KNDB Beker 2010

Post Reply
wim martin

Re: KNDB Beker 2010

Post by wim martin » Tue May 18, 2010 00:57

Ik ben gek op 'burgerlijke ongehoorzaamheid'. Dat leidt altijd tot iets !
Verder ben ik een groot voorstander van bekorting van de bedenktijd. Meer partijen, meer en andere kansen, minder remises ook door meer fouten. En dat hoort m.i. bij een sport

Goed idee om dat bij de beker te introduceren.

Mijn club (ADG) speelt toevallig tegen Friesland. Ik word vast niet 'geselecteerd', al was het maar omdat ik dan in Salou ben.

Vanavond is onze jaarvergadering. Ik zal het idee in ieder geval lanceren.

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Tue May 18, 2010 09:09

Piet Bouma wrote: Kom op Douwe even organiseren (volgens mij doen TDV en Dammers uit Oost wel mee). Nog dertien teams om over te halen!
Beste Piet,

Ik heb al lang en breed aangegeven dat 'ik' het wel wil organiseren. Het aantal teams is in eerste instantie niet zo belangrijk. Wel zullen het er minimaal 8 moeten zijn en 16 of meer is natuurlijk het mooist. Afhankelijk van het aantal teams kan dan een goede lokaliteit gezocht worden, waarbij Sportstad Heerenveen mijn (persoonlijke) voorkeur heeft vanwege de uitstraling van de locatie, de mogelijkheden en de bereikbaarheid.

Met 'wat' hulp van deze en gene - ik heb een drietal namen in het hoofd - moet er een mooi toernooi te organiseren zijn, waar iedereen veel plezier aan zal beleven.

Maar het valt en staat natuurlijk met deelname. Het heeft geen zin veel tijd en energie te steken in een toernooi dat vervolgens niet vol te krijgen is. Het zou mooi zijn als er in ieder geval intenties worden uitgesproken. Dat past ook goed bij het Abe Lenstra stadion :D . Het stadion kon zo groot worden doordat liefhebbers hun intentie uitspraken om een stoel af te nemen.

PeterHt

Post by PeterHt » Sat Jun 05, 2010 18:36

In Toernooibase staan de uitslagen van de kwartfinale, ik wist me bijna alles nog te herinneren ;-)

NB. Het Noorden verslaat Van Stigt na sneldammen (5-3).
Staal - Van Berkel 0-2
De Jong - Heusdens 2-0
Kroesbergen - Luteijn 1-1
Hoving - De Jager 2-0

Loting Halve Finale:
MTB Hoogeveen - Het Noorden
Witte van Moort - VBI Huissen

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Sat Jun 05, 2010 18:56

Ik zie dat DCF een speler te weinig had? Een schande natuurlijk.
Kwartfinale van de beker. Zijn toch wel wat teams die daarin hadden willen staan.
Vervolgens neem je de zaak totaal niet serieus en kom je met een man minder. Bah.
Neem dan een voorbeeld aan Lent e.d. om je gewoon vanaf ronde 1 terug te trekken.

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Sat Jun 05, 2010 22:31

Koos van Amerongen wrote:Ik zie dat DCF een speler te weinig had? Een schande natuurlijk.
Kwartfinale van de beker. Zijn toch wel wat teams die daarin hadden willen staan.
Vervolgens neem je de zaak totaal niet serieus en kom je met een man minder. Bah.
Neem dan een voorbeeld aan Lent e.d. om je gewoon vanaf ronde 1 terug te trekken.
Beetje licht opgevat Koos; toevallig was ik dan vrij, maar Douwe en Willem hebben echt alles geprobeerd om een viertal op poten te krijgen; door veel verschillende oorzaken is het niet gelukt en dat ik wel erg zonde uiteraard, maar ik vind het wel frustrerend om Fryslan af te schilderen als een team wat de boel niet serieus neemt; erg kort door de bocht vind ik.

Maar goed, ik had uiteraard ook liever wel een pot gedamd, maar er was genoeg te beleven vandaag, dus heb ik me niet verveeld ;-)

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Sat Jun 05, 2010 22:36

Edwin Twiest wrote:
Koos van Amerongen wrote:Ik zie dat DCF een speler te weinig had? Een schande natuurlijk.
Beetje licht opgevat Koos; toevallig was ik dan vrij, maar Douwe en Willem hebben echt alles geprobeerd om een viertal op poten te krijgen; door veel verschillende oorzaken is het niet gelukt en dat ik wel erg zonde uiteraard, maar ik vind het wel frustrerend om Fryslan af te schilderen als een team wat de boel niet serieus neemt; erg kort door de bocht vind ik.

Maar goed, ik had uiteraard ook liever wel een pot gedamd, maar er was genoeg te beleven vandaag, dus heb ik me niet verveeld ;-)
Goed, misschien iets te kort door de bocht inderdaad.
Toch, DCF is een grote club. Desnoods probeer je een 900-speler ofzo te regelen, heeft die ook een leuke dag.
En Edwin: je bent nogsteeds topscoorder van je team! Dat is dan weer de positieve kant van het verhaal.

Edwin Twiest

Post by Edwin Twiest » Sat Jun 05, 2010 23:07

Koos van Amerongen wrote:
Edwin Twiest wrote:

Goed, misschien iets te kort door de bocht inderdaad.
Toch, DCF is een grote club. Desnoods probeer je een 900-speler ofzo te regelen, heeft die ook een leuke dag.
En Edwin: je bent nogsteeds topscoorder van je team! Dat is dan weer de positieve kant van het verhaal.
Ja, goed he? ;-)
volgende ronde wordt wel een hele pittige; thuis (!!) tegen VBI in(!) Huissen :-)))

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Sun Jun 06, 2010 10:34

Inderdaad weer eens lekker kort door de bocht en heerlijk ongenuanceerd. Een mens - met een gemiddeld EQ én IQ - zou vragen 'waarom zijn jullie niet met vier personen' en vormt zich dan een mening en - eventueel - een oordeel/veroordeling.

Vervolgens vind je dat we een voorbeeld moeten nemen aan Lent. Deze opmerking getuigt van bijzonder weinig historisch besef. Vraag eens aan het viertal van Britsum hoe die zich voelden toen zij om 11:45 in Huissen hoorden dat Lent niet zou komen. Vijf reisuren voor Jan Doedel terwijl de tegenstander amper 10 km verderop zetelt. Om met jouw woorden te spreken 'Zijn toch wel wat teams die daarin hadden willen staan'. Nee, dank je, ik zoek een ander voorbeeld.

Overigens zal ik je de vraag besparen en direct antwoord geven:

1. Gerlof Kolk => werk
2. Hans Zondervan => werk
3. Taeke Kooistra => dorpsfeest
4. Henry Offenga => trouwerij
5. Harm Wiersma => andere afspraken
6. Gabriël Heerema => andere afspraken
7. Foeke Tiemensma => speelt geen wedstrijden meer voor DCF
8. Sjoerd Huitema => 1 ronde voor Bolsward/Workum gespeeld, dus geblokkeerd
9. Lolke Huitema => 1 roden voor Bolsward/Workum gespeeld, dus geblokkeerd
10. Tjalling Oegema => speelt geen (verre) uitwedstrijden in nood thuis oproepbaar

Nu was Willem Leijenaar de teamleider voor het viertal en met Edwin weet ik dat hij zich zijn tong uit zijn mond geluld heeft om een representatief viertal te laten uitkomen. Natuurlijk hebben we overwogen Westerhaar te bellen met de mededeling dat we met zijn 3-en zouden komen. Het zou voor Edwin niets hebben opgelost.

Toen DCF twee weken geleden tegen drie spelers van Amersfoort mocht aantreden (en ik zei de gek de overwinning in de schoot kreeg geworpen) heb ik je niet 'It's a bloody shame !" horen roepen. Maar zodra DCF anderszins een rol speelt sta je als een 'Van Gaal in Munchen' op het balkon te schreeuwen en te razen. Ik zie een politieke of bestuurlijke carriere voor je in het verschiet; is voorzitter niet iets voor je :twisted:.

Overigens is het natuurlijk erg vervelend voor de speler die de punten krijgt. Natuurlijk wil je graag spelen, daar kom je voor. Voor die teleurstelling heb ik ook alle begrip. Ikzelf heb twee weken geleden netjes een uur gewacht; de punten in ontvangst genomen (een overwinning is een overwinning, zo denk ik dan maar praktisch). Daarna een heerlijk broodje en dito Palmpje genuttigd op een zonnig terras in Huissen. Vervolgens geanalyseerd en gesneldamd. Ik heb me die dag toch nog prima vermaakt (al had ik liever wel gespeeld).

Onze damvrienden uit Westerhaar wens ik in ieder geval alle succes voor de volgende wedstrijd.

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Sun Jun 06, 2010 11:56

Zoals ik al gezegd heb: inderdaad te kort door de bocht. Mijn excuses daarvoor.
Ik vertrouw er wel op dat een team als DCF keihard knokt om met een zo goed en representatief mogelijk team op te komen.
Daaruit kon ik ook wel concluderen dat er veel spelers die dag niet konden (zoals jij, zij het voor mij overbodig, 10 spelers aangeeft)
Toch, een korte blik op het ledenaantal van DCF (volgens toernooibase alleen al 47!!) leert mij dat 4 spelers moet lukken.
Toen DCF twee weken geleden tegen drie spelers van Amersfoort mocht aantreden (en ik zei de gek de overwinning in de schoot kreeg geworpen) heb ik je niet 'It's a bloody shame !" horen roepen.
We zitten nu in een halve finale, niet in de eerste voorronde...
Maar zodra DCF anderszins een rol speelt sta je als een 'Van Gaal in Munchen' op het balkon te schreeuwen en te razen. Ik zie een politieke of bestuurlijke carriere voor je in het verschiet; is voorzitter niet iets voor je :twisted:.
Origineel bedacht, maar volkomen onzin.

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Sun Jun 06, 2010 12:31

Koos van Amerongen wrote:Zoals ik al gezegd heb: inderdaad te kort door de bocht. Mijn excuses daarvoor.
Ik vertrouw er wel op dat een team als DCF keihard knokt om met een zo goed en representatief mogelijk team op te komen.
Daaruit kon ik ook wel concluderen dat er veel spelers die dag niet konden (zoals jij, zij het voor mij overbodig, 10 spelers aangeeft)
Toch, een korte blik op het ledenaantal van DCF (volgens toernooibase alleen al 47!!) leert mij dat 4 spelers moet lukken.
Toen DCF twee weken geleden tegen drie spelers van Amersfoort mocht aantreden (en ik zei de gek de overwinning in de schoot kreeg geworpen) heb ik je niet 'It's a bloody shame !" horen roepen.
Maar zodra DCF anderszins een rol speelt sta je als een 'Van Gaal in Munchen' op het balkon te schreeuwen en te razen. Ik zie een politieke of bestuurlijke carriere voor je in het verschiet; is voorzitter niet iets voor je :twisted:.
Beste Koos,

Het is niet uit te sluiten dat er ergens op de lijst zich een speler bevindt die met als enige reden het op de been brengen van een vierde speler had kunnen meespelen. Daarom sprak ik ook over een representatief team. Ik denk dat Willem niet iedereen op de spelerslijst heeft gebeld en dat kan ik billijken.

Waarom wil jij onderscheid maken tussen de halve finale (gisteren was overigens de kwartfinale zoals de oplettende lezer zal opmerken) en de eerste ronde. (bij mijn weten worden er geen voorrondes gespeeld, laat staan een eerste.)???

Dank voor het compliment over mijn originele ged88. En zoals altijd: excuus uiteraard geaccepteerd, maar deze waren niet nodig geweest.

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Sun Jun 06, 2010 12:41

Douwe Edelenbos wrote:
Koos van Amerongen wrote:Zoals ik al gezegd heb: inderdaad te kort door de bocht. Mijn excuses daarvoor.
Beste Koos,

Het is niet uit te sluiten dat er ergens op de lijst zich een speler bevindt die met als enige reden het op de been brengen van een vierde speler had kunnen meespelen. Daarom sprak ik ook over een representatief team. Ik denk dat Willem niet iedereen op de spelerslijst heeft gebeld en dat kan ik billijken.

Waarom wil jij onderscheid maken tussen de halve finale (gisteren was overigens de kwartfinale zoals de oplettende lezer zal opmerken) en de eerste ronde. (bij mijn weten worden er geen voorrondes gespeeld, laat staan een eerste.)???

Dank voor het compliment over mijn originele ged88. En zoals altijd: excuus uiteraard geaccepteerd, maar deze waren niet nodig geweest.
Ja, ik bedoelde 'we spelen nu voor een plaats in de halve finale', maar schreef het in alle haast te kort op.'
Eerste voorronde, eerste ronde, hoe je het ook wil noemen: de 1e ronde van de KNDB-beker dan maar?
In de eerste ronde zijn er nog kleine clubs die zich per toeval (soms voor het eerst in de bestaansgeschiedenis) geplaats hebben voor de beker.
In de kwartfinales tref je minder gauw een dergelijk team aan. De zaak wordt dan wel wat serieuzer.

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Sun Jun 06, 2010 12:56

Dit doet weinig recht aan de deelnemende teams. Voor mij zijn alle teams even belangrijk en serieus en ik heb dan ook niet de behoefte daarin onderscheid te maken.

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Sun Jun 06, 2010 13:07

Douwe Edelenbos wrote:Dit doet weinig recht aan de deelnemende teams. Voor mij zijn alle teams even belangrijk en serieus en ik heb dan ook niet de behoefte daarin onderscheid te maken.
Ik vind het een grotere 'verrassing' als DCF met een man minder komt in vergelijking met een ander, minder groot en goed, team.

Nescio

Post by Nescio » Mon Jun 07, 2010 13:22

Koos van Amerongen wrote:Ik vind het een grotere 'verrassing' als DCF met een man minder komt in vergelijking met een ander, minder groot en goed, team.
Kwaliteit zegt niets over de beschikbare kwantiteit. Ik weet dat Van Stigt Thans ook grote moeite heeft gehad om een team op de been te krijgen. Twee spelers die eigenlijk niet zouden spelen zijn uiteindelijk een soort van overgehaald, met als gevolg dat een leuk sneldamtoernooi twee goede spelers van de deelnemerslijst moet schrappen.
Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Koos van Amerongen

Post by Koos van Amerongen » Mon Jun 07, 2010 16:29

Nescio wrote:
Koos van Amerongen wrote:Ik vind het een grotere 'verrassing' als DCF met een man minder komt in vergelijking met een ander, minder groot en goed, team.
Kwaliteit zegt niets over de beschikbare kwantiteit.
Ik heb het woord kwaliteit niet gebruikt. Ik zeg dat er (volgens toernooibase) 47 spelers bij DCF spelers, wat wel iets zegt over de kwantiteit.

Post Reply