NK Dammen Vrouwen 2011

Post Reply
Piet Bouma

Re: NK Dammen Vrouwen 2011

Post by Piet Bouma » Mon Nov 21, 2011 18:01

Alex wrote:
ildjarn wrote:
Alex wrote:Misschien toch maar gewoon Agita Heusdens?
Btw: haar foto is pleite...
Omdat haar naam als 'Martere' is ingeklopt bij de livepartijen, en die naam bestaat niet in Toernooibase.
Dan had gebruik gemaakt moeten worden van haar ToernooiBase-id...
Er bestaat volgens mij geen koppeling in EBS naar Toernooibase-id. Tenminste daar ben ik niet van op de hoogte.

Wel heb ik in een ver verleden als eens gesuggereerd om een importmogelijkheid van de paringen/lotingen vanuit Toernooimanager naar de EBS te realiseren. Vervolgens aanvinken/koppelen aan de elektronische borden. Dat gaat dan m.i. efficiënt.
Dan los je ook grotendeels het probleem op van verkeerd gespelde namen en foutieve invoer. Tevens kun je dan ook Zwitserse sneldamtoernooien makkelijker/sneller regelen mbt de EBS.
Als je dat allemaal handmatig in korte tijd moet invoeren is dat natuurlijk een crime.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Mon Nov 21, 2011 19:46

Piet Bouma wrote: Gisteren heb ik in 1 1/2 uur iets in elkaar geknutseld dat werkt mbt Dambolite-applet. Daarbij heb ik het zogenaamde dambolitehaarlem.jar file gebruikt, dat volgens mij experimenteel ook bij een paar ronden van het HHW-Open en wrs. ook in Haarlem als experiment is gebruikt.
Volgens mij de enige .jar file dat momenteel beschikbaar is voor aansturing van de dambolite op .pdn basis.

Mogelijk dat deze .jar file - in tegenstelling tot de "oude" .jar-file geen tussentijdse updates van kloktijden ondersteunt. Misschien dat de ontwerpers Wieger Wesselink en Huib vd Wetering al een verbeterde versie hebben.
Ik zou het niet weten.... Misschien dat een persoon in Haarlem deze informatie wel heeft en met jou daarover wil communiceren.
Het is mij niet bekend dat er een probleem is met de versie van dambolite die op 10x10.org te downloaden is. Het lijkt ook te werken met de nieuwe PDN, zie http://10x10.org/tmp/example.html.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Nov 21, 2011 20:59

Wieger Wesselink wrote:
Piet Bouma wrote: Gisteren heb ik in 1 1/2 uur iets in elkaar geknutseld dat werkt mbt Dambolite-applet. Daarbij heb ik het zogenaamde dambolitehaarlem.jar file gebruikt, dat volgens mij experimenteel ook bij een paar ronden van het HHW-Open en wrs. ook in Haarlem als experiment is gebruikt.
Volgens mij de enige .jar file dat momenteel beschikbaar is voor aansturing van de dambolite op .pdn basis.

Mogelijk dat deze .jar file - in tegenstelling tot de "oude" .jar-file geen tussentijdse updates van kloktijden ondersteunt. Misschien dat de ontwerpers Wieger Wesselink en Huib vd Wetering al een verbeterde versie hebben.
Ik zou het niet weten.... Misschien dat een persoon in Haarlem deze informatie wel heeft en met jou daarover wil communiceren.
Het is mij niet bekend dat er een probleem is met de versie van dambolite die op 10x10.org te downloaden is. Het lijkt ook te werken met de nieuwe PDN, zie http://10x10.org/tmp/example.html.
Wieger,

Ik heb begrepen dat vorige week Hendrik Veenstra eerst bezig geweest is om de Dambolite-versie operationeel te krijgen op de .PDN.gz, die door EBS 2.0 uitgespuwd wordt.
Daarbij heeft hij zelfs de dambolite van 10x10.org gedownload. Hij kreeg het niet aan de praat. Volgens hem omdat .PDN.gz niet werd ondersteund.
Vervolgens heb ik er donderdag nog maar eens naar gekeken omdat de Oerterp-applet ook problemen vertoonde.

Op de livedraughtsserver staan momenteel twee dambolite.jar versies:
dambolite.jar, 4-12-2010 118 kb
dambolitehaarlem.jar, 23-4-2011 102 kb
Ik heb nou net even de dambolite.jar van 10x10.org gedownload, deze is 117 kb.

Met de dambolitehaarlem.jar heb ik de zaak aan de praat gekregen.

Het zou handig zijn als er 1 dambolite(.jar) versie is die alles oppikt - ldf en pdn ingepakt en uitgepakt (is zo'n versie er???) en op de livedraughtsserver staat.
En dat het bij de gebruikers (ook degenen, die namens de KNDB zaken installeren bij toernooien), bekend is en dit ook gecommuniceerd wordt.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Mon Nov 21, 2011 21:35

Piet Bouma wrote:
Wieger Wesselink wrote:

Wieger,

Ik heb begrepen dat vorige week Hendrik Veenstra eerst bezig geweest is om de Dambolite-versie operationeel te krijgen op de .PDN.gz, die door EBS 2.0 uitgespuwd wordt.
Daarbij heeft hij zelfs de dambolite van 10x10.org gedownload. Hij kreeg het niet aan de praat. Volgens hem omdat .PDN.gz niet werd ondersteund.
Vervolgens heb ik er donderdag nog maar eens naar gekeken omdat de Oerterp-applet ook problemen vertoonde.

Op de livedraughtsserver staan momenteel twee dambolite.jar versies:
dambolite.jar, 4-12-2010 118 kb
dambolitehaarlem.jar, 23-4-2011 102 kb
Ik heb nou net even de dambolite.jar van 10x10.org gedownload, deze is 117 kb.

Met de dambolitehaarlem.jar heb ik de zaak aan de praat gekregen.

Het zou handig zijn als er 1 dambolite(.jar) versie is die alles oppikt - ldf en pdn ingepakt en uitgepakt (is zo'n versie er???) en op de livedraughtsserver staat.
En dat het bij de gebruikers (ook degenen, die namens de KNDB zaken installeren bij toernooien), bekend is en dit ook gecommuniceerd wordt.
Ik weet niet wat er op de livedraughtsserver staat, en ik weet ook niet wat dambolitehaarlem.jar is. Officiele versies van dambolite zijn te downloaden van 10x10.org. Ik raad gebruikers van dambolite aan deze versies te gebruiken, en eventuele problemen aan Huub en mij door te geven, zodat wij ze kunnen oplossen.

Wat betreft EBS 2.0: deze versie is nog niet uitgebreid getest, dus het zou best kunnen dat er hier en daar nog iets niet goed werkt. Zulke problemen lossen wij op, mits wij de log files en een duidelijke omschrijving van het probleem krijgen.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Nov 21, 2011 21:42

Wieger Wesselink wrote:
Ik weet niet wat er op de livedraughtsserver staat, en ik weet ook niet wat dambolitehaarlem.jar is. Officiele versies van dambolite zijn te downloaden van 10x10.org. Ik raad gebruikers van dambolite aan deze versies te gebruiken, en eventuele problemen aan Huub en mij door te geven, zodat wij ze kunnen oplossen.

Wat betreft EBS 2.0: deze versie is nog niet uitgebreid getest, dus het zou best kunnen dat er hier en daar nog iets niet goed werkt. Zulke problemen lossen wij op, mits wij de log files en een duidelijke omschrijving van het probleem krijgen.
Hendrik heeft op woensdagochtend 16-11-2011 aan onze man Marcel Kosters in Haarlem/Dakar via e-mail gevraagd om dit probleem met jullie kort te sluiten....
Is dit niet gebeurd?

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Mon Nov 21, 2011 21:48

Piet Bouma wrote:
Wieger Wesselink wrote:

Hendrik heeft op woensdagochtend 16-11-2011 aan onze man Marcel Kosters in Haarlem/Dakar via e-mail gevraagd om dit probleem met jullie kort te sluiten....
Is dit niet gebeurd?
Marcel heeft geen problemen t.a.v. dambolite gemeld, en voor zover ik weet zijn die er ook niet (pdn.gz werkt bij mij gewoon).

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Nov 21, 2011 21:58

Wieger Wesselink wrote:
Piet Bouma wrote:
Wieger Wesselink wrote:

Is dit niet gebeurd?
Marcel heeft geen problemen t.a.v. dambolite gemeld, en voor zover ik weet zijn die er ook niet (pdn.gz werkt bij mij gewoon).
Okay, Wieger genoeg informatie.

Ik denk dat ik moet concluderen dat er een verouderde originele dambolite.jar versie op de livedraughtsserver staat, die door de KNDB gebruikt wordt, dat er een recentere dambolitehaarlem.jar versie staat die niet door jullie is uitgegeven en waaraan iemand geknutseld heeft en die niet door jullie gewaarborgd wordt en die momenteel dus bij het NK Vrouwen draait (en ook bij Heerhugowaard Open heeft gedraaid).
En dat er een EBS versie draait, die nog niet uitgebreid getest is en niet op de dambolite.jar draait, die jullie daarvoor aangewezen hebben.

Ik zit niet in de ICT branche, al heb ik er zijdelings mee te maken. Maar ik denk nu maar één ding met betrekking tot dit NK Vrouwen. Broddelwerk.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Nov 21, 2011 23:24

Opmerkelijk dat deze discussie op het forum staat.

corboot

Post by corboot » Tue Nov 22, 2011 07:23

En het ging gisteren lang goed met de borden, aan het eind van de dag vielde registratie helaas nog uit bij de laatste partij. Agita en Laura zaten het langst achter de borden, na bijna 6 uur speeltijd besloten ze tot 1-1. Nina en Agita voeren na gisteren nog steeds de lijst aan, ze hebben 10 uit 7. Zeeuwse Rianka volgt met 9 punten op plaats 3. Vandaag de voorlaatste ronde met ondermeer de partijen Vitalia-Nina en Rianka-Agita, van belang om de bezetting van de topposities.

Vanmorgen in de PZC;
NK vrouwen PZC 22-11.doc
(306.5 KiB) Downloaded 136 times

Ganesha

Post by Ganesha » Tue Nov 22, 2011 14:59

Helaas geen registratie van alle partijen, nu in tijdnoodfase

Wieger Wesselink

Post by Wieger Wesselink » Tue Nov 22, 2011 15:06

Wieger Wesselink wrote: Marcel heeft geen problemen t.a.v. dambolite gemeld, en voor zover ik weet zijn die er ook niet (pdn.gz werkt bij mij gewoon).
Ik kwam er zonet achter dat de versie van dambolite die .pdn.gz ondersteunt (2.03) nog niet als publieke download, maar alleen als experimentele download beschikbaar stond op 10x10.org. Inmiddels is dat hersteld. Mogelijk heeft dat problemen veroorzaakt, dus onze excuses daarvoor.

Version 2.02 to 2.03 changes (18/04/2011):

now also supports gzipped pdn files with extension .pdn.gz
extended pdn 2.0 example with .pdn.gz example
added clock times to pdn 2.0 example
added copy button to popup pdn window

Alex

Post by Alex » Tue Nov 22, 2011 17:03

ildjarn wrote:
Alex wrote:Misschien toch maar gewoon Agita Heusdens?
Btw: haar foto is pleite...
Omdat haar naam als 'Martere' is ingeklopt bij de livepartijen, en die naam bestaat niet in Toernooibase.
Nu staat er wel Marterere, maar geen foto :o

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Tue Nov 22, 2011 17:14

Wat veroorzaakt al die storingen toch telkens? Met het vorige EBS gebeurde dit echt niet zo vaak. Bij het NK pupillen gaan we ook live borden gebruiken, maar als dit zo blijft ga ik liever voor EBS 1.0 .....

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Nov 22, 2011 17:48

Partijen ingevoerd in Toernooibase.

corboot

Post by corboot » Tue Nov 22, 2011 21:22

Piet Bouma wrote:Partijen ingevoerd in Toernooibase.
Dank Piet, van de mensen van de organiserende stichting te horen gekregen dat ze niet blij waren dat de registratie weer spontaan uitviel. Het zou mooi zijn als morgen de laatste ronde van begin af aan te zien is in den lande en dan tot het eind van de partijen.

Met de slotronde nog voor de boeg is Agita koploper met 12 uit 8, ze won van Rianka. Nina volgt met 11 punten na haar puntendeling tegen Vitalia. Mei-Jhi is nu derde met 10 punten (met een plusje) na haar winst tegen Lotte. Voorts won Heike van Leonie en behaalde Mari"lle een plusremise tegen Laura. Morgen een spannende slotronde meteen open strijd om de bezetting van de bovenste plaatsen. Misschien moeten er nog barrages verspeeld worden.

Post Reply