WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post Reply
Piet Bouma

Re: WK junioren en meisjes Naaldwijk

Post by Piet Bouma » Fri Dec 17, 2010 10:46

En Roel pakt de winst met het watervalletje van Bies.
Ben benieuwd of hij dit allemaal al wist, of dat ie het terplekke achter het bord heeft gevonden. (Ga eigenlijk van het eerste uit).
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

GuidoB

Post by GuidoB » Fri Dec 17, 2010 10:56

Piet Bouma wrote:En Roel pakt de winst met het watervalletje van Bies.
Ben benieuwd of hij dit allemaal al wist, of dat ie het terplekke achter het bord heeft gevonden. (Ga eigenlijk van het eerste uit).
Ha, Roel laat hier net na de partij alle variaties van de witte opbouw zien. Steeds komt zwart heel goed te staan. Dus ja, Roel wist alles van tevoren.

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Fri Dec 17, 2010 11:14

Goeie ronde voor de Nederlandse jongens zo te zien. Frerik al schijf voor, Thijs wint een schijf, en anders dam. Edit: keek nogal scheef bij Thijs, Milshin kon gewoon laten slaan :oops:
Last edited by Jasper Daems on Fri Dec 17, 2010 11:19, edited 1 time in total.

Douwe Edelenbos

Post by Douwe Edelenbos » Fri Dec 17, 2010 11:18

Double_D wrote:Goeie ronde voor de Nederlandse jongens zo te zien. Frerik al schijf voor, Thijs wint een schijf, en anders dam.
Dat van Thijs zie ik niet. Als wit laat slaan is het een ruil.

MenO

Post by MenO » Fri Dec 17, 2010 11:28

GuidoB wrote:Shaybakov valt behoorlijk door de mand in de eerste rondes van het toernooi. Gisteren in de middagronde miste hij een eenvoudige 1-om-2 waardoor het remise had moeten worden en zo juist liep hij in een 3-om-4. Wel goed voor de Nederlanders, maar jammer voor het toernooi.
Het lijkt wel of alle Russische favorieten in een vormcrisis verkeren dit toernooi.
Milshin bereikt tegen Thijs voor de derde ronde op rij helemaal niets, Nogovitsyna speelde gisterochtend een absolute draak van een partij (die ze wonder boven wonder nog wel won) en van Sobakina heb ik helemaal nog vrijwel niets gezien, behalve toen ze in de eerste ronde door Magone verschrikkelijk van het bord gezet werd.

Overigens heeft Shaybakov zijn schijf behouden (zie ook niet heel erg waar Wouter het beter had kunnen doen), maar komt nu wel heel veel tempi achter te staan. Mooi drukstandje voor Wouter, kijken of hij er wat mee kan!

GuidoB

Post by GuidoB » Fri Dec 17, 2010 11:34

MenO wrote:Overigens heeft Shaybakov zijn schijf behouden (zie ook niet heel erg waar Wouter het beter had kunnen doen), maar komt nu wel heel veel tempi achter te staan. Mooi drukstandje voor Wouter, kijken of hij er wat mee kan!
Wat dacht je van 34-39? Schijf 22 en 39 wegen echt wel tegen elkaar op, hoor. Zwart staat dan gewoon een houtje voor.

Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Fri Dec 17, 2010 11:39

MenO wrote:
GuidoB wrote:Shaybakov valt behoorlijk door de mand in de eerste rondes van het toernooi. Gisteren in de middagronde miste hij een eenvoudige 1-om-2 waardoor het remise had moeten worden en zo juist liep hij in een 3-om-4. Wel goed voor de Nederlanders, maar jammer voor het toernooi.
Het lijkt wel of alle Russische favorieten in een vormcrisis verkeren dit toernooi.
Milshin bereikt tegen Thijs voor de derde ronde op rij helemaal niets, Nogovitsyna speelde gisterochtend een absolute draak van een partij (die ze wonder boven wonder nog wel won) en van Sobakina heb ik helemaal nog vrijwel niets gezien, behalve toen ze in de eerste ronde door Magone verschrikkelijk van het bord gezet werd.

Overigens heeft Shaybakov zijn schijf behouden (zie ook niet heel erg waar Wouter het beter had kunnen doen), maar komt nu wel heel veel tempi achter te staan. Mooi drukstandje voor Wouter, kijken of hij er wat mee kan!
Nogo staat nu heel goed (en speelt ook goeie partij lijkt me).
@Guido: Voor Wouter leek 34-39 inderdaad veruit het kansrijkst.

MenO

Post by MenO » Fri Dec 17, 2010 11:57

GuidoB wrote:
MenO wrote:Overigens heeft Shaybakov zijn schijf behouden (zie ook niet heel erg waar Wouter het beter had kunnen doen), maar komt nu wel heel veel tempi achter te staan. Mooi drukstandje voor Wouter, kijken of hij er wat mee kan!
Wat dacht je van 34-39? Schijf 22 en 39 wegen echt wel tegen elkaar op, hoor. Zwart staat dan gewoon een houtje voor.
Je hebt gelijk Guido, 18...34-39 wint gewoon een volle schijf.
Zonde. Met de huidge stand en tijdsverdeling zal Shaybakov wel weer zonder al te veel moeite remise prutsen.

@Jasper, Nogo speelt vandaag een goede partij inderdaad, en zal wel gaan winnen.
Maar een goede Nogo mag tegen Pawlowska nooit zo in de problemen komen als ze gisterochtend deed, en dat dat wel gebeurde zegt veel. En ook in de partijen tegen Heike en Flisikowska bereikte ze vrij weinig.
Het zou kunnen dat ik te voorbarig ben en dat ze vanaf nu iedereen over de knie legt, maar ik zie het niet zo hard gebeuren.

MenO

Post by MenO » Fri Dec 17, 2010 12:08

De tegenstandster van Karlijn lijkt er weinig zin in te hebben vandaag. Was het in dat licht niet beter geweest om wat actiever te spelen, bijvoorbeeld door op de 21e zet naar voren te slaan? Wellicht dat ze bang was om met te veel tempi in klassiek terecht te komen, maar volgens mij heeft zwart daar zo'n actieve stand dat ze de klassieke structuur er elk moment met voordeel af kan beuken.

Mooie bluf van Martijn trouwens, om zijn tegenstander gewoon dam te laten halen. Ben benieuwd of Talmets er uit komt...

MenO

Post by MenO » Fri Dec 17, 2010 12:11

Nogovitsyna trapt in een simpele remisedoorbraak!
...en haar tegenstandster neemt m niet. Blijkbaar genoeg vertrouwen dat ze zo ook wel remise haalt. We zullen zien...
Last edited by MenO on Fri Dec 17, 2010 12:18, edited 1 time in total.

Ganesha

Post by Ganesha » Fri Dec 17, 2010 12:16

Had Mei Jhi Wu niet beter na 36. 39x50 de 4 om 4 naar 39 kunnen nemen?

MenO

Post by MenO » Fri Dec 17, 2010 12:21

Ganesha wrote:Had Mei Jhi Wu niet beter na 36. 39x50 de 4 om 4 naar 39 kunnen nemen?
45-40-34 en niks aan de hand toch?
Of vind je dat in de huidige stand de kansen aan Sadowska zijn?

MenO

Post by MenO » Fri Dec 17, 2010 12:43

Heike speelt een zeer strakke partij tegen de sterke Wit-Russische Olga Fedarovich. Hopelijk weet ze een goede stand ditmaal wel naar winst te voeren!

Ganesha

Post by Ganesha » Fri Dec 17, 2010 12:55

Ik had niet gezien dat het Mei-Jhi Wu is die aan de leiding gaat. Nu twijfel ik echter alweer

MenO

Post by MenO » Fri Dec 17, 2010 13:03

Ganesha wrote:Ik had niet gezien dat het Mei-Jhi Wu is die aan de leiding gaat. Nu twijfel ik echter alweer
Volgens mij heeft Mei-Jhi vrijwel continu beter gestaan.
Wat ik echter absoluut niet begrijp is dat ze zo'n prachtig offer speelt en dan remise aanbiedt, in plaats van Sadowska nog even te laten zweten en 45-40-35-30 33-29 te laten vinden. Vreemd.

Post Reply