Dank Mikkeltje, Rein, Piet, Fred, Willem en Bert voor jullie positieve respons. Een warm bad en een onverwachte financiële meevaller. Laten we hopen dat Alex dit vertaalt in klinkende resultaten op het EK!Piet Bouma wrote:RaboBank : 39.48.08.517mikkeltje wrote:Mag ik het rekeningnummer weten waarop ik 20 euro doneer?
WK en NK Aspiranten 2013
-
Re: WK en NK Aspiranten 2013
-
Je hebt kosten en kosten.
Dat talentontwikkeling alleen de kosten van de talenten betaald vind ik niet meer dan logisch. Dit is geen KNDB-geld maar geld van NOC*NSF dat is geoormerkt. KNDB heeft (terecht) geen geld meer voor WK´s en EK´s, de gewone dammmers zijn het steeds meer zat dat zij via de contributie de rekening gepresenteerd krijgen.
Maar...
Alex moet nu verplicht 600 euro betalen, terwijl dit met enige creativiteit ook 150 euro had kunnen zijn.
Alex moet verplicht gebruik maken van de dure KNDB busreis, waar zelf de reis regelen veel goedkoper is.
Alex moet verplicht gebruik maken van, en mee betalen aan, de dure KNDB-coaches. Gebruik maken van een eigen coach of geen coach is verboden door de KNDB.
Alex moet verplicht meebetalen aan de verblijfskosten van de Nederlandse deelnemers, terwijl hij zelf als kampioen door de organisatie is vrijgesteld van verblijfskosten.
Dat talentontwikkeling alleen de kosten van de talenten betaald vind ik niet meer dan logisch. Dit is geen KNDB-geld maar geld van NOC*NSF dat is geoormerkt. KNDB heeft (terecht) geen geld meer voor WK´s en EK´s, de gewone dammmers zijn het steeds meer zat dat zij via de contributie de rekening gepresenteerd krijgen.
Maar...
Alex moet nu verplicht 600 euro betalen, terwijl dit met enige creativiteit ook 150 euro had kunnen zijn.
Alex moet verplicht gebruik maken van de dure KNDB busreis, waar zelf de reis regelen veel goedkoper is.
Alex moet verplicht gebruik maken van, en mee betalen aan, de dure KNDB-coaches. Gebruik maken van een eigen coach of geen coach is verboden door de KNDB.
Alex moet verplicht meebetalen aan de verblijfskosten van de Nederlandse deelnemers, terwijl hij zelf als kampioen door de organisatie is vrijgesteld van verblijfskosten.
-
Dat maakt het nog gekker. Alex moet dus - samen met de andere EK-gangers - eigenlijk meebetalen aan de kosten die de talenten maken.henk stoop wrote:Je hebt kosten en kosten.
Maar...
-
En als een bestuurslid naar het EK komt, doet hij dit dan op eigen kosten of krijgt hij gratis verblijf, voeding en reiskosten?
Pff.. verplicht met de dure KNDB bus... gaat toch nergens over.
En dit vind ik nog het ergst:
Wat als je daar lak aan hebt, en gewoon de boel zelf regelt? Zo ben je tenminste ook kampioen van Nederland geworden, met een NTer achter je..
En dit vind ik nog het ergst:
Je eigen coach? Je word Nederlands kampioen met je egien coach, en in eens heb je dan een KNDB coach nodig. De kndb geeft zichzelf wel graag het 'monopoly' daar.henk stoop wrote: Gebruik maken van een eigen coach of geen coach is verboden door de KNDB.
Wat als je daar lak aan hebt, en gewoon de boel zelf regelt? Zo ben je tenminste ook kampioen van Nederland geworden, met een NTer achter je..
-
het toppunt: je mag mee betalen aan een coach waarvan je dan vervolgens geen training krijgt omdat de training op uitnodiging is, en waarvoor je je niet kunt kwalificeren.Leri wrote:Pff.. verplicht met de dure KNDB bus... gaat toch nergens over.
En dit vind ik nog het ergst:Je eigen coach? Je word Nederlands kampioen met je egien coach, en in eens heb je dan een KNDB coach nodig. De kndb geeft zichzelf wel graag het 'monopoly' daar.henk stoop wrote: Gebruik maken van een eigen coach of geen coach is verboden door de KNDB.
Coach in de zin van coach en trainer neem ik aan??
Ik heb echt wel respect voor wat de KNDB doet! Zonder kunnen we absoluut niet.
Maar soms is logisch nadenken hoe je jeugd benaderd lijkt mij wel goed.
Ik neem aan dat dit bij de welpen en pupillen dan ook zo gaat? Lijkt mij zelf nog minder handig omdat die jochies al in een vreemde omgeving komen, en dan gaat ook nog is een vreemde man je vertellen hoe je moet omgaan in die vreemde omgeving.
Wees dan ook zo redelijk dat je als kndb coach niet alwetend bent en gewoon (op dat moment, bij die persoon) niet beter kan coachen als een vader/moeder of club leider. Je zou hooguit de coach van dat moment kunnen coachen.
Ik neem aan dat dit bij de welpen en pupillen dan ook zo gaat? Lijkt mij zelf nog minder handig omdat die jochies al in een vreemde omgeving komen, en dan gaat ook nog is een vreemde man je vertellen hoe je moet omgaan in die vreemde omgeving.
Wees dan ook zo redelijk dat je als kndb coach niet alwetend bent en gewoon (op dat moment, bij die persoon) niet beter kan coachen als een vader/moeder of club leider. Je zou hooguit de coach van dat moment kunnen coachen.
-
Leri, lees eerst even alle zaken omtrent Talentontwikkeling (en dan vooral even het stukje Begeleiding toernooien).Leri wrote:Coach in de zin van coach en trainer neem ik aan??
Dat is wel goed geregeld hoor.
Het gaat natuurlijk meer om de "onredelijke bevoordeling" van talenten uit eigen toko. Dat gebeurt bij de senioren en bij de jeugd.
Ik zie dat bij de senioren als een soort zelfbevruchting. Spelers, die niet tot de doelgroep behoren, kunnen zich heel moeilijk plaatsen voor WK bijvoorbeeld. En de eigen spelers worden als het even kan via "vormbehoud" voorgetrokken.
Tja, dan gaan spelers uit eigen stal uiteindelijk het beste presteren en werkt het trainingsprogramma en doen coaches en technisch directeur het goed. Maar is dat echt zo?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!
-
- Real name: Michel Stempher
De coach heeft natuurlijk wel meer functies dan enkel het analyseren/opvangen van (partijen van) spelers. Zo stippelen zij een heel programma uit, waarvan verwacht kan worden dat dit een programma is met voldoende rust en voldoende tijd om na het ontbijt bijvoorbeeld nog even een blokje om te lopen. Er hoeven trouwens 'maar' drie coaches betaald te worden, aangezien Rik Keurentjes al wordt betaald door NOC*NSF.Leri wrote:Coach in de zin van coach en trainer neem ik aan??
De opmerking van Rein Halbersma dat trainingen/analyses/mentale ondersteuning niet aan iedereen zullen worden aangeboden, is niet rechtvaardig op basis van mijn ervaringen in Team KNDB. Er zijn vier coaches en iedere coach zal van tevoren een taak krijgen (wie doet de junioren, wie doet de aspiranten etc.), waardoor iedereen zolang als hijzelf aangeeft/heeft aangegeven in het doelenformulier aan bod komt.
Je hebt gelijk, ik pakte even een zijweg . Wel leuk om het coachen van de KNDB te lezen.Piet Bouma wrote:Leri, lees eerst even alle zaken omtrent Talentontwikkeling (en dan vooral even het stukje Begeleiding toernooien).Leri wrote:Coach in de zin van coach en trainer neem ik aan??
Dat is wel goed geregeld hoor.
Het gaat natuurlijk meer om de "onredelijke bevoordeling" van talenten uit eigen toko. Dat gebeurt bij de senioren en bij de jeugd.
Ik zie dat bij de senioren als een soort zelfbevruchting. Spelers, die niet tot de doelgroep behoren, kunnen zich heel moeilijk plaatsen voor WK bijvoorbeeld. En de eigen spelers worden als het even kan via "vormbehoud" voorgetrokken.
Tja, dan gaan spelers uit eigen stal uiteindelijk het beste presteren en werkt het trainingsprogramma en doen coaches en technisch directeur het goed. Maar is dat echt zo?
Maar wat ik mij bijvoorbeeld afvraag bij Alex: Hij word nu Nederlands kampioen, er schijnt dus iets goed te zijn in zijn begeleiding.
Nu is hij Nederlands kampioen, en mag hij mee doen met het EK. Waarom moet DAN ineens de KNDB het coachen overnemen, als deze coaching die hij nu heeft goed werkt?
Als Alex (kan ook een andere jeugdspeler kunnen zijn (16>)) bijvoorbeeld iemand is die 's avonds graag een pilsje drinkt en om 1 uur naar bed gaat. Dit deed hij ook tijdens het NK, en is zo nederlands kamioen geworden. Ik denk niet dat de KNDB hier achter kan staan, en de boel om zou willen gooien. Dan is dat in mijn ogen niet ideaal, en zou ik het gewoon zo laten als het was tijdens het NK. Wat is dan het beste?
ps. Ik overdrijf misschien iets, en misschien vind Alex het wel heel prettig dat de KNDB deze professionele coaching wil geven/dwingen. Maar vraag me af hoe dat zit als je dit liever niet hebt.
-
Dag Leri, ik sluit me bij Michel en Thijs aan.
Ik ben vorig jaar zelf zo gelukkig geweest dat ik met het EK en het WK mee mocht doen.
Zelf beschouw ik dit als een zeer mooie ervaring, die ik voor geen goud had willen missen.
De gezelligheid, de sfeer, de hitte, het resultaat maar ook zeker de coaching hebben daaraan bijgedragen.
Naast dat er een heleboel niet mag met de KNDB, zijn er ook grote voordelen aan de coaching.
Je hoeft je zelf niet druk te maken over de loting en het rekenwerk: dat doen de coachen voor je.
Je hebt goede analyses en professionele opvang (bij een eigen coach is dit ook wel zo, maar wellicht in mindere mate).
Je hoeft je niet druk te maken over de reis, het verblijf en alles dat daarmee te maken heeft.
Als er iets was dat ons niet beviel, dan gingen de coaches meteen proberen iets te regelen.
Van grote meerwaarde was ook de 'fruitronde' die op het EK door de KNDB werd geregeld.
Bijna elke dag had men fruit in de koelkast van het Holland House (ook geregeld door de coaches ...) liggen (boodschappen door, jawel, de coaches),
dat tijdens de ronde eruit werd gehaald en (in overleg met de organisatie) werd uitgedeeld door... juist ja.
Bovendien was het in Oekraïne erg warm. Op een dag met dubbele ronde kwam ik zonder water te zitten (ook al had ik veel meegenomen) en ik hoefde maar naar een van de coaches te wenken of er werd me een fles water toegereikt. Dat is toch wel erg fijn.
Maarja, het is natuurlijk wel raar dat de KNDB verplicht om alles samen te doen.
Dat Alex nu meebetaalt aan de talenten is niet heel verwonderlijk: andersom zou dat ook gebeuren (dus: als Jan kampioen was geworden).
De totale kosten worden gedeeld over het aantal deelnemers (en eventuele 'aanhang') en that's it.
Maarja, het blijft allemaal veel geld. Erg veel geld.
Ik ben vorig jaar zelf zo gelukkig geweest dat ik met het EK en het WK mee mocht doen.
Zelf beschouw ik dit als een zeer mooie ervaring, die ik voor geen goud had willen missen.
De gezelligheid, de sfeer, de hitte, het resultaat maar ook zeker de coaching hebben daaraan bijgedragen.
Naast dat er een heleboel niet mag met de KNDB, zijn er ook grote voordelen aan de coaching.
Je hoeft je zelf niet druk te maken over de loting en het rekenwerk: dat doen de coachen voor je.
Je hebt goede analyses en professionele opvang (bij een eigen coach is dit ook wel zo, maar wellicht in mindere mate).
Je hoeft je niet druk te maken over de reis, het verblijf en alles dat daarmee te maken heeft.
Als er iets was dat ons niet beviel, dan gingen de coaches meteen proberen iets te regelen.
Van grote meerwaarde was ook de 'fruitronde' die op het EK door de KNDB werd geregeld.
Bijna elke dag had men fruit in de koelkast van het Holland House (ook geregeld door de coaches ...) liggen (boodschappen door, jawel, de coaches),
dat tijdens de ronde eruit werd gehaald en (in overleg met de organisatie) werd uitgedeeld door... juist ja.
Bovendien was het in Oekraïne erg warm. Op een dag met dubbele ronde kwam ik zonder water te zitten (ook al had ik veel meegenomen) en ik hoefde maar naar een van de coaches te wenken of er werd me een fles water toegereikt. Dat is toch wel erg fijn.
Maarja, het is natuurlijk wel raar dat de KNDB verplicht om alles samen te doen.
Dat Alex nu meebetaalt aan de talenten is niet heel verwonderlijk: andersom zou dat ook gebeuren (dus: als Jan kampioen was geworden).
De totale kosten worden gedeeld over het aantal deelnemers (en eventuele 'aanhang') en that's it.
Maarja, het blijft allemaal veel geld. Erg veel geld.
-
Aspiranten-NK pas in slotronde beslist
www.ericsdamsite.com
www.ericsdamsite.com
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl