DamZ! 2017-2020: KNDB in transitie

Post Reply
Piet Bouma

Re: Bestuursbeleid 2017 - 2020

Post by Piet Bouma » Thu Jun 07, 2018 23:38

Frans de Jonge wrote:
Henk de Witt wrote:
Ton van Namen wrote:
Niet overdrijven Henk.
Ik zie alleen maar taarten met damborden + schijven.

Het blijft promotie van het dammen.
Zie jij de wildgroei aan kiekjes met dammende kindertjes op dit forum als promotie? Ik vind het eerlijk gezegd nogal kinderlijk. De mensen die dammen als kinderspel zien (recentelijk in de Volkskrant) lezen dit forum gelukkig niet. Zij zouden erg in hun mening bevestigd worden.
Ja Henk, sinds lang pleit ik al voor een bestuurspost Communicatie in de Bondsraad, zowel bij het vorige als het huidige bestuur, en iedereen knikt dan instemmend. In de tijd dat ik dat al bepleit, had ik al een studie communicatie kunnen afronden. Dan krijg je ook dat met de waarde van communicatie-onbekende bestuurders kinderen met taarten al als een welkome promotie voor de damsport zien. Het imago van een kinderspel wordt daarmee inderdaad bevestigd. Hopelijk zorgt het bestuur alsnog voor wat deskundigheid in het bestuur.

Frans, ik vind dat je nu kolder uitslaat.
Dit forum is sowieso niet bedoeld voor promotie van de damsport.
Het onderwerp bestuursbeleid is hier natuurlijk gekaapt voor de dambordjes en de mogelijkheid om kinderen te linken aan DamZ en uiteindelijk de KNDB. Maar dat gebeurt vaker met topics. Henk de Witt zal altijd weer de Delftse puntenoverwinning als de oplossing voor de tanende belangstelling voor de damsport geven en daarmee ook topics kapen.

Wat me wat tegenvalt is dat je hier ergens de transparantheid van de nieuwe voorzitter prijst, terwijl hij geen enkele duidelijkheid en complete uitleg heeft gegeven aan de initiatiefnemers van deze actie, om ook digitaal DamZ een boost te geven. Om die argumentatie had je door moeten vragen.
Nee, je gaat als bondsraad akkoord met uitstel van veertien dagen voor een reactie vanuit het bestuur. Nou dan weet ik wel hoe het gaat.
Je hebt niet gevraagd naar beletsels, hebben bepaalde programmeurs alleenrecht op de DamZ! site, zijn er contractuele verplichtingen die dit tegenhouden etc.
Nee, je hebt alle vertrouwen in de nieuwe bestuurders.

Ik zie de actie van Marcel Kosters en Paul van der Veen bijna als enige lichtpuntje (met daarnaast die inspanningen van toch nog een aantal mensen om jeugd aan hun club te binden) om vanuit de onderkant (jeugd) grootschalig en arbeidsextensief een connectie naar de damsport c.q. KNDB te krijgen. En dat had de Bondsraad m.i. met vrijwel een carte blanche moeten honoreren. De bondsraad heeft even ballen getoond, maar lijkt alweer in haar hok te zitten.
En vervolgens zetten we in op de match Boomstra – Shvartsman en verhalen over eventuele langdurige sponsors (die er ongetwijfeld niet komen)
Ondertussen komt er geen enkel nieuw lid bij.

De koks met echt lange messen zitten op het vinkentouw. En dan kunnen we het licht uitdoen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Thu Jun 07, 2018 23:56

Ik stel voor dat je, Piet, voortaan aanwezig bent bij de Bondsraadsvergaderingen. In een zeer vurig betoog van de voorzitter werd ons als Bondsraad eigenlijk geen ruimte meer gelaten om nog iets te veranderen hieraan. We hebben alles eraan gedaan om dit wel te laten doorgaan en ik heb zelfs woorden als ‘vertrouwen’ in mijn mond genomen op het moment dit plan dat als enige actieplan niet wordt gehinderd door een gebrek aan kader.

Om eerlijk te zijn: juist gedurende dit emotionele betoog van de heer De Jong werd het verschil in inzicht tussen het bestuur en in elk geval mij duidelijk. Het was echter wel het bewijs voor mij dat de bestuursleden met een goed hart hun bestuurszetel warm houden.

Zoals ik volgens mij al eerder heb aangegeven op dit forum: indien dit plan van Kosters en Van de Veen in mijn ogen onvoldoende omarmd wordt door het bestuur zal ik me beraden op de consequenties. Ik sluit daarbij niks uit. Personen als Van den Broek en ik zijn in elk geval heel stellig geweest en we hebben heel duidelijk aangegeven echt niet te kunnen leven met te weinig steun.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Jun 08, 2018 00:05

Michel Stempher wrote:Ik stel voor dat je, Piet, voortaan aanwezig bent bij de Bondsraadsvergaderingen. In een zeer vurig betoog van de voorzitter werd ons als Bondsraad eigenlijk geen ruimte meer gelaten om nog iets te veranderen hieraan. We hebben alles eraan gedaan om dit wel te laten doorgaan en ik heb zelfs woorden als ‘vertrouwen’ in mijn mond genomen op het moment dit plan dat als enige actieplan niet wordt gehinderd door een gebrek aan kader.

Om eerlijk te zijn: juist gedurende dit emotionele betoog van de heer De Jong werd het verschil in inzicht tussen het bestuur en in elk geval mij duidelijk. Het was echter wel het bewijs voor mij dat de bestuursleden met een goed hart hun bestuurszetel warm houden.

Zoals ik volgens mij al eerder heb aangegeven op dit forum: indien dit plan van Kosters en Van de Veen in mijn ogen onvoldoende omarmd wordt door het bestuur zal ik me beraden op de consequenties. Ik sluit daarbij niks uit. Personen als Van den Broek en ik zijn in elk geval heel stellig geweest en we hebben heel duidelijk aangegeven echt niet te kunnen leven met te weinig steun.
Ik ben bondsraadslid geweest Michel, en ik heb Ebbo de Jong ook meegemaakt. Hij kan overtuigend overkomen. Maar een voorzitter moet ook ruimte geven en een Bondsraad moet ook ruimte kunnen nemen. Ongetwijfeld hebben alle bestuursleden/bondsraadsleden een goed hart voor de damsport. Maar keuzes voor topsport - waar het nu weer naar toe lijkt te gaan - hebben tot dusver totaal geen ledenwinst opgeleverd.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Fri Jun 08, 2018 00:19

Piet Bouma wrote:

Ik ben bondsraadslid geweest Michel, en ik heb Ebbo de Jong ook meegemaakt. Hij kan overtuigend overkomen. Maar een voorzitter moet ook ruimte geven en een Bondsraad moet ook ruimte kunnen nemen. Ongetwijfeld hebben alle bestuursleden/bondsraadsleden een goed hart voor de damsport. Maar keuzes voor topsport - waar het nu weer naar toe lijkt te gaan - hebben tot dusver totaal geen ledenwinst opgeleverd.
Zulke conclusies over de bondsraad trekken terwijl je niet alle ins en outs weet en niet bij de vergadering was lijkt mij wat voorbarig en ondoordacht.

Zoals ik ook in vergadering aangaf: als bestuur dit niet omarmt zullen 5 BR leden een vergadering bij een kunnen roepen om dit project alsnog volledig te laten steunen door de KNDB.

Marcel Kosters

Post by Marcel Kosters » Fri Jun 08, 2018 07:30

Image
In Friesland doet Tjalling van den Bosch in Achlum vanuit voorraad mee met de DamZ! DamSet.

Bestelde DamZ! DamSets voor levering op 1 september 2018 per 6 juni: 1347 bevestigd
Totaal bestelde DamZ! DamSets per 6 juni 2018: 10.347
Totaal aantal DamZ! DamSets in omloop in Nederland en België per 14 april 2018: 9.000

- Minimum afname 20 stuks à € 3,-;
- Losse DamZ! DamSets via http://www.damz.nl verkrijgbaar.

Informatie inwinnen of intekenen kan tot 15 juli via damsets@damz.nl of 06-28646010 (Marcel Kosters).
Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.

GuidoB

Post by GuidoB » Fri Jun 08, 2018 16:49

Zoals wel vaker is niemand op de hoogte van de geschiedenis. De KNDB heeft in het verleden een bestuurslid communicatie gehad. Het werkte totaal niet. Niet omdat deze - zoals nu - dit topic van het forum aan het volkalken was met een totaal doorgeslagen idee over goedkope Chinese dambordjes, maar omdat meneer de buitenlandse reisjes interessanter vond dan de vergaderingen.

Henk de Witt

Post by Henk de Witt » Fri Jun 08, 2018 17:06

Piet Bouma wrote:Henk de Witt zal altijd weer de Delftse puntenoverwinning als de oplossing voor de tanende belangstelling voor de damsport geven en daarmee ook topics kapen.
Piet is de laatste tijd een beetje de weg kwijt. Al jaren pleit ik voor een algehele modernisering van de damsport. Voor een andere benadering van de jeugd, voor het vrouwvriendelijker maken van de sport, voor het op de schop nemen van de traditionele clubavond, voor een betere communicatie met de buitenwereld, en ja voor het aanpakken van het remiseprobleem. Dit laatste kreeg en krijgt verreweg de meeste aandacht vanwege de enorme heisa die hierover door conservatieve, dogmatisch denkende dammers werd gemaakt. Zeker toen ik het waagde om toernooien met andere tellingen te organiseren. '...er (was) op het damforum een haat- en smaadcampagne gaande tegen «het Delftse gedrocht» en zijn bedenkers.'(Groene Amsterdammer, 2004). Piet draait nu de zaak om. En hoezo de Delftse puntenoverwinning als de oplossing voor de tanende belangstelling voor de damsport? Natuurlijk niet, waar haal je dat vandaan?
Hervorming van de puntentelling is slechts een onderdeel van beleid, zij het een belangrijke. Een sport met meer dan 90% remises is een dode sport, al blijven er dammers die beweren dat dammen springlevend is.

Piet wil het over ledenwerving hebben. Kan ik me voorstellen, in Friesland vallen de hardste klappen qua leegloop. Nou Piet, je bent bij mij, in alle bescheidenheid, aan het juiste adres. Ik zou eerlijk gezegd niemand weten die meer mensen aan het dammen heeft gekregen en meer leden heeft geworven dan mijn nederig persoontje. Al kan ik natuurlijk niet uitsluiten dat er ergens een nog betere ledenwerver rondloopt. Die hoop ik dan nog eens te ontmoeten.
Wat is er nodig om mensen aan het dammen te krijgen? Ten eerste moet je contacten hebben met de niet-dammende medemens en de communicatieve vaardigheden bezitten om de leuke kanten van het spel te laten zien. Vervolgens moet je wedstrijden organiseren waar de beginnende dammer plezier aan beleeft. Waar hij of zij kan dammen met andere beginners. En zeer belangrijk is een prettige ambiance. Wat sterk is af te raden, is om een geïnteresseerde niet-dammer mee te nemen naar de clubavond. Niet doen! Voel je 'm Piet? Beetje treurig is dat natuurlijk wel. Om over na te denken.

Over het onderwerp ledenwerving is veel meer te zeggen, bijvoorbeeld dat de ledenwerver enorm geholpen zou zijn bij een goed imago van het dammen. Bastienne de Rooij, dochter van de bekende problemist en voormalig KNDB-bestuurder Leen de Rooij, heeft in een interview in De Problemist scherp verwoord waarom zij als talentvol dammertje op 14-jarige leeftijd stopte met dammen. Al die dammers die maar wat aanleuteren over ledenwerving, over jeugd en wat al niet, zouden beter dit artikel kunnen lezen. En, belangrijker, proberen te begrijpen wat er staat.

Piet, laat alsjeblieft het minne trucje dat je de vorige keer gebruikte om door mij gegeven feitelijke informatie af te doen als 'veel tekst' achterwege. Zoveel tekst was dat niet, zoveel tekst is bovenstaande ook niet. Valt heel erg mee.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Jun 08, 2018 22:20

Henk de Witt wrote:
Piet Bouma wrote:Henk de Witt zal altijd weer de Delftse puntenoverwinning als de oplossing voor de tanende belangstelling voor de damsport geven en daarmee ook topics kapen.
Piet is de laatste tijd een beetje de weg kwijt. Al jaren pleit ik voor een algehele modernisering van de damsport. Voor een andere benadering van de jeugd, voor het vrouwvriendelijker maken van de sport, voor het op de schop nemen van de traditionele clubavond, voor een betere communicatie met de buitenwereld, en ja voor het aanpakken van het remiseprobleem. Dit laatste kreeg en krijgt verreweg de meeste aandacht vanwege de enorme heisa die hierover door conservatieve, dogmatisch denkende dammers werd gemaakt. Zeker toen ik het waagde om toernooien met andere tellingen te organiseren. '...er (was) op het damforum een haat- en smaadcampagne gaande tegen «het Delftse gedrocht» en zijn bedenkers.'(Groene Amsterdammer, 2004). Piet draait nu de zaak om. En hoezo de Delftse puntenoverwinning als de oplossing voor de tanende belangstelling voor de damsport? Natuurlijk niet, waar haal je dat vandaan?
Hervorming van de puntentelling is slechts een onderdeel van beleid, zij het een belangrijke. Een sport met meer dan 90% remises is een dode sport, al blijven er dammers die beweren dat dammen springlevend is.

Piet wil het over ledenwerving hebben. Kan ik me voorstellen, in Friesland vallen de hardste klappen qua leegloop. Nou Piet, je bent bij mij, in alle bescheidenheid, aan het juiste adres. Ik zou eerlijk gezegd niemand weten die meer mensen aan het dammen heeft gekregen en meer leden heeft geworven dan mijn nederig persoontje. Al kan ik natuurlijk niet uitsluiten dat er ergens een nog betere ledenwerver rondloopt. Die hoop ik dan nog eens te ontmoeten.
Wat is er nodig om mensen aan het dammen te krijgen? Ten eerste moet je contacten hebben met de niet-dammende medemens en de communicatieve vaardigheden bezitten om de leuke kanten van het spel te laten zien. Vervolgens moet je wedstrijden organiseren waar de beginnende dammer plezier aan beleeft. Waar hij of zij kan dammen met andere beginners. En zeer belangrijk is een prettige ambiance. Wat sterk is af te raden, is om een geïnteresseerde niet-dammer mee te nemen naar de clubavond. Niet doen! Voel je 'm Piet? Beetje treurig is dat natuurlijk wel. Om over na te denken.

Over het onderwerp ledenwerving is veel meer te zeggen, bijvoorbeeld dat de ledenwerver enorm geholpen zou zijn bij een goed imago van het dammen. Bastienne de Rooij, dochter van de bekende problemist en voormalig KNDB-bestuurder Leen de Rooij, heeft in een interview in De Problemist scherp verwoord waarom zij als talentvol dammertje op 14-jarige leeftijd stopte met dammen. Al die dammers die maar wat aanleuteren over ledenwerving, over jeugd en wat al niet, zouden beter dit artikel kunnen lezen. En, belangrijker, proberen te begrijpen wat er staat.

Piet, laat alsjeblieft het minne trucje dat je de vorige keer gebruikte om door mij gegeven feitelijke informatie af te doen als 'veel tekst' achterwege. Zoveel tekst was dat niet, zoveel tekst is bovenstaande ook niet. Valt heel erg mee.
Henk, ik weet dat je destijds heel veel promotiewerk gedaan hebt in Delft met allerlei vernieuwende toernooien. Dat heeft toen inderdaad tot spectaculaire ledenwinst geleid. Alleen hoeveel zijn er nu nog lid van de KNDB? Had dat te maken met het imago van de KNDB/damsport of met jouw ongebreidelde inzet, die wegviel?
Wij zijn allebei al meer dan veertig jaar lid van die KNDB. Maar die continuïteit zie je niet bij de nieuwe leden aanwas. Is denk ik ook niet meer van deze tijd.
Ik denk dat het voor jou een enorme tijdsinvestering was. En toen je afhaakte, toen zakte het in. Dat gebeurt heel veel. Dat is het kader dat er genoeg van heeft, en maar weinig kader dat er nieuw komt en het stokje overneemt.
In Friesland is er inderdaad sprake van leegloop. Maar….130 leden, die als donateur te boek staan bij de PFDB, die wel mogen deelnemen aan PFDB-wedstrijden, maar de KNDB niet meer zien zitten en voor het lidmaatschap hebben bedankt. Daarnaast nog een wilde bond en een dambond Frysk spul, die flink aan de boom schudt.

Nu is er een nieuw initiatief, gericht op jeugd (en die jeugd die zakt ook momenteel flink in. De finale NK junioren kon in feite met vrije inschrijving gespeeld worden, omdat er niet meer spelers zich hadden aangemeld).

Met een nieuwe methodiek. Inderdaad kekke goedkope Chinese dambordjes uitrollen bij schooldamwedstrijden etc., met link naar website DamZ en een DamZ! Damserver.
Voor mij hoeven die plaatjes op dit forum met elke update van bestelling ook niet zo.

Maar het is een initiatief dat probeert een nieuwe weg in te slaan, de digitale snelweg probeert te benutten. Waar damspelertjes, beginners, niet naar een clubavond hoeven, maar – als het goed wordt ingericht – op een woensdagmiddag, op een vrijdagavond en misschien ook wel tijdens schooltijden onderling via internet dampartijtjes/damtoernooien kunnen spelen. Met ondersteuning van DamZ1 DamMentor, waarbij klassikaal of alleen het damspel digitaal geleerd kan worden.
Als men dan mandaat vraagt om op basis van (wat ik begrepen heb) bestaande ICT-budgetten, beide modules gebruiksvriendelijker te maken en te beheren, dan zou je toch als KNDB de handen op elkaar moeten hebben. Twee vrijwilligers, die dat verder door willen ontwikkelen.

Met als mikpunt op de horizon, uiteindelijk die jeugdspelertjes ook op middelbare schoolleeftijd te boeien en te binden, en de stap naar een KNDB-(internet)club mogelijk te maken.
En natuurlijk ook de door jou genoemde arbeidsintensieve methode moet ook gewoon gedaan worden, door die vrijwilligers die daarvoor animo hebben.
Maar het arbeidsextensieve concept DamSet dambordjes, DamZ! Damserver, DamZ!Dammentor moet m.i. een kans gegeven worden, en niet afgeserveerd worden als kinderspel. Goed monitoren op resultaten, bijstellen als het nodig is, afblazen als het te weinig oplevert ten opzichte van investering. Plan, do, check, act. Maar wel een kans geven.

Frans de Jonge
Real name: Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Fri Jun 08, 2018 22:46

Piet Bouma wrote:
Frans de Jonge wrote:
Henk de Witt wrote:
Frans, ik vind dat je nu kolder uitslaat.
Dit forum is sowieso niet bedoeld voor promotie van de damsport.
Het onderwerp bestuursbeleid is hier natuurlijk gekaapt voor de dambordjes en de mogelijkheid om kinderen te linken aan DamZ en uiteindelijk de KNDB. Maar dat gebeurt vaker met topics. Henk de Witt zal altijd weer de Delftse puntenoverwinning als de oplossing voor de tanende belangstelling voor de damsport geven en daarmee ook topics kapen.

Wat me wat tegenvalt is dat je hier ergens de transparantheid van de nieuwe voorzitter prijst, terwijl hij geen enkele duidelijkheid en complete uitleg heeft gegeven aan de initiatiefnemers van deze actie, om ook digitaal DamZ een boost te geven. Om die argumentatie had je door moeten vragen.
Nee, je gaat als bondsraad akkoord met uitstel van veertien dagen voor een reactie vanuit het bestuur. Nou dan weet ik wel hoe het gaat..
Piet, je bent er niet bij geweest. En de voorzitter en Marcel zijn al een half jaar in gesprek met elkaar. Daar hoor je van beide kanten niets over. Van het neerzetten van de promotie kekke bordjes als een STER-spot met zendtijd van 10 minuten voor Marcel in de BR-vergadering, en feitelijk een nee, is het veranderd in over 2 weken een reactie. En reken maar dat bij een nee een nieuwe BR-vergadering wordt uitgeroepen. Daar zijn Thijs en Michel duidelijk over geweest en ik onderschrijf dat ook!
En dat ik pleit voor een communicatiedeskundige in het bestuur is dat alles draait om communicatie en media. De digitale media, waarvan we allebei vinden dat daar flink op moet worden ingezet. En als we dan horen dat er zonder ruggespraak met de voorzitter weer een langdurige contractuele verplichting is aangegaan (vorige keer is een bestuur daarop gevallen), is het geld voor digitalisering en een draaiende website gewoon op. Op de vergadering proefde je gewoon de machteloosheid van de voorzitter.
Het zijn niet allen koks die lange messen dragen.....

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Jun 08, 2018 23:07

Frans de Jonge wrote: En als we dan horen dat er zonder ruggespraak met de voorzitter weer een langdurige contractuele verplichting is aangegaan (vorige keer is een bestuur daarop gevallen), is het geld voor digitalisering en een draaiende website gewoon op.
Als dit het geval is binnen de periode van het voorzitterschap van Ebbo de Jong (en er veel KNDB-geld mee is gemoeid), dan is er structureel iets fout.
In het kader van transparantie, denk ik dat je dit hier met KNDB-leden moet delen wat er precies aan de hand is.
Dit betekent in principe dat er iets mis is met mandatering van functionarissen, die iets kunnen afspreken, zonder dat er toestemming is vanuit KNDB-bestuur (voorzitter) c.q. Bondsraad.

Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Fri Jun 08, 2018 23:36

Piet Bouma wrote:
Frans de Jonge wrote: En als we dan horen dat er zonder ruggespraak met de voorzitter weer een langdurige contractuele verplichting is aangegaan (vorige keer is een bestuur daarop gevallen), is het geld voor digitalisering en een draaiende website gewoon op.
Als dit het geval is binnen de periode van het voorzitterschap van Ebbo de Jong (en er veel KNDB-geld mee is gemoeid), dan is er structureel iets fout.
In het kader van transparantie, denk ik dat je dit hier met KNDB-leden moet delen wat er precies aan de hand is.
Dit betekent in principe dat er iets mis is met mandatering van functionarissen, die iets kunnen afspreken, zonder dat er toestemming is vanuit KNDB-bestuur (voorzitter) c.q. Bondsraad.
Toen het vorige bestuur buiten haar boekje verplichtingen aanging ging het om bijna een half miljoen euro, weliswaar grotendeels gesubsidieerd, maar door de eigen bijdrage was er geen geld meer voor andere dingen, vier jaar lang. We wachten nu gewoon maar het verslag van de vergadering af. Maar ook nu, was waarschijnlijk statutair akkoord van de BR nodig geweest.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Jun 08, 2018 23:44

Frans de Jonge wrote: We wachten nu gewoon maar het verslag van de vergadering af. Maar ook nu, was waarschijnlijk statutair akkoord van de BR nodig geweest.
Dit vind ik flink onbevredigend. Een geredigeerd verslag van de vergadering afwachten van de nieuwe secretaris.
Gezien signalen van Michel Stempher, Thijs van den Broek en jezelf. "Je bent er niet bij geweest" is er iets aparts aan de hand.
Kom op, je zit zonder last en ruggespraak in die Bondsraad. Geef transparantie en jouw mening aan jouw achterban.

Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Fri Jun 08, 2018 23:47

Piet Bouma wrote:
Frans de Jonge wrote: We wachten nu gewoon maar het verslag van de vergadering af. Maar ook nu, was waarschijnlijk statutair akkoord van de BR nodig geweest.
Dit vind ik flink onbevredigend. Een geredigeerd verslag van de vergadering afwachten van de nieuwe secretaris.
Gezien signalen van Michel Stempher, Thijs van den Broek en jezelf. "Je bent er niet bij geweest" is er iets aparts aan de hand.
Kom op, je zit zonder last en ruggespraak in die Bondsraad. Geef transparantie en jouw mening aan jouw achterban.
Heel vreemd Piet, ik heb geen achterban.

Frans de Jonge

Post by Frans de Jonge » Fri Jun 08, 2018 23:50

Frans de Jonge wrote:
Piet Bouma wrote:
Heel vreemd Piet, ik heb geen achterban.
En de secretaris is een goeie notulist, dus ik heb een groot vertrouwen in zijn vastlegging van de vergadering van de Bondsraad.

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Sat Jun 09, 2018 00:43

Piet Bouma wrote:
Er is inderdaad iets heel aparts aan de hand, maar of het in belang is van de KNDB om dat hier allemaal te schrijven is een tweden. Er is 1 groot verschil tijdens deze vergadering kregen de bondraadsleden tenminste een aantal zaken te horen die echt gigantisch mis zijn. Hoogwaarschijnlijk speelde dit al veel langer maar heeft het vorige bestuur niet de waarheid gesproken. Waarom het vorige bestuur niks deed is mij nog steeds een raadsel.

Een aantal zaken kunnen door elkaar gaan lopen maar de bondsraad heeft toch heel duidelijk gemaakt dat het damz damsets! project volledig los dient te staan van deze hele "apparte" zaken die spelen binnen de KNDB. Hopelijk heeft het bestuur dit ook door zowel in belang van de KNDB als in belang van de damsport.

Post Reply