WK 2017 Tallinn
Re: WK 2017 Tallinn
Als we toch aan het voorspellen zijn...
A: Baliakin, Anikeev, Schwarzman en Shaibakov
B: Groenendijk, Georgiev, Van IJzendoorn en Ivanov
C: Chizov, Boomstra, Thijssen en Atse
Poule B is wel belachelijk veel zwaarder dan de rest trouwens. De vier bovengenoemden zijn allemaal kanshebbers op eremetaal, en dan heb je ook nog eens Valneris en Ndjofang, en als outsiders Trofimov en Amrillaew.
A: Baliakin, Anikeev, Schwarzman en Shaibakov
B: Groenendijk, Georgiev, Van IJzendoorn en Ivanov
C: Chizov, Boomstra, Thijssen en Atse
Poule B is wel belachelijk veel zwaarder dan de rest trouwens. De vier bovengenoemden zijn allemaal kanshebbers op eremetaal, en dan heb je ook nog eens Valneris en Ndjofang, en als outsiders Trofimov en Amrillaew.
-
Ik vond die partijen ook heel mooi. Zo heeft Baljakin al lang niet meer gespeeld! En Teer en Vipulis zijn niet makkelijk te verslaan, dus belangrijke overwinningen.Henk de Witt wrote:Twee prachtige partijen van Baljakin. Het lijkt me dat hij al bijna geplaatst is. Voor Ndjofang en Valneris ziet het er na twee remises bleekjes uit.
-
- Real name: Michel Stempher
Dus dan heb je Aare, Maggi en Pawlicki in het FMJD-bestuur. In kan het als KNDB-lid en als Bondsraadslid niet over mijn hart verkrijgen dat zulke anti-promotoren de werelddambond gaan leiden. Ik zal dan binnenkort het bestuur van de KNDB aanbevelen om deze benoemingen NIET te steunen. Deze mensen betekenen louter ellende en het enige belang dat ze dienen is het laten doorgaan om het doorgaan zodat ze hun eigen hachje redden.Ganesha wrote:Ik kan je volgen, Wieger. Estland doet het goed en zijn volgens mij niet verantwoordelijk voor het aantal deelnemers (80) bij dit WK. Trouwens zowel Maggi als Aare worden bestuurder bij de FMJD, de eerste als president en de 2e als penningmeester.Wieger Wesselink wrote:Zo slecht doen ze het daar in Estland toch niet dacht ik? Ze organiseren daar behoorlijk wat toernooien, en hebben als een van de weinigen nog een sterk bezet internationaal rondtoernooi. Of is dat er tegenwoordig niet meer? Ik vind het aantal live partijen (14 stuks!) ook nog wel meevallen. En de website is wat foto's betreft misschien een beetje karig, maar verder wel heel overzichtelijk.Michel Stempher wrote:Het is volstrekt onbegrijpelijk waarom Estland keer op keer internationale titeltoernooien krijgt toegewezen. Er is daar helemaal niemand die oog heeft voor een fatsoenlijke promotie van het dammen. Het is werkelijk van de zotte dat er in deze tijd geen totaaloverzicht van alle gespeelde partijen is. Op de zeer summiere toernooiwebsite staan alleen (veel te weinig!) livegames en op Toernooibase is het ook nog geen feest.
Met een aantal mensen zijn we keihard bezig om het dammen wat in de lift te krijgen, maar keer op keer worden deze inspanningen ‘beloond’ door het aanstellen van volstrekt achterlijke organisaties van titeltoernooien. Daarbij komt ook nog eens dat dit format compleet geschift is en alles wat we hebben opgebouwd aan aanzien wordt derhalve compleet de prullenmand in gekieperd.
Wat zet de damsport zichzelf hier op dit WK weer eens gigantisch voor schut. Ik begrijp niet zo goed waar ik al die inzet voor het dammen vandaan haal als ik dit soort wanbeleid zie. En het is niet de eerste keer. Zolang we die Pawlicki de dienst laten uitmaken zijn we gedoemd. Dit is de bittere realiteit, want de man heeft al tien jaar bewezen geen enkel promotioneel doel aan te hangen en daarmee is hij volstrekt incapabel als grote regelaar van de internationale titeltoernooien.
Dat er bij internationale toernooien vrijwel nooit partijen in PDN formaat op een website worden gezet vind ik ook een groot gemis. Voor mij werpt het een drempel op om partijen van commentaar te voorzien. Maar misschien komt het nog. Ik meen mij te herinneren dat ze op dat vlak juist in Estland een positieve uitzondering waren.
Michel, Jacek Pawlicki is een ander verhaal. Wil TD blijven en ik zag dat zijn grote vriend, I. Ismailov arbiter is bij dit WK.
Ik weet niet of er andere kandidaten zijn voor de functie van TD maar ik vrees met grote vreze
De ene keer moeten er partijen van Toernooibase worden verwijderd, omdat (enkele van) deze promotionele minkukels een verbod opleggen en de andere keer worden er niet eens partijen gepubliceerd. Van foto’s, sfeerverslagen, analyses, demonstrateurs etc. hebben ze ook nog nooit gehoord.
Kortom, met deze mensen graven we ons eigen graf en daarom vind ik dat we in elk geval een statement moeten zetten door dit soort mensen een tegenstem te geven.
-
Het lijkt mij juist een zegen als deze Estse vertegenwoordigers in het FMJD bestuur plaatsnemen. Smaken verschillen. Pawlicki is m.i. te omstreden, dus het zou goed zijn als daar een vervanger voor werd gezocht.Michel Stempher wrote: Dus dan heb je Aare, Maggi en Pawlicki in het FMJD-bestuur. In kan het als KNDB-lid en als Bondsraadslid niet over mijn hart verkrijgen dat zulke anti-promotoren de werelddambond gaan leiden. Ik zal dan binnenkort het bestuur van de KNDB aanbevelen om deze benoemingen NIET te steunen. Deze mensen betekenen louter ellende en het enige belang dat ze dienen is het laten doorgaan om het doorgaan zodat ze hun eigen hachje redden.
De ene keer moeten er partijen van Toernooibase worden verwijderd, omdat (enkele van) deze promotionele minkukels een verbod opleggen en de andere keer worden er niet eens partijen gepubliceerd. Van foto’s, sfeerverslagen, analyses, demonstrateurs etc. hebben ze ook nog nooit gehoord.
Kortom, met deze mensen graven we ons eigen graf en daarom vind ik dat we in elk geval een statement moeten zetten door dit soort mensen een tegenstem te geven.
-
Foto's van het wereldkampioenschap zijn te vinden op de facebookpagina: https://www.facebook.com/draughts2017/? ... bLnApirTWgWieger Wesselink wrote:Het lijkt mij juist een zegen als deze Estse vertegenwoordigers in het FMJD bestuur plaatsnemen. Smaken verschillen. Pawlicki is m.i. te omstreden, dus het zou goed zijn als daar een vervanger voor werd gezocht.Michel Stempher wrote: Dus dan heb je Aare, Maggi en Pawlicki in het FMJD-bestuur. In kan het als KNDB-lid en als Bondsraadslid niet over mijn hart verkrijgen dat zulke anti-promotoren de werelddambond gaan leiden. Ik zal dan binnenkort het bestuur van de KNDB aanbevelen om deze benoemingen NIET te steunen. Deze mensen betekenen louter ellende en het enige belang dat ze dienen is het laten doorgaan om het doorgaan zodat ze hun eigen hachje redden.
Facebookpagina: Draughts World Championship 2017
Partijen worden nu redelijk in Toernooibase gezet.
Mensen uit Estland doen m.i. ontzettend hun best. Maar bij zoveel deelnemers kun je je makkelijk vertillen.
Organisatiegraad zal anders zijn dan bij ons, terwijl dammen daar mogelijk helemaal niet door de pers
wordt opgepakt.
En welke Nederlandse krant heeft hier uitslagen of verslagen van het EK Teams in Vilnius of de WK match Scarpetta - Borghettia 3-move
gepubliceerd?
Als er geen echte Nederlandse favorieten meedoen is het oninteressant.
Met Aare heb ik heel goede contacten gehad. Ook Maggi heeft Europees gezien enorm veel verdiensten.
En Pawlicki, hoe je het wendt of keert, hij doet enorm veel voor de damsport.
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Het zou goed zijn om mensen ook te beoordelen op wat ze allemaal wel goed hebben gedaan voor de damsport.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
Mooie en belangrijke overwinning van Baljakin gisteren weer. Snoezig 4-om-4-tje.
En tenzij ik me ernstig vergis heeft Groenendijk vandaag de mazzel dat Ivanov een standaardeindspel winst vergooit.
En tenzij ik me ernstig vergis heeft Groenendijk vandaag de mazzel dat Ivanov een standaardeindspel winst vergooit.
-
- Real name: Ton van Namen
Voor de historie, op dit moment (na 5 ronden) staan de volgende personen op de kwalificatieplaatsen :Marcel Kosters wrote:In een Zwitsers toernooi tot met 32 spelers zijn vijf ronden nodig om een betrouwbare eindstand te verkrijgen. De vier bonus ronden zouden de betrouwbaarheid van de eindstand nog verder moeten vergroten. Al betwijfel ik of er voorbij ronde 6 nog enige toegevoegde waarde is. Ik ben benieuwd of en hoe de samenstelling en volgorde van de top vier in iedere groep na ronde vijf nog zal veranderen...
Groep A : Baliakin, Anikeev, Shvartsman, Samb
Groep B : Van IJzendoorn, Groenendijk, Georgiev, Ivanov
Groep C : Chizhov, Vatutin, Wolff, Kirzner
Ik denk dat er zeker wat op af te dingen valt om te zeggen dat groep C een betrouwbare eindstand heeft.
Maar we zullen het zien...
Baliakin speelt fantastisch tot nu toe, vanochtend ook weer. Ik verwachtte na 30 zetten een rappe remise, maar hij vloog er nog vol in. Het was niet genoeg, maar die strijdlust is wel eens anders geweest, zeker op een dag met dubbele ronde. Belooft veel goeds voor de rest van het toernooi!Casper van der Tak wrote:Mooie en belangrijke overwinning van Baljakin gisteren weer. Snoezig 4-om-4-tje.
Remise toch? Eerder kon Ivanov het ongetwijfeld beter spelen; maar die 4x2 is remise. 16 is niet tegen te houden en als ie eenmaal op 26 is, dan is het remise.Casper van der Tak wrote:Mooie en belangrijke overwinning van Baljakin gisteren weer. Snoezig 4-om-4-tje.
- Marcel Kosters
YepTon van Namen wrote:(...)Maar we zullen het zien...

Nu: 28.200 DamZ! DamSets. Doel: 100.000 DamZ! DamSets zo snel mogelijk. Doe mee met 1, 10 of 100 DamZ! DamSets. De strategie is onbeperkt schaalbaar. Met club of vrienden snel besteld via marcelkosters@gmail.com.
Wat een spaktakel he, bij Schwarzman - Anikeev.
-
Is dat zo? Je bouwt toch gewoon 15-20-24 op met je schijven, en dan speel je de dam van 27 via 49 om naar 35, en dan steek je over. Volgens mij doet-ie gewoon 27-49 een paar zetten te vroeg.pieter wrote:Remise toch? Eerder kon Ivanov het ongetwijfeld beter spelen; maar die 4x2 is remise. 16 is niet tegen te houden en als ie eenmaal op 26 is, dan is het remise.Casper van der Tak wrote:Mooie en belangrijke overwinning van Baljakin gisteren weer. Snoezig 4-om-4-tje.
In dit geval heb je geen lekkere zetten, omdat bijv. 24-20 niet gaat vanwege 10-04 27-36 (27-49 04-27 etc) 16-21.Casper van der Tak wrote:Is dat zo? Je bouwt toch gewoon 15-20-24 op met je schijven, en dan speel je de dam van 27 via 49 om naar 35, en dan steek je over. Volgens mij doet-ie gewoon 27-49 een paar zetten te vroeg.pieter wrote:Remise toch? Eerder kon Ivanov het ongetwijfeld beter spelen; maar die 4x2 is remise. 16 is niet tegen te houden en als ie eenmaal op 26 is, dan is het remise.Casper van der Tak wrote:Mooie en belangrijke overwinning van Baljakin gisteren weer. Snoezig 4-om-4-tje.
-
Ah OK, het licht is aangegaan. Bedankt Pim!pieter wrote:In dit geval heb je geen lekkere zetten, omdat bijv. 24-20 niet gaat vanwege 10-04 27-36 (27-49 04-27 etc) 16-21.Casper van der Tak wrote:Is dat zo? Je bouwt toch gewoon 15-20-24 op met je schijven, en dan speel je de dam van 27 via 49 om naar 35, en dan steek je over. Volgens mij doet-ie gewoon 27-49 een paar zetten te vroeg.pieter wrote:
Remise toch? Eerder kon Ivanov het ongetwijfeld beter spelen; maar die 4x2 is remise. 16 is niet tegen te houden en als ie eenmaal op 26 is, dan is het remise.
-
Uiteraard, zeer positief is bijvoorbeeld dat hij ratinglijsten publiceert, inclusief alle meegetelde toernooien. Wat voor mij persoonlijk nogal zwaar weegt is het voortdurende gebrek aan transparantie m.b.t. de toewijzing van plaatsen. Zoals nu weer het gelazer bij het WK dames. Daar is Pawlicki natuurlijk niet alleen verantwoordelijk voor, maar hij is wel degene die daar iets aan kan doen. En er zijn nog wat andere akkefietjes die maken dat ik het beter zou vinden als er een neutrale persoon werd gezocht voor zijn functie.Piet Bouma wrote:En Pawlicki, hoe je het wendt of keert, hij doet enorm veel voor de damsport.
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.
Het zou goed zijn om mensen ook te beoordelen op wat ze allemaal wel goed hebben gedaan voor de damsport.