-
Alex
Toch weer 2 fouten: het betrof uiteraard niet de
Heren, maar
Algemeen, waar zich ook
Vrouwen voor konden plaatsen. Brengt me meteen bij fout 2: de categorie
Dames moet categorie
Vrouwen zijn.
Fred Ivens (AD/HC) wrote:Met de maximale score van 14 uit 7 heeft Martijn van IJzendoorn zaterdag in Culemborg beslag gelegd op de nationale sneldamtitel bij aspiranten. Vorige jaar werd het 14-jarige Wateringse supertalent al kampioen bij de pupillen. De Delftse student Frerik Andriessen, onlangs knap achtste in het internationale toernooi in Salou (Sp.), eindigde bij de senioren als zesde. De voormalige Wateringer Fred de Koning won de B-groep. Hagenaar Berke Yigitturk was de beste welp in de B-finale.
Last edited by
Alex on Sun Jun 19, 2011 20:27, edited 1 time in total.
-
DJNASI
Afgelopen zaterdag was ik weer eens aanwezig bij het nk sneldammen.
Wat mij opviel was het hoge aantal barrage's naar de voorrondes.
Nu vroeg ik me eigenlijk af waarom er niet eerst naar het onderlinge resultaat gekeken word i.p.v direct barrage's te spelen.
Twee kleine voorbeelden:
Voorronde Groep C4:
Adriaan Noppers, Jan Maarten Koorn en Gauke Dirk Nijholt eindigen gedeelt eerste met 6 punten.
Op onderlingresultaat zou de eindstand als volgt zijn. Tussen haakjes de onderlinge score.
1. Gauke Dirk Nijholt 5-6 (2-3)
2. Adriaan Noppers 5-6 (2-2)
3. Jan Maarten Koorn 5-6 (2-1)
Een barrage lijkt me niet nodig, Desondanks werd die gespeeld en kwam daar geen beslissing uit waardoor er geloot werd.
Jan Maarten Koorn was de ongelukkige.
Voorronde Groep B4:
Dennie van Dijk, Louis Peters en Bart van Geel eindigen gedeelt eerste met 6 punten.
Op onderlingresultaat zou de eindstand als volgt zijn. Tussen haakjes de onderlinge score.
1. Dennie van Dijk 5-6 (2-4)
2. Louis Peters 5-6 (2-1)
3. Bart van Geel 5-6 (2-1)
Alle drie spelers moesten een barrage spelen, terwijl het mij logisch lijkt om slechts een barrage tussen Louis Peters en Bart van Geel te laten spelen om de 2e finaleplaats. Desondanks barrage's kwam hier ook geen winnaar uit en werd Dennie van Dijk de ongelukkige in de loting.
Het lijkt mij logisch om bij gelijk eindigen eerst naar het onderlinge resultaat te kijken ipv direcht barrage's te spelen.
Dit scheelt enorm veel tijd en mischien wel scheve gezichten.
DJNASI