![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
Voorkeursbeleid
-
Re: Voorkeursbeleid
Dit lijkt me typisch iets om niet een advocaat e.d. bij te halen. Kies gewoon iemand die bij de bond redelijk goed ligt, en die voor je contact op kan nemen met de KNDB. Veel effectiever, sneller en goedkoper.
-
- Real name: Thijs van den Broek
Bedankt voor al het advies allemaal! helaas heeft iedereen die ik spreek wel een andere mening maar wat iedereen wel lijkt te vinden is dat de KNDB duidelijkheid moet geven of ze mij inschrijven ik heb daarom deze simpele mail hieronder al laatste poging om hier informatie over te krijgen geschreven.
ter informatie is die na het bestuur, bondsbureau en Johan Krajenbrink gestuurd (op johan prive mail want die heeft geen officiele KNDB mail adress wat ook wel heel raar is maar goed). Hopelijk snel duidelijkheid en anders zal ik idd toch echt op een andere manier moeten.
Date: Mon, 25 Nov 2013 15:42:25 +0100
Beste bondsbestuur, beste Johan, en beste KNDB
Ik heb 1 simpele vraag:
Gaat de KNDB mij inschrijven voor het WK junioren "ja" of "nee" ?
Groet Thijs
ter informatie is die na het bestuur, bondsbureau en Johan Krajenbrink gestuurd (op johan prive mail want die heeft geen officiele KNDB mail adress wat ook wel heel raar is maar goed). Hopelijk snel duidelijkheid en anders zal ik idd toch echt op een andere manier moeten.
Date: Mon, 25 Nov 2013 15:42:25 +0100
Beste bondsbestuur, beste Johan, en beste KNDB
Ik heb 1 simpele vraag:
Gaat de KNDB mij inschrijven voor het WK junioren "ja" of "nee" ?
Groet Thijs
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
-
Dit lijkt op pesterij. De brief over de reisinformatie zal vermoedelijk ook nooit aankomen. Probeer zoveel mogelijk onafhankelijk te opereren. Succes!
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Tot nog toe hebben we het verhaal natuurlijk maar van 1 kant gehoord, maar de volgende feiten staan in elk geval als een paal boven water:
1) Thijs heeft zich geplaatst voor het WK junioren.
2) De tuchtcommissie, zijnde de enige tot straffen bevoegde instantie binnen de KNDB, heeft Thijs geen straf opgelegd. Er is ook nooit een zaak tegen Thijs aanhangig gemaakt en in het geval van het T-shirtincident kan dat ook niet eens meer, omdat de termijn van 3 maanden verstreken is.
3) De KNDB laat Thijs in onzekerheid over zijn deelname.
Deze 3 punten zijn al voldoende om te vragen: KNDB-bestuur, waar bent u in vredesnaam mee bezig?
(Er lijken nog veel meer goede argumenten te zijn om deze vraag te stellen, maar ik beperk me nu maar even tot de gebeurtenissen waarover geen twijfel kan bestaan.)
Ik neem nog steeds aan dat Thijs ingeschreven wordt voor het WK. Dat nalaten zou een vorm van onbehoorlijk bestuur zijn, en zoals al enkele malen is opgemerkt, betekent dat dat de betrokkenen niet alleen bestuurlijk, maar ook persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden.
Mocht het bestuur Thijs toch de toegang tot het WK ontzeggen, dan is een gang naar de rechter natuurlijk wel een grote stap. Wat wel makkelijk zou kunnen, is een gang naar de tuchtcommissie. Die is er immers voor `handelen of nalaten in strijd met de reglementen van de KNDB` en daarvan is duidelijk sprake. Bijkomend voordeel is dat de tuchtcommissie getuigen op kan roepen die verplicht zijn om naar waarheid te antwoorden. Dat werpt hopelijk wat meer licht op de schimmige besluitvormingsprocessen binnen de KNDB.
Maar goed, vooralsnog vermoed ik dat het KNDB-bestuur zo verstandig is om Thijs in te schrijven, en dat het bij deze treiterij en intimidatie blijft, wat natuurlijk al erg genoeg is.
2) De tuchtcommissie, zijnde de enige tot straffen bevoegde instantie binnen de KNDB, heeft Thijs geen straf opgelegd. Er is ook nooit een zaak tegen Thijs aanhangig gemaakt en in het geval van het T-shirtincident kan dat ook niet eens meer, omdat de termijn van 3 maanden verstreken is.
Deze 3 punten zijn al voldoende om te vragen: KNDB-bestuur, waar bent u in vredesnaam mee bezig?
(Er lijken nog veel meer goede argumenten te zijn om deze vraag te stellen, maar ik beperk me nu maar even tot de gebeurtenissen waarover geen twijfel kan bestaan.)
Ik neem nog steeds aan dat Thijs ingeschreven wordt voor het WK. Dat nalaten zou een vorm van onbehoorlijk bestuur zijn, en zoals al enkele malen is opgemerkt, betekent dat dat de betrokkenen niet alleen bestuurlijk, maar ook persoonlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden.
Mocht het bestuur Thijs toch de toegang tot het WK ontzeggen, dan is een gang naar de rechter natuurlijk wel een grote stap. Wat wel makkelijk zou kunnen, is een gang naar de tuchtcommissie. Die is er immers voor `handelen of nalaten in strijd met de reglementen van de KNDB` en daarvan is duidelijk sprake. Bijkomend voordeel is dat de tuchtcommissie getuigen op kan roepen die verplicht zijn om naar waarheid te antwoorden. Dat werpt hopelijk wat meer licht op de schimmige besluitvormingsprocessen binnen de KNDB.
Maar goed, vooralsnog vermoed ik dat het KNDB-bestuur zo verstandig is om Thijs in te schrijven, en dat het bij deze treiterij en intimidatie blijft, wat natuurlijk al erg genoeg is.
-
Bedankt voor de tip! ga ik zeker zoveel mogelijk proberen te doen! heb iig al de informatie van iemand die deze informatie wel krijgt gehad dat we met het vliegtuig gaan dus zal ook zeker voor die tijd moeten checken of er ook een ticket is geboekt op mijn naam.Bert Zwart wrote:Dit lijkt op pesterij. De brief over de reisinformatie zal vermoedelijk ook nooit aankomen. Probeer zoveel mogelijk onafhankelijk te opereren. Succes!
-
Door deze reactie kwam ik er achter dat ik een verkapt dreigement in de laatste mail die ik kreeg van het bestuur heb gemist en vraag me nu af of dit rechtmatig nog wat betekend?Jan Pieter wrote:Tot nog toe hebben we het verhaal natuurlijk maar van 1 kant gehoord, maar de volgende feiten staan in elk geval als een paal boven water:
Wil de hele mail wel posten maar weet niet of ik dan iets "fout" doe dus zal de 2 belangrijkste zinnen quoten: Ik geef je nog tot zondag 24 november 22.30 uur de gelegenheid om mij te mailen of je aanstaande maandag in Breukelen dit was de "eis" waar ik opsich wel op in wou gaan als de KNDB mij in zou schrijven zoals in het eerste gesprek was belooft door Hans de voorzitter.
Dit betekent dat de beslissing over jou door mij wordt teruggeven aan de staf
En het bestuur wast zijn handen in onschuld....
ook een ironisch detail (of ja ironisch) in het gesprek met Hans een maand geleden waar ik de toezegging kreeg dat ik mee zou doen heb ik wel 10 keer gevraagd of ik dit zwart op wit zou mogen hebben dit weigerde de voorzitter zonder reden en ik heb zelf voorgesteld dat de KNDB dit aanhangig zou maken bij de tuchtcommisie zodat ik niet nog een maand later enorm veel stress zou hebben en getreiterd zou worden door de KNDB. Kijk waar ik nu ben een maand later........
- Jan Pieter
Bestuurders zijn hoe dan ook verantwoordelijk voor wat er binnen de organisatie gebeurt. Soms is dat vooral een formele verantwoordelijkheid, zoals je bijvoorbeeld ziet in de politiek wanneer men een minister een fout vergeeft, omdat iedereen snapt dat hij amper weet gehad kan hebben van wat er misging. Daarvan is in dit geval geen sprake. Het bestuur is volledig op de hoogte van wat er speelt en kan zijn aansprakelijkheid echt niet ontlopen door de beslissing door te schuiven naar een ondergeschikte.playforstacks wrote: Dit betekent dat de beslissing over jou door mij wordt teruggeven aan de staf
En het bestuur wast zijn handen in onschuld....
-
Wat een soap.
Een misser volgens mij is dat een en ander niet bij de tuchtcommissie is getoetst. Wat mij betreft had die tuchtcommissie het incident af kunnen doen met een berisping (anderen vinden dat totaal niet nodig) maar dan was daarover duidelijkheid geweest vanuit het instituut dat daarvoor bedoeld is.
Nu zijn er gesprekken/mails met bestuur geweest, waarbij waarschijnlijk naar voren gekomen is: je mag meedoen met het WK mits….
Dat mits is natuurlijk onduidelijk. Maar welk mits zou het moeten zijn? Enige in mijn ogen zou kunnen zijn, dat playforstacks zich moet conformeren aan gedragsregels, die algemeen voor de deelnemers aan EK en WK zijn vastgesteld. Als er voor playforstacks aanvullende regels moeten gelden, is dat nergens op gebaseerd. Als playforstacks zelf aangegeven heeft, dat hij niet met de algemene regels akkoord wil gaan, is het een andere zaak.
Apart is, dat het bestuur de beslissing nu neerlegt bij degene, die bij het incident betrokken is. Want we weten natuurlijk allemaal wie de kardinaalsstaf vasthoudt. Men laat hiermee wel duidelijk zien waar de macht binnen de KNDB zit.
Een misser volgens mij is dat een en ander niet bij de tuchtcommissie is getoetst. Wat mij betreft had die tuchtcommissie het incident af kunnen doen met een berisping (anderen vinden dat totaal niet nodig) maar dan was daarover duidelijkheid geweest vanuit het instituut dat daarvoor bedoeld is.
Nu zijn er gesprekken/mails met bestuur geweest, waarbij waarschijnlijk naar voren gekomen is: je mag meedoen met het WK mits….
Dat mits is natuurlijk onduidelijk. Maar welk mits zou het moeten zijn? Enige in mijn ogen zou kunnen zijn, dat playforstacks zich moet conformeren aan gedragsregels, die algemeen voor de deelnemers aan EK en WK zijn vastgesteld. Als er voor playforstacks aanvullende regels moeten gelden, is dat nergens op gebaseerd. Als playforstacks zelf aangegeven heeft, dat hij niet met de algemene regels akkoord wil gaan, is het een andere zaak.
Apart is, dat het bestuur de beslissing nu neerlegt bij degene, die bij het incident betrokken is. Want we weten natuurlijk allemaal wie de kardinaalsstaf vasthoudt. Men laat hiermee wel duidelijk zien waar de macht binnen de KNDB zit.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
-
Jup Piet, mail gehad met aanvullende voorwaarde waar ook instaat wat de reactie na buiten moet zijn als ik akkoord ga ,die zal ik alvast maar posten dan i guess...
Er word alleen nog met geen woord gerept over het WK blitz waar ik toch echt wel revanche wil gaan nemen na het EK blitz dus dat maakt me wel achterdochtig.
8. Als verklaring naar buiten geldt: “KNDB en Thijs van den Broek hebben afgesproken dat de KNDB Thijs inschrijft voor deelname aan het WK Junioren 2013, maar dat hij deelneemt buiten het KNDB-team.”
Er word alleen nog met geen woord gerept over het WK blitz waar ik toch echt wel revanche wil gaan nemen na het EK blitz dus dat maakt me wel achterdochtig.
8. Als verklaring naar buiten geldt: “KNDB en Thijs van den Broek hebben afgesproken dat de KNDB Thijs inschrijft voor deelname aan het WK Junioren 2013, maar dat hij deelneemt buiten het KNDB-team.”
- Jan Pieter
De begeleiding kun je uiteraard missen als kiespijn, maar betekent dit ook dat voor jou andere materiele voorwaarden (transport, huisvesting) gelden dan voor de overige deelnemers?playforstacks wrote:8. Als verklaring naar buiten geldt: “KNDB en Thijs van den Broek hebben afgesproken dat de KNDB Thijs inschrijft voor deelname aan het WK Junioren 2013, maar dat hij deelneemt buiten het KNDB-team.”
-
Ik raak spontaan aan de diarree als ik het de woorden bond en/of bobo hoor/lees, want ik walg van die ego's. Van de huidige routing binnen de KNDB heb ik geen enkele notie, maar ik vraag mij gewoon af of het iets zou kunnen (if so dan 'kunnen' vervangen door het WERKwoord 'moeten') voor onze bondsraadleden om het bestuur c.q. bestuursleden tot de orde te roepen. Het is helaas een illusie dat een individueel lid of een groep leden invloed - al was het maar de goede richting induwen - zou kunnen uitoefenen. Spijtig, maar helaas de waarheid.....
Last edited by Douwe Edelenbos on Wed Nov 27, 2013 08:30, edited 1 time in total.
-
- Real name: Bennie Hiddink
Hup Thijs!!!
Hup Thijs!!!
- Klaas van der Laan
- Real name: Klaas van der Laan
Thijs, heb je behoefte aan begeleiding? Heb je daarvoor zelf een kandidaad, anders zie ik hier een mooie rol weggelegd voor Tjalling. Misschien kunnen we met crowdfunding iets regelen?
Flow with the Go
-
@Jan Pieter: op dat punt zal ik nog duidelijkheid moeten vragen maar als ik de mail lees denk ik dat dat wel hetzelfde is als de overige deelnemers. Wat betreft de begeleiding kan ik die in de zin van de begeleiding die ik kreeg van Rik Keurentjes op het EK idd missen als kiespijn maar normaal gesproken word het op deze manier wel steeds moeilijk om te focussen op puur het WK ipv enorm druk te zijn met alle randzaken (wat normaal een coach zou doen)
@ Douwe Edelenbos: Ja ben het voor groot deel met je eens ook al denk ik dat er zeker nog wel mensen zijn binnen de KNDB die wel goede bedoelingen hebben maar helaas hebben die niet de macht in handen momenteel lijkt het zo.
@Bennie Hiddink : haha Bedankt!!
@Klaas van der Laan : op dit moment zal ik nog eerst ingeschreven moeten worden en moet ik voor vrijdag 12 uur akkoord gaan met voorwaarden waar ik nu nog redelijk bij moet fronsen eerlijk gezegd. Maar het idee lijkt me zeker goed idee iig
.
Zal zo nog een post maken met de voorwaarden waar ik bij moet fronsen en het zou super fijn zijn als de mensen die een stuk slimmer zijn dan mij of/en toch advies willen geven mij kunnen vertellen wat het betekend voor mijn rechten als ik akkoord ga op bepaalde voorwaarden.
@ Douwe Edelenbos: Ja ben het voor groot deel met je eens ook al denk ik dat er zeker nog wel mensen zijn binnen de KNDB die wel goede bedoelingen hebben maar helaas hebben die niet de macht in handen momenteel lijkt het zo.
@Bennie Hiddink : haha Bedankt!!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
@Klaas van der Laan : op dit moment zal ik nog eerst ingeschreven moeten worden en moet ik voor vrijdag 12 uur akkoord gaan met voorwaarden waar ik nu nog redelijk bij moet fronsen eerlijk gezegd. Maar het idee lijkt me zeker goed idee iig
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zal zo nog een post maken met de voorwaarden waar ik bij moet fronsen en het zou super fijn zijn als de mensen die een stuk slimmer zijn dan mij of/en toch advies willen geven mij kunnen vertellen wat het betekend voor mijn rechten als ik akkoord ga op bepaalde voorwaarden.
Last edited by playforstacks on Wed Nov 27, 2013 03:01, edited 1 time in total.