transfer geruchten

Post Reply
Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Jun 17, 2006 13:25

Groeneveld wrote:
Hanco Elenbaas wrote:<center>Image</center>

Paul Oudshoorn, de laatste der grote in Amsterdam geboren en getogen dammers, speelt komend seizoen voor Bart Smit Volendam, de oudste club in Noord-Holland.
Met Paul verliest Hiltex zijn bindende en gezichtsbepalende factor. Zestien seizoenen lang was Paul het boegbeeld van Amsterdam '80/Hiltex. Als The Boss in Hiltex werd Paul -achtvoudig NK-finalist- zes keer kampioen van Nederland, terwijl hij ook met VAD al twee keer de landstitel veroverde. Een zeer gevoelig verlies dus voor Hiltex, maar het is een uitstekende zaak voor de damsport dat Bart Smit voor wat hoognodige concurrentie in Noord-Holland gaat zorgen.
Bart Smit is bezig met de onderhandelingen met een supergrootmeester. Als dat ook nog rond komt dan is het duidelijk wie de torenhoge favoriet zal zijn in de eerste klasse B, hoe bescheiden de Volendammers zich onder aanvoering van Paul Sier ook proberen op te stellen.

toch niet weer een speler van Hiltex??
weet je al wat over de spectaculaire aanwinsten voor onze club??
Daar wordt hard aan gewerkt Frank.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun Jun 18, 2006 17:48

Gerucht: Ron Heusdens naar DVSB.

Alex

Post by Alex » Sun Jun 18, 2006 23:42

Hanco Elenbaas wrote:Gerucht: Ron Heusdens naar DVSB.
Uit de krant van Meneer de Uil zeker?

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Jun 19, 2006 10:47

Ron vertelde me een maand of wat geleden nog dat hij het prima naar zijn zin had bij VST.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Jun 19, 2006 11:12

Bert Zwart wrote:Ron vertelde me een maand of wat geleden nog dat hij het prima naar zijn zin had bij VST.
Maar hij had het ook prima naar zijn zin bij het DVSB-toernooi in Thailand!

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Jun 19, 2006 11:24

inmiddels heb ik begrepen dat Ron bij DVSB komt spelen voor drie uitgebreide Thaise massages per wedstrijd.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Jun 19, 2006 11:31

in tegenstelling tot vorig bericht blijft Ron toch bij VST. GuidoB himself zal Ron maar liefst viermaal per wedstrijd masseren. Daar kunnen we niet tegenop.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Jun 19, 2006 14:29

TC Tubantia wrote:TC Tubantia, 19 juni 2006

Winkel vertrekt bij Denk en Zet

DAMMEN. Na zes jaar houdt Sven Winkel het voor gezien bij Denk en Zet. De overstap naar landskampioen VST Schiedam maakte veel los bij zijn oude vereniging. ‘Ik heb een meerjarig contract met daarin een clausule, dat ik bij een eerder vertrek een boete moet betalen. VST wil die voor zijn rekening nemen, maar vindt het vastgestelde bedrag te hoog.’.
De standpunten van beide clubs lijken onwrikbaar. ‘Er zijn inmiddels gerechtelijke stappen genomen’, weet Winkel.

Peter Hoopman, teamleider van Denk en Zet/Witte van Moort, betreurt het vertrek: ‘Sven was een van onze toppers. Een aardige jongen ook en het is jammer dat hij het contract op deze wijze heeft verbroken.’
Winkel slaagde er afgelopen weekend net niet in de nationale titel sneldammen te pakken. Jeroen van den Akker won, voor Winkel en Danny Slotboom. Bij de vrouwen won Vitalia Doumesh zilver.
Wat zou de rechtsgeldigheid zijn van zo'n clausule in een contract, over een boete betalen als je weg gaat bij de damclub, die je nog geen 2000 euro per jaar betaalt? Ik ben bang voor Witte van Moort dat de rechter er gehakt van maakt, of zie ik dat verkeerd?

Nescio

Post by Nescio » Mon Jun 19, 2006 14:53

Hanco Elenbaas wrote:Wat zou de rechtsgeldigheid zijn van zo'n clausule in een contract, over een boete betalen als je weg gaat bij de damclub, die je nog geen 2000 euro per jaar betaalt? Ik ben bang voor Witte van Moort dat de rechter er gehakt van maakt, of zie ik dat verkeerd?
Eventjes advocaat van de duivel (lees: WVM) spelen: twee partijen hebben beiden met gezond verstand een contract voor bepaalde tijd ondertekent, waarin bepaalde clausules zijn opgenomen, ander andere iets dat lijkt op een afkoopsom. Als je dat vanuit het oogpunt van WVM bekijkt, is het niet zo gek dat ze zo praten.

Aan de andere kant geeft het wel weer de kneuterigheid van het dammen weer. € 2000.00, waar hebben we het over? Verder zo Sven het kunnen gooien op positieverbetering, aangezien het een vertrek naar de regerend landskampioen betreft. Geen idee hoe een rechter hierop reageert, hier moeten vast vergelijkbare arresten over bestaan. Niet qua sport, maar wel qua bedrag in combinatie met contractbreuk.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon Jun 19, 2006 15:06

Nescio wrote:
Hanco Elenbaas wrote:Wat zou de rechtsgeldigheid zijn van zo'n clausule in een contract, over een boete betalen als je weg gaat bij de damclub, die je nog geen 2000 euro per jaar betaalt? Ik ben bang voor Witte van Moort dat de rechter er gehakt van maakt, of zie ik dat verkeerd?
Eventjes advocaat van de duivel (lees: WVM) spelen: twee partijen hebben beiden met gezond verstand een contract voor bepaalde tijd ondertekent, waarin bepaalde clausules zijn opgenomen, ander andere iets dat lijkt op een afkoopsom. Als je dat vanuit het oogpunt van WVM bekijkt, is het niet zo gek dat ze zo praten.

Aan de andere kant geeft het wel weer de kneuterigheid van het dammen weer. € 2000.00, waar hebben we het over? Verder zo Sven het kunnen gooien op positieverbetering, aangezien het een vertrek naar de regerend landskampioen betreft. Geen idee hoe een rechter hierop reageert, hier moeten vast vergelijkbare arresten over bestaan. Niet qua sport, maar wel qua bedrag in combinatie met contractbreuk.

Kneuterigheid om 2000 euro: dat kan je ook van VST zeggen.

Als ik naar de erelijst kijk van Witte van Moort en die vergelijk met VST, dan moet ik concluderen dat Witte van Moort in dat opzicht een grotere club is dan VST. Ook een massakamp tussen de eerste drie tientallen van WvM en VST zou vermoedelijk op een debacle voor de Schiedammers uitdraaien. tenslotte is WvM een veel stabielere topclub, met onder meer een eigen clubgebouw. De positieverbetering zal dus puur betrekking hebben op het verschil in salaris. Gezien het hongerloontje dat Ron nog steeds ontvangt van zijn vriend Van Stigt Thans, zal dat verschil niet indrukwekkend zijn voor welke rechter dan ook.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon Jun 19, 2006 15:16

Bert Zwart wrote:
Nescio wrote:

Kneuterigheid om 2000 euro: dat kan je ook van VST zeggen.

Als ik naar de erelijst kijk van Witte van Moort en die vergelijk met VST, dan moet ik concluderen dat Witte van Moort in dat opzicht een grotere club is dan VST. Ook een massakamp tussen de eerste drie tientallen van WvM en VST zou vermoedelijk op een debacle voor de Schiedammers uitdraaien. tenslotte is WvM een veel stabielere topclub, met onder meer een eigen clubgebouw. De positieverbetering zal dus puur betrekking hebben op het verschil in salaris. Gezien het hongerloontje dat Ron nog steeds ontvangt van zijn vriend Van Stigt Thans, zal dat verschil niet indrukwekkend zijn voor welke rechter dan ook.
Met de kneuterigheid van die 2000 euro doelde Hans (die advocaat van de duivel speelde !) waarschijnlijk niet op Witte van Moort, maar op de damwereld in het algemeen.
Van een zeer betrouwbare bron binnen Witte van Moort begrijp ik dat volgens de advocaten van Denk en Zet Westerhaar "het contract tussen Winkel en Westerhaar waterdicht is en een transfersom t.o.v. de vergoeding zelfs te weinig is" volgens de geraadpleegde advocaten.

Je moet er alleen wel rekening mee houden dat advocaten er doorgaans belang bij hebben een conflict uit te buiten. Advocaten hebben financieel voordeel van conflicten, maar nemen de kosten van een proces zelden voor hun rekening!

Nescio

Post by Nescio » Mon Jun 19, 2006 18:23

Hanco Elenbaas wrote:Met de kneuterigheid van die 2000 euro doelde Hans (die advocaat van de duivel speelde !) waarschijnlijk niet op Witte van Moort, maar op de damwereld in het algemeen.
Uiterdaard doelde ik op de damwereld in het algemeen, aangezien ik me de denkwijze van WVM heel begrijpelijk vind. Of je het zover moet laten komen, dat is weer wat anders. Wie wordt hier nu uiteindelijk beter van als de situatie zo moet blijven als hij is? Als je te kennen geeft weg te willen en je wordt gedwongen te blijven, zitten je ploeggenoten dan nog wel op je te wachten? Heb je zelf nog wel de motivatie of is die dan een stuk minder geworden? Wegen de kosten wel tegen de baten op?

Ik zie wel hoe het afloopt, al moet er in deze zaak wel snel gehandeld worden i.v.m. de deadline van 1 juli.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Jul 04, 2006 12:17

<center> Image
</center>

Wjatsjeslav Sjtsjogoljev speelt komend seizoen samen met Ivo de Jong en Hein Meijer voor Hiltex 2. Met Marco Wiering erbij zullen dus drie oud-leden van Damvereniging Schagen voor Hiltex 2 spelen. Hopelijk wordt Hiltex 2 in 2007 ook nog versterkt met een vierde Schagenaar: Johan Wiering.

Ook de oud-NK finalisten Rob Geurtsen en Johan Capelle staan weer in de basisopstelling van Hiltex 2 en daarnaast worden de twee oud-Nijverdalcoryfeeën Bert Bakhuis en Peter van Heun herenigd in het tweede team van Hiltex. De sponsor van Hiltex 2 is Hans "Magnes" van den Heuvel: http://www.magnes.nl/

Dolly's brother

Post by Dolly's brother » Tue Jul 04, 2006 12:55

Hanco Elenbaas wrote:<center> Image
</center>

Wjatsjeslav Sjtsjogoljev speelt komend seizoen samen met Ivo de Jong en Hein Meijer voor Hiltex 2. Met Marco Wiering erbij zullen dus drie oud-leden van Damvereniging Schagen voor Hiltex 2 spelen. Hopelijk wordt Hiltex 2 in 2007 ook nog versterkt met een vierde Schagenaar: Johan Wiering.

Ook de oud-NK finalisten Rob Geurtsen en Johan Capelle staan weer in de basisopstelling van Hiltex 2 en daarnaast worden de twee oud-Nijverdalcoryfeeën Bert Bakhuis en Peter van Heun herenigd in het tweede team van Hiltex. De sponsor van Hiltex 2 is Hans "Magnes" van den Heuvel: http://www.magnes.nl/
Is de doelstelling van Hiltex 2 (handhaving in de hoofdklasse) inmiddels bijgesteld Image ?

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Tue Jul 04, 2006 13:28

Dolly's brother wrote: Is de doelstelling van Hiltex 2 (handhaving in de hoofdklasse) inmiddels bijgesteld ?
Nee Martin, handhaving blijft het eerste vereiste. De grote favorieten zijn Den Haag, Damlust en PWG, in die volgorde.

Post Reply