Klik hier voor de partij analysesLeo Mous wrote:Alle lof voor de KNDB en Fred Ivens dat er werk is gemaakt van het organiseren van persberichten rond de nationale competitie. Het eerste verslag ziet er prima uit. Ik weet overigens niet in hoeverre het ook de (landelijke) bladen heeft gehaald.
Eerlijkheidshalve moet ik een niet onbelangrijke nuancering aanbrengen bij de inhoud van het bericht van Fred. Dat ligt niet aan Fred, want hij heeft, denk ik, prima verwoord wat hij van zijn informanten heeft doorgekregen. Ik trek zelf een beetje het boetekleed aan.
In mijn telefoontje naar Fred na afloop van Van Stigt Thans – Witte van Moort ben ik kennelijk niet helder geweest over de partij Winkel-Hoopman. Winkel ging inderdaad op de 50e zet dramatisch (hij had zich verteld) door zijn vlag. De eindstand was echter niet gewonnen. Ik was afgegaan op verhalen van deskundige teamgenoten dat Sven de partij – naar blijkt - kort daarvoor en niet in de eindstand had kunnen winnen.
Rekening houdend met de escape van Anton van Berkel tegen Dik de Vooogd, kun je per saldo zeggen dat 10-10 een logische en terechte uitslag was van een spannende wedstrijd tussen twee titelkandidaten.
http://www.damclubwittevanmoort.nl/game ... de%201.htm