Komt de WK-match Georgiev – Ndjofang nog van de grond?

Post Reply
Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Re: Komt de WK-match Georgiev – Ndjofang nog van de grond?

Post by Frans de Jonge » Sat Oct 03, 2015 23:06

Kosmos wrote:
Piet Bouma wrote:
Maarten van Leenen wrote:Hoi! Ik heb gepoogd onder bepaalde voorwaarden in 2014 de match te organiseren. Toen de diverse locaties die we op het oog hadden ons aanbod niet konden matchen heb ik in 2014 de FMJD laten weten dat ik geen mogelijkheid zag.
Wanneer in 2014 heb je dit aan de FMJD laten weten Maarten?
En aan wie heb je het doorgegeven? Aan Marcel Kosters, die namens de FMJD opereerde(?), of aan de board van de FMJD?
Het is toch wel apart dat Marcel pas in mei/juni 2015 de opdracht teruggeeft/ontnomen wordt, terwijl zijn backup (sponsoring) al in 2014 wegvalt….
Wat ook nogal apart is, is dat Kosters al twee maanden lang niet bereikbaar is en alle berichten die ik hem stuurde, heeft genegeerd, wat is er in vredesnaam aan de hand?
Hij is er wel en hij speelde vandaag in de NC.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Ganesha

Post by Ganesha » Sun Oct 04, 2015 10:01

Wanneer in 2014 heb je dit aan de FMJD laten weten Maarten?
En aan wie heb je het doorgegeven? Aan Marcel Kosters, die namens de FMJD opereerde(?), of aan de board van de FMJD?
Het is toch wel apart dat Marcel pas in mei/juni 2015 de opdracht teruggeeft/ontnomen wordt, terwijl zijn backup (sponsoring) al in 2014 wegvalt….[/quote]

Wat ook nogal apart is, is dat Kosters al twee maanden lang niet bereikbaar is en alle berichten die ik hem stuurde, heeft genegeerd, wat is er in vredesnaam aan de hand?[/quote]
Hij is er wel en hij speelde vandaag in de NC.[/quote]

Dat maakt het nog vreemder. Wist het niet Tjalling anders had ik het Marcel wel kunnen vragen bij SNA clubavond, waar hij ook vaak is.

Maarten van Leenen
Real name: Maarten van Leenen

Post by Maarten van Leenen » Sun Oct 04, 2015 11:03

Ik heb hieromtrent een bespreking gehad met Harry Otten. Ik weet dat rond het NK begin dit jaar Stichting aan Zet een poging heeft gedaan. Ruph heeft ook zijn uiterste best gedaan. Ik heb nog voorgesteld het tijdens HHW Open te organiseren, maar toen begreep ik dat Harm Wiersma er mee bezig was http://www.harmwiersma.eu. Nu ben ik aan het overwegen om het alsnog kort voor het WK te organiseren. Ik heb misschien wat hulp nodig. Ja of nee?

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Sun Oct 04, 2015 11:07

Ik zou eerst een oude toezegging volledig inlossen alvorens ik met iets nieuws begon.....

Maarten van Leenen
Real name: Maarten van Leenen

Post by Maarten van Leenen » Sun Oct 04, 2015 11:27

Wat bedoel je daarmee Douwe?

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Sun Oct 04, 2015 11:33

Maarten van Leenen wrote:Wat bedoel je daarmee Douwe?
Precies wat er staat Maarten. Voordat ik iets nieuws begon zou ik eerdere toezeggingen volledig inlossen.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sun Oct 04, 2015 11:42

Maarten van Leenen wrote:Ik heb hieromtrent een bespreking gehad met Harry Otten. Ik weet dat rond het NK begin dit jaar Stichting aan Zet een poging heeft gedaan. Ruph heeft ook zijn uiterste best gedaan. Ik heb nog voorgesteld het tijdens HHW Open te organiseren, maar toen begreep ik dat Harm Wiersma er mee bezig was http://www.harmwiersma.eu. Nu ben ik aan het overwegen om het alsnog kort voor het WK te organiseren. Ik heb misschien wat hulp nodig. Ja of nee?
Wat voor hulp heb je nodig, financieel of mankrachten? Misschien dat je rechtstreeks uit de zelf gecreëerde vijver van damvrijwilligers mankrachten kunt verzamelen? Dit zou naast alle kleinschalige(re) projecten die alle onmisbaar zijn voor de toekomst van het dammen een leuk toetje kunnen zijn misschien.. :D

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Oct 04, 2015 11:43

Piet Bouma wrote:Wanneer in 2014 heb je dit aan de FMJD laten weten Maarten?
Maarten van Leenen wrote:Ik heb hieromtrent een bespreking gehad met Harry Otten.
Waarom noem je de datum van 2014 niet Maarten?
Die vind ik heel bepalend. Ik heb het idee dat twee spelers heel lang aan een niet bestaand lijntje zijn gehouden. Ik zou graag willen vaststellen wie dat precies heeft gedaan.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Oct 04, 2015 11:45

Maarten van Leenen wrote: Nu ben ik aan het overwegen om het alsnog kort voor het WK te organiseren. Ik heb misschien wat hulp nodig. Ja of nee?
Zo kort voor het WK 2015 heeft het in mijn ogen geen zin meer.
Men kan overwegen de rechten van Georgiev en Ndjofang volledig te respecteren en in 2016 alsnog een volwaardige WK-match tussen hen te organiseren.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Sun Oct 04, 2015 12:05

Piet Bouma wrote:
Maarten van Leenen wrote: Nu ben ik aan het overwegen om het alsnog kort voor het WK te organiseren. Ik heb misschien wat hulp nodig. Ja of nee?
Zo kort voor het WK 2015 heeft het in mijn ogen geen zin meer.
Men kan overwegen de rechten van Georgiev en Ndjofang volledig te respecteren en in 2016 alsnog een volwaardige WK-match tussen hen te organiseren.
Inderdaad weinig zinvol Piet. Misschien voor beide spelers nu een klein beetje interessant. Maar ook wel mosterd na de maaltijd met een nieuw WK voor de deur. En een publieksevenement kan je er ook niet meer van maken. Zelfs repareren in 2016 staat erg vreemd om een titel over voorgaande jaren te vergeven. Dat kan je "thuis" ook niet uitleggen neem ik aan.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Oct 04, 2015 14:55

Wat ook nogal apart is, is dat Kosters al twee maanden lang niet bereikbaar is en alle berichten die ik hem stuurde, heeft genegeerd, wat is er in vredesnaam aan de hand?
Hij is er wel en hij speelde vandaag in de NC.[/quote]

Mooie boel is dat, hij heeft diverse afspraken aan zijn laars gelapt en regaeert al maanden lang niet op emails.
Last edited by Kosmos on Sun Oct 04, 2015 15:01, edited 1 time in total.
Heaven is no location, but a state of mind

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sun Oct 04, 2015 15:00

Michel Stempher wrote:
Maarten van Leenen wrote:Ik heb hieromtrent een bespreking gehad met Harry Otten. Ik weet dat rond het NK begin dit jaar Stichting aan Zet een poging heeft gedaan. Ruph heeft ook zijn uiterste best gedaan. Ik heb nog voorgesteld het tijdens HHW Open te organiseren, maar toen begreep ik dat Harm Wiersma er mee bezig was http://www.harmwiersma.eu. Nu ben ik aan het overwegen om het alsnog kort voor het WK te organiseren. Ik heb misschien wat hulp nodig. Ja of nee?
Wat voor hulp heb je nodig, financieel of mankrachten? Misschien dat je rechtstreeks uit de zelf gecreëerde vijver van damvrijwilligers mankrachten kunt verzamelen? Dit zou naast alle kleinschalige(re) projecten die alle onmisbaar zijn voor de toekomst van het dammen een leuk toetje kunnen zijn misschien.. :D
Wat essentieel is om plannen uit te voeren is tijd. Je moet tijd hebben om plannen uit te voren. De praktijk is dat mensen teleurgesteld worden, beloftes worden niet nagekomen en het duurt maanden voordat mensen die wel tijd investeren antword krijgen.
Het jeugdplan ligt ook alweer stil. Ik heb er geen vertrouwen meer in en heb geen zin om me zo te laten behandelen en dan laat ik nog meer eventjes buiten beschouwing wat ik afgelopen maanden mee heb mogen maken ... ik wil wel zeggen dat ik erg teleurgesteld ben.
Heaven is no location, but a state of mind

Ganesha

Post by Ganesha » Sun Oct 04, 2015 19:34

Kosmos wrote:
Michel Stempher wrote:
Wat essentieel is om plannen uit te voeren is tijd. Je moet tijd hebben om plannen uit te voren. De praktijk is dat mensen teleurgesteld worden, beloftes worden niet nagekomen en het duurt maanden voordat mensen die wel tijd investeren antword krijgen.
Het jeugdplan ligt ook alweer stil. Ik heb er geen vertrouwen meer in en heb geen zin om me zo te laten behandelen en dan laat ik nog meer eventjes buiten beschouwing wat ik afgelopen maanden mee heb mogen maken ... ik wil wel zeggen dat ik erg teleurgesteld ben.
Jammer Tjalling. Teleurstelling is fnuikend, voor jezelf verkeerde energie.

Maarten, zo vlak voor het WK is toch bijna niet te doen (geen publiciteit) en vanaf vandaag WK junioren. Dan zou het daarna moeten en nog voor het WK algemeen!! Mocht ik na Bacoli iets kunnen betekenen, dan hoor ik het wel en hoop ik dat ik buiten mijn werk nog tijd over heb.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sun Oct 04, 2015 23:32

Ganesha wrote:
Jammer Tjalling. Teleurstelling is fnuikend, voor jezelf verkeerde energie.

Maarten, zo vlak voor het WK is toch bijna niet te doen (geen publiciteit) en vanaf vandaag WK junioren. Dan zou het daarna moeten en nog voor het WK algemeen!! Mocht ik na Bacoli iets kunnen betekenen, dan hoor ik het wel en hoop ik dat ik buiten mijn werk nog tijd over heb.
Welk WK Junioren? Voor zover ik weet zijn alle WK's jeugd 1-7 november en start het WK algemeen de dag erna.

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Tue Oct 13, 2015 14:22

http://fmjd.org/downloads/news/941/Shor ... 0-2015.pdf

- On proposal of the federations of Turkey and Mongolia the General Assembly accepted that the
FMJD will supply 15,000 euro prize money for the world title match Georgiev-Ndjofang and the
FMJD president will add another 2,500 euro. The match will be played at the end of October in
- Turkey who will pay for the cost of stay. Further details about the match will follow shortly.
(after the GA also the Dutch draughts sponsor Maarten van Leenen promised to add €2,500 to
the prize fund)

Post Reply