18-22?Eric van Dusseldorp wrote:Dan 50-28?kleine trap wrote:Ik dacht hier aan 9-13 ipv 9-14.
Op 45-50 volgt dan 35-40 en 13-18.

NK Dammen 2008
-
- Hanco Elenbaas
Na 9-13 volgt 45-1 en daarna weer terug. Ik denk dat Ron het toch wint nu Pim naar 48 heeft geslagen. Na slaan naar 43 zie ik nog niet hoe het wint. Waar is Jan Pieter?kleine trap wrote:Ik dacht hier aan 9-13 ipv 9-14.
edit: ook naar 43 slaan verliest voor Pim.
Schitterende zet van Ron, dat 43.47-42!!
Last edited by Hanco Elenbaas on Fri Apr 18, 2008 16:12, edited 1 time in total.
-
sorry, niet heel slim [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]kleine trap wrote:18-22?Eric van Dusseldorp wrote:Dan 50-28?kleine trap wrote: Ik dacht hier aan 9-13 ipv 9-14.
- Hanco Elenbaas
Ron : gefeliciteerd ! (en ik heb samen met vele anderen nog gelijk gekregen ook, want ik was 1 van die stemmers die de titel aan jou toe had bedacht) Nu maar hopen dat de trainingen niet duurder gaan worden [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
Dit toernooi kan geen betere winnaar krijgen dan De Kneus. Gefeliciteerd Ron!
Hetgeen me eraan herinnert dat ik vandaag vlak voor het ontwaken droomde dat ik Richard Moser zag in Eemmeloord op het NK dammen. Ik wilde enthousiast op hem aflopen om hem te vertellen dat naast de Neus en de Kneus ook de Reus aanwezig was. Toen ik Richard Moser aantikte bleek het iemand anders te zijn die me nors aankeek...
Hetgeen me eraan herinnert dat ik vandaag vlak voor het ontwaken droomde dat ik Richard Moser zag in Eemmeloord op het NK dammen. Ik wilde enthousiast op hem aflopen om hem te vertellen dat naast de Neus en de Kneus ook de Reus aanwezig was. Toen ik Richard Moser aantikte bleek het iemand anders te zijn die me nors aankeek...
Last edited by Kosmos on Fri Apr 18, 2008 16:19, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind
-
- Hanco Elenbaas
Dank, maar ik heb al gezien hoe het wint.ildjarn wrote:Rein heeft 7stuks databases, die zal waarschijnlijk wel kunnen zeggen of het nog ergens remise is.Hanco Elenbaas wrote:Na slaan naar 43 zie ik nog niet hoe het wint. Waar is Jan Pieter?
Ik ben benieuwd waar Pim de beslissende fout maakte. 3-9? Of eerder al?
- Hanco Elenbaas
Databases tonen ontzettend vaak winst aan in schijnbare remisestanden, of remises aan in schijnbare winststanden. Dit soort eindspelen zijn gewoon -te- lastig voor normale stervelingen om perfect te spelen.Hanco Elenbaas wrote:Dank, maar ik heb al gezien hoe het wint.ildjarn wrote:Rein heeft 7stuks databases, die zal waarschijnlijk wel kunnen zeggen of het nog ergens remise is.Hanco Elenbaas wrote:Na slaan naar 43 zie ik nog niet hoe het wint. Waar is Jan Pieter?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
- Hanco Elenbaas
Maar in dit geval moet het ook voor jou geen al te lastige opgave zijn de winst te ontdekken.ildjarn wrote:Databases tonen ontzettend vaak winst aan in schijnbare remisestanden, of remises aan in schijnbare winststanden. Dit soort eindspelen zijn gewoon -te- lastig voor normale stervelingen om perfect te spelen.Hanco Elenbaas wrote:Dank, maar ik heb al gezien hoe het wint.ildjarn wrote: Rein heeft 7stuks databases, die zal waarschijnlijk wel kunnen zeggen of het nog ergens remise is.
Daarom maar snel die plusjes belangrijker maken dan aantal overwinningen of onderling resultaat. Wat mij betreft:ildjarn wrote:Als Hein morgen van Auke wint, en Baljakin van Ron krijgen we de bizarre situatie dat drie spelers op de 1e plaats eindigen, en degene met 0 punten uit de onderlinge resultaten wordt 1e.
1) plusjes
2) onderling resultaat
3) aantal overwinningen.
Of je dan een andere eindstand krijgt, weet je niet, er zal (door een aantal spelers) anders gespeeld gaan worden, zeker als i.p.v. plusjes de DT wordt gehanteerd. Aantal overwinningen moet m.i. wel boven OR, stimuleert meer om te winnen.Hanco Elenbaas wrote:Daarom maar snel die plusjes belangrijker maken dan aantal overwinningen of onderling resultaat. Wat mij betreft:
1) plusjes
2) onderling resultaat
3) aantal overwinningen.
Ron, van harte!!
-
Onderling resultaat is het allerslechtste criterium.
Als dat belangrijk is, wordt een topduel niet een vierpuntenwedstrijd, maar meer dan dat. 2-0 of 0-2 met een bonus voor de winnaar bij gelijkeindigen. Eigenlijk het effect van een zespuntenwedstrijd. Klopt het wat ik zeg?
Dan krijg je de snelle remises weer terug in topduels. De gevaren zijn domweg te groot om er vol in te gaan. Bij een nederlaag is het toernooi immers min of meer naar de knoppen.
Ron, gefeliciteerd!
Een ronde voor het einde van het toernooi al kampioen, dat had ik vantevoren nooit kunnen bedenken.
Als dat belangrijk is, wordt een topduel niet een vierpuntenwedstrijd, maar meer dan dat. 2-0 of 0-2 met een bonus voor de winnaar bij gelijkeindigen. Eigenlijk het effect van een zespuntenwedstrijd. Klopt het wat ik zeg?
Dan krijg je de snelle remises weer terug in topduels. De gevaren zijn domweg te groot om er vol in te gaan. Bij een nederlaag is het toernooi immers min of meer naar de knoppen.
Ron, gefeliciteerd!
Een ronde voor het einde van het toernooi al kampioen, dat had ik vantevoren nooit kunnen bedenken.