Nationale Competitie 2011-2012

Post Reply
Koos van Amerongen

Re: Nationale Competitie 2011-2012

Post by Koos van Amerongen » Thu Jul 07, 2011 12:40

Tijn wrote:
Koos van Amerongen wrote:Opvallend (voor mij althans) is de naam Patrick Stork bij Van Stigt Thans.
Ik had op de transferlijst zijn komst vanuit CCR al zien staan,
maar had niet verwacht dat hij ook nationaal in het eerste zou gaan spelen.

Er zijn genoeg spelers die wel een jaartje ereklasse willen spelen voor Van Stigt,
zonder daar betaald voor te krijgen. En (met alle respect), er zou toch ook wel een betere speler als Patrick te vinden zijn die dit wil?

Ik ben het overigens met Meno eens: WvM heeft een serieuze kans.
Podolski zal vaak gaan spelen en Schwarzman zal ook (vooral in de krakers) opgetrommeld worden.
Ook Kalmakov gaat veel spelen. Om over MO&Z-topscoorder Thomy Mbongo, Andrej Tochykau etc. maar te zwijgen.
En dat terwijl ook MO&Z aanzienlijk versterkt is. Dat belooft nog wat!
Ik denk dat je Patrick onderschat, Koos.
Zeker vroeger een talentvolle jeugdspeler. Dat talent zal er nog wel in zitten, maar volgens mij staat (stond) dammen bij Patrick de afgelopen tijd op een lager pitje.
Indien hij hard werkt, kan hij volgens mij zeker niveau 1350 (eenvoudig) halen!
Ik denk niet dat ik Patrick onderschat, Martijn. Ik heb afgelopen seizoen in de Nationale Competitie nog tegen hem gespeeld.
Hij speelde degelijk, maar het niveau dat ik hem toedichte was bij lange na geen 1350. Ook de 1277 vond ik wat aan de hoge kant.
Maar goed, zoals je al zegt, dat kan komen doordat hij het dammen op een lager pitje heeft gezet.

Alex

Post by Alex » Thu Jul 07, 2011 12:42

Nescio wrote:
GuidoB wrote:
mountain wrote:Iets anders, kan iemand mij wellicht vertellen wanneer het speelschema klaar is, hiermee bedoel ik dus niet de speeldata, maar tegen welke teams iedereen mag spelen op die data ? Ik dacht dat dat vorig seizoen rond deze periode ook klaar was maar kan me hier uiteraard in vergissen.
Dat kan nog wel even duren, reken op een week als we snel zijn. Ik ga dit weekend een eerste versie in elkaar zetten en daarna is het een kwestie van wat aanscherpen. Dat laatste vereist wat afstemming en dat kost tijd.

Wat in elk geval niet helpt, is dat sommige verenigingen het formulier niet inleveren. Een voorbeeld is jouw vereniging. Zou je dit willen meenemen in jullie vergadering van vanavond?
Simpel principe: wie niet heeft ingeleverd, heeft geen wensen. En achteraf zeuren dat zaken niet handig uitkomen, jammer dan.
Als straks blijkt dat ODB met maar één i.p.v. twee teams zal spelen, heeft dat consequenties voor het speelschema, in 2D moeten dan alle teams evenveel thuis- als uitwedstrijden hebben. En als straks ook DOS Delft eruit mocht vallen (ook daar gaan de zaken niet helemaal lekker), zal er wellicht geschoven moeten gaan worden (maar laten we niet op de zaken vooruit lopen).

Alex

Post by Alex » Thu Jul 07, 2011 20:00

Piet Bouma wrote:
Pasfoto’s
Er staat al heel veel pasfoto’s in Toernooibase. Maar er missen natuurlijk toch nog wat. Vooral in verband met een projectje voor de Ereklasse zou het mooi zijn als ik van de volgende spelers nog een digitale (pas)foto zou krijgen.

DES Lunteren:
Ronald van de Beek
Jaap van Hierden jr.

Damlust Gouda:
Alex Bitter
Bouke Bruinsma
André Venema

Orfam Telecom Twente:
Odin Mol
Sil Wong

Men weet me wel te vinden. Ook als men graag recentere pasfoto’s geplaatst wil hebben kan men deze via mail toezenden.
Bitter, Bruinsma en Mol zijn inmiddels van foto voorzien.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Thu Jul 07, 2011 20:17

Alex wrote:Bitter, Bruinsma en Mol zijn inmiddels van foto voorzien.
Stuur ze toch maar even op Alex. Bitter is op zwart gegaan, Bruinsma is vervormd (geen goed formaat opgeladen) en Mol is wazig.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

GuidoB

Post by GuidoB » Fri Jul 08, 2011 12:16

martijn vissers wrote:Dibman bij Fryslân.

Hopelijk handhaaft dit team zich, maar pas na het spelen van de nacompetitie. Dibman in levende lijve zien spelen is mij de trip naar Fryslân meer dan waard.
De opstelling van Friesland lijkt te zijn ingevuld door een fantast. Ook Misans staat niet in de basis. De juiste opstelling staat nu op Toernooibase.

martijn vissers

Post by martijn vissers » Fri Jul 08, 2011 18:33

GuidoB wrote:
martijn vissers wrote:Dibman bij Fryslân.

Hopelijk handhaaft dit team zich, maar pas na het spelen van de nacompetitie. Dibman in levende lijve zien spelen is mij de trip naar Fryslân meer dan waard.
De opstelling van Friesland lijkt te zijn ingevuld door een fantast. Ook Misans staat niet in de basis. De juiste opstelling staat nu op Toernooibase.
Wat jammer. Hopelijk wil en kan Dibman ooit nog deelnemen aan een damtoernooi of-competitie.

Ik wil maar wat graag een keer tegen hem dammen. Maar ja, ik weet niet eens of hij nog leeft.

Alex

Post by Alex » Fri Jul 08, 2011 19:27

Via Twitter
Zimonz (Hugo Simons) wrote:ODB komend seizoen #NCKNDB in 1e klasse B met nieuwe captain. 2e tiental vervalt, spelers rouleren in 1e.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Jul 08, 2011 23:08

ik heb in Zweden een Dibman lookalike ontmoet. Het was Dibman niet, iedere keer als er een Zweedse schone langsliep onderbrak hij het gesprek voor 20 seconden.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat Jul 09, 2011 00:12

Bert Zwart wrote:ik heb in Zweden een Dibman lookalike ontmoet. Het was Dibman niet, iedere keer als er een Zweedse schone langsliep onderbrak hij het gesprek voor 20 seconden.
Sasja Dibman is een heel vriendelijke, innemende man, maar hij houdt niet van praten. In zijn Hiltextijd logeerde hij in het begin meestal bij Eran Binenbaum en later vooral bij de familie Ebbeling. Lex Ebbeling wou heel graag dat mijn toenmalige echtgenote als tolk zou optreden om de stille Dibman in gesprek te krijgen, maar steeds als zij er was en een praatje begon verschool Dibman zich achter een of ander filosofieboek. Hij was nogal geïnteresseerd in Heidegger, net als Hans Jansen. Eén keer zat Dibman zelfs met het filosofieboek ondersteboven voor zijn gezicht zich letterlijk te verstoppen. :) Hans Jansen heeft bij de familie Ebbeling rond 1994 nog wel eens een middag een stuk of tien partijen met Sasja Dibman gespeeld, zonder klok. Ik heb spijt dat ik daar niet genoteerd heb want ongebruikelijker spelbeelden zul je niet snel tegenkomen tussen twee topdammers.

De lievelingsbezigheid van Dibman als hij bij Eran, Lex of mij logeerde was in trainingspak naar Eurosport kijken, liefst naar tennis. Dit is (daarom?) voor mij een van de meest sprekende foto's die van hem bewaard is gebleven.

Image

Harm Wiersma heeft Dibman uitgenodigd voor de 1ste Groningen Seaports Masters, en Paul Sier heeft Dibman in 2010 geprobeerd te contracteren voor Volendam, maar beide keren vond zijn familie het na rijp beraad beter om daar nog niet aan te beginnen. Hopelijk is het Fryslân deze keer wel gelukt.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Wed Jul 13, 2011 02:01

GuidoB wrote:
mountain wrote:Iets anders, kan iemand mij wellicht vertellen wanneer het speelschema klaar is, hiermee bedoel ik dus niet de speeldata, maar tegen welke teams iedereen mag spelen op die data ? Ik dacht dat dat vorig seizoen rond deze periode ook klaar was maar kan me hier uiteraard in vergissen.
Dat kan nog wel even duren, reken op een week als we snel zijn. Ik ga dit weekend een eerste versie in elkaar zetten en daarna is het een kwestie van wat aanscherpen. Dat laatste vereist wat afstemming en dat kost tijd.

Wat in elk geval niet helpt, is dat sommige verenigingen het formulier niet inleveren. Een voorbeeld is jouw vereniging. Zou je dit willen meenemen in jullie vergadering van vanavond?
Het is heel simpel toch.. clubs die niet op tijd inleveren hebben ook niks te vertellen qua rooster. Bij twijfel dus altijd deze clubs de grootste reisafstanden geven.. Doet recht aan de clubs die het wel tijdig inleveren.

Wil het trouwens al een beetje lukken met de roosters of is het echt nog het begin van de puzzel?

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Jul 13, 2011 02:37

groenteboer wrote:Wil het trouwens al een beetje lukken met de roosters of is het echt nog het begin van de puzzel?
Het is inderdaad een hele puzzel. Veel beter dan de sudoku in de krant, zelfs beter dan de mega sudoku met de feestdagen. Maar het is weer af, deze avond ingeleverd. Binnenkort op de KNDB-site en op Toernooibase.

Alex

Post by Alex » Wed Jul 13, 2011 10:32

GuidoB wrote:
groenteboer wrote:Wil het trouwens al een beetje lukken met de roosters of is het echt nog het begin van de puzzel?
Het is inderdaad een hele puzzel. Veel beter dan de sudoku in de krant, zelfs beter dan de mega sudoku met de feestdagen. Maar het is weer af, deze avond ingeleverd. Binnenkort op de KNDB-site en op Toernooibase.
Best snel, toppie! Ben benieuwd!

kleine trap

Post by kleine trap » Wed Jul 13, 2011 11:19

Bert Zwart wrote:ik heb in Zweden een Dibman lookalike ontmoet. Het was Dibman niet, iedere keer als er een Zweedse schone langsliep onderbrak hij het gesprek voor 20 seconden.
:) Is dat niet een kwaal van de meeste Zweden? ze praten weinig in ieder geval. Voor mij trouwens nog een jaar geen nationale competitie, ik blijf hier in Stockholm

Alex

Post by Alex » Wed Jul 13, 2011 17:08

Alex wrote:
GuidoB wrote:
Best snel, toppie! Ben benieuwd!
In 2D zit nog steeds ODB 2 erin, die kan er uit...

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Jul 13, 2011 17:19

Alex wrote:In 2D zit nog steeds ODB 2 erin, die kan er uit...
Voorlopig niet. ODB moet dat eerst maar eens doorgeven aan de KNDB.
Hoe zit het eigenlijk met DOS Delft? Heb jij laatst nog contact gehad?

Post Reply