Ik heb de stoel-gooi-partij ook op Toernooibase geplaatst.wellnesswrotter wrote:In de wedstrijd Nijverdal tegen Huizum (10-10) kwam ik (Johan Teake Dekker) op bord 2 tegen Rienk van Marle te zitten. In de nationale competitie 2005/2006 verloor ik op 18 februari 2006 van Rienk, waardoor een stoel toen “spontaan” omviel. In onderstaande stand stond ik met wit lastig. En met nog 6 minuten op de klok te hebben op de 35e zet zag Rienk een winstforcing.
35….. 35-30? 36.34x25 24-29?
312718233328121839330712443920243429233440201524504401073731101527221827312215204440202540342430352419304540131941371621332930354944212638330510423814203631202429202514312708133329192429201425342912183934101447420712292318293423141923140920433920244034121837312637324102074843SP25303425242944403533283917283832284839344830250111174137030937320611010613180601172201292231294231364233
Het plan van zwart is in hoofdlijnen nu 4-9, 7-12 en dan combineren met 35-40 en 17-21.
Ik begon me ernstig zorgen te maken. Totdat ik ineens 37.44-40 35x33 38.28x39 18x28 39.38-32 28x48 40.39-34 48x30 41.25x01 zag (en nam).
Nationale Competitie 2009/2010
- wellnesswrotter
Re: Nationale Competitie 2009/2010
-
- Real name: Michel Stempher
De keuze om op de inhaaldag spelers de mogelijkheid te geven om twee keer uit te komen is ronduit belachelijk.
Dit zou betekenen dat een club met meerdere teams er volgend seizoen verstandig aan doet om haar beste spelers niet op te geven. Deze spelers kunnen dan namelijk bij een thuiswedstrijd waar meerdere teams op dezelfde locatie spelen een simultaan geven!!! Het staat de spelers immers vrij om voor beide teams uit te komen dan!!!
Er is geen enkel argument te verzinnen waarom het niet zou kunnen. Bij de 8e ronde van de NC 2009-2010 mocht het ook!!!! Clubs kunnen zich dus beroepen op 'jurisprudentie' om maar in de termen van een jurist te praten.
Dit zou betekenen dat een club met meerdere teams er volgend seizoen verstandig aan doet om haar beste spelers niet op te geven. Deze spelers kunnen dan namelijk bij een thuiswedstrijd waar meerdere teams op dezelfde locatie spelen een simultaan geven!!! Het staat de spelers immers vrij om voor beide teams uit te komen dan!!!
Er is geen enkel argument te verzinnen waarom het niet zou kunnen. Bij de 8e ronde van de NC 2009-2010 mocht het ook!!!! Clubs kunnen zich dus beroepen op 'jurisprudentie' om maar in de termen van een jurist te praten.
Wat nu weer Groenteboer? Eerst zelf het probleem veroorzaken door de bangig aangelegen doorsneedammer te wijzen op de draconische voorspellingen van meteo-mafioos Piet P. En dan roepen dat de helden van de damsport, die de akelige weersomstandigheden wisten en durfden te trotseren, niet een extra potje mogen dammen voor hun cluppie. Sommige mensen moeten altijd wat te zeuren hebben blijkbaar. Wat lullen we nu? Het gaat toch gewoon om een invalbeurt in een hoger team? En dat mag altijd!groenteboer wrote:De keuze om op de inhaaldag spelers de mogelijkheid te geven om twee keer uit te komen is ronduit belachelijk.
-
Het gaat inderdaad om een invalbeurt, echter gelijktijdig met een reguliere beurt voor het eigenlijke team. Een speler kan nu dus twee keer uitkomen op één geplande speeldag. Dat de KNDB niet een algehele afgelasting aandurfde hoeft nog niet een algemeen gedoogbeleid te betekenen voor de inhaaldag. Iedereen die 9 januari de 8e ronde heeft afgewerkt/nog zal afwerken op een andere datum dan 30 januari zou m.i. moeten worden uitgesloten van deelname aan een ander team.WSDVRules wrote:Wat nu weer Groenteboer? Eerst zelf het probleem veroorzaken door de bangig aangelegen doorsneedammer te wijzen op de draconische voorspellingen van meteo-mafioos Piet P. En dan roepen dat de helden van de damsport, die de akelige weersomstandigheden wisten en durfden te trotseren, niet een extra potje mogen dammen voor hun cluppie. Sommige mensen moeten altijd wat te zeuren hebben blijkbaar. Wat lullen we nu? Het gaat toch gewoon om een invalbeurt in een hoger team? En dat mag altijd!groenteboer wrote:De keuze om op de inhaaldag spelers de mogelijkheid te geven om twee keer uit te komen is ronduit belachelijk.
Dat gebeurt niet dus een simultaan geven is ook toegestaan lijkt mij. Dan kan je hetzelfde argument als nu bij de 8e ronde gebruiken.
Er waren die dag nog drie mensen verongelukt en dat in combinatie met het weerbericht van de bekendste weerman van Nederland, de heer Paulusma, dus alle afgelastingen waren terecht. Zelfs de terugreis van enkele spelers van Kampen, die de kraker hadden tegen mijn andere club Wapenveld, ging maar net goed na wat slipwerk, vernam ik later. Ze hebben zelfs de kortste weg moeten vermijden i.v.m. de hevige sneeuwval.
De afgelopen dagen is het in mijn omgeving ook alweer erg slecht en zelfs de straat waarin ik woon was onbegaanbaar. Verschillende mensen zijn er onderuit gegaan. Nu regent het weer, dus ik zal morgen bijtijds richting het station moeten gaan om op tijd aan te komen, vanwege de ijsbaan die er dan ligt.
Ach.. de laatste tijd rijden de treinen weer dus het zal wel goed komen. Ook de gladheid zal wel meevallen. In de zomer zit ik weer te klagen dat het te warm is om te dammen dus morgen maar gewoon een potje schuiven. Ik moet tenslotte nog een gruwelijke blunder van vorige week goed maken.
Er vielen 750 doden in het verkeer in Nederland in 2008. Dat betekent zo'n 2 doden per dag. In het weekend vallen er altijd wat meer, dus die drie verongelukten zijn niet meer dan anders op weekenddagen zonder waarschuwingen van Piet P.groenteboer wrote:Er waren die dag nog drie mensen verongelukt en dat in combinatie met het weerbericht van de bekendste weerman van Nederland, de heer Paulusma, dus alle afgelastingen waren terecht. Zelfs de terugreis van enkele spelers van Kampen, die de kraker hadden tegen mijn andere club Wapenveld, ging maar net goed na wat slipwerk, vernam ik later. Ze hebben zelfs de kortste weg moeten vermijden i.v.m. de hevige sneeuwval.
Het wordt tijd om toe te geven dat het allemaal veel minder erg was dan was voorspeld.
Last edited by WSDVRules on Fri Jan 29, 2010 20:43, edited 1 time in total.
-
Er vielen 750 doden in het verkeer in Nederland in 2008. Dat betekent zo'n 2 doden per dag. In het weekend vallen er altijd wat meer, dus die drie verongelukten zijn niet meer dan anders op wekenddagen zonder waarschuwingen van Piet P.WSDVRules wrote:[quote="groenteboer]Er waren die dag nog drie mensen verongelukt en dat in combinatie met het weerbericht van de bekendste weerman van Nederland, de heer Paulusma, dus alle afgelastingen waren terecht. Zelfs de terugreis van enkele spelers van Kampen, die de kraker hadden tegen mijn andere club Wapenveld, ging maar net goed na wat slipwerk, vernam ik later. Ze hebben zelfs de kortste weg moeten vermijden i.v.m. de hevige sneeuwval.
Het wordt tijd om toe te geven dat het allemaal veel minder erg was dan was voorspeld.[/quote][/quote][/quote]
Dat is sowieso juist. Het was ook veel minder erg dan voorspeld. Maar door de gladheid waren er wel drie mensen verongelukt. Piet Paulusma had grote chaos verwacht met het treinverkeer maar die is uitgebleven. Met de auto was het op sommige stukken echt te gevaarlijk om te rijden, maar de treinen reden wel gewoon dus achteraf hadden we kunnen dammen.
Ik vind echter wel dat de voorspellingen van dien aard waren dat een chaos denkbaar was, gezien de prestaties van de NS/Pro Rail, tijdens het NK Rapid.. Er reed toen bijna geen trein. Als een dergelijke situatie zich weer voordoet ben ik opnieuw voorstander van algehele afgelasting.
-
- Real name: Martijn van Gortel
http://www.nu.nl
KNMI waarschuwt voor zware sneeuwbuien
Uitgegeven: 29 januari 2010 18:12
Laatst gewijzigd: 29 januari 2010 18:46
DE BILT - Het KNMI waarschuwt voor een venijnige sneeuwstoring die in de nacht van vrijdag op zaterdag over ons land trekt. De storing gaat gepaard met zware sneeuwbuien en veel wind.
© NU.nl/Hendrik ElandHierdoor kan lokaal in korte tijd een grote hoeveelheid sneeuw vallen. Langs de Zeeuwse en Zuid-Hollandse kust neemt de wind bovendien in korte tijd flink toe.
Waarschijnlijk ligt er zaterdagochtend in een groot deel van het land een vers sneeuwdek.
Dat stelde een woordvoerder vrijdag. Het KNMI raadt iedereen die vannacht de weg opgaat aan de weerberichten en waarschuwingen goed te blijven volgen.
Wordt nog wat morgen, inhaalwedstrijden
DE BILT - Het KNMI waarschuwt voor een venijnige sneeuwstoring die in de nacht van vrijdag op zaterdag over ons land trekt. De storing gaat gepaard met zware sneeuwbuien en veel wind.
© NU.nl/Hendrik ElandHierdoor kan lokaal in korte tijd een grote hoeveelheid sneeuw vallen. Langs de Zeeuwse en Zuid-Hollandse kust neemt de wind bovendien in korte tijd flink toe.
Waarschijnlijk ligt er zaterdagochtend in een groot deel van het land een vers sneeuwdek.
Dat stelde een woordvoerder vrijdag. Het KNMI raadt iedereen die vannacht de weg opgaat aan de weerberichten en waarschuwingen goed te blijven volgen.
Mijn zwarte auto is sinds een uur of 6 alweer wit.Tijn wrote:http://www.nu.nl
Beste groenteboer, gewoon op tijd weggaan morgenochtend. Wel op tijd zijn en gewoon spelen.
Hier in Alkmaar lichte sneeuw, niks om je druk over te maken. De wwersvoorspellingen van 3 weken terug waren veel ernstiger dan ik nu op teletekst zie.
Hier in Alkmaar lichte sneeuw, niks om je druk over te maken. De wwersvoorspellingen van 3 weken terug waren veel ernstiger dan ik nu op teletekst zie.
Het is in Schiedam flink aan het sneeuwen. De omstandigheden zijn vele malen slechter dan 3 weken geleden. Dat risico loop je altijd als je overdrijft: dan heb je niets meer over voor als er echt iets aan de hand is. Ik wens onze gasten uit Friesland en Maastricht veel succes bij de reis. Gewoon om een uurtje of 7 weg gaan, dan zijn jullie vast wel op tijd.
Hallo Guido,
Ik bestrijd dat men toen ( bij voorbaat) aan het overdrijven was. Dat het gelukkig mee viel is natuurlijk wat anders.
Ik denk trouwens dat jullie "buitenlanders"allemaal al over zijn?. Mooie wedstrijd morgen.
Mocht Friesland en Maastricht te laat zijn dan zijn ze gewoon niet op tijd weggegeaan.
Ik ga er vanuit dat groenteboer ook morgen vanaf 7 uur op pad is?
Ik bestrijd dat men toen ( bij voorbaat) aan het overdrijven was. Dat het gelukkig mee viel is natuurlijk wat anders.
Ik denk trouwens dat jullie "buitenlanders"allemaal al over zijn?. Mooie wedstrijd morgen.
Mocht Friesland en Maastricht te laat zijn dan zijn ze gewoon niet op tijd weggegeaan.
-
Zeker niet.. om 9.03 uur neem ik de trein. Dan hoop ik om 11.08 uur te arriveren te Zaandam Kogerveld of iets dergelijks. Het valt hier reuze mee al is er wel een vrij ernstig ongeluk gebeurd gisteravond door de gladheid. Ik nam gelukkig een iets minder gladde weg naar het clubgebouw van SSS al was het nog oppassen in de bochten. Als dat een treintje later wordt door wat voor omstandigheden dan ook ben ik nog steeds om 11.38 uur te Zaandam.Ganesha wrote:Hallo Guido,
-
@ Ganesha -> ik zie zelfs dat je ook enkele keren hebt meegespeeld met Zaanstreek 1. Ik ga nu van huis weg. Misschien tot vanmiddag!
De wedstrijd van Stigt Thans 3 - Raes DC Maastricht gaat vandaag niet door omdat Raes wederom heeft gebeld met de mededeling niet te zullen komen vanwege het weer. Ik ben wel benieuwd wat de KNDB nu gaat beslissen nu er geen algemene maatregel is afgekondigd in verband met het weer.
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat de Limburgers twee punten in mindering krijgen, anders is het hek natuurlijk van de dam. Bij de eerste de beste regenbui of mistbank zouden er in de toekomst anders wedstrijden afgeblazen kunnen worden door de bezoekende partij.
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat de Limburgers twee punten in mindering krijgen, anders is het hek natuurlijk van de dam. Bij de eerste de beste regenbui of mistbank zouden er in de toekomst anders wedstrijden afgeblazen kunnen worden door de bezoekende partij.
Last edited by Rob on Sat Jan 30, 2010 19:22, edited 1 time in total.
Ik kan me ook niet anders voorstellen dan dat de KNDB de uitslag van de wedstrijd vaststelt op 20-0 voor VST3. We blijven natuurlijk niet aan de gang met het regelen van spelers en het afhuren van onze speellokatieRob wrote:De wedstrijd van Stigt Thans 3 - Raes DC Maastricht gaat vandaag niet door omdat Raes wederom heeft gebeld met de mededeling niet te zullen komen vanwege het weer. Ik ben wel benieuwd wat de KNDB nu gaat beslissen nu er geen algemene maatrgel is afgekondigd in verband met het weer.
Overigens schijnt hier de zon en het is prachtig weer in het hele land. Betere omstandigheden om naar een damwedstrijd te reizen zijn er niet. Op internet is er niets te vinden over aankondigingen van slecht weer voor vandaag. Waar hebben die gasten uit Maastricht het over?