Op Shashki laat Alex Moiseyev, wereldkampioen op de 64 velden Amerikaans, aan de schuivers zien hoe Boezjinski dit nog remise had kunnen houden.
http://www.shashki.com/modules.php?op=m ... opic&t=493
Boezjinski deed 48.20-14? en gaf op na de afwikkeling (17-22) 33-28 (22x33) 32-28 (33x31) 36x27 (21x32) 37x19 (16-21).
Had Boezjinski gewoon 48.20-15! gespeeld dan was zijn afwikkeling wel goed geweest voor een puntje.
Opnieuw een gelukje voor Tsjizjov.
Ik weet van Slawa dat Tsjizjov niet aan combines doet.
Maar het is toch vreemd hoe die overwinningen op Nasevitsj, Getmanski en nu weer Boezjinski tot stand komen.
Daarnaast zie je gisterenmiddag Schwarzman in tien minuten remise schuiven met Tsjizjov. En in de zesde ronde had Schwarzman in no time remise met Baljakin, waarna hij op het Shashki forum ging hangen. Rond 18:15 uur schreef Schwarzman daar dat niemand zich zorgen hoefde te maken over de uitslag van Boezjinski - Tsjizjov op de WK-site, want Tsjizjov had gewoon gewonnen.
Wat zal Rob Clerc er wel niet van denken? Rob Clerc dacht over het WK van Moskou 2001 dat er een combineluchtje aan de zege van Tsjizjov hing. Dat geloof ik niet en nu denk ik het ook niet, maar wat is het dan wel dat zoveel tamelijk gerenommeerde tegenstanders zo regelmatig doet blunderen tegen Tsjizjov?
Wat betreft de vormcrisis van Georgiev: die zou te maken kunnen hebben met de blijkbare zakelijke breuk tussen Georgiev en zijn coach Joeri Tsjertok. In het Russische kamp wordt gefluisterd dat Georgiev niet meer speelt voor de Bashneft damclub van Tsjertok.