"Competitievervalsing"
-
Re: "Competitievervalsing"
Wiliam je hebt niet goed opgelet. Mijn tekst staat er gewoon en daar sta ik achter. Het verscheen echter 4x, dat was wat onnodig, vandaar de punten. Ik zou niet weten wat er te ver aan gaat. Het heerschap spreekt over mijn hersenen en over degenereren. Een dergelijk figuur krijgt dan gelijk lik op stuk. Die mentaliteit van "goed overleg" voorstellen maar wel lopen janken als je dan je zin niet krijgt, opzouten met dat gewauwel.
-
- Real name: william van den broek
Ho Ho Fred, soms provoceer ik wel eens bewust, maar deze keer niet hoor!Fred van Amersfoort wrote:Wiliam je hebt niet goed opgelet. Mijn tekst staat er gewoon en daar sta ik achter. Het verscheen echter 4x, dat was wat onnodig, vandaar de punten. Ik zou niet weten wat er te ver aan gaat. Het heerschap spreekt over mijn hersenen en over degenereren. Een dergelijk figuur krijgt dan gelijk lik op stuk. Die mentaliteit van "goed overleg" voorstellen maar wel lopen janken als je dan je zin niet krijgt, opzouten met dat gewauwel.
Ik begreep uit jouw eigen uitleg dat jij vier teksten had weggehaald en ik suggereerde ( was maar een grapje ) dat die teksten dan ook volgens jouw eigen normen misschien wel behoorlijk grof zouden zijn geweest of in mijn woorden te ver gingen.
Ik weet niet precies wat Michel over jouw hersenen heeft gezegd maar hij heeft misschien wel gelijk Fred dat wij op onze leeftijd hersenen hebben die degeneren. Soms letten we dan ook niet zo goed op.
Ik heb zelf drie zonen die bijna wekelijks zeggen dat mijn hersenen degeneren en toch houd ik nog heel veel van hen.
Maar ken jij Michel dan van buiten dit forum?
Ik wel van vroeger, van al meer dan tien jaar geleden tot een paar jaar geleden, die was/is heel recht door zee, heel open, dat is een prima knul.
Jou ken ik alleen van dit forum en ik ben het vaak maar niet altijd met je eens.
Ik denk dat je hier met de beste bedoelingen bent ook en vooral om net als Michel op zijn manier de damsport van de ondergang te redden.
Ik vind heel veel mensen sympathiek ( is helaas niet altijd wederzijds ) maar juist in de damsport zitten er wel een paar rotte
appels tussen.
Deze mensen schaden de damsport en daar zouden we onze pijlen op moeten richten, niet op elkaar.
-
Kerel, ik had het over de rakker uit Enschede, de jongeman is nog wel iets van te maken.
-
O dat wist ik niet dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen.Fred van Amersfoort wrote:Kerel, ik had het over de rakker uit Enschede, de jongeman is nog wel iets van te maken.
Ik heb even moeten zoeken en nadenken maar ik denk nu dat ik weet over wie je het hebt.
Ik ken hem niet, maar is die inderdaad zo vervelend dan?
Ik gok zomaar dat hij ouder is dan wij (oef als dat niet zo is hierbij op voorhand mijn excuses Paul) dus dat van die hersenen is misschien bij hem nog erger dan bij ons.
Dan is een zekere mildheid onzerzijds misschien toch wel op zijn plaats?
-
Ik begrijp deze discussie niet, misschien ben ik te lang weggeweest uit Nederland en de clubcompetitie. Ik zou dit zo oplossen: Club met speler die niet kan spelen wegen internationale verplichtingen belt tegenstander met verzoek vooruitspelen. Tegenstander vindt een speler om vooruit te spelen. Klaar.
-
- Real name: Michel Stempher
Hoever staat het met het dammen in Apeldoorn, Fred? Steek je energie toch a.u.b. in zaken waar de damwereld wel iets aan heeft. Gelukkig zijn de heer Van de Veen en ik wijs genoeg om ons niets aan te trekken van dergelijk gedrag van mensen als jij. Op het moment deze twee leden van het PODB-bestuur net als jij ervoor kiezen onze tijd te verdoen aan dit soort zinloos geneuzel, kunnen we het damspel beter opdoeken.
Echt waar, het enige wat je doet is aanschoppen tegen alles wat enigszins positief is over het damspel. Wat je hebt gedaan voor het dammen toen ik nog in de luiers kroop, is verleden tijd. Ik kijk naar het nu en ik zie iemand die nog geen enkele positieve bijdrage heeft geleverd aan de damsport, terwijl hij wel mensen die tientallen uren per maand steken in de sport keer op keer vernedert.
Op het moment je weer eens wat nuttigs gaat doen voor het dammen, zoals de damclub in Apeldoorn helpen opstarten, ga ik weer communiceren met jou.
Overigens, als je ervoor kiest om niks meer bij te dragen aan een herstel van het damspel vind ik het ook best. Maar ga goedwillende mensen dan ook niet voor de voeten lopen.
Echt waar, het enige wat je doet is aanschoppen tegen alles wat enigszins positief is over het damspel. Wat je hebt gedaan voor het dammen toen ik nog in de luiers kroop, is verleden tijd. Ik kijk naar het nu en ik zie iemand die nog geen enkele positieve bijdrage heeft geleverd aan de damsport, terwijl hij wel mensen die tientallen uren per maand steken in de sport keer op keer vernedert.
Op het moment je weer eens wat nuttigs gaat doen voor het dammen, zoals de damclub in Apeldoorn helpen opstarten, ga ik weer communiceren met jou.
Overigens, als je ervoor kiest om niks meer bij te dragen aan een herstel van het damspel vind ik het ook best. Maar ga goedwillende mensen dan ook niet voor de voeten lopen.
-
Michel, 17 Oktober is de startavond van de nieuwe vereniging in Apeldoorn. Mijn initiatief met hulp van wat mensen. Kom je ook? Sleutelbloemstraat, Denksportcentrum Apeldoorn Noord. Is dat voldoende antwoord?
Dan even inhoudelijk: jij kiest partij voor die Van de Veen. Iemand die onbeschoft opmerkingen maakt over andermans denkniveau. Als je het niet met hem eens bent gaat hij zielig lopen doen en geniepige zinnetjes formuleren. Ik kots daar op. Niet in het geniep.
Jij moet ook eens gaan nadenken wat je wilt. Jouw inzet is prima maar af en toe lul je vreselijk uit je nek. Geeft niet maar accepteer dan ook dat ik het soms niet met je eens ben.
Kies betere vrienden Michel
Dan even inhoudelijk: jij kiest partij voor die Van de Veen. Iemand die onbeschoft opmerkingen maakt over andermans denkniveau. Als je het niet met hem eens bent gaat hij zielig lopen doen en geniepige zinnetjes formuleren. Ik kots daar op. Niet in het geniep.
Jij moet ook eens gaan nadenken wat je wilt. Jouw inzet is prima maar af en toe lul je vreselijk uit je nek. Geeft niet maar accepteer dan ook dat ik het soms niet met je eens ben.
Kies betere vrienden Michel
-
Aanvullend Michel. ik stop er ook nog eigen geld in, mag dat van jou? Dat is het eerste wat ik doe, niet gelijk handjes ophouden bij anderen. Daarom hoef ik ook niet te slijmen met mensen, heerlijk is dat Michel.
Waarschijnlijk in januari voor het eerst in een ongeveer 25 jaar schooldammen, zo word ik mijn eigen opvolger.
Tegelijk geen cent meer naar topspelers, alles naar opleiding van jeugd en focus op PLEZIER en niet op witte voetjes van bestuurders. Ben je er nog Michel? Ik ben dus bezig en heb dus geen tijd voor zielige figuren die per definitie denken dat ze altijd gelijk hebben. Nu ter zake Michel, je woont dichtbij, je werkt met jeugd, we gaan zorgen voor middelen om dat professioneel te doen. Kom maar op gozer, vertel maar hoe het moet.
Waarschijnlijk in januari voor het eerst in een ongeveer 25 jaar schooldammen, zo word ik mijn eigen opvolger.
Tegelijk geen cent meer naar topspelers, alles naar opleiding van jeugd en focus op PLEZIER en niet op witte voetjes van bestuurders. Ben je er nog Michel? Ik ben dus bezig en heb dus geen tijd voor zielige figuren die per definitie denken dat ze altijd gelijk hebben. Nu ter zake Michel, je woont dichtbij, je werkt met jeugd, we gaan zorgen voor middelen om dat professioneel te doen. Kom maar op gozer, vertel maar hoe het moet.
-
Waar ben je nu Michel? Je was er heel rap bij om de andere partij te steunen maar nu hoor ik je even niet? Van de Veen maakt mij verwijten over mijn geheugen. Hij herinnert zich niets van de rel rondom sneeuwvlokken en Duitse spelers. etc. Het was allemaal in overleg gegaan, bla bla bla. GOED OVERLEG dus. Paul is van het goede overleg..... Even terugbladeren doet wonderen. De man wilde zelfs zijn KNDB lidmaatschap opzeggen, voelde zich totaal vervreemd van de KNDB. Paar jaar later organiseert hij het NK , is de vervreemding blijkbaar gesust, verdedigt hij net bestuur van de KNDB. Ga lezen Michel. Kom dan eens terug en oordeel. Kan het zo zijn Michel dat jij gewoon per definitie de kant kiest waar jij het hoogste voordeel verwacht?
-
Succes en sterkte!Fred van Amersfoort wrote:Michel, 17 Oktober is de startavond van de nieuwe vereniging in Apeldoorn. Mijn initiatief met hulp van wat mensen. Kom je ook? Sleutelbloemstraat, Denksportcentrum Apeldoorn Noord. Is dat voldoende antwoord?
-
Fred, je wordt per dag grappiger.
De opstelling van EDC met betrekking tot een officieel afgekondigde "Code Oranje" op 7 februari 2015 was destijds reden voor wat opwinding.
Inmiddels is de simpele redenering voor vrijwel iedereen helder, n.l. dat je beter naar de officiële weerswaarschuwingen kunt luisteren dan een In Memoriam voor je eigen clubgenoten te moeten schrijven. E.e.a. is nu zelfs onderdeel van het competitie reglement. Voortschrijdend inzicht.
Veel succes met de oprichting van een nieuwe damclub in Apeldoorn. Ik beluister dat je zoiets allemaal zelf best moeilijk vind.
De eerst aangewezene om bij die oprichting hulp in te roepen lijkt me de Gelderse Dambond.
De opstelling van EDC met betrekking tot een officieel afgekondigde "Code Oranje" op 7 februari 2015 was destijds reden voor wat opwinding.
Inmiddels is de simpele redenering voor vrijwel iedereen helder, n.l. dat je beter naar de officiële weerswaarschuwingen kunt luisteren dan een In Memoriam voor je eigen clubgenoten te moeten schrijven. E.e.a. is nu zelfs onderdeel van het competitie reglement. Voortschrijdend inzicht.
Veel succes met de oprichting van een nieuwe damclub in Apeldoorn. Ik beluister dat je zoiets allemaal zelf best moeilijk vind.
De eerst aangewezene om bij die oprichting hulp in te roepen lijkt me de Gelderse Dambond.
-
Dank Paul voor het succes wensen en ja de GDB gaan we er zeker bij betrekken. En dan nog wordt het een zeer ingewikkelde klus om er iets van te maken. En ja, natuurlijk moet code Oranje een serieuze afweging zijn. Zelf ben ik op 7 januari naar Schiedam geglibberd, doe ik nooit weer. Levensgevaarlijk. Dus dat was mijn punt niet. Mijn punt was dat EDC bij het opnieuw vaststellen van de wedstrijd in een situatie terechtkwam van spelers die al een andere verplichting hadden. Zoals nu bij WSDV. En van mij mag het dan heel flexibel worden opgelost maar er is dan geen sprake meer van een vanzelfsprekend recht. Ik hecht erg aan een voorspelbaar verloop van de NC. Binnen het redelijke.
-
wedsrijd PODB - GDB eindstand 2 - 2 , weer remise dus.
nu over naar de wedstrijd KNDB - WSDV , tussenstand 3 - 1 .
nu over naar de wedstrijd KNDB - WSDV , tussenstand 3 - 1 .
-
1) En als de tegenstander liever niet vooruit wil spelen wat dan?Casper van der Tak wrote:Ik begrijp deze discussie niet, misschien ben ik te lang weggeweest uit Nederland en de clubcompetitie. Ik zou dit zo oplossen: Club met speler die niet kan spelen wegen internationale verplichtingen belt tegenstander met verzoek vooruitspelen. Tegenstander vindt een speler om vooruit te spelen. Klaar.
2) En als de tegenstander eventueel best wel vooruit wil spelen wat dan?
-
- Real name: Mark Hees
1. Er wordt niet vooruitgespeeldwilliam wrote:1) En als de tegenstander liever niet vooruit wil spelen wat dan?Casper van der Tak wrote:Ik begrijp deze discussie niet, misschien ben ik te lang weggeweest uit Nederland en de clubcompetitie. Ik zou dit zo oplossen: Club met speler die niet kan spelen wegen internationale verplichtingen belt tegenstander met verzoek vooruitspelen. Tegenstander vindt een speler om vooruit te spelen. Klaar.
2) En als de tegenstander eventueel best wel vooruit wil spelen wat dan?
2. Lekker doen, notatieformulieren later inleveren en klaar
Doe nou niet moeilijker dan nodig is.
En Fred, Paul is af en toe best aardig hoor....