Nationale Competitie 2015-2016

Post Reply
Alex

Re: Nationale Competitie 2015-2016

Post by Alex » Mon Jul 27, 2015 15:26

Dieter wrote:
Michel Stempher wrote:
ildjarn wrote:Op welke manier is de wereld een betere plaats om te leven als de teamsamenstellingen al in juli ipv september bekend zijn? Want wat zegt zo'n teamsamenstelling nou meer dan 'team X spreekt de verwachting uit dat speler Y meer dan 3 maal zal spelen'? Het is welhaast noninformatie.
Normaliter komt zo'n samenstelling wel vrij goed overeen met de werkelijkheid. De meeste spelers die zijn opgegeven als basisspeler spelen namelijk wel 7x of vaker. Als Technisch Teamcaptain (zo klink ik heel wat :lol: 8) ) begin ik graag al wat eerder dan dat het seizoen start met een globale beschouwing van de mogelijke tegenstanders. Ik vermoed dat veel meer mensen graag wel wat voorbeschouwingen willen doen.
Damcompetitie blijft amateurisme. per 1 juli zijn de opstellingen aan de bond doorgegeven, waarom dan niet direct online zetten. Nog mooier natuurlijk als de clubs dat zouden doen, wat een standaard routine zou moeten zijn gebeurt gewoon niet. Zeer zwak van de clubs, diep triest van de bond.
Ze staan online :)

wijkbrand
Real name: Harm Jan van Rees

Post by wijkbrand » Thu Aug 06, 2015 11:48

wijkbrand wrote:
Inmiddels is de sluitingsdatum voorbij van het inleveren van de (voorlopige) selecties. Ik stel me weer beschikbaar om een deel (van mijn part alles, als ik vandaag nog de gegevens krijg heb ik genoeg tijd hiervoor) in te voeren in Toernooibase zodat iedere club lekker snel de doelstellingen kan bepalen.

Voorgaande jaren wilden ze het telkens zelf doen dus we zullen zien wat er nu gebeurt :P in elk geval vind ik dat uiterlijk morgenavond alles online zou moeten staan.
Michel, zijn er al meer teamindelingen bekend?

Groet,

Wijkbrand
Ik ben er zelf over begonnen. Volgens Alex staat alles nu online. Dat klopt op 1 club in 1B en diverse clubs in 1C na. Laten wij nu in 1C uitkomen .....

Alex

Post by Alex » Thu Aug 06, 2015 12:16

wijkbrand wrote:
wijkbrand wrote:
Inmiddels is de sluitingsdatum voorbij van het inleveren van de (voorlopige) selecties. Ik stel me weer beschikbaar om een deel (van mijn part alles, als ik vandaag nog de gegevens krijg heb ik genoeg tijd hiervoor) in te voeren in Toernooibase zodat iedere club lekker snel de doelstellingen kan bepalen.

Voorgaande jaren wilden ze het telkens zelf doen dus we zullen zien wat er nu gebeurt :P in elk geval vind ik dat uiterlijk morgenavond alles online zou moeten staan.
Michel, zijn er al meer teamindelingen bekend?

Groet,

Wijkbrand
Ik ben er zelf over begonnen. Volgens Alex staat alles nu online. Dat klopt op 1 club in 1B en diverse clubs in 1C na. Laten wij nu in 1C uitkomen .....
Alles staat ook online :lol: :oops:

wijkbrand
Real name: Harm Jan van Rees

Post by wijkbrand » Thu Aug 06, 2015 16:21

gezien en bedankt.

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sat Sep 26, 2015 10:42

De wedstrijdcommissie van de KNDB is erg kinderachtig bezig momenteel en meet zelfs met twee maten. De vierde ronde van de Nationale Competitie is op 31 oktober en een dag daarna start het WK Jeugd. Hijken DTC 3 heeft, geheel terecht in mijn ogen, toestemming gekregen om de wedstrijd op een ander moment te spelen.

MTB/HDC Hoogeveen heeft eenzelfde verzoek gedaan voor de wedstrijd MTB 3 - MTB 2, omdat in het derde de helft van het team de dag erop een WK heeft en dus rust moet hebben. Dit verzoek is afgewezen met als reden dat een verplaatsing alleen toegestaan is als er een internationaal titeltoernooi plaatsvindt op een competitiezaterdag. De wedstrijdcommissie heeft hierbij totaal geen oog voor de voorbereiding/rust/kansen van de toptalenten die in Beilen gaan proberen de rest van de wereld te verslaan.

Het is absurd en beschamend dat de wedstrijdcommissie het ene team wel toestemming geeft en het andere team niet; ik weet vrij zeker dat de tegenstander van MTB/HDC 3 geen enkel bezwaar heeft om maar iets te noemen. Degene die dit besluit heeft genomen (ik vermoed wel wie) moet zich eens goed achter de oren krabben.

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Sep 28, 2015 13:54

Wat een gescheld weer op een commissie van de KNDB. Michel, leer nou eens je fatsoenlijk uit te drukken. Laat ik hier maar weer eens overheen stappen en een paar dingetjes uitleggen aan de wereld.

Niet de wedstrijdcommissie heeft een besluit genomen, maar het bestuurslid wedstrijdzaken. De wedstrijdcommissie meet dus niet met twee maten. Of de commissieleden kinderachtig zijn, moet een ieder maar zelf beoordelen. We zijn sinds kort wat verjongd, maar zo jong zijn we nu ook weer niet.

Het vooruit spelen van de teams van Hijken is toegestaan, omdat de leden van deze club de boel die zaterdag moeten opbouwen. De sporthal is tot en met vrijdag bezet door andere activiteiten, vandaar dat het echt niet anders kon. Voor zover ik weet, zijn hier geen spelers van MTB Hoogeveen bij betrokken. De verwijzing naar het eerder genomen besluit snijdt dus geen hout.

Tenslotte nog het gevoel dat een ieder toch zal hebben bij dit verzoek. De Nederlandse spelers moeten de dag voor het WK rust hebben. Hun tegenstanders zitten 30 uur in de trein, of opgepropt in een busje. En de Nederlandse toptalenten hebben grote problemen als zij een potje moeten dammen. Natuurlijk...

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Mon Sep 28, 2015 18:20

GuidoB wrote:Wat een gescheld weer op een commissie van de KNDB. Michel, leer nou eens je fatsoenlijk uit te drukken. Laat ik hier maar weer eens overheen stappen en een paar dingetjes uitleggen aan de wereld.

Niet de wedstrijdcommissie heeft een besluit genomen, maar het bestuurslid wedstrijdzaken. De wedstrijdcommissie meet dus niet met twee maten. Of de commissieleden kinderachtig zijn, moet een ieder maar zelf beoordelen. We zijn sinds kort wat verjongd, maar zo jong zijn we nu ook weer niet.

Het vooruit spelen van de teams van Hijken is toegestaan, omdat de leden van deze club de boel die zaterdag moeten opbouwen. De sporthal is tot en met vrijdag bezet door andere activiteiten, vandaar dat het echt niet anders kon. Voor zover ik weet, zijn hier geen spelers van MTB Hoogeveen bij betrokken. De verwijzing naar het eerder genomen besluit snijdt dus geen hout.

Tenslotte nog het gevoel dat een ieder toch zal hebben bij dit verzoek. De Nederlandse spelers moeten de dag voor het WK rust hebben. Hun tegenstanders zitten 30 uur in de trein, of opgepropt in een busje. En de Nederlandse toptalenten hebben grote problemen als zij een potje moeten dammen. Natuurlijk...
Wedstrijdcommissie, bestuurslid wedstrijdzaken.. voor mij is het allemaal één pot nat. En trouwens, het bestuurslid Wedstrijdzaken neemt tevens zitting in de Wedstrijdcommissie. Dus je gaat mij niet wijsmaken dat de Wedstrijdcommissie hier een ander oordeel heeft dan het bestuurslid. Daarbij komt dat ik helemaal niet geloof dat deze persoon het eindoordeel heeft geveld, maar dat zal nooit bekend worden gemaakt vermoed ik zo. Als de beste meneer die volgens jou de knoop heeft doorgehakt zaterdag aanwezig is in Beltrum, zal ik hem eens zeggen waar het op staat en hoe kinderachtig ik zijn besluit vind. Het liefst speel ik dan ook nog tegen hem zodat ik al mijn frustraties kan omzetten in een uiterste concentratie achter het dambord.

En.. we hebben het niet over de NT'ers nu. Het gaat om kinderen van ongeveer 10 jaar oud. Ja, deze hebben de zaterdag nodig om in rust voor te bereiden op het toernooi. Ze zullen dan ook niet spelen met MTB 3 als ik het goed heb begrepen, wat betekent dat de wedstrijd voor MTB 2 een abc'tje gaat worden.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Tue Sep 29, 2015 11:05

Michel Stempher wrote:Als de beste meneer die volgens jou de knoop heeft doorgehakt zaterdag aanwezig is in Beltrum, zal ik hem eens zeggen waar het op staat en hoe kinderachtig ik zijn besluit vind.
Stel dat MTB wel vooruit zou mogen spelen, dan zouden andere teams met wk-deelnemers dat natuurlijk ook willen. Lang niet alle tegenstanders zullen echter kunnen of willen meewerken aan het verplaatsen van de wedstrijd. Dan krijg je dus de situatie dat een deel van de (teams met) wk-gangers vooruit mag spelen, en een deel niet. Zou je dat een betere oplossing gevonden hebben?

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Tue Sep 29, 2015 12:25

Jan Pieter wrote:
Michel Stempher wrote:Als de beste meneer die volgens jou de knoop heeft doorgehakt zaterdag aanwezig is in Beltrum, zal ik hem eens zeggen waar het op staat en hoe kinderachtig ik zijn besluit vind.
Stel dat MTB wel vooruit zou mogen spelen, dan zouden andere teams met wk-deelnemers dat natuurlijk ook willen. Lang niet alle tegenstanders zullen echter kunnen of willen meewerken aan het verplaatsen van de wedstrijd. Dan krijg je dus de situatie dat een deel van de (teams met) wk-gangers vooruit mag spelen, en een deel niet. Zou je dat een betere oplossing gevonden hebben?
Ik zou iedere WK-ganger die een verzoek indient om de wedstrijd vooruit te spelen vooruit hebben laten spelen ja. Op het moment dat er te veel verzoeken binnen een team komen (stel: 3 of meer, maar dit mag wat mij betreft in overleg met de tegenstander gebeuren) zou overwogen kunnen worden de hele wedstrijd uit te stellen. In een volgend geval gaat de Commissie Trainingen wel een officiële bijeenkomst plannen zo kort op een NC, omdat het bestuurslid Wedstrijdzaken niet wil inzien dat het spelen van een NC-wedstrijd niet bevorderlijk is voor topsportprestaties op een WK/EK.

De vierde ronde zou ik overigens wel vooruit kunnen spelen vermoed ik. Ik zit ook in de organisatie van het WK en begreep dat we op 30 oktober de boel zouden opzetten, maar volgens een bericht op het forum is dat niet mogelijk. Aangezien ikzelf precies wil weten hoe de borden zijn ingericht is het wel belangrijk dat ikzelf de leiding heb op het gebied van de inrichting van de elektronische damborden of in elk geval dat alles via mij wordt gespeeld. Dit alles om problemen te voorkomen. Ik zou dus wel vooruit kunnen spelen en mijn teamgenoot NW niet.

Waar hebben we het over zeg.... Ik zeg wel dat ik alle MTB'ers nodig heb om de borden te kunnen installeren.

Jan Pieter

Post by Jan Pieter » Tue Sep 29, 2015 17:19

Michel Stempher wrote:Ik zou iedere WK-ganger die een verzoek indient om de wedstrijd vooruit te spelen vooruit hebben laten spelen ja.
Dan bots je wel met de regels die bepalen dat er uitsluitend vooruit gespeeld kan worden wanneer er op de betreffende zaterdag een wedstrijd voor een officieel kampioenschap staat gepland. En dat is bepaald geen dode letter. De bondsraad heeft onlangs nog duidelijk gemaakt dat de regel eerder beperkt dan verruimd zal worden. Terecht, wat mij betreft. Als team word je niet blij wanneer er ingegrepen wordt in een wedstrijd alleen omdat er bij de tegenstander een welp speelt die een dag na de geplande datum (!) meedoet aan een wk-jeugd.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Tue Sep 29, 2015 23:06

Jan Pieter wrote:
Michel Stempher wrote:Ik zou iedere WK-ganger die een verzoek indient om de wedstrijd vooruit te spelen vooruit hebben laten spelen ja.
Dan bots je wel met de regels die bepalen dat er uitsluitend vooruit gespeeld kan worden wanneer er op de betreffende zaterdag een wedstrijd voor een officieel kampioenschap staat gepland. En dat is bepaald geen dode letter. De bondsraad heeft onlangs nog duidelijk gemaakt dat de regel eerder beperkt dan verruimd zal worden. Terecht, wat mij betreft. Als team word je niet blij wanneer er ingegrepen wordt in een wedstrijd alleen omdat er bij de tegenstander een welp speelt die een dag na de geplande datum (!) meedoet aan een wk-jeugd.
Wordt er bij Hijken niet gebotst dan met het reglement? Waar staat beschreven dat je als je iets organiseert vooruit mag spelen? Er is op die zaterdag toch niks aan een organisatie? Dit kan gerust 's avonds laat of 's ochtends vroeg eventueel. En ook al was er wel een toernooi: er staat in de regels niks over een organisatie.

Nee, dit is de grootste onzin natuurlijk. De organisatie heeft op de zaterdag de tijd nodig om rustig de zaal in te richten en de spelers hebben de zaterdag de tijd nodig om zich rustig voor te bereiden op het WK. Wat er nu wordt gedaan, is meten met twee maten. Ik vind dit echt niet kunnen en dit zal ook nog wel een staartje krijgen.

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Wed Sep 30, 2015 01:00

GuidoB wrote: Of de commissieleden kinderachtig zijn, moet een ieder maar zelf beoordelen. We zijn sinds kort wat verjongd, maar zo jong zijn we nu ook weer niet.
Of de commissieleden kinderachtig zijn of niet, weet ik niet. Maar soms kan het verstandig zijn om iets verder te kijken dan de "regels" en meer kijken naar een oplossing waar elke partij mee kan leven.
Teams van dezelfde club spelen tegen elkaar. in een gezellige competitie in de 2de klasse. Er word niet voor geld gedamd of andere noemenswaardige dingen.
Dan snap ik niet zo goed waarom de commissie niet kan zeggen, prima die wedstrijd is een intern onderonsje bij MTB. Een club met een broeiende jeugdafdeling. Als jullie intern een oplossing voor deze wedstrijd kunnen vinden (desnoods enkele wedstrijden op de clubavond bijvoorbeeld) dan is het ons (KNDB) ook prima.
Mocht dat niet lukken kun je alsnog als commissie zeggen regels zijn regel.

Jan Pieter

Post by Jan Pieter » Wed Sep 30, 2015 05:22

Michel Stempher wrote:Wordt er bij Hijken niet gebotst dan met het reglement? Waar staat beschreven dat je als je iets organiseert vooruit mag spelen?
Je kunt er over twisten of het gereedmaken van de speelzaal valt onder de vooruitspeelregeling. Ik vind het een grensgeval, maar actief bezig zijn is in elk geval wezenlijk anders dan rust nemen. Als je daarvoor wedstrijden gaat verplaatsen, is het eind zoek.

Jan Pieter

Post by Jan Pieter » Wed Sep 30, 2015 07:17

playforstacks wrote:Dan snap ik niet zo goed waarom de commissie niet kan zeggen, prima die wedstrijd is een intern onderonsje bij MTB. Een club met een broeiende jeugdafdeling. Als jullie intern een oplossing voor deze wedstrijd kunnen vinden (desnoods enkele wedstrijden op de clubavond bijvoorbeeld) dan is het ons (KNDB) ook prima.
Zou Hoogeveen de enige club zijn met wk-deelnemers, dan was dat een prima oplossing geweest. Het punt is echter dat er veel meer clubs zijn met wk-deelnemers en je kunt Hoogeveen moeilijk geven wat je andere clubs moet ontzeggen.
Hoogeveen lijkt me trouwens de club met de minste reden tot klagen: het heeft op 30 oktober een thuiswedstrijd en het ligt op een steenworp afstand van Hijken.

Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Wed Sep 30, 2015 19:01

playforstacks wrote:
GuidoB wrote: Of de commissieleden kinderachtig zijn, moet een ieder maar zelf beoordelen. We zijn sinds kort wat verjongd, maar zo jong zijn we nu ook weer niet.
Of de commissieleden kinderachtig zijn of niet, weet ik niet. Maar soms kan het verstandig zijn om iets verder te kijken dan de "regels" en meer kijken naar een oplossing waar elke partij mee kan leven.
Teams van dezelfde club spelen tegen elkaar. in een gezellige competitie in de 2de klasse. Er word niet voor geld gedamd of andere noemenswaardige dingen.
Dan snap ik niet zo goed waarom de commissie niet kan zeggen, prima die wedstrijd is een intern onderonsje bij MTB. Een club met een broeiende jeugdafdeling. Als jullie intern een oplossing voor deze wedstrijd kunnen vinden (desnoods enkele wedstrijden op de clubavond bijvoorbeeld) dan is het ons (KNDB) ook prima.
Mocht dat niet lukken kun je alsnog als commissie zeggen regels zijn regel.
Sluit ik me helemaal bij aan! :D

Post Reply