Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post Reply
hendrikv
Real name: Hendrik Veenstra

Re: Europees Kampioenschap Dammen 2012

Post by hendrikv » Mon Sep 17, 2012 17:56

De dames kun je vinden door bij de livepagina op "select game(s) to open" klikt.

of via de volgende url
http://www.livedraughts.com/ec2012/live ... 5,16,17,18

De analyse geeft trouwens een leuke gemiste slagzet bij de dames in ronde 2:
http://www.livedraughts.com/ec2012/live ... 2&games=15

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Sep 17, 2012 18:09

Fred van Amersfoort wrote:Kosmos, die paar rotcenten die de topdammers krijgen staat in geen vergelijk met de misdadige zelfverrijking van zorgdirecteuren, bankpresidenten, oud-politici of ander gespuis. En dan sla ik het koningshuis even over. Daar mag de hooivork op af, niet richting ondergetekende. Kennelijk wil jij de kern van mijn betoog niet vatten. Jammer want volgens mij zouden wij het best eens kunnen worden over een aantal zaken. Ganesha presenteert het positiever maar is niet te betrappen op inhoudelijk kritische observaties. De weinige middelen die de damsport nog over heeft kun je volgens mij op een slimmere manier inzetten. Denk daar maar eens over na. Volgens mij is het stellen van kritische vragen een stuk positiever dan wegkijken en doen alsof er niets aan de hand is.
Mooi, zullen we dan samen met de hooivork achter Willem Alexander aan, die arme eendjes doodschiet voor de lolll?
Nemen we daarna wat bankiers en topmannen te grazen!
Heaven is no location, but a state of mind

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Sep 17, 2012 18:17

Misschien moet je buitenstaander zijn om de satire te zien. Maar als zelfs een kosmische 3om1professor al als een halfwilde moslim na een youtubefilmpje reageert, is de grap mislukt. Sorry.
Goedzo, Klaas, gooi er nog maar even een stromannetje tegenaan, een veelgebruikte drogredenering ...
Zulke satire is zoooooo ontzettend makkelijk, je hoeft echt niet trots te zijn op je flauwiteiten. Ik sla dus helemaal niet om me heen, ik geef je in alle vrede een goed advies. Je lijkt zelf meer op de figuren die je beschrijft met je baard en je gebrek aan nuance :D ...
Nogmaals, probeer eens wat vreugdevollers te schrijven, kom op je kunt het, heel diep van binnen zit het echt wel ergens!

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Sep 17, 2012 18:30

Kosmos, ik wist het wel, met jou is uiteindelijk prima te praten. Ik stel voor de grootgrondbezitters op water en brood te zetten. Hun bezittingen verdelen wij onder de armen. Damtoernooien vinden voortaan plaats in de door ons geplunderde paleizen. Een prins die weerloze eenden vermoord willen wij uiteraard niets mee van doen hebben. Laten we symbolisch de K voor NDB opsturen naar Den Haag.

henk stoop

Post by henk stoop » Mon Sep 17, 2012 19:43

Fred van Amersfoort wrote:Nee Daan, ik doel niet op jou. Maar een Nederlandse coach om de exoten uit andere landen te begeleiden is een vreemde prioriteit. Ik heb het betoog al eerder gehouden, met 6000 dammers kunnen we niet iederen te eten geven. Te veel middelen gaan naar topsport. Het lijkt mij volstrekte onzin om Clerc,Krajenbrink,Keurentjes alledrie naar Emmen te halen. Verder doel ik op het feit dat wij als damsport inmiddels volledig afhankelijk lijken van subsidies. En dat is ongezond. Dat jij daar op eigen kosten een hotelletje boekt is niets mis mee, kan best leuk zijn. Als we topsport willen is dat prima, dan moeten de borden en de uitslgen een makkie zijn. Als het puur hobby is moeten we er minder geld heen brengen. Kies jij maar. Een lintje kan ik wel regelen voor je.
De KNDB krijgt veel geld uit de subsidiepot ´topsport´ en al dat geld moet ook aan topsport besteed worden. Daarbij komt dat de KNDB enkele jaren de tijd heeft gekregen om aan het 55 landen criterium te voldoen. Dat wil bij de damsport zeggen dat aan alle continentale kampioenschappen samen er minimaal 55 landen mee moeten doen. De korfbalbond heeft dit traject al enkele jaren geleden opgestart en is inmiddels geslaagd. De KNDB neemt nu het voortouw bij het EK door de kleine landen te stimuleren, zodat ze er ook in de toekomst bij zijn. Dat is nodig omdat anders de gehele topsportsubsidie wegvalt.

Ganesha

Post by Ganesha » Mon Sep 17, 2012 20:49

henk stoop wrote:
Fred van Amersfoort wrote:Nee Daan, ik doel niet op jou. Maar een Nederlandse coach om de exoten uit andere landen te begeleiden is een vreemde prioriteit. Ik heb het betoog al eerder gehouden, met 6000 dammers kunnen we niet iederen te eten geven. Te veel middelen gaan naar topsport. Het lijkt mij volstrekte onzin om Clerc,Krajenbrink,Keurentjes alledrie naar Emmen te halen. Verder doel ik op het feit dat wij als damsport inmiddels volledig afhankelijk lijken van subsidies. En dat is ongezond. Dat jij daar op eigen kosten een hotelletje boekt is niets mis mee, kan best leuk zijn. Als we topsport willen is dat prima, dan moeten de borden en de uitslgen een makkie zijn. Als het puur hobby is moeten we er minder geld heen brengen. Kies jij maar. Een lintje kan ik wel regelen voor je.
De KNDB krijgt veel geld uit de subsidiepot ´topsport´ en al dat geld moet ook aan topsport besteed worden. Daarbij komt dat de KNDB enkele jaren de tijd heeft gekregen om aan het 55 landen criterium te voldoen. Dat wil bij de damsport zeggen dat aan alle continentale kampioenschappen samen er minimaal 55 landen mee moeten doen. De korfbalbond heeft dit traject al enkele jaren geleden opgestart en is inmiddels geslaagd. De KNDB neemt nu het voortouw bij het EK door de kleine landen te stimuleren, zodat ze er ook in de toekomst bij zijn. Dat is nodig omdat anders de gehele topsportsubsidie wegvalt.
Fred, even voor de duidelijkheid: Waarom Johan Krajenbrink aanwezig was weet ik niet. Hij is daar niet als coach, dat is Clerc.
Rik Keurentjes wordt niet betaald van de KNDB gelden voor topsport, net zoals de "exoten" niet door de KNDB betaald krijgen voor vervoer en verblijf. Het geld komt ook niet van een overheidsinstelling.

Het belang van de nieuwe landen is wel om te gaan voldoen aan het criterea van 55 landen, die mee doen aan het WK-traject. Zodat subsidies nog steeds verkregen kunnen worden.
Dat geld wordt niet gegeven voor de breedte sport, binnen de KNDB, dit geld is dus ge-oormerkt voor Topsporters.

Ja ik ben inderdaad erg positief. Dat is mijn aard. In dit geval omdat er alleen een aantal zaken belicht werden (live-partijen, uitslagen die niet goed verliepen. Dus ik wilde de andere kant, inzet van de organisatie tbv de spelers etc extra belichten. Groet, Daan

Casper van der Tak

Post by Casper van der Tak » Mon Sep 17, 2012 21:24

Ganesha wrote:...
Ja ik ben inderdaad erg positief. Dat is mijn aard. In dit geval omdat er alleen een aantal zaken belicht werden (live-partijen, uitslagen die niet goed verliepen. Dus ik wilde de andere kant, inzet van de organisatie tbv de spelers etc extra belichten. Groet, Daan
Daan, een collega-positivo! Ik ben blij met de coach voor de nieuwe landen (wat de reden daarvoor dan ook maar is). Ik ben blij met het spel tot nu toe. En een van die Roemenen (ik wist niet dat daar gedamd werd) speelt goed!

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Sep 17, 2012 21:29

Op de nieuwspagina wordt aangegeven dat Vitalia Doumesh van Golubeva zou hebben gewonnen. De ingevoerde uitslag en ook de live-applet geeft een ander resultaat.

Kan iemand bevestigen dat Golubeva heeft gewonnen?
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Tue Sep 18, 2012 00:30

Geweldig toernooi! Echt.
Vond het nog leuker om te kijken dan het WK, omdat er zo veel partijen zijn met erg goede deelnemers.

Alleen mis ik schwarzman? Mag toch gewoon mee doen?

Ganesha

Post by Ganesha » Tue Sep 18, 2012 06:07

Leri wrote:Geweldig toernooi! Echt.
Vond het nog leuker om te kijken dan het WK, omdat er zo veel partijen zijn met erg goede deelnemers.

Alleen mis ik Schwarzman? Mag toch gewoon mee doen?
Inderdaad mag Schwartzman gewoon meedoen. Hij heeft er echter zelf voor gekozen om niet mee te spelen. De reden die ik hoorde is dat Schwartzman al goed heeft gepresteerd in Lille, tijdens de WSMG.

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Tue Sep 18, 2012 12:59

Ganesha wrote:

Inderdaad mag Schwartzman gewoon meedoen. Hij heeft er echter zelf voor gekozen om niet mee te spelen. De reden die ik hoorde is dat Schwartzman al goed heeft gepresteerd in Lille, tijdens de WSMG.
Ja, ken er nog 4 die dat hebben.. ook een rare reden dan!

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Sep 18, 2012 15:36

Speciaal voor Henk Stoop en Daan, ik bedoel het minder negatief dan ik het presenteer. Ik probeer slechts advocaat van de duivel te spelen. Ik zie een paar dingen.
1:
we zijn als dammers erg afhankelijk van subsidies, een risico voor de toekomst.
2:
het 55 landen criterium begrijp ik maar is deels tegenstrijdig. Voor de subsidie is het nodig, het nadeel is "toeristen" in een toptoernooi. Daar hoor ik dan weer vaak kritiek op. Zelfs kritiek van onze topdammers. Kennelijk realiseren zij zich niet dat zij deels leven van juist die subsidie.

Volgens mij kan het beter: 1: minder topspelers ondersteunen maar de resterende topspelers beter belonen. 2: strijdlust bevorderen, geen startgelden meer, maar wel prijzengeld omhoog. De sterksten komen zo boven en zijn dus "het beste bedrijf". Iemand die wil leven van zijn sport maakt er dus actief zijn werk van. Dan is het een te beknopte visie om alleen te willen leven van subsidies. Een echte topper zou naar de kamer van koophandel moeten gaan. Wat kan hij, hoe verkoopt hij de sport,welke inkomsten zijn er en wat maakt hem beter dan anderen? Hoe draagt hij bij aan het verbeteren van het imago van de sport? Is hij aantrekkelijk voor een sponsor?

Volgens mij is het een kwestie van kiezen: of je maakt ruimte voor topsport waar je van kunt leven, dan is er alleen brood voor de allersterksten. Of je parasiteert te lang en te uitgebreid en met te veel dammers op subsidies , met het risico dat straks alles stopt. De overheid blijft niet gek. En als ik eerlijk ben geef ik dan liever 100 euro gemeenschapsgeld aan arme gezinnen ipv aan enkele hardnekkige remiseschuivers. Topsport is niet het berekenen hoeveel subsidie je kunt binnenharken, topsport is op eigen kracht zo uniek worden dat sponsors een meerwaarde zien. Maar dat zal dus wel een utopie blijven. Het is mij wel helder dat de wat oudere "profs" niet meer zullen omschakelen naar "profs nieuwe stijl".

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Sep 18, 2012 18:14

Stroeve partijen vandaag. Ongelooflijk dat Amraffelaf in de 5 om 5 geen remise maakt. In plaats van een keer 13-18 = te doen, speelt hij 20-24 en 7-11-16, tsja .... :roll:
Valneris - Thijssen had ook wel snoerloos gekund, want waarom wordt ons de partij Sip - Piotr onthouden (zonde!)?

playforstacks
Real name: Thijs van den Broek

Post by playforstacks » Tue Sep 18, 2012 19:09

Kosmos wrote:Stroeve partijen vandaag. Ongelooflijk dat Amraffelaf in de 5 om 5 geen remise maakt. In plaats van een keer 13-18 = te doen, speelt hij 20-24 en 7-11-16, tsja .... :roll:
Valneris - Thijssen had ook wel snoerloos gekund, want waarom wordt ons de partij Sip - Piotr onthouden (zonde!)?
in een andere thread vond je dit nog allemaal prima dus een beetje raar dat juist jij hier nu over begint te klagen :roll:

Damkoningin
Real name: Irene Stegeman

Post by Damkoningin » Tue Sep 18, 2012 20:40

Leri wrote:
Ganesha wrote:

Ja, ken er nog 4 die dat hebben.. ook een rare reden dan!
Tevens speelt hij ook niet omdat hij de laatste tijd veel toernooien heeft gespeeld en nu ook graag een keertje bij zijn familie wil zijn.
*Want achter het masker van "toch wel gelukkig" ligt wanhoop en twijfel zo drijvend en nukkig*

~Geen medelijden voor hem die zonder kennis is~

Post Reply