NK Dammen Algemeen 2014 - Huissen

Post Reply
Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Re: NK Dammen Algemeen 2014 - Huissen

Post by Michel Stempher » Sun Feb 02, 2014 20:37

GuidoB wrote:
Leri wrote:Oke, kan dus zeker spannend worden! Bedankt.

Maar 1:15 uur heen + terug voor een barrage partij is me net wat te ver.
Je kunt ook eerder komen. Vanaf 10:00 is de laatste ronde van alle groepen. Iets minder spectaculair, maar zeker net zo spannend.
Je kunt ook op internet naar de live games kijken, want de organisatie zorgt er uiteraard voor dat in ieder geval de sleutelpartijen live of semi-live worden uitgezonden. :wink: Of is dit niet de reden van Utrecht?

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Feb 02, 2014 23:28

Michel Stempher wrote:
GuidoB wrote:

Je kunt ook eerder komen. Vanaf 10:00 is de laatste ronde van alle groepen. Iets minder spectaculair, maar zeker net zo spannend.
Je kunt ook op internet naar de live games kijken, want de organisatie zorgt er uiteraard voor dat in ieder geval de sleutelpartijen live of semi-live worden uitgezonden. :wink: Of is dit niet de reden van Utrecht?
Ik hoop dat men in Utrecht in ieder geval de uitslagen in Toernooibase gaat zetten (en hopelijk ook alle partijen op applet). Vanuit Schiedam missen ook nog zes partijen. Misschien al in een envelop op de post gedaan Guido :) ?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Feb 03, 2014 01:41

Piet Bouma wrote:Ik hoop dat men in Utrecht in ieder geval de uitslagen in Toernooibase gaat zetten (en hopelijk ook alle partijen op applet). Vanuit Schiedam missen ook nog zes partijen. Misschien al in een envelop op de post gedaan Guido :) ?
Wat zit je te klagen, Piet? Alles is toch keurig netjes geregeld? Als je het beter kan, ben je van harte welkom om het zelf te doen.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Feb 03, 2014 09:50

Weer een typische Guido B reactie. Maar inderdaad, Piet zou het veel beter doen. Inkoppertje. Die 1,5 man en paardenkop die nu 1/2 finale speelt is een blamage.

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Mon Feb 03, 2014 12:42

GuidoB wrote:

Ik vind dammen wel leuk, maar ga niet 2,5 uur rijden + je hele zaterdag kwijt om 12 partijen te zien van een redelijk niveau.

Een NK of WK zou ik wel een keer heen gaan, maar verder (helaas) niet.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Mon Feb 03, 2014 12:49

GuidoB wrote:
Piet Bouma wrote:Ik hoop dat men in Utrecht in ieder geval de uitslagen in Toernooibase gaat zetten (en hopelijk ook alle partijen op applet). Vanuit Schiedam missen ook nog zes partijen. Misschien al in een envelop op de post gedaan Guido :) ?
Wat zit je te klagen, Piet? Alles is toch keurig netjes geregeld? Als je het beter kan, ben je van harte welkom om het zelf te doen.
Bij Jeugd-NK's zijn de voorwaarden al gewijzigd om zo af te dwingen dat partijen live worden weergegeven. Aangezien de halve finale algemeen belangrijker is dan de finale bij de jeugd, stel ik voor om ook vanaf volgend jaar bij de halve finales algemeen een (semi-)live invoerplicht te hanteren. Eén van de organisaties nu toont aan waarom het niet werkt om organisaties zelf de vrijblijvendheid te geven om de partijen in te voeren. Het zou wel heel triest gesteld zijn als er echt niemand bereid is om wat partijtjes in te rammen.

Waarom spelen we trouwens niet gewoon in twee weekenden op zaterdag+zondag. Lekker vier partijen per weekend en dan ben je er na twee weekenden ook weer van af. Uiteraard wel zorgen voor een eerlijkere verdeling. Van de deelnemers aan het NK heeft zich 50% automatisch geplaatst en de andere 50% mag zich ervoor kwalificeren. Ik prefereer een 0.25-0.75 verhouding en dat houdt in dat alleen de top-2 van een NK zich plaatst voor het volgende jaar + een sponsorplek. Lijkt me veel beter en veel leuker.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Feb 03, 2014 13:09

Michel Stempher wrote:
GuidoB wrote:
Bij Jeugd-NK's zijn de voorwaarden al gewijzigd om zo af te dwingen dat partijen live worden weergegeven. Aangezien de halve finale algemeen belangrijker is dan de finale bij de jeugd, stel ik voor om ook vanaf volgend jaar bij de halve finales algemeen een (semi-)live invoerplicht te hanteren. Eén van de organisaties nu toont aan waarom het niet werkt om organisaties zelf de vrijblijvendheid te geven om de partijen in te voeren. Het zou wel heel triest gesteld zijn als er echt niemand bereid is om wat partijtjes in te rammen.
Nou sla je wel een beetje door Michel,
Mijn angst is een beetje dat in Utrecht er nog niet nagedacht is over invoer van uitslagen en 18 partijen op applet. Maar daar is nog tijd voor :)

Guido heeft vanuit Schiedam zijn stinkende best gedaan om elke speeldag arbiter te zijn en live de uitslagen en 24 partijen achteraf in Toernooibase te zetten (want ik ga ervan uit dat hij dit allemaal in zijn eentje heeft gedaan). Dat ik die zes partijen even benoemde, was meer een (grapje)attendering. Hij heeft ze gisternacht nog ingevoerd volgens mij.
Beter kan natuurlijk altijd (live en semi-live), maar daar zitten veel meer haken en ogen aan.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Mon Feb 03, 2014 15:45

Piet Bouma wrote: Nou sla je wel een beetje door Michel,
Mijn angst is een beetje dat in Utrecht er nog niet nagedacht is over invoer van uitslagen en 18 partijen op applet. Maar daar is nog tijd voor :)

Guido heeft vanuit Schiedam zijn stinkende best gedaan om elke speeldag arbiter te zijn en live de uitslagen en 24 partijen achteraf in Toernooibase te zetten (want ik ga ervan uit dat hij dit allemaal in zijn eentje heeft gedaan). Dat ik die zes partijen even benoemde, was meer een (grapje)attendering. Hij heeft ze gisternacht nog ingevoerd volgens mij.
Beter kan natuurlijk altijd (live en semi-live), maar daar zitten veel meer haken en ogen aan.
Wat mij betreft maken ze met hun telefoon een foto van de notatieblaadjes en appen/mailen ze die door naar mij. Ik zorg dan dat de partijen in Toernooibase komen. Beter is het natuurlijk om in ieder geval de volgende partijen (+ eventuele barrages) op een E-Board te laten spelen:

West 1:
Losseni Savané - Ron Heusdens
Jan van den Hooff - Mike Koopmanschap
Jeroen Kos - Robert Sall

West 2:
Kees Romijn - Hein Meijer
Martin van Dijk - Frits Luteijn
Jitse Slump - Krijn ter Braake
Andrew Tjon A Ong - Pertap Malahé (in theorie maakt Tjon A Ong ook nog kans op de eerste plek)

West 3:
Ramon Sakidin - Anton van Berkel
Edwin de Jager - Michiel Kloosterziel

Oost 1:
Nick Waterink - Ben Provoost
Sjoerd Koopman - Jos Stokkel
Nick Hoving - Jeroen Goudt (in theorie maken deze twee spelers ook nog kans op de eerste plek)

Oost 2:
Pepijn van den Brink - Wouter Sipma

Aangezien er volgens mij nog altijd twaalf partijen op één 'dingetje' kunnen worden aangesloten, schrap je Hoving - Goudt of Tjon A Ong - Malahé.

Paul van de Veen

Post by Paul van de Veen » Mon Feb 03, 2014 17:39

Michel Stempher wrote: .....Beter is het natuurlijk om in ieder geval de volgende partijen (+ eventuele barrages) op een E-Board te laten spelen: ......
Ja, goed idee! :D

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Feb 03, 2014 20:05

Paul van de Veen wrote:
Michel Stempher wrote: .....Beter is het natuurlijk om in ieder geval de volgende partijen (+ eventuele barrages) op een E-Board te laten spelen: ......
Ja, goed idee! :D
Er staat een vrijwilliger op :?:

@Michel. Jeroen Goudt en Andrew Tjon A Ong hebben een minnetje. Zullen nooit meer eerste kunnen worden.

Geb Kos

Post by Geb Kos » Fri Feb 14, 2014 12:46

Morgen is er wind en regen, ideale omstandigheden om te genieten van de ontknoping van de halve finale in Utrecht: Den Hommel

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sat Feb 15, 2014 17:23

Voortreffelijke weergave van de laatste ronde in de halve finale!! Ook de barrages zijn geweldig weergegeven! KNDB, als verantwoordelijke, chapeau! Dit is een geweldige reclame voor onze damsport en op deze manier moeten we de halve finale van het belangrijkste toernooi in Nederland zeker laten zien in het vervolg!

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sat Feb 15, 2014 17:32

Eric van Dusseldorp wrote:Ik vind de veranderingen die dit jaar zijn doorgevoerd echt helemaal niks.
Het systeem met de drie of vier groepen 'Zwitsers' werkte prima. Het waren leuke toernooien. Een 'gewenste speler' (sic!) die uit vorm was, haalde de finale niet, maar dat zal met het nieuwste systeem niet anders zijn.
En wat die keuzeplaatsen betreft: een vaste plaats (kampioen van vorig jaar), een sponsorkeuzeplaats en een keuzeplaats van de KNDB vind ik meer dan voldoende. De overige tien (of acht) dienen zich gewoon te plaatsen via de halve finales. Jammer voor al die 'gewenste spelers', maar dat is dan maar zo.
Ik kan de link naar de live-weergave niet vinden op de site. Michel, help me eens.
Heaven is no location, but a state of mind

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sat Feb 15, 2014 17:36

Kosmos wrote:
Eric van Dusseldorp wrote:Ik vind de veranderingen die dit jaar zijn doorgevoerd echt helemaal niks.
Het systeem met de drie of vier groepen 'Zwitsers' werkte prima. Het waren leuke toernooien. Een 'gewenste speler' (sic!) die uit vorm was, haalde de finale niet, maar dat zal met het nieuwste systeem niet anders zijn.
En wat die keuzeplaatsen betreft: een vaste plaats (kampioen van vorig jaar), een sponsorkeuzeplaats en een keuzeplaats van de KNDB vind ik meer dan voldoende. De overige tien (of acht) dienen zich gewoon te plaatsen via de halve finales. Jammer voor al die 'gewenste spelers', maar dat is dan maar zo.
Ik kan de link naar de live-weergave niet vinden op de site. Michel, help me eens.
Die is er ook niet. De KNDB zet zichzelf hier gigantisch ten schande. Ik ben blij dat ik me heb teruggetrokken uit dit zootje. Inspanningen van personen als Fred van Amersfoort zijn zeer goed bedoeld, ik waardeer dergelijke inspanningen ook zeer zeker, maar ze halen niks uit. Het heeft geen enkele zin om met een bestuur dat dergelijk beleid accepteert zaken te doen om het dammen toegankelijker te maken. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Wanneer richten we een eigen bond op? Breedtesport voorop en evenementen zo zichtbaar mogelijk weergeven. iPads worden bijvoorbeeld toegestaan zolang er geen bezwaar is van de tegenstander.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sat Feb 15, 2014 17:43

Jan van Dijk volgens twee onofficiele bronnen na drie barragepartijen langs Wouter Sipma.
Volgens 1 onofficiele bron wint Provoost barrage van Stokkel en Heusdens barrage van Koopmanschap.

Post Reply