Het spijt me wel Arjen, maar dit vind ik een onbegrijpelijke en weinig sociale opmerking!Arjen wrote:What's the difference? Ik kan ook niet op zondag spelen.Jan Pieter wrote:Maar er zijn vele redenen waarom iemand niet mee kan doen aan de wedstrijden in het weekend. Mensen moeten werken, hebben gezinsverplichtingen of zitten in het buitenland. Waarom wordt er voor deze dammers, die wel willen maar niet kunnen meedoen, geen pragmatische oplossing gezocht, en voor degenen die wel kunnen, maar niet willen, wel?Arjen wrote:de KNDB biedt op eigen initiatief aan (en mijns inziens terecht, waarom zou je niet een praktische oplossing willen zoeken) om uit te wijken naar de vrijdagavond.
Gelovigen spreken altijd zo zalvend wanneer ze voor hun eigen belang opkomen (dat moet toch kunnen, waarom zou je geen praktische oplossing zoeken), maar tegelijk hebben ze geen enkel oog voor het belang van anderen.
Ten eerste spreek je jezelf nu keihard tegen, want eerst zei je dat je wel kon, maar niet wilde! Daar leg je de nadruk op en even makkelijk beweer je het tegenovergestelde.
Bovendien ga je niet in op het argument van JP dat zsondagschristenen geen rekening houden met spelers die op vrijdag moeten spelen! Je geeft hem dus gelijk!
Bovendien is er wel een verschil: Voor zondagschristenen wordt wel een oplossing gezocht juist, maar niet vor de lasten van degenen die op vrijdag moeten spelen!
Maar dat vind je dus kennelijk geen enkel probleem gezien de onverschilligheid waarmee je op JPs betoog ingaat?