Nationale Clubcompetitie 2007-2008

Post Reply
Dieter

Post by Dieter » Sun Oct 28, 2007 07:02

Tijn wrote:Ik hoorde nog van een incident bij GDC-CEMA.
Paul Nitsch had zijn verkeerde tas meegenomen, die zonder lunchpakket. Toen besloot hij dus even naar de supermarkt te gaan en wat mondvoorraad in te slaan. Komt hij terug bij zijn bord en wat blijkt.. Een 0 aan zijn broek. Zijn tegenstander schijnt geprotesteerd te hebben bij de arbiter die zijn verzoek om een reglementaire 0 daarna gehonoreerd heeft. Raar dat je de speelzaal niet mag verlaten terwijl het tegenwoordig toch vrij normaal is om even een blokje om te lopen terwijl men een peukie rookt.
Het was bepaald anders. Paul had inderdaad zijn mondvoorraad niet in de zaal maar in de auto laten liggen. Nu moet je in Gorinchem vaak of je het leuk vindof niet met regelmaat het lokaal verlaten want de parkeermeters kunnen maar met maximaal 2 uur parkeergeld gevuld worden (waar kan duur parkeren overigens omgeslagen worden, per auto kost het hier al snel zo'n 12 euro) dus regelmatig lopen spelers af en aan. Paul besloot na een snelle opening de tijd te nemen ook maar even zijn fruit op te halen en nam zich even de tijd om een eerste banaantje buiten te verorberen. terug in de zaal hoort hij dat de tegenstander de partij heeft opgeeist. een enorme discussie ontstaat omdat volgens ons nergens staat dat het verlaten van de speelzaal bestraft wordt met een reglementaire nul. Ook de arbiter was het daar na bestudering van de regels wel mee eens maar hij had de tegenstander reeds op de claim de winst toegewezen en wilde daar niet meer op terug komen. Ik heb nu eenmaal beslist en de KNDB moet maar corrigeren waren zijn woorden en hij noteerde 2-0. Verhoeven de egenstander van Paul liep met een brede grimas door de zaal en vertrok na de beslissing spoorslags naar huis. Hij moet wel een enorm fijn gevoel aan die middag hebben overgehouden.
wordt vervolgd....

Alex

Post by Alex » Sun Oct 28, 2007 09:04

Dieter wrote:
Tijn wrote:Ik hoorde nog van een incident bij GDC-CEMA.
Paul Nitsch had zijn verkeerde tas meegenomen, die zonder lunchpakket. Toen besloot hij dus even naar de supermarkt te gaan en wat mondvoorraad in te slaan. Komt hij terug bij zijn bord en wat blijkt.. Een 0 aan zijn broek. Zijn tegenstander schijnt geprotesteerd te hebben bij de arbiter die zijn verzoek om een reglementaire 0 daarna gehonoreerd heeft. Raar dat je de speelzaal niet mag verlaten terwijl het tegenwoordig toch vrij normaal is om even een blokje om te lopen terwijl men een peukie rookt.
Het was bepaald anders. Paul had inderdaad zijn mondvoorraad niet in de zaal maar in de auto laten liggen. Nu moet je in Gorinchem vaak of je het leuk vindof niet met regelmaat het lokaal verlaten want de parkeermeters kunnen maar met maximaal 2 uur parkeergeld gevuld worden (waar kan duur parkeren overigens omgeslagen worden, per auto kost het hier al snel zo'n 12 euro) dus regelmatig lopen spelers af en aan. Paul besloot na een snelle opening de tijd te nemen ook maar even zijn fruit op te halen en nam zich even de tijd om een eerste banaantje buiten te verorberen. terug in de zaal hoort hij dat de tegenstander de partij heeft opgeeist. een enorme discussie ontstaat omdat volgens ons nergens staat dat het verlaten van de speelzaal bestraft wordt met een reglementaire nul. Ook de arbiter was het daar na bestudering van de regels wel mee eens maar hij had de tegenstander reeds op de claim de winst toegewezen en wilde daar niet meer op terug komen. Ik heb nu eenmaal beslist en de KNDB moet maar corrigeren waren zijn woorden en hij noteerde 2-0. Verhoeven de egenstander van Paul liep met een brede grimas door de zaal en vertrok na de beslissing spoorslags naar huis. Hij moet wel een enorm fijn gevoel aan die middag hebben overgehouden.
wordt vervolgd....
Geleerd in de arbiterscursus: Had Paul zich voor 12.00 gemeld bij de arbiter, dan had hij gewoon de zaal mogen verlaten, tenzij hij al een of meerdere zetten gedaan heeft.

Iets anders: Een speler kan geen nul krijgen als hij voor 13.00 de speelzaal binnenkomt en na 13.00 zijn 1e zet doet.

blondegod

Post by blondegod » Sun Oct 28, 2007 11:08

Dieter wrote:
Tijn wrote: Verhoeven de egenstander van Paul liep met een brede grimas door de zaal en vertrok na de beslissing spoorslags naar huis. Hij moet wel een enorm fijn gevoel aan die middag hebben overgehouden.
wordt vervolgd....
Te triest voor woorden [img]images/smilies/new_321.gif[/img]

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Sun Oct 28, 2007 11:27

Was er niet een tijdje geleden een soortgelijke discussie over Kudriavcev in Bovec?
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

AnDa

Post by AnDa » Sun Oct 28, 2007 11:37

ildjarn wrote:Was er niet een tijdje geleden een soortgelijke discussie over Kudriavcev in Bovec?
Zie dit draadje:
http://laatste.info/bb/viewtopic.php?t=2014

Dieter, is het werkelijk zo dat je daar maar max. 2 uur kunt parkeren?
Onze volgende uitwedstrijd is tegen GDC, ik heb er geen zin in om na het bijvullen van de parkeerautomaat terug te keren een een reglementaire nul te hebben gekregen.

Ik weet dat in Bovec dat voor aanvang van de ronde door de arbiter nog speciaal vermeld is, maar ik kan me niet voorstellen dat dit gisteren ook gebeurd is. Inderdaad in één woord samen te vatten: TRIEST [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]

Dieter

Post by Dieter » Sun Oct 28, 2007 12:03

AnDa wrote:
ildjarn wrote:Was er niet een tijdje geleden een soortgelijke discussie over Kudriavcev in Bovec?
Zie dit draadje:

Onze volgende uitwedstrijd is tegen GDC, ik heb er geen zin in om na het bijvullen van de parkeerautomaat terug te keren een een reglementaire nul te hebben gekregen.

Ik weet dat in Bovec dat voor aanvang van de ronde door de arbiter nog speciaal vermeld is, maar ik kan me niet voorstellen dat dit gisteren ook gebeurd is. Inderdaad in één woord samen te vatten: TRIEST
Ja Andy hou er maar rekening mee. Bovendien staan alle straten daar vol met auto's en kun je zomaar enkele straten verderop moeten staan. zelf moest ik om 2 en 4 uur bijvullen maar rond 4 uur heb ik maar even het risico genomen gezien de fase van de partij. niemand die me er overigens op wees dat ik niet meer naar buiten mocht, net als de rokers die zich ook buiten het gebouw bevonden.

Alex

Post by Alex » Sun Oct 28, 2007 12:10

Dieter wrote:
AnDa wrote:
Zie dit draadje:

Ik weet dat in Bovec dat voor aanvang van de ronde door de arbiter nog speciaal vermeld is, maar ik kan me niet voorstellen dat dit gisteren ook gebeurd is. Inderdaad in één woord samen te vatten: TRIEST
Ja Andy hou er maar rekening mee. Bovendien staan alle straten daar vol met auto's en kun je zomaar enkele straten verderop moeten staan. zelf moest ik om 2 en 4 uur bijvullen maar rond 4 uur heb ik maar even het risico genomen gezien de fase van de partij. niemand die me er overigens op wees dat ik niet meer naar buiten mocht, net als de rokers die zich ook buiten het gebouw bevonden.
Oplossingen:
1. Er gaat een 11e man mee (sowieso verstandig om te doen), die van de chauffeurs een berg kleingeld in bewaring krijgt om de meters bij te vullen.

2. Naar dergelijke uitwedstrijden met de trein gaan (zo kan je ook nog op evt. overmacht beroepen, mits de reden valide is).

Vengaboy

Post by Vengaboy » Sun Oct 28, 2007 12:17

Alex wrote:
Piet Bouma wrote:
Maartuhhh wrote:De uitslagen stromen al aardig binnen piet!
Het schiet al aardig op Maarten.
In de Hoofdklassen mist alleen de uitslag van WVM 2 - IJmuiden.
Je zou zeggen dat die Vengaboy dat best even door kan geven. [img]images/smilies/icon_idea.gif[/img]
Misschien is Vengaboy zijn verlies aan het verwerken met een grote fles whisky (of ranja...)
nee hoor, er was wel veel bier om de overwinning te vieren [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]
......door politie en dominee geweerd.....

ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Sun Oct 28, 2007 13:15

Op grond van welk reglementsartikel is overigens de partij verloren verklaard? Het enige dat ik kan vinden wat met enige fantasie toe te passen is, is 16.1d ("Het is de spelers verboden gedurende het spel de tegenstander en/of andere spelers, op welke wijze dan ook, af te leiden of te hinderen."), verder zie ik helemaal niets in het spel- en wedstrijdreglement over het verlaten van het speellokaal. Ik kan de wedstrijdbepalingen voor teamwedstrijden overigens niet op de KNDB site vinden, dus misschien staat daar wel wat in. Als daar iets in vermeld staat, is artikel 24.7 van toepassing.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

AnDa

Post by AnDa » Sun Oct 28, 2007 15:09

ildjarn wrote:Op grond van welk reglementsartikel is overigens de partij verloren verklaard? Het enige dat ik kan vinden wat met enige fantasie toe te passen is, is 16.1d ("Het is de spelers verboden gedurende het spel de tegenstander en/of andere spelers, op welke wijze dan ook, af te leiden of te hinderen."), verder zie ik helemaal niets in het spel- en wedstrijdreglement over het verlaten van het speellokaal. Ik kan de wedstrijdbepalingen voor teamwedstrijden overigens niet op de KNDB site vinden, dus misschien staat daar wel wat in. Als daar iets in vermeld staat, is artikel 24.7 van toepassing.
Nou, als er al sprake is van hinderen, dan vind ik toch wel dat de uitspelende ploeg hier gehinderd wordt (omdat de chauffeurs om de zoveel tijd hun partij moeten onderbreken om naar de parkeerautomaat te hollen). Een reglementaire 0 voor GDC zou ik zeggen.

Maar nu even serieus: gezien de reacties tot nu toe, toch een punt dat aandacht verdient!
Dank voor de adviezen van Alex. De trein wordt helaas erg duur, maar gelukkig gaat bij ons altijd een 11e man (lees: vrouw) mee, dus zo zou het opgelost kunnen worden. Alleen hebben niet alle teams die luxe.

Van een collega-dammer uit Zeeland kreeg ik net een email: zij parkeren altijd in een parkeergarage in het centrum van Gorinchem. Is iets verder lopen, maar dan kun je wel geconcentreerd blijven spelen.

Off topic, maar wat mij wel opvalt is dat De Vaste Zet maar met 9 man achter de borden verscheen. Het tweede team was wel compleet. Toch enigszins verbazend... Dieter, kwam die afmelding pas heel laat en was het niet meer mogelijk om iemand van het tweede door te schuiven, of...?

Of... (niet bedoeld als kritiek, maar eerder uit eigenbelang; wij in Maastricht beschouwen GDC als een concurrent van ons en zijn dus niet blij met die 10-10), dachten jullie het met z'n negenen wel even te redden? Ik hoop toch zeker niet het laatste, want daarvoor is die hoofdklasse toch net te sterk. Ik houd het in ieder geval op overmacht.

Oh ja, je schrijft wordt vervolgd. Betekent dat dat jullie (officieel) geprotesteerd hebben en/of gaat dat nog gebeuren, of is de 10-10 definitief?

Dieter

Post by Dieter » Sun Oct 28, 2007 15:31

Er komt uiteraard een protest en op het wedstrijdformulier is ook al bezwaar gemaakt tegen de gang van zaken. Zoals Joost al aangeeft is er volgens ons geen artikel te vinden dat de beslissing van de arbiter steunt.
Als de tegenstander al meende een punt te hebben dan had de partij toch onder protest uitgespeeld kunnen worden met achteraf de mogelijkheid van protest door GDC en eventueel alsnog verloren verklaren nu is die mogelijkheid er niet meer en hopen wij maar op overspelen van die partij. Ik zal voor die gelegenheid graag nog eens als reserve mee gaan naar Gorinchem want natuurlijk moet de parkeer automaat wel gevuld blijven [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

We hadden op vrijdag avond pas zekerheid over 19 spelers vandaar slechts 9 in het eerste waarvan een invaller (mijn persoontje) dat op de wedstrijddag er toch 20 beschikbaar bleken te zijn was wel balen, maar helaas niet meer haalbaar om een tiende in Gorinchem te krijgen.
Geen zorg Andy jullie redden het wel.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Oct 28, 2007 15:41

Dieter wrote:Er komt uiteraard een protest en op het wedstrijdformulier is ook al bezwaar gemaakt tegen de gang van zaken. Zoals Joost al aangeeft is er volgens ons geen artikel te vinden dat de beslissing van de arbiter steunt.
Als de tegenstander al meende een punt te hebben dan had de partij toch onder protest uitgespeeld kunnen worden met achteraf de mogelijkheid van protest door GDC en eventueel alsnog verloren verklaren nu is die mogelijkheid er niet meer en hopen wij maar op overspelen van die partij. Ik zal voor die gelegenheid graag nog eens als reserve mee gaan naar Gorinchem want natuurlijk moet de parkeer automaat wel gevuld blijven [img]images/smilies/icon_smile.gif[/img]

We hadden op vrijdag avond pas zekerheid over 19 spelers vandaar slechts 9 in het eerste waarvan een invaller (mijn persoontje) dat op de wedstrijddag er toch 20 beschikbaar bleken te zijn was wel balen, maar helaas niet meer haalbaar om een tiende in Gorinchem te krijgen.
Geen zorg Andy jullie redden het wel.
Altijd op het laatste moment spelers bij elkaar moeten schrapen, slechte route voorbereiding bij uitwedstrijden (Den Haag), slecht op de hoogte van regels (je hebt toestemming van de arbiter nodig om de speelzaal te verlaten) en ga zo maar door. Dieter, wordt het gewoon niet eens tijd te erkennen dat zowel de spelers als de organisatie van jullie team structureel onprofessioneel bezig zijn?

Overigens inderdaad vrij triest van die speler van Gorinchem om de partij op te eisen gezien de context.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun Oct 28, 2007 17:17

Dieter wrote:
Bert Zwart wrote:
ildjarn wrote:Bij CEMA/DVZ1 staat Andrei Kalmakov (nog) niet vermeld. Ik dacht dat hij weer in Geleen ging spelen?
Als CEMA/DVZ1 dit jaar niet gaat promoveren ligt dat ongetwijfeld mede aan feit dat de basisspelers veel te vaak verhinderd zijn - zie vorig seizoen. Misschien is Kalmakov daarom aangetrokken als eerste reserve?
Moet dit jaar beter gaan Bert. Vorig seizoen was inderdaad een ramp en naast de vormcrisis van een aantal spelers de belangrijkste reden van de degradatie. Zelfs in de nacompetitie moesten we het team op 4 plaatsen aanpassen.
Kalmakov is aangetrokken omdat ene Martijn van Gortel naar Huizum is vertrokken. [img]images/smilies/icon_confused.gif[/img]

henk stoop

Post by henk stoop » Sun Oct 28, 2007 18:05

Dieter wrote:
AnDa wrote:
Zie dit draadje:

De situatie bij GDC is inderdaad verre van ideaal. Bezoekers die hiermee bekend zijn parkeren daarom ook meestal buiten het centrum om vervolgens de laatste 1,5 km te lopen.

Artikel 12 van de wedstrijdvoorwaarden biedt wel aanknopingspunten, maar omdat dit artikel duidelijk niet consequent is toegepast denk ik dat een beroep zeker kans heeft. Bovendien lijkt me een waarschuwing meer op zijn plaats, mede gezien de omstandigheden. De relevante zinnen uit het artikel:
wedstrijdvoorwaarden wrote:Als voor de accommodatie waarin gespeeld wordt, een algeheel rookverbod geldt, dient in overleg met de beheerder van het gebouw en de desbetreffende vereniging gezocht te worden naar een oplossing. Indien dit niet mogelijk is, moet dit worden gerespecteerd. Het verlaten van het gebouw door spelers van wie de partij nog gaande is, is in ieder geval verboden.
wedstrijdvoorwaarden wrote:In de speelzaal dient het spreken zoveel mogelijk te worden beperkt en daarbuiten hebben spelers van wie de partij nog niet uit is niets te zoeken buiten het bezoek van het toilet, het halen van een consumptie of om te roken. Als de arbiter vermoedt dat de regel geschonden wordt, wordt direct een waarschuwing gegeven en wordt dit vermeld op het wedstrijdformulier.

Alex

Post by Alex » Sun Oct 28, 2007 18:55

Jaahaa!! Er is weer een uitslag waarbij het totaal niet op 20 uitkomt... [img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_redface.gif[/img]

Post Reply