Misschien moet ik er geen grappen over maken, maar ik ken geen beter idee om meer damborden in de huiskamer te krijgen. Er is een markt, zie de reacties van Leri en Michel, het lijkt me leuk om uit te voeren en met een beetje geluk op z'n minst kosten neutraal. Ik heb nu de tijd en zin niet om het uit te voeren, ik ga nu eerst serieus kijken naar het voorstel van Piet, maar als iemand zich aangesproken voelt door dit idee mag die dat gebruiken.(Ook leuk in combinatie met een jubileum)Jaap van Galen wrote: Succes met je bier , geeft je mening goed weer.
Voor de goede orde dit was mijn vraag aan jou in mijn tweede bericht in deze draad. Die reisverzekering of mijn boekenleden doen precies hetzelfde als de abonnementen op een schaaksite.Je laatste vraag aan Henk is interessant, ik hoop dat hij ook nog antwoordt.
Het gaat voor het verwerven en tellen van het aantal leden niet om een boekhoudtruc. Ook digitale leden lijken me, waarom zou de KNSB en NOC/NSF dat niet goed inzien, daadwerkelijke leden kunnen zijn.
Als je lidmaatschap koppelt aan een reisverzekering of bier is dat uiteraard onzin. Maar wanneer kun je wel "gerechtvaardigd" leden meetellen? Is het als je een heel jaar les geeft op een basisschool niet redelijk om dat zodanig vorm te geven dat de leerlingen meetellen bij de ledenaantallen?
Ik heb geen zin om me te verdiepen in de NOC/NSF regels, maar als ik het me goed herinner gaat het om 5 euro per jaar. Iemand anders mag uitvogelen hoe, maar wat levert een lid op in die context?