FMJD-ratinglijst per 1 april 2011

Post Reply
Bert Zwart

Re: FMJD-ratinglijst per 1 april 2011

Post by Bert Zwart » Sat Apr 30, 2011 17:11

als ik zo alles op een rijtje zet Theo en Dieter komt het erop neer dat die exorbitante fee alleen op Limburgers van toepassing is!

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Sat Apr 30, 2011 23:45

Bert Zwart wrote:als ik zo alles op een rijtje zet Theo en Dieter komt het erop neer dat die exorbitante fee alleen op Limburgers van toepassing is!
Dat Limburgers vaak betrokken zijn bij het organiseren van toernooien klopt. :D
Voor de rest sla je de plank volkomen mis. :(
Het gaat niet om personen maar om toernooien die gedwongen worden om de betaling voor rating registratie op hun deelnemers af te wentelen, die daar grotendeels ook nog eens niets aan hebben en dat vinden we dus foute praktijken, om het zachtjes uit te drukken.
Bovendien worden enkele NL toernooien gesponsord door een FMJD bestuurslid, als ze de fee maar betalen en zo het foute systeem in leven houden en dat is een schandaal.
Alle toernooien moeten betalen maar enkelen krijgen het terug via FMJD bestuurders. Kan het nog smeriger?

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun May 01, 2011 13:26

Tja Theo, de damwereld is niet veel anders dan de echte wereld. Inhoudelijk ben ik het natuurlijk met je eens. De Nationale bonden zullen weinig zin hebben om dit terug te draaien verwacht ik, want dan moeten ze het geld zelf weer ophoesten...

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Mon May 02, 2011 10:45

Bert Zwart wrote:Tja Theo, de damwereld is niet veel anders dan de echte wereld. Inhoudelijk ben ik het natuurlijk met je eens. De Nationale bonden zullen weinig zin hebben om dit terug te draaien verwacht ik, want dan moeten ze het geld zelf weer ophoesten...
Die echte wereld zoekt tenminste naar betere oplossingen. Een bestuurder van enig niveau zou best nog wel wat alternatieven hebben.
- Zoals je zelf al meldde, een normen licentie systeem bij de nationale federaties;
- Bezuinigen zou zeker een mogelijkheid zijn. Het fmjd bondsbureau was 100% gesubsidieerd door de stad Amsterdam en dat word al enkele jaren met duizenden euros verminderd. Tot heden heeft elke FMJD president gezorgd voor een bureau buiten de bondskas (subsidie). Alleen Harry Otten doet dat niet. Een gigantisch veel geld kostende doorbraak. Een beetje President had daar een oplossing voor gevonden! Als je dan niks weet te bedenken, verplaats dan het bondsbureau maar naar Ukraine of Minsk. Die kunnen dat wél regelen.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon May 02, 2011 11:22

Interessante info Theo. Betaalde NOC/NSF de FMJD niet via de KNDB? Hanco staat ongetwijfeld te trappelen om te reageren op het idee van Theo, dus Hanco kom er maar in.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Mon May 02, 2011 14:48

Bert Zwart wrote:Interessante info Theo. Betaalde NOC/NSF de FMJD niet via de KNDB? Hanco staat ongetwijfeld te trappelen om te reageren op het idee van Theo, dus Hanco kom er maar in.
Welk idee van Theo, Bert? Zijn gejammer over de 5 euro extra, die hij moet vragen aan de deelnemers van het Tavira Open, is soms wel een beetje vermakelijk, maar veel idee zie ik daar niet in. Ik vind 't juist een goed idee van de FMJD om niet armlastig te blijven nu sponsors steeds meer hun interesse voor de damsport verliezen.

Of bedoel je Theo's idee om het Bondsburo naar Oost-Europa te verplaatsen? Iets dergelijks speelt al, aangezien de zwaar onderbetaalde (en niet eens van een pensioenregeling voorziene) bondsdirecteur Johan Bastiaannet duidelijk gemaakt heeft dat hij in februari 2014 er onherroepelijk mee zal ophouden.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Mon May 02, 2011 17:08

Ik doelde op het tweede. Daarnaast meende ik me te herinneren dat jij hier wel eens iets hebt gepost over de financiering van het bondsbureau, maar dat zal wel niet zo zijn dan.

China lijkt me wel een aardige plek voor het FMJD bondsbureau. Dan kan Casper van der Tak misschien FMJD president worden. Iemand die in staat is om kachels aan woestijnbewoners te verkopen kan immers alles :)

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Tue May 03, 2011 02:38

Bert Zwart wrote:Interessante info Theo. Betaalde NOC/NSF de FMJD niet via de KNDB? Hanco staat ongetwijfeld te trappelen om te reageren op het idee van Theo, dus Hanco kom er maar in.
Dat kon je ook aan mij vragen beste Bert. :idea: In mijn tijd als KNDB bestuurslid is de noc/nsf subsidie voor de FMJD via de KNDB beeindigd. Daarna hebben de FMJD presidenten Wouter van Beek en Pieter Hildering m.i. respectabel, gezorgd voor een eigen financiering buiten laste van de FMJD kas. Dat deed President Harry Otten dus niet. Hij graaide het liever bij de open toernooien. Gemakkelijker, hoef je niet veel moeite voor te doen. :?

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Tue May 03, 2011 02:47

Bert Zwart wrote:Ik doelde op het tweede. Daarnaast meende ik me te herinneren dat jij hier wel eens iets hebt gepost over de financiering van het bondsbureau, maar dat zal wel niet zo zijn dan.

China lijkt me wel een aardige plek voor het FMJD bondsbureau. Dan kan Casper van der Tak misschien FMJD president worden. Iemand die in staat is om kachels aan woestijnbewoners te verkopen kan immers alles :)
China is helemaal geen goede plek Bert! Een beetje Nederlandse president moet zorgen dat het bureautje in Nederland blijft. Maar daar moet je er wel wat voor doen! Als je daar niet toe bereid bent, dan zou het weleens in Minsk kunnen komen. Zo bedoelde ik dat.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Tue May 03, 2011 12:18

Toch snap ik niet hoe het mogelijk is dat die subsidie is gestopt, toen Otten president werd.
Is het nieuwe bestuur vergeten om verlenging aan te vragen? Maar was het wel een subsidie? Je schrijft 'eigen financiering'. Je bedoelt toch niet dat je wilt dat Otten het uit eigen zak betaalt? Frits Luteijn had het daar al over een jaar geleden.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue May 03, 2011 13:03

Nu Otten een lintje heeft wordt het een stuk eenvoudiger. Ik neem aan dat hij goede kontakten heeft bij het koninklijk huis. Anders weiger je natuurlijk een dergelijk stukje textiel in ontvangst te nemen. Om de damsport te redden heeft hij wijselijk besloten dit ridicule symbool van nietszeggendheid te accepteren. Hulde voor Otten. Het WK kan in de toekomst mooi gehouden worden in een buitenverblijf van de prins, uiteraard ergens in een land met een fout regime. De spelers worden ingevlogen door de prins zelf. Te snelle remises worden gemeld aan de schoonvader van Maxima. Wellicht dat er wat deelnemers zoekraken. De diners voor de bestuurders zijn samengesteld uit door de prins zelf geschoten wild. De prins zal ook zelf deelnemen met een sponsorplaats en remise spelen tegen Dolfing. En dat allemaal omdat Otten een lintje heeft dat eigenlijk voor Bouma had moeten zijn. Beiden voorspelden dat er in de winter wel eens sneeuw valt maar Bouma komt de eer toe dat hij er ook verkeersinformatie bijgeeft. Het was best sneu voor Bouma dat hij het lintje niet in ontvangst kon nemen maar het was voor hem te gevaarlijk de weg op te gaan: laaghangende zon majesteit. Indirekt redde hij zo de damsport en misschien wel de monarchie. Er komen nog wel kamervragen over want Beatrix "hat es nicht gewusst" dat Otten in werkelijkheid niets heeft met de monarchie. Hij is immers president van het vreemdelingenlegioen dat zich FMJD noemt.

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Tue May 03, 2011 14:50

Fred van Amersfoort wrote:Te snelle remises worden gemeld aan de schoonvader van Maxima. Wellicht dat er wat deelnemers zoekraken.
Had Claus ook een duister verleden :P

Alex

Post by Alex » Tue May 03, 2011 14:55

Douwe Edelenbos wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Te snelle remises worden gemeld aan de schoonvader van Maxima. Wellicht dat er wat deelnemers zoekraken.
Had Claus ook een duister verleden :P
En dan moet je ook nog een lijntje naar gene zijde hebben...

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue May 03, 2011 14:58

Zucht, nu ben ik betrapt door Douwe op een ernstige blunder/schrijffout. Ik bedoelde natuurlijk.... afijn je weet wat ik bedoelde. By the way, die Claus was juist wel een acceptabel figuur. Al heb ik mij altijd afgevraagd of hij thuis geslagen werd.

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Tue May 03, 2011 15:39

Bert Zwart wrote:Toch snap ik niet hoe het mogelijk is dat die subsidie is gestopt, toen Otten president werd.
Is het nieuwe bestuur vergeten om verlenging aan te vragen? Maar was het wel een subsidie? Je schrijft 'eigen financiering'. Je bedoelt toch niet dat je wilt dat Otten het uit eigen zak betaalt? Frits Luteijn had het daar al over een jaar geleden.
De subsidie wordt niet gestopt Bert, dat zegt niemand. Hij word verminderd cq. afgebouwd door wijziging van beleid van de stad Amsterdam. Met eigen financiering bedoel ik in eerste instantie via subsidie! Uit eigen zak betalen doe je als grote jongen beschaamd als alles geprobeerd is en niets gelukt. Maar er zijn, juist in Nederland, zoveel mogelijkheden. Kijk maar hoe Hildering dat royaal oploste met meerdere dammers in Amsterdam. Je moet de weg weten of zorgen dat je iemand kent die de weg weet. Niets nieuws. Maar Harry niet! Die laat hierdoor fluitend jaarlijks de FMJD lasten oplopen. Ach ja, we krijgen hopelijk poet van open toernooien en eind van het jaar komt weer een WMSG toernooi dat heel wat geld "belooft", in tegenstelling tot 2008, dat de FMJD onder leiding van Harry € 11.000 koste.

Post Reply