Wieger Wesselink wrote:Piet Bouma wrote:
Gisteren heb ik in 1 1/2 uur iets in elkaar geknutseld dat werkt mbt Dambolite-applet. Daarbij heb ik het zogenaamde dambolitehaarlem.jar file gebruikt, dat volgens mij experimenteel ook bij een paar ronden van het HHW-Open en wrs. ook in Haarlem als experiment is gebruikt.
Volgens mij de enige .jar file dat momenteel beschikbaar is voor aansturing van de dambolite op .pdn basis.
Mogelijk dat deze .jar file - in tegenstelling tot de "oude" .jar-file geen tussentijdse updates van kloktijden ondersteunt. Misschien dat de ontwerpers Wieger Wesselink en Huib vd Wetering al een verbeterde versie hebben.
Ik zou het niet weten.... Misschien dat een persoon in Haarlem deze informatie wel heeft en met jou daarover wil communiceren.
Het is mij niet bekend dat er een probleem is met de versie van dambolite die op 10x10.org te downloaden is. Het lijkt ook te werken met de nieuwe PDN, zie
http://10x10.org/tmp/example.html.
Wieger,
Ik heb begrepen dat vorige week Hendrik Veenstra eerst bezig geweest is om de Dambolite-versie operationeel te krijgen op de .PDN.gz, die door EBS 2.0 uitgespuwd wordt.
Daarbij heeft hij zelfs de dambolite van 10x10.org gedownload. Hij kreeg het niet aan de praat. Volgens hem omdat .PDN.gz niet werd ondersteund.
Vervolgens heb ik er donderdag nog maar eens naar gekeken omdat de Oerterp-applet ook problemen vertoonde.
Op de livedraughtsserver staan momenteel twee dambolite.jar versies:
dambolite.jar, 4-12-2010 118 kb
dambolitehaarlem.jar, 23-4-2011 102 kb
Ik heb nou net even de dambolite.jar van 10x10.org gedownload, deze is 117 kb.
Met de dambolitehaarlem.jar heb ik de zaak aan de praat gekregen.
Het zou handig zijn als er 1 dambolite(.jar) versie is die alles oppikt - ldf en pdn ingepakt en uitgepakt (is zo'n versie er???) en op de livedraughtsserver staat.
En dat het bij de gebruikers (ook degenen, die namens de KNDB zaken installeren bij toernooien), bekend is en dit ook gecommuniceerd wordt.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!