Bondscompetitie 2005-2006

Post Reply
Urker

Post by Urker » Thu Jan 19, 2006 18:46

De oorzaak was dat je niet de winnende zetten deed.

stoopfan

Post by stoopfan » Thu Jan 19, 2006 18:53

Ha ha grinnik das een goeie Urker. Zwart wint niet door zijn hongerbuik en dat is zijn excuus. Gantwarg had ook een excuus. Hij zei na afloop dat hij speelde tegen een onbekende dikzak met een rommelbuik.

stoopfan

Post by stoopfan » Thu Jan 19, 2006 19:01

Bert Zwart noemt de oud-wereldkampioen Tolja want op de lagere school waren ze nog bevriende klasgenootjes en dan kan dat. Lekker populair gedrag scoort goed denkt Zwart. De grote Zwart laat Tolja ontsnappen en plaatst zichzelf op een podium van kosmisch genot. De knoeier Gantwarg ontsnapt tegen topper Zwart. Wiersma speelt aardige modelpartijtjes etc. Ga op boksen en laat je k.o. slaan met als smoes ik had nog niet gegeten, dan ben je een vent.

hansie

Re: Kuifje in Franeker

Post by hansie » Thu Jan 19, 2006 19:23

Eric van Dusseldorp wrote:
hansie wrote:Klinkt mij als muziek in de oren die 2e optie van jou jelmer
Reken je maar niet rijk hansie.
Die tweede optie van Jelmer is geen reële optie maar een Kuifjeverhaal.
volgens mij denken jullie dat jullie er al zijn !!!!!!!

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Jan 19, 2006 19:29

stoopfan wrote:Bert Zwart noemt de oud-wereldkampioen Tolja want op de lagere school waren ze nog bevriende klasgenootjes en dan kan dat. Lekker populair gedrag scoort goed denkt Zwart. De grote Zwart laat Tolja ontsnappen en plaatst zichzelf op een podium van kosmisch genot. De knoeier Gantwarg ontsnapt tegen topper Zwart. Wiersma speelt aardige modelpartijtjes etc. Ga op boksen en laat je k.o. slaan met als smoes ik had nog niet gegeten, dan ben je een vent.
Freddie?

Mark Hees

Post by Mark Hees » Sun Jan 22, 2006 08:27

De competitie voor Lelystad in klasse 2C zit er weer op. Althans, bijna. De kans is groot dat we 2e worden en dan promotie/degradatie moeten spelen.

Nu weet ik dat dat op 4 of 18 maart is. Maar weet iemand ook precies op welke datum? Want ik heb begrepen dat het maar 1 wedstrijd is (eventueel gevolgd door sneldammen). In het wedstrijdboekje staat alleen maar geregeld wie de tegenstander zou kunnen zijn, maar staat geen datum genoemd......

kneeltje

Post by kneeltje » Sun Jan 22, 2006 09:44

Hoi Mark,

Het staat er wel, aan het begin van het kopje rooster nacompetitie. De datum is 4 maart. Ga vast maar in training want de kans bestaat dat je het jeugdteam van DEZ Reeuwijk voor je kiezen krijgt [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

gr
Cees

Mark Hees

Post by Mark Hees » Sun Jan 22, 2006 10:48

Ha die Cees,

ik had het antwoord ook al van Ben Smeenk gekregen. Dan zit die dus ook op het forum..... Dat zal toch niet Ben Anoniem zijn???

Ach, denk maar zo. Er zijn maar weinig 2e klasse teams die zich via de nacompetitie plaatsen. Jullie zijn dus favoriet..... [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

PeterHt

Post by PeterHt » Sun Jan 22, 2006 13:06

Wat is het nog rustig in de thread over de Nationale Competitie... Ik had inmiddels wel weer wat berichten van DVSB, Het Noorden en Witte van Moort (2) verwacht

Ik zal zo overigens eens op Eric's Damsite gaan kijken of de partij G. Jansen - H. Meijer van gisteren de boeken in kan gaan als nieuw wereldrecord: 9 uur en 34 minuten dammen!
Hein kwam vier zetten tekort om met een reglementaire remise te ontsnappen in een 5 om 2 dammeneindspel.
Mocht het geen record zijn, dan is de teamwedstrijd Heijting Huissen - Hiltex dat dan misschien wel, die duurde immers ook diezelfde tijd

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Jan 22, 2006 13:22

PeterHt wrote:Wat is het nog rustig in de thread over de Nationale Competitie... Ik had inmiddels wel weer wat berichten van DVSB, Het Noorden en Witte van Moort (2) verwacht

Ik zal zo overigens eens op Eric's Damsite gaan kijken of de partij G. Jansen - H. Meijer van gisteren de boeken in kan gaan als nieuw wereldrecord: 9 uur en 34 minuten dammen!
Hein kwam vier zetten tekort om met een reglementaire remise te ontsnappen in een 5 om 2 dammeneindspel.
Mocht het geen record zijn, dan is de teamwedstrijd Heijting Huissen - Hiltex dat dan misschien wel, die duurde immers ook diezelfde tijd
Wat was het totale aantal zetten?

Een belangrijke uitslag; bij remise had Hiltex onbedreigd richting landstitel kunnen doorstoten. Nu zitten de Amsterdammers in hetzelfde schuitje als DVSB: wachten op een misstap van de concurrent.

PeterHt

Post by PeterHt » Sun Jan 22, 2006 13:26

Eric van Dusseldorp wrote:
PeterHt wrote:Wat is het nog rustig in de thread over de Nationale Competitie... Ik had inmiddels wel weer wat berichten van DVSB, Het Noorden en Witte van Moort (2) verwacht

Wat was het totaal aantal zetten?

Een belangrijke uitslag; bij remise had Hiltex onbedreigd richting landstitel kunnen doorstoten. Nu zitten de Amsterdammers in hetzelfde schuitje als DVSB: wachten op een misstap van de concurrent.
Het aantal zetten was rond de 114, even afwachten hoe de partij in TurboDambase zal verschijnen, aangezien de afname van de laatste dam niet meer is uitgevoerd. Hopelijk is dat niet het verschil tussen wel of niet een record...

Het wordt dringen aan de top in de Ereklasse. Met als meest interessante duel Witte van Moort - Van Stight Thans nog op het programma.

PeterHt

Post by PeterHt » Sun Jan 22, 2006 13:32

Op www.ericsdamsite.com staat te lezen:

Een partij duurt zelden langer dan 100 zetten. En al helemaal niet langer dan 125 zetten. In de meer dan 250.000 partijen tellende Turbo Dambase trof ik er slechts drie aan. Het gaat steeds om 5-om-2 dammeneindspelen, de meest langdurige eindspelen die er bestaan.

De top 3 langste (officiële) partijen:
1. O. Drenth - H. van der Zee: 136 zetten (1-1)
2. Herman Meijer - M Visser: 128 zetten (1-1)
3. U. Kesker - V. Agafonov: 126 zetten (1-1)

Misschien is de partij G. Jansen - H. Meijer de langste partij die in een beslissing eindigde?!
Over tijdsduur vond ik nog niets terug, maar 9,5 uur klinkt wel heel erg lang...

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Jan 22, 2006 13:56

PeterHt wrote:Op www.ericsdamsite.com staat te lezen:

Een partij duurt zelden langer dan 100 zetten. En al helemaal niet langer dan 125 zetten. In de meer dan 250.000 partijen tellende Turbo Dambase trof ik er slechts drie aan. Het gaat steeds om 5-om-2 dammeneindspelen, de meest langdurige eindspelen die er bestaan.

Misschien is de partij G. Jansen - H. Meijer de langste partij die in een beslissing eindigde?!
Over tijdsduur vond ik nog niets terug, maar 9,5 uur klinkt wel heel erg lang...
In een beslissing eindigden:
H. Berkers - P. Bergsma 122 zetten
F. Luteyn - E. Bronstring 122 zetten

Turbobor geeft geen partij die qua tijdsduur langer duurt dan G. Jansen - H. Meijer. Aan de andere kant: van veel (oude) partijen is wel het aantal zetten, maar niet de tijdsduur bekend.

Wie zet deze -toch wel historische- partij eens op internet?

joost

Post by joost » Sun Jan 22, 2006 14:08

PeterHt wrote:Op www.ericsdamsite.com staat te lezen:

D. van Os - M. Meijer: 137 zetten (1-1) (Open NK 2004).

Jochem Zweerink

Post by Jochem Zweerink » Sun Jan 22, 2006 14:19

Dan even wat anders; het is trouwens wel spannend welke teams 4 en 18 maart nacompetitie zullen moeten gaan spelen;
zowel Heijmans en Angarde (beiden 5 punten!) zullen de komende twee wedstrijden nog moeten knokken om deze te ontlopen, terwijl DUO de nacompetitie al niet meer kan ontlopen.
In de beide hoofdklassen is het ook er spannend; in hoofdklasse A proberen DVSB en Het Noorden (beiden 14 punten!) de nacompetitie te ontlopen en in de hoofdklasse B wordt een spannende strijd tussen Damlust en Raes gevoerd, met Den Haag als belangrijkste outsider. Welke teams zullen worden veroordeeld tot het spelen van de nacompetitie?

Post Reply