te voeren om zo compleet te zijn. Er wordt na de publicatie van de tussentijdse lijsten verder gerekend met de ratings van 1 juli en niet met de nieuwe ratings. Dit zijn allemaal verschillen met de FMJD, die wel 4 keer per jaar een ratinglijst uitgeeft.Alex wrote:Volgens mij brengt de KNDB 4 ratinglijsten uit, ca 31-12, ca 01-04, ca 31-06 en ca 01-10.
De lijsten van 30-9, 31-12 en 31-3 zijn tussenstanden, dat staat er ook elke keer duidelijk bij.
-
Het is nog enigszins logisch dat het DNC zo kort na 1 juli de KNDB-ratinglijst per 1-7-2009 niet kan hanteren.Alex wrote:Volgens mij brengt de KNDB 4 ratinglijsten uit, ca 31-12, ca 01-04, ca 31-06 en ca 01-10.GuidoB wrote:Per 1 juli 2009 is Waldo Aliar geen lid meer van DVSB. Het toernooi is gespeeld na 1 juli, dus hoort hij niet mee te tellen als lid. De ledenlijst van een jaar terug nemen is bijna net zo raar als een ratingtussenstand van 31-12-2008 nemen voor de ratingklassementen. De KNDB brengt maar één ratinglijst per jaar uit en dat is op 1 juli.Alex wrote: Geen vergissing, in de lijst die we hebben aangehouden staat Waldo gewoon als lid van DVSB, dat (door Waldo, Clasquin en Alex Ketelaars) nipt voor DUO 1e werd, 1 punt voor vST.
Een alternatief is natuurlijk Solkoff wat men bij de sneldamtoernooien wel hanteert. Vind ikzelf wat zuiverder.
Het meest vreemde vond ik dit jaar de hoge rating(in)schatting van Matrena Nogovitsyna. Had die niet 1348 moeten zijn?
Maar die geven de speelsterkte wel duidelijker weer dan de ratinglijst die daarvoor uitkwam en dus is en zijn dus beter voor paring op rating.GuidoB wrote: De lijsten van 30-9, 31-12 en 31-3 zijn tussenstanden, dat staat er ook elke keer duidelijk bij.
En er is gekozen voor de lijst per 31 dec, omdat de lijst per 31 maart nog niet beschikbaar was toen de inschrijving geopend werd (al had ik persoonlijk wel die van 31 maart willen gebruiken, die van 31 juni was eigenlijk te laat voor DNC Open bekend).
Idd... [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]Piet Bouma wrote:Alex wrote: Een alternatief is natuurlijk Solkoff wat men bij de sneldamtoernooien wel hanteert. Vind ikzelf wat zuiverder.
Het meest vreemde vond ik dit jaar de hoge rating(in)schatting van Matrena Nogovitsyna. Had die niet 1348 moeten zijn?
Gelukkig is er sinds kort een excelsheet die ratings kan omrekenen, met dank aan Pawlicki.
Last edited by Alex on Sun Jul 26, 2009 00:23, edited 1 time in total.
-
Ik heb die ratinglijst van 31 juni nog niet gezien. [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]
En die formule in Excel, tja, dat is natuurlijk voor iedereen appeltje/eitje...... [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]
En die formule in Excel, tja, dat is natuurlijk voor iedereen appeltje/eitje...... [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img]