Daarom kun je in sommige gevallen je dus afvragen waarom regels er zijn en verder kijken dan die regels.Jan Pieter wrote:Zou Hoogeveen de enige club zijn met wk-deelnemers, dan was dat een prima oplossing geweest. Het punt is echter dat er veel meer clubs zijn met wk-deelnemers en je kunt Hoogeveen moeilijk geven wat je andere clubs moet ontzeggen.playforstacks wrote:Dan snap ik niet zo goed waarom de commissie niet kan zeggen, prima die wedstrijd is een intern onderonsje bij MTB. Een club met een broeiende jeugdafdeling. Als jullie intern een oplossing voor deze wedstrijd kunnen vinden (desnoods enkele wedstrijden op de clubavond bijvoorbeeld) dan is het ons (KNDB) ook prima.
Hoogeveen lijkt me trouwens de club met de minste reden tot klagen: het heeft op 30 oktober een thuiswedstrijd en het ligt op een steenworp afstand van Hijken.
Die regels zijn er en de bondsraad vind dat die scherper moeten omdat het voor de tegenpartij vaak ongelukkig is en er van alles geregeld moet worden waar de tegenpartij vaak liever niet op zit te wachten.
De regels zijn niet gemaakt voor als clubleden tegen elkaar spelen omdat ze heel toevallig als 1 van weinige clubs 2 teams in dezelfde 2de klasse hebben spelen.
Natuurlijk moet je voor een rood stoplicht wachten maar die stoplichten zijn er niet neergezet om te werken als het 3 uur s'nachts is en er in de verste verte niemand te bekennen is. En je kunt het dan "kinderachtig" noemen als je toch 5 minuten op niks staat te wachten. Maar is snap best dat je je dan wel precies aan de regels houd. Ik vind dat de wedstrijdcommissie misschien minder de politie agent hoeft uit te hangen en aan de club kan vragen,: hebben jullie een betere oplossing? als de club die aandraagt zie ik niet echt probleem in dit geval.