Volgens mij snapt u het zelf niet helemaal. U zegt het een en en besluit het ander!! Ik snap dat u nu de discussie niet meer aan gaat want we komen net op het punt waar het in deze halve finale mis gaat. dat is namelijk de tijd die veranderd is van 60+1 naar 80+1 en u bent daar mede verantwoordelijk voor! (ik neem dit aan omdat u uw vingers niet durfde te branden aan mijn vraag en omdat u de discussie probeert af te kappen). Wat veroorzaakt dit? Zoals Dieter zelf al mooi zegt geeft dit de 1100 speler meer kans op remise tegen een 1400 speler. (ik vind dit zelf natuurlijk flauwekul want een 1400 wint gewoon van een 1100 er is een te groot verschil maar Dieter denkt hier anders over) Wat veroorzaakt dit nog meer? Je hebt nu meer inspanning per partij en dit kost meer energie per partij. Nu word een 2de partij spelen nog zwaarder en dit is volgens u niet goed. Dieter, u vind deze halve-finale vorm een ramp maar wat pas echt een ramp is, is deze wijziging waar u verantwoordelijk voor bent. Dieter hoeveel leden moeten er nog verloren gaan? wanneer geeft u nou eens toe dat de damsport gemoderniseerd moet worden?Dieter wrote:Als iemand die topsporter is niet van een 1100 speler kan winnen en daardoor niet door gaat is dit zijn eigen schuld en niet dat van het systeem. Dieter toch, wat loop je weer te overdrijven. We hebben het hier maar liefst over 2 partijen! hoezo doorspelen tot ze er bij neervallen? 2 partijen op een dag word heel vaak toegepast. daarnaast vind ik het wel belachelijk dat de oorspronkelijke tijd van 60+1 vervangen is naar 80+1 en dat het daardoor veel tijd en extra enrgie kost en er minder beslissingen gaan vallen. Was jij daar ook niet voor Dieter????Kosmos wrote:Ik heb in Het Damspel de brief gelezen van de toppers over de wijze waarop de bondsraad tot het plan is gekomen om de HF NK te vern**ken.
Ik moet zeggen: De bondsraad staat er gekleurd op: een schandalig disrespect voor de belangen van de topspelers wordt er tentoongespreid. En dan komt een bloedhond als Guido als tegenargument met de harde toon. Tsja, als je geen argumenten hebt, ga je zeuren over de toon, zei Bolkensteijn al.
Deze brief in Het Damspel is van een normale toon en de argumenten van de topspelers worden op geen enkele manier door de BR en het bestuur ontkracht. De toppers hebben natuurlijk volkomen gelijk dat het niet past om de HF NK via Zwitsders toernooi met open inschrijving te laten verspelen. En passant wordt de uitstraling van provinviale kampioenschappen ook nog even de nek omgedraaid.
Voor wat het disrespect voor de topspelers betreft moet ik je helaas voor de volle 100% gelijk geven. Het belang van de dammers die voor de uitstraling van onze sport moeten zorgen en die (op zijn minst deels) leven van het damspel is met minachting behandeld en zelfs lacherig werden de bezoekende topspelers en trainers gadegeslagen en toegehoord. Ik kan me daar nu nog steeds erorm boos over maken.
Het is dan wel de Bondsraad minus ondergetekende graag.
Het kwalificatie toernooi voor het NK 2011 zou m.i. dan ook niet halve finale mogen heten. Als het woord finale in een toernooi zit dan kan dit niet met open inschrijving, je dient je hiervoor te plaatsen en nu zou nog een prutser als ikzelf wel eens kwalificatie voor het NK kunnen gaan spelen. Het moet toch niet gekker worden.
Thijs over topsport: Zwitserse groep met ca. 24 spelers en 9 ronden. topspeler 1400+ komt een keer niet tot winst tegen 1100 speler en die remisehakker bepaald wie er in de finale NK gaat spelen, als je dat topsport noemt o.k. dan snap ik het misschien niet.
En natuurlijk je kunt dammers laten spelen tot ze er bij neervallen en dat kun je dan topsport noemen, ik vind het topsport als je onder optimale omstandigheden perfectie nastreeft. Elke topper zal onderstrepen dat je met twee partijen op en dag afbreuk doet aan die doelstelling.
Ik betreur het ten slotte zeer dat juist bij 100 jaar KNDB er een NK zomertoernooi in de winter gepeeld gaat worden, een jammerlijke onderbreking van het zo beproefde en succesvolle kwalificatie systeem dat nederland had op weg naar de NK finale.
Je snapt het niet of je wilt het niet snappen. Ik zal de discussie hier verder niet aangaan, het gaat dan teveel welles nietes worden en daar pas ik voor. Misschien komt er wel een gelegenheid om er eens rustig over te filosoferen en dan kan ik je misschien duidelijk maken waarom dit systeem uitermate verwerpelijk is.
We zullen nu de gevolgen moeten ervaren en dan na afloop van 2011 maar de gevolgen moeten overzien. Veel succes in je kwalificatie toernooi Thijs
ps: bedankt jij ook veel succes als je deze vorm zelf wil ervaren (pas dan kun je echt een oordeel geven)