WK 2005 te Amsterdam
-
- Real name: Alexander Presman
Dit o-a verhaal is niet zo makkelijk uit te leggen.
In het Russisch schrijf je Nosevich met "o" maar je spreekt het uit als Nasevich.
In het Wit-Russisch schrijft man zoals het klinkt. Het Russisch werd jarenlang officiele voertaal in Wit-Rusland. Daarom zijn wij gewend aan Nosevich.
Maar op gegeven moment werden alle documenten vertaald in het Wit-Russisch, zo ook namen. Daarmee kwam Wit-Russische naamspelling in passporten.
Dus in passport van Sergey staat zo goed als zeker Nasevich.
Maar als je Nosevich schrijf is dat ook goed.
Over Amrillaev weet ik niet precies. Ik denk hier zit het anders want zijn naam wordt tegenwoordig ook in het Russisch Amrillaev geschreven.
In het Russisch schrijf je Nosevich met "o" maar je spreekt het uit als Nasevich.
In het Wit-Russisch schrijft man zoals het klinkt. Het Russisch werd jarenlang officiele voertaal in Wit-Rusland. Daarom zijn wij gewend aan Nosevich.
Maar op gegeven moment werden alle documenten vertaald in het Wit-Russisch, zo ook namen. Daarmee kwam Wit-Russische naamspelling in passporten.
Dus in passport van Sergey staat zo goed als zeker Nasevich.
Maar als je Nosevich schrijf is dat ook goed.
Over Amrillaev weet ik niet precies. Ik denk hier zit het anders want zijn naam wordt tegenwoordig ook in het Russisch Amrillaev geschreven.
- Hanco Elenbaas
- Hanco Elenbaas
[img]http://fmjd.org/dias2/save/11295454119.png[/img]
Tsjizjov - Getmanski na 46.27-22
Gaat Tsjizjov opnieuw winnen of blijft het bij een plusje?
Gelukkig niet, Getmanski houdt het gelijk!
- Hanco Elenbaas
Getmanski is in paniek geraakt en heeft niet het vrijwel direct remise gevende 46...19-23 gedaan, maar 46...19-24?Hanco Elenbaas wrote:[img]http://fmjd.org/dias2/save/11295454119.png[/img]
Tsjizjov gaat weer winnen en wordt voor de 10de keer wereldkampioen.
- Hanco Elenbaas
Tsjizjov heeft gewonnen. Schwarzman moet vanmiddag winnen van Tsjizjov, Kees zal de taaie Jansen moeten pakken en Valneris - Samb zal ook wel spectaculair worden.
Georgiev, Baljakin en Getmanski gaan natuurlijk ook voor de winst tegen respectievelijk Goeseinov, Boezjinski en Nasevitsj.
Aanvang: 15:30 uur.
Georgiev, Baljakin en Getmanski gaan natuurlijk ook voor de winst tegen respectievelijk Goeseinov, Boezjinski en Nasevitsj.
Aanvang: 15:30 uur.
Ben,Ben Anoniem wrote:Mark, goed dat je begrijpt dat het éen kennelijk NIETS met het ander te maken heeft.
Als de Dam-Rating-lijst dus niets met de Dam-WK's te maken heeft, waar heeft die lijst dan wel mee te maken?
Met die mooie plastic materialen, die Pawlicki van de sponsor van Sijbrands krijgt?
beter lezen en mij vooral geen woorden in de mond leggen. Ik heb geen uitspraak gedaan over de damrating lijst wel of niet te maken hebben met de dam wk's.
Het enige wat ik je vriendelijk vraag is om dit gezeur ergens anders te gaan houden.