Het is misschien wel handig te weten hoe onze schaakbroeders het hebben geregeld.
Uit het
handboek van de FIDE:
"12. Registration Fees for Organization of Tournaments
12.1 Registration fees will be charged every six months to the national federations in whose territories registered international chess competitions are held.
12.2 The registration fee is calculated on the following basis:
Tournaments of an average rating of up to 2300
50 Euro
Tournaments of an average rating of 2301 - 2400
100 Euro
Tournaments of an average rating of 2401 - 2500
150 Euro
Tournaments of an average rating of 2501 - 2600:
200 Euro
Tournaments of an average rating above 2601
300 Euro
Swiss Tournaments: Number of players multiplied by 1 Euro
Team Tournaments: 1 Euro per player, no maximum
Matches: according to category above.
Scheveningen Tournaments: shall be charged as team event."
Nu weet ik niet precies hoe het in de praktijk bij de FMJD is geregeld, maar ik dacht dat de toernooi-organisaties rechtstreeks aan de FMJD moeten betalen.
Hier zijn het dus de bonden die moeten afdragen (bestaat er overigens een Spaanse dambond: Salou en een Portugese dambond: Tavira??
)
Hoe de Nationale bonden het dan weer regelen met de toernooi-organisaties is dan weer hun zaak, denk ik. Voordeel is wel dat in zo'n constructie FMJD dealt met nationale bonden (en dat zij ook partij worden in deze). Nationale bond moet dan zelf maar besluiten hoe zij dat weer omslaat (uit eigen middelen over alle leden - Franse bond betaalde voor Cannes Open - of naar de toernooiorganisaties)
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!