Heerhugowaard Open 2013 - Open NK 2013
-
Re: Heerhugowaard Open 2013 - Open NK 2013
Piet, je deed een paar postjes terug wat vervelend vind ik. Michel mag best een paar puntjes van kritiek hebben. Hij geeft namelijk tegelijk ook aan dat er dingen schitterend zijn. De kaart van de emotie trekken slaat iedere discussie dood. Tel je zegeningen, zelfs jouw grootste criticaster, zo mag ik mijzelf wel noemen, is blij met jouw eigenwijsheid en doorzettingsvermogen. Hulde voor de vernieuwing. Maar ga niet lopen dreigen dat al die vrijwilligers zoals Geb Kos stoppen. Iets goeds en positiefs doen voor de damsport betekent geen extra rechten op wat dan ook. Excuses van Michel is dan ook volledig overbodig.
-
Ik doe inderdaad vervelend, want ik weet hoe een en ander in elkaar zit. En dan is de opmerking van het is een zootje een stoot onder de gordel.Fred van Amersfoort wrote:Piet, je deed een paar postjes terug wat vervelend vind ik. Michel mag best een paar puntjes van kritiek hebben. Hij geeft namelijk tegelijk ook aan dat er dingen schitterend zijn. De kaart van de emotie trekken slaat iedere discussie dood. Tel je zegeningen, zelfs jouw grootste criticaster, zo mag ik mijzelf wel noemen, is blij met jouw eigenwijsheid en doorzettingsvermogen. Hulde voor de vernieuwing. Maar ga niet lopen dreigen dat al die vrijwilligers zoals Geb Kos stoppen. Iets goeds en positiefs doen voor de damsport betekent geen extra rechten op wat dan ook. Excuses van Michel is dan ook volledig overbodig.
Ga jij maar eens op de man af bij de KNDB vragen waarom Geb Kos vrijwel gestopt is met vrijwilligerswerk voor de KNDB
Dan heb je lef. En ik mag hopen dat je dan ook een eerlijk antwoord van onze bond krijgt.
Ik krijg drie minuten later een mailtje van Hendrik met bedankt.
Dan weet ik genoeg. Dan zat ie al op de grens.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
Dat is een rare manier van discussie voeren. Jij geeft een suggestie over vrijwilligers die stoppen maar argumenten geef je niet.
-
Och ik weet dat het met jou toch nooit echt discussie voeren wordt.Fred van Amersfoort wrote:Dat is een rare manier van discussie voeren. Jij geeft een suggestie over vrijwilligers die stoppen maar argumenten geef je niet.
Argumenten mag je ergens anders halen. Suggestie heb ik gegeven.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
Ik doe mee aan dit toernooi en kan dus niets zeggen over hoe de I-pad partijen live in beeld zijn gebracht. Als speler in de eerste ronde gebruik gemaakt van de I-pad en ik vond het zeer goed bevallen. Als je eraan gewend bent dan is het sneller dan noteren met de pen, en het is ook beter leesbaar. Ik vind dit nu al een erg geslaagd experiment, waar uiteraard altijd nog kleine dingetjes in verbeterd kunnen worden.
Ik heb nog geen spectaculaire fragmenten om te plaatsen, zou wel leuk zijn als iemand iets ziet.
Ik ben wel blij met mijn remise tegen Schwarzman.
Ik heb nog geen spectaculaire fragmenten om te plaatsen, zou wel leuk zijn als iemand iets ziet.
Ik ben wel blij met mijn remise tegen Schwarzman.
-
- Real name: Hendrik Veenstra
Gefeliciteerd Krijn met je remise tegen Schwarzman! Een prestatie van formaat.
Leuk om te horen dat je het invoeren met de I-Pad (digitaal notatiebiljet ) als positief hebt ervaren.
We hebben nog een paar aanpassingen gedaan om het nog iets gebruikersvriendelijker te maken. Met name de uitslagen werden nog niet goed ingevoerd. Hopelijk dat dit vanaf nu ook beter gaat.
Dit is het eerste toernooi waar deze techniek wordt ingezet, dus niet alles zal meteen perfect zijn.
Al doende leert men. Laten we er met zijn allen iets moois van maken.
Leuk om te horen dat je het invoeren met de I-Pad (digitaal notatiebiljet ) als positief hebt ervaren.
We hebben nog een paar aanpassingen gedaan om het nog iets gebruikersvriendelijker te maken. Met name de uitslagen werden nog niet goed ingevoerd. Hopelijk dat dit vanaf nu ook beter gaat.
Dit is het eerste toernooi waar deze techniek wordt ingezet, dus niet alles zal meteen perfect zijn.
Al doende leert men. Laten we er met zijn allen iets moois van maken.
- Wishmaster
- Real name: Pascal Stil
Ik denk dat iedereen het er over eens is dat het Heerhugowaard open dit jaar een groot aantal nieuwe deuren opent voor de damsport en een toernooi neerzet waar voor iedere dammer van elk niveau te genieten valt.
Dat er toch punten van kritiek zijn is niet een teken dat dingen niet goed gedaan worden, het is een teken dat er nog valt te leren en we weten allemaal dat er met nieuwe dingen nog kinderziekten zijn.
De organisatie is vaak ontzettend druk om de boel draaiende te houden, en daarom kan het soms gebeuren dat zij niet merken als iets niet optimaal werkt, ik denk daarom dat feedback van de gebruikers aan alle kanten essentieel is, zowel positieve feedback over dingen die goed werken, als dat er aangegeven wordt waar het nog niet goed werkt.
De dingen die niet goed werken zijn daarbij het belangrijkste, omdat met de geweldige inzet van alle betrokkenen dat dan misschien de volgende ronde beter gaat, maar dan moet deze feedback niet als kritiek gezien worden, hoewel het soms zo over kan komen, omdat je vaak weinig hoort over dingen die wel goed gaan. Maar niet alleen feedback geven is iets waar sommige mensen wat beter in kunnen worden, ook feedback ontvangen is iets wat te leren is.
Dat er toch punten van kritiek zijn is niet een teken dat dingen niet goed gedaan worden, het is een teken dat er nog valt te leren en we weten allemaal dat er met nieuwe dingen nog kinderziekten zijn.
De organisatie is vaak ontzettend druk om de boel draaiende te houden, en daarom kan het soms gebeuren dat zij niet merken als iets niet optimaal werkt, ik denk daarom dat feedback van de gebruikers aan alle kanten essentieel is, zowel positieve feedback over dingen die goed werken, als dat er aangegeven wordt waar het nog niet goed werkt.
De dingen die niet goed werken zijn daarbij het belangrijkste, omdat met de geweldige inzet van alle betrokkenen dat dan misschien de volgende ronde beter gaat, maar dan moet deze feedback niet als kritiek gezien worden, hoewel het soms zo over kan komen, omdat je vaak weinig hoort over dingen die wel goed gaan. Maar niet alleen feedback geven is iets waar sommige mensen wat beter in kunnen worden, ook feedback ontvangen is iets wat te leren is.
everytime is a good time to take your time to have a good time
-
De analyses van Sijbrands waren zeer goed te volgen vandaag. Het Heerhugowaard toernooi is geweldige propaganda voor het dammen!
-
Michel heeft via e-mail Hendrik en mijzelf even persoonlijk benaderd.
Daarmee is voor mij de kous af. Ik denk voor Hendrik ook.
Even wat inhoudelijke opmerkingen mijnerzijds over de weergave.
Semi-live weergave Ipad/tablet.
Er is bewust voor gekozen om de weergave van de Ipads afzonderlijk te doen van de elektronische borden. Dus niet een totaalweergave van het toernooi.
Twee redenen.
1) Ipad weergave is experimenteel en (vind ik) mag de weergave van elektronische borden (als het mis mocht gaan, en dat was de eerste ronde dus wel het geval) niet omlaag trekken.
En uiteraard ook omgekeerd.
2) De Ipad weergave is ingesteld op Toernooibasebreed. Dat betekent dat gelijktijdig vanuit allerlei toernooien (ingevoerd in Toernooibase) weergave van semi-live partijen kan plaatsvinden. Dus tegelijkertijd weergave van de Onderlinge Competitie Huizum en Paastoernooi Amsterdam (wat is voorgekomen) is gewoon mogelijk. In de toekomst zou ook gewoon gelijktijdige uitzending van een tientalwedstrijd vanuit Culemborg en Huissen mogelijk zijn. Momenteel is het gelimiteerd tot 45 partijen, maar dat kan uitgebreid worden. Vooral nu we momenteel op een snelle versie van de livedraughtsserver zitten
Bij 45 partijen of meer wordt het voor een gebruiker onoverzichtelijk om alle partijen tegelijkertijd te bekijken. Daarnaast worden ook vaak eigen computerresources dan problematisch.
Vandaar dat Hendrik gekozen heeft voor een selectiemenu, waar men individueel partijen kan kiezen, die men kan/wil bekijken. Bij de tabletweergave kan men dan ook nog snel wisselen, doordat er een functionaliteit is ingebouwd dat je door alleen met de cursor over het tabblad heen te gaan, je de desbetreffende partij ziet.
Als je alle twintig gelijktijdig hebt geselecteerd (morgen misschien weer meer) hebt, wordt de navigatie onoverzichtelijk. Maar dat zal – in de toekomst als je bijvoorbeeld 60 partijen van de Ereklasse gelijktijdig wilt bekijken – alleen maar problematischer worden (ook qua eigen computercapaciteit).
Zelf vind ik de optie: Automatically tab when game has new move de mooiste oplossing qua gebruikersvriendelijkheid. Dat gaat in principe nog vrij rustig. Wil je verder in zo’n partij duiken, dan selecteer je deze nog een keer apart. Maar smaken kunnen verschillen.
Daarnaast kijken we nog steeds naar gebruiksvriendelijkheid qua invoer en qua display. Vanavond heeft Hendrik nog een aanpassing in de invoermethode aangebracht, waardoor het vanaf morgen nog gebruiksvriendelijker wordt om ook de uitslag (wat soms vergeten wordt) na afloop van de partij in de tablet in te voeren. Eigenlijk moet ik de organisatie en betrokken spelers vandaag een groot compliment maken. Want zonder dat Hendrik en ikzelf aanwezig waren, is de uitzending vanaf de tablets in principe probleemloos verlopen. En daar gaat het toch wel om: gebruiksvriendelijk een live-oplossing neerzetten, die vanaf elke locatie met Wifi, door een organisatie ingezet kan worden.
Sjende Blyn.
De koppeling met Sjende Blyn geeft bij een groot aantal partijen problemen. Vandaar dat gekozen is voor alleen de koppeling met de electronische borden (de topborden).
Door Hendrik is het volgende uitgerekend:
Verder denk ik dat het analyseren van 50 partijen toch wat te veel van het goede is. Als je de LAT zou instellen op 2 sec, zou je toch al een 50x2 = 100 sec per zetronde aan rekentijd nodig hebben (excl overhead tijd) Als er dan in de opening 10 zetten worden gespeeld zal er dus 10x100 sec = 1000sec/60 = 17 min verder zijn. Gevolg is dat de analyse gaat achterlopen op de werkelijkheid. Beter lijkt me om de digiborden van analyse te voorzien en de semilive eerst niet.
Zo, dan hebben jullie ook wat (beperkte) inside-information over keuzes die gemaakt zijn en worden.
En verder gaan we gewoon genieten van een toptoernooi!
Daarmee is voor mij de kous af. Ik denk voor Hendrik ook.
Even wat inhoudelijke opmerkingen mijnerzijds over de weergave.
Semi-live weergave Ipad/tablet.
Er is bewust voor gekozen om de weergave van de Ipads afzonderlijk te doen van de elektronische borden. Dus niet een totaalweergave van het toernooi.
Twee redenen.
1) Ipad weergave is experimenteel en (vind ik) mag de weergave van elektronische borden (als het mis mocht gaan, en dat was de eerste ronde dus wel het geval) niet omlaag trekken.
En uiteraard ook omgekeerd.
2) De Ipad weergave is ingesteld op Toernooibasebreed. Dat betekent dat gelijktijdig vanuit allerlei toernooien (ingevoerd in Toernooibase) weergave van semi-live partijen kan plaatsvinden. Dus tegelijkertijd weergave van de Onderlinge Competitie Huizum en Paastoernooi Amsterdam (wat is voorgekomen) is gewoon mogelijk. In de toekomst zou ook gewoon gelijktijdige uitzending van een tientalwedstrijd vanuit Culemborg en Huissen mogelijk zijn. Momenteel is het gelimiteerd tot 45 partijen, maar dat kan uitgebreid worden. Vooral nu we momenteel op een snelle versie van de livedraughtsserver zitten
Bij 45 partijen of meer wordt het voor een gebruiker onoverzichtelijk om alle partijen tegelijkertijd te bekijken. Daarnaast worden ook vaak eigen computerresources dan problematisch.
Vandaar dat Hendrik gekozen heeft voor een selectiemenu, waar men individueel partijen kan kiezen, die men kan/wil bekijken. Bij de tabletweergave kan men dan ook nog snel wisselen, doordat er een functionaliteit is ingebouwd dat je door alleen met de cursor over het tabblad heen te gaan, je de desbetreffende partij ziet.
Als je alle twintig gelijktijdig hebt geselecteerd (morgen misschien weer meer) hebt, wordt de navigatie onoverzichtelijk. Maar dat zal – in de toekomst als je bijvoorbeeld 60 partijen van de Ereklasse gelijktijdig wilt bekijken – alleen maar problematischer worden (ook qua eigen computercapaciteit).
Zelf vind ik de optie: Automatically tab when game has new move de mooiste oplossing qua gebruikersvriendelijkheid. Dat gaat in principe nog vrij rustig. Wil je verder in zo’n partij duiken, dan selecteer je deze nog een keer apart. Maar smaken kunnen verschillen.
Daarnaast kijken we nog steeds naar gebruiksvriendelijkheid qua invoer en qua display. Vanavond heeft Hendrik nog een aanpassing in de invoermethode aangebracht, waardoor het vanaf morgen nog gebruiksvriendelijker wordt om ook de uitslag (wat soms vergeten wordt) na afloop van de partij in de tablet in te voeren. Eigenlijk moet ik de organisatie en betrokken spelers vandaag een groot compliment maken. Want zonder dat Hendrik en ikzelf aanwezig waren, is de uitzending vanaf de tablets in principe probleemloos verlopen. En daar gaat het toch wel om: gebruiksvriendelijk een live-oplossing neerzetten, die vanaf elke locatie met Wifi, door een organisatie ingezet kan worden.
Sjende Blyn.
De koppeling met Sjende Blyn geeft bij een groot aantal partijen problemen. Vandaar dat gekozen is voor alleen de koppeling met de electronische borden (de topborden).
Verder denk ik dat het analyseren van 50 partijen toch wat te veel van het goede is. Als je de LAT zou instellen op 2 sec, zou je toch al een 50x2 = 100 sec per zetronde aan rekentijd nodig hebben (excl overhead tijd) Als er dan in de opening 10 zetten worden gespeeld zal er dus 10x100 sec = 1000sec/60 = 17 min verder zijn. Gevolg is dat de analyse gaat achterlopen op de werkelijkheid. Beter lijkt me om de digiborden van analyse te voorzien en de semilive eerst niet.
Zo, dan hebben jullie ook wat (beperkte) inside-information over keuzes die gemaakt zijn en worden.
- Marcel Kosters
Het eerste Heerhugowaard Online Blitz Toernooi van vandaag is zojuist gestart.
Het tweede Heerhugowaard Online Blitz Toernooi begint om 14:00.
Iedereen mag meedoen! En in zoveel toernooien als men wil.
Meedoen is simpel: ga naar www.heerhugowaardopen.nl, kies voor het menu Online en 'Click to Play'.
De toernooikamer voor het 14:00 uur toernooi gaat om 13:30 uur open.
NIEUW: vanaf vandaag wordt er ook een derde dagelijks Heerhugowaard Open Online Blitz Toernooi gehouden om 20:00 uur Amsterdam tijd. Zelfde mooie prijzen.
Het tweede Heerhugowaard Online Blitz Toernooi begint om 14:00.
Iedereen mag meedoen! En in zoveel toernooien als men wil.
Meedoen is simpel: ga naar www.heerhugowaardopen.nl, kies voor het menu Online en 'Click to Play'.
De toernooikamer voor het 14:00 uur toernooi gaat om 13:30 uur open.
NIEUW: vanaf vandaag wordt er ook een derde dagelijks Heerhugowaard Open Online Blitz Toernooi gehouden om 20:00 uur Amsterdam tijd. Zelfde mooie prijzen.
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
De i-pad weergave werkt wat mij betreft goed. Het is even wennen, maar daarna geen enkel probleem gehad. [Edit: ik heb nu toch wel een klein probleem. De zetten verschijnen in de notatie maar het diagram wordt niet bijgewerkt. Door klikken op Naar Begin en dan weer Naar Einde kan ik het diagram wel verversen].Piet Bouma wrote: Sjende Blyn.
De Sjende Blyn is iets dat in de toekomst wel geregeld kan worden. Er is alleen wat compute-capaciteit voor nodig om de analyse 'real-time' te houden. Dat brengt natuurlijk kosten met zich mee. Maar goed als toernooien bereid zijn om 30 i-pads voor een week te huren, dan is misschien een kleine bijdrage in kosten voor de servers waarop alles draait ook nog wel op te brengen.
Verbeteringen zijn dus zeker nog nodig, maar wat mij betreft is het experiment geslaagd en hoop ik dat andere toernooien snel zullen volgen.
-
Inmiddels ook even de import gedaan van de TM-bestanden Blitz Toernooi in Toernooibase.
Perfect bijgehouden door arbiter Demasure.
Het toernooi staat onder PNHDB (Noord-Holland).
Ook de partijen t/m ronde 2 vanuit een pdn-bestand even bijgewerkt.
En nu ga ik even in de zon zitten met de Ipad en genieten van 58 partijen (30 elektronisch en 28 tablets).
Dat is een nieuwe wereldrecord bij live-uitzendingen van dampartijen dacht ik zo.
En nu ga ik even in de zon zitten met de Ipad en genieten van 58 partijen (30 elektronisch en 28 tablets).
Dat is een nieuwe wereldrecord bij live-uitzendingen van dampartijen dacht ik zo.
Geweldig, Piet! Hulde aan iedereen die bij de uitzending van de partijen is betrokken! Ik kan op mijn werk niet teveel tegelijk volgen, maar het is indrukwekkend.Piet Bouma wrote:Inmiddels ook even de import gedaan van de TM-bestanden Blitz Toernooi in Toernooibase.
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Inderdaad, hulde voor Maarten, Piet, Hendrik en alle anderen die bij Heerhugowaard Open betrokken zijn.GuidoB wrote:Geweldig, Piet! Hulde aan iedereen die bij de uitzending van de partijen is betrokken! Ik kan op mijn werk niet teveel tegelijk volgen, maar het is indrukwekkend.Piet Bouma wrote:Inmiddels ook even de import gedaan van de TM-bestanden Blitz Toernooi in Toernooibase.
Fantastisch deelnemersveld en prachtige live-verslaggeving. Pet af.
-
Leuk partijtje vandaag. Een streefstand bereikt als voorbeeld van een kettingstelling.
Ter Braake - Subau 2-0
Ter Braake - Subau 2-0