Halve Finales NK 2008

Post Reply
Rudyard
Posts: 28
Joined: Mon Nov 03, 2003 00:13

Post by Rudyard » Sun Feb 17, 2008 21:29

Rein Halbersma wrote: (en dan heb ik het nog niet eens over de claim dat je nooit meer hoeft te verliezen als je lessen van Andreiko of andere topgrootmeesters ter harte neemt. ik ben zelf wel zo bescheiden dat in elk geval mijn begrip van het partijspel wel zo beperkt is dat dit een onhaalbaar niveau is...)
Deze "claim" komt niet van Frits, maar is een overbekende oude uitspraak van Andreiko himself.
En weer ontgaat Rein hier totaal de ironie van Frits.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sun Feb 17, 2008 22:00

Rudyard wrote:
Rein Halbersma wrote: (en dan heb ik het nog niet eens over de claim dat je nooit meer hoeft te verliezen als je lessen van Andreiko of andere topgrootmeesters ter harte neemt. ik ben zelf wel zo bescheiden dat in elk geval mijn begrip van het partijspel wel zo beperkt is dat dit een onhaalbaar niveau is...)
Deze "claim" komt niet van Frits, maar is een overbekende oude uitspraak van Andreiko himself.
En weer ontgaat Rein hier totaal de ironie van Frits.
Och, hierin zie ik toch ook wel wat bescheiden nuchtere Groningse humor van Rein. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sun Feb 17, 2008 22:10

MenO wrote:
Piet Bouma wrote:Halve finale NK Algemeen, groep 4.
Laatse ronde: Gerlof Kolk - Anton Schotanus.
Als ik Anton was, zou ik Gerlof een schopje richting finale NK geven....
Schotanus die Gerlof naar de finale helpt? [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img] [img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

In nog geen honderd jaar [img]images/smilies/icon_rolleyes.gif[/img]
Toch wel zeer interessant deze loting in de laatste ronde:
Kromt de oude meester nog een keer zijn rug en boekt hij een overwinning, met kansen op een finaleplaats? Of overspeelt hij zijn hand en krijgt Kolk een zetje mee?

User avatar
Klaas van der Laan
Posts: 898
Joined: Wed Sep 24, 2003 13:19
Real name: Klaas van der Laan

Post by Klaas van der Laan » Sun Feb 17, 2008 22:49

Piet Bouma wrote:
Rudyard wrote:
Rein Halbersma wrote: (en dan heb ik het nog niet eens over de claim dat je nooit meer hoeft te verliezen als je lessen van Andreiko of andere topgrootmeesters ter harte neemt. ik ben zelf wel zo bescheiden dat in elk geval mijn begrip van het partijspel wel zo beperkt is dat dit een onhaalbaar niveau is...)
Deze "claim" komt niet van Frits, maar is een overbekende oude uitspraak van Andreiko himself.
En weer ontgaat Rein hier totaal de ironie van Frits.
Och, hierin zie ik toch ook wel wat bescheiden nuchtere Groningse humor van Rein. [img]images/smilies/icon_wink.gif[/img]
Je bedoeld humor "om utens"?

Jameson
Posts: 227
Joined: Mon Aug 02, 2004 12:40
Contact:

Post by Jameson » Wed Feb 20, 2008 08:35

Image
Sander Spaans-Jochem Zweerink, Groep 4

Sander Spaans mist de volgende mogelijkheid: 27-22 (17x28) 38-33 (28x39) 26-21 (16x27) 31x22 (18x27) 29x16

Dit en ook alle andere partijen uit de halve finale zijn nu bijgewerkt t/m ronde 6.

Nu op www.dcdordrecht.nl alle partijen met commentaar van (meestal) Flits ronde 5 en 6 van de Halve Finale van Nederland 2008

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Post by GuidoB » Sat Mar 01, 2008 20:33

Spanning en sensatie in de halve finales! Slechts vier finalisten zijn bekend:

Van der Kooij
Luteyn
Meijer
Winkel

In alle (!) groepen zijn er twee man op een gedeelde tweede plaats geëindigd. Zij spelen eerst een barrage, waarvan de winnaar naar het NK gaat. De verliezers van de vier barrages spelen nog een barrage en daar vallen twee man definitief af. De eerste barrages zijn:

Van Berkel - Steijlen
Dolfing - Derkx
Meurs - Heusdens
Kolk - Zweerink

Wanneer zijn de barrages? Morgen?

Bron: NOS Teletekst. Ik hoop dat ze de uitslagen goed hebben.

ildjarn
Posts: 1537
Joined: Tue Aug 22, 2006 15:38
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Sat Mar 01, 2008 20:45

Is er in groep 4 een barrage voor de 4e plaats?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Post by GuidoB » Sat Mar 01, 2008 20:50

ildjarn wrote:Is er in groep 4 een barrage voor de 4e plaats?
Nee, Rentmeester is 4e. Hij heeft 3 overwinningen geboekt.

Piet Bouma
Posts: 3574
Joined: Sun Nov 02, 2003 13:05
Location: Harlingen

Post by Piet Bouma » Sat Mar 01, 2008 21:16

GuidoB wrote: Bron: NOS Teletekst. Ik hoop dat ze de uitslagen goed hebben.
Als Gerbrand Hessing gewonnen heeft van Jochem Zweerink (zo staat het ook op teletekst?!), dan is volgens mij Gerlof Kolk ongedeeld tweede in groep 4.

Keurientesss
Posts: 102
Joined: Wed Feb 07, 2007 01:53

Post by Keurientesss » Sat Mar 01, 2008 21:19

Zou dat dan niet betekenen dat Rentmeester plotsklaps 3e is?

Vraagje
Posts: 858
Joined: Sat Oct 18, 2003 11:45

Post by Vraagje » Sat Mar 01, 2008 21:22

Piet Bouma wrote:
GuidoB wrote: Bron: NOS Teletekst. Ik hoop dat ze de uitslagen goed hebben.
Als Gerbrand Hessing gewonnen heeft van Jochem Zweerink (zo staat het ook op teletekst?!), dan is volgens mij Gerlof Kolk ongedeeld tweede in groep 4.
Gezien het eindspel dat op het bord stond toen ik weg ging lijkt me dat erg onwarschijnlijk.
De meest gehate dammer allertijden.

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Post by GuidoB » Sat Mar 01, 2008 21:23

Keurientesss wrote:Zou dat dan niet betekenen dat Rentmeester plotsklaps 3e is?
Teketekst kan weer eens niet tellen. De eindstand in groep D:

1. Winkel 9-13
2. Kolk 9-12
3. Rentmeester 9-10
4/6. Zweerink, Jansen en Boomstra 9-10

GuidoB
Posts: 2325
Joined: Sun Sep 21, 2003 21:43

Post by GuidoB » Sat Mar 01, 2008 21:31

Vraagje wrote:
Piet Bouma wrote:
GuidoB wrote: Bron: NOS Teletekst. Ik hoop dat ze de uitslagen goed hebben.
Als Gerbrand Hessing gewonnen heeft van Jochem Zweerink (zo staat het ook op teletekst?!), dan is volgens mij Gerlof Kolk ongedeeld tweede in groep 4.
Gezien het eindspel dat op het bord stond toen ik weg ging lijkt me dat erg onwarschijnlijk.
Ha, stond Zweerink gewonnen? Dus klopt de uitslag op teketekst niet en de eindstand wel?

Keurientesss
Posts: 102
Joined: Wed Feb 07, 2007 01:53

Post by Keurientesss » Sat Mar 01, 2008 21:57

Definitief uitsluitsel via Zweerink zelf: hij heeft gewonnen. Stand op teletekst is dus goed, uitslag niet. Winkel direct door, Kolk en Zweerink barrage, Rentmeester 4e.

Bonja
Posts: 173
Joined: Wed Nov 05, 2003 21:35
Real name: Bennie Hiddink
Location: Vorden

Post by Bonja » Sat Mar 01, 2008 22:01

Keurientesss wrote:Definitief uitsluitsel via Zweerink zelf: hij heeft gewonnen. Stand op teletekst is dus goed, uitslag niet. Winkel direct door, Kolk en Zweerink barrage, Rentmeester 4e.
Hup jochem, en succes in de barrage [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img] [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img] [img]images/smilies/icon_razz.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]

Post Reply