De Bunker in de HF NK
Re: De Bunker in de HF NK
Hans Zonderplan is een groot bewonderaar van de Bunker. Hij heeft jarenlange studie gedaan naar de bunkerstijl en verliest daarom zelf zelden. In de ereklasse is Zonderplan al jarenlang ongestraft damvandalisme aan het bedrijven tot verontwaardiging en vooral ontsteltenis van menig opponent. Op diverse websites wordt duidelijk dat diverse technisch meer begaafde dammers het bloed van Hans wel kunnen drinken... Zonder ooit 1 constructief plan uit te voeren boekt Zonderplan elk jaar weer enorme ratingwinst door de ene remise aan de andere te rijgen.
Meester De Bunker geeft weer het goede voorbeeld. Geen schijn van kans voor Otto Inkvis.
Uit uitermate betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat Otto Inkvis zeer goed weg kwam met deze puntendeling tegen onze Bunker...
GMI A. Scholma is de klap die de Bunker uitdeelde in de eerste ronde niet te boven weten te komen. Hij ging hard onderuit tegen Jehova Wim Kalis...
Meester De Bunker geeft weer het goede voorbeeld. Geen schijn van kans voor Otto Inkvis.
Uit uitermate betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat Otto Inkvis zeer goed weg kwam met deze puntendeling tegen onze Bunker...
GMI A. Scholma is de klap die de Bunker uitdeelde in de eerste ronde niet te boven weten te komen. Hij ging hard onderuit tegen Jehova Wim Kalis...
Heaven is no location, but a state of mind

Sipke Doller, alias de Bunker: onverslaanbaar!
dank je tjallingKosmos wrote:Hans Zonderplan is een groot bewonderaar van de Bunker. Hij heeft jarenlange studie gedaan naar de bunkerstijl en verliest daarom zelf zelden. In de ereklasse is Zonderplan al jarenlang ongestraft damvandalisme aan het bedrijven tot verontwaardiging en vooral ontsteltenis van menig opponent. Op diverse websites wordt duidelijk dat diverse technisch meer begaafde dammers het bloed van Hans wel kunnen drinken... Zonder ooit 1 constructief plan uit te voeren boekt Zonderplan elk jaar weer enorme ratingwinst door de ene remise aan de andere te rijgen.
You're always welcome, pal!hansie wrote:dank je tjallingKosmos wrote:Hans Zonderplan is een groot bewonderaar van de Bunker. Hij heeft jarenlange studie gedaan naar de bunkerstijl en verliest daarom zelf zelden. In de ereklasse is Zonderplan al jarenlang ongestraft damvandalisme aan het bedrijven tot verontwaardiging en vooral ontsteltenis van menig opponent. Op diverse websites wordt duidelijk dat diverse technisch meer begaafde dammers het bloed van Hans wel kunnen drinken... Zonder ooit 1 constructief plan uit te voeren boekt Zonderplan elk jaar weer enorme ratingwinst door de ene remise aan de andere te rijgen.
Drie GMI's in de HF, waarvan er twee vroegtijdig gesneuveld lijken.
In plaats daarvan zijn onder anderen Doller en Gerritsen, elk met een 1200-rating, voorzichtig op weg richting de finale.
Leuke finale wordt dat
In plaats daarvan zijn onder anderen Doller en Gerritsen, elk met een 1200-rating, voorzichtig op weg richting de finale.
Leuke finale wordt dat
-
Dankzij Thijs Gerritsen partijen in Toernooibase.
Sipke kreeg een 5 om 2 op het bord, maar kon Ottink niet verschalken....
Sipke kreeg een 5 om 2 op het bord, maar kon Ottink niet verschalken....
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Wat kan het leven af en toe toch vreselijk onrechtvaardig zijn!
Drie (3!!!) volle schijven voorkomen en dan moeten berusten in gelijkspel!
Ondanks technisch suerpieur spel was het grote eindspelvoordeel voor De Bunker onvoldoende om tot winst te komen. Pure pech voor de Bunker dus en enorme mazzel voor Ottink.
Opnieuw bewijst de Bunker NK-finale-waardig te zijn.
Urk kan zich gaan opmaken voor de komst van de Bunker!
Verwonderlijk is ook de grote mate van sportiviteit die de Bunker tentonspreidde in dit duel.
Kijk, met 3 schijven meer gewoon remise geven is zeer sportief! Je kunt ook gewoon doorgaan net zolang tot Ottink opgeeft of door de klok gaat. Met nog 3 schijven kun je best nog eens een paar honderd zeten doorschuiven tenslotte. Na meer dan 12 uur spelen zal Ottink toch wel een keer bezwijken, nietwaar? Gewoon even bijboeken voor een overnachting van zondag op maandag zou je zeggen!
Sip heeft echter niet de middelen om op eigen kosten een hotelkamer te boeken. En de KNDB laat Sip naturlijk mooi in d ekou staan, die lappen niet...
Zo zie je dat de kleine man toch altijd weer gediscrimineerd wordt! Eigenlijk is Sipke domweg bestolen hier!
Goed, ik ken de Bunker als mentaal veerkrachtig: een enorme vechtjas. Die zal het hem aangedane onrecht snel verwerkt hebben en de volgende ronde weer op scherp staan! Niks of niemand zal door de muren van de Bunker weten te dringen, dat staat vast!
Drie (3!!!) volle schijven voorkomen en dan moeten berusten in gelijkspel!
Ondanks technisch suerpieur spel was het grote eindspelvoordeel voor De Bunker onvoldoende om tot winst te komen. Pure pech voor de Bunker dus en enorme mazzel voor Ottink.
Opnieuw bewijst de Bunker NK-finale-waardig te zijn.
Urk kan zich gaan opmaken voor de komst van de Bunker!
Verwonderlijk is ook de grote mate van sportiviteit die de Bunker tentonspreidde in dit duel.
Kijk, met 3 schijven meer gewoon remise geven is zeer sportief! Je kunt ook gewoon doorgaan net zolang tot Ottink opgeeft of door de klok gaat. Met nog 3 schijven kun je best nog eens een paar honderd zeten doorschuiven tenslotte. Na meer dan 12 uur spelen zal Ottink toch wel een keer bezwijken, nietwaar? Gewoon even bijboeken voor een overnachting van zondag op maandag zou je zeggen!
Sip heeft echter niet de middelen om op eigen kosten een hotelkamer te boeken. En de KNDB laat Sip naturlijk mooi in d ekou staan, die lappen niet...
Zo zie je dat de kleine man toch altijd weer gediscrimineerd wordt! Eigenlijk is Sipke domweg bestolen hier!
Goed, ik ken de Bunker als mentaal veerkrachtig: een enorme vechtjas. Die zal het hem aangedane onrecht snel verwerkt hebben en de volgende ronde weer op scherp staan! Niks of niemand zal door de muren van de Bunker weten te dringen, dat staat vast!
Doller is bestolen!
Weliswaar is het zo dat je in de finale een vette plus krijgt bij 3 schijven voorsprong, in de HF wordt net gedaan alsof Ottink een gelijkwaardige remise heeft laten aantekenen tegen onze Bunker!
Niets is minder waar! Sipke had drie volle schijven meer in het eindspel. Louter de factoren pech, tegenwerking en manipulatie kunnen de opmars van de Bunker naar de NK-finale stuiten. Inmiddels is duidelijk dat grijze kardinalen en andere autoritaire vlegels er achter de beruchte schermen alles aan doen om de successenreeks van Sipke Doller te saboteren.
Eerst werd de derde ronde zomaar even verplaatst. Pure manipulatie.
Nu onthoudt men Doller niet alleen een overnachting, ook winstkansen en op zijn minst een plusremise! En wie staat er gelijk met Doller? Juist, Ottink. Eigenlijk staat Ottink dus helegaar niet gelijk met de Bunker. Bunker heeft een vette plus en Otto Inkvis heb een vette min.
Binnenkort beginnen de eerste voorbeschouwingen over het volgende speelweekend met onder andere een gedegen en diepgravende analyse van expert dr Bert Black from the USA over de kansen van de Bunker. Can't afford to miss it!
Weliswaar is het zo dat je in de finale een vette plus krijgt bij 3 schijven voorsprong, in de HF wordt net gedaan alsof Ottink een gelijkwaardige remise heeft laten aantekenen tegen onze Bunker!
Niets is minder waar! Sipke had drie volle schijven meer in het eindspel. Louter de factoren pech, tegenwerking en manipulatie kunnen de opmars van de Bunker naar de NK-finale stuiten. Inmiddels is duidelijk dat grijze kardinalen en andere autoritaire vlegels er achter de beruchte schermen alles aan doen om de successenreeks van Sipke Doller te saboteren.
Eerst werd de derde ronde zomaar even verplaatst. Pure manipulatie.
Nu onthoudt men Doller niet alleen een overnachting, ook winstkansen en op zijn minst een plusremise! En wie staat er gelijk met Doller? Juist, Ottink. Eigenlijk staat Ottink dus helegaar niet gelijk met de Bunker. Bunker heeft een vette plus en Otto Inkvis heb een vette min.
Binnenkort beginnen de eerste voorbeschouwingen over het volgende speelweekend met onder andere een gedegen en diepgravende analyse van expert dr Bert Black from the USA over de kansen van de Bunker. Can't afford to miss it!
Ronde 5 HF NK 13 februari 2010
Frits Luteyn - Sipke Doller -
Wim Kalis - Sven Winkel -
Martijn Rentmeester - Auke Scholma -
Alfons Ottink - Theo Berends -
Ronde 6 14 februari 2010
Auke Scholma - Alfons Ottink -
Sven Winkel - Martijn Rentmeester -
* Frits Luteyn - Wim Kalis -
Sipke Doller - Theo Berends
Het wordt een interessant weeekend met grote kansen voor De Bunker de finale van het NK te bereiken.
Er is maar 1 concurrent over voor de felbegeerde tweede plaats. Dat de eerste stek naar Winkel gaat, is natuurlijk een bekeken zaak - leer mij m'n pappenheimers kennen. Sipke zal alleen Otto Inkvis van zich af moeten schudden nog en the job has been done.
Frits Luteijn is al uitgeschakeld en lijkt dus aangeschoten wild.
Ook Berends is uitegschakeld en zal wellicht zijn degelijke stijl eens inruilen voor wat frivolers, hetgeen door de Bunker genadeloos zal worden afgestraft.
Ik kom met een voorzichtige, conservatieve prognose uit op 3 a 4 punten voor Doller dit weekend.
Dan schakelen we nu over naar doctor Bert Black from the USA.
How do you like the chances of the Bunker, mr Black?
Frits Luteyn - Sipke Doller -
Wim Kalis - Sven Winkel -
Martijn Rentmeester - Auke Scholma -
Alfons Ottink - Theo Berends -
Ronde 6 14 februari 2010
Auke Scholma - Alfons Ottink -
Sven Winkel - Martijn Rentmeester -
* Frits Luteyn - Wim Kalis -
Sipke Doller - Theo Berends
Het wordt een interessant weeekend met grote kansen voor De Bunker de finale van het NK te bereiken.
Er is maar 1 concurrent over voor de felbegeerde tweede plaats. Dat de eerste stek naar Winkel gaat, is natuurlijk een bekeken zaak - leer mij m'n pappenheimers kennen. Sipke zal alleen Otto Inkvis van zich af moeten schudden nog en the job has been done.
Frits Luteijn is al uitgeschakeld en lijkt dus aangeschoten wild.
Ook Berends is uitegschakeld en zal wellicht zijn degelijke stijl eens inruilen voor wat frivolers, hetgeen door de Bunker genadeloos zal worden afgestraft.
Ik kom met een voorzichtige, conservatieve prognose uit op 3 a 4 punten voor Doller dit weekend.
Dan schakelen we nu over naar doctor Bert Black from the USA.
How do you like the chances of the Bunker, mr Black?
Hoog tijd om kennis te maken met het spel van onze held.
Er zal een bloemlezing volgen uit Sips oeuvre, elke dag een mooi fragment.

Tj. oegema - S. Doller
HF FK 2005
Dit fragment illustreert het vaak onderschatte tactische vernuft van onze Bunker.
19... 2-7?!!
Uiterst snood gespeeld. Door het ontbloten van veld 2 wordt wit uitgenodigd het voorpostveld 24 te betreden.
20.29-24? 19x30 21.35x24
De Bunker haalt nu verschrikkelijk hard uit:
21... 18-23!! 22.28x19 17-21 23.26x28 9-14 24.31x22 14x34 25.40x29
Dat was al schrikken voor wit, but you ain't seen nothing yet, folks!
25... 13-19!! 26.24x2 11-16 27.2x11 6x50!
Werkelijk onbeschrijfelijk fraai. What a giant blow!
En dan moet zo'n krotenkoker als Hanco Elenbaas, die niet in Sips schaduw kan staan, zonodig reppen van houthakker , werkelijk volkomen respectloos, maar te vergeven: het is ook niet eenvoudig voor Hanco om zijn jaloezie op Sips talenten te onderdrukken...
Er zal een bloemlezing volgen uit Sips oeuvre, elke dag een mooi fragment.

Tj. oegema - S. Doller
HF FK 2005
Dit fragment illustreert het vaak onderschatte tactische vernuft van onze Bunker.
19... 2-7?!!
Uiterst snood gespeeld. Door het ontbloten van veld 2 wordt wit uitgenodigd het voorpostveld 24 te betreden.
20.29-24? 19x30 21.35x24
De Bunker haalt nu verschrikkelijk hard uit:
21... 18-23!! 22.28x19 17-21 23.26x28 9-14 24.31x22 14x34 25.40x29
Dat was al schrikken voor wit, but you ain't seen nothing yet, folks!
25... 13-19!! 26.24x2 11-16 27.2x11 6x50!
Werkelijk onbeschrijfelijk fraai. What a giant blow!

Goedemoed - Doller
FK 2001
Het liefst had ik de nederlaag tegen De Bunker uit 2001 in de doofpot gestopt. Daar is dat favoriete apparaat van geestelijken, machthebbers en politici ook voor uitgevonden tenslotte, om onwelgevallige zaken in te stoppen.
Maar ik vrees dat een of andere perverseling toch de zaak aan het licht gaat brengen... Vandaar dat ik deze vieze mannetjes voor zal zijn.
Goed, ik kreeg voordeel, dacht te kunnen winnen, beukte door op muren van gewapend beton en stootte in de diagramstand keihard mijn hoofd na het snode 19-23? van de Bunker.
41... 19-23! 42.33-28? 23x34 43.30x39
Dit was nou precies waar ons Bunkertje zijn zinnen op had gezet...
43... 18-22!! 44.27x18 14-20 45.25x14 3-9 46.14x3 21-26 47.3x21 16x47
Ik werd het slachtoffer van mijn eigen wet van de voorstopper...
Nog tientallen jaren lang heb ik het aan moeten horen van Sip: Snoad van mij he dat setsje?
I can smile about it now, but at the time it was terrible....
-
Hoewel off-topic, maar toch vermeldenswaard:
Het FK 2001 was het (tot dusver) laatste optreden van MN Rein van der Pal in persoonlijke wedstrijden, zoals FK's)
Hij ging van start met 30 uit 10! (ja, toen speelde men met 3-0 ), waarna hij uitwaaierde met remises tegen Schotanus, Goedemoed en Tiemensma.
Het FK 2001 was het (tot dusver) laatste optreden van MN Rein van der Pal in persoonlijke wedstrijden, zoals FK's)
Hij ging van start met 30 uit 10! (ja, toen speelde men met 3-0 ), waarna hij uitwaaierde met remises tegen Schotanus, Goedemoed en Tiemensma.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!
Schandelijk, zulk off-topic reageren. Kan dit draadje alsjeblieft een beetje serieus blijven, Boumaatje?Piet Bouma wrote:Hoewel off-topic, maar toch vermeldenswaard:
Kosmos wrote:Goed nieuws over De Bunker!
De Bunker kwam gisteravond Tivoli, speelhonk van dc Huizum, met een bezoek vereren. Van alle kanten kwamen handen en felicitaties natuurlijk! Het mooie aan Sipke is dat hij zo gewoon blijft onder zijn successen! Geen hand werd geweigerd, Gauke Dirk kreeg de felbegeerde handtekening op zijn Huzum T-shirt, nee, Sipke voelt zich nergens te goed voor!
Zo wist GMI Thijssen te melden dat Sipke inderdaad op klompen was tijdens de HF NK. Ik bedoel maar, geen sterallures en dan op lederen schoenen met veters gaan lopen... Neen, Sip zal altijd Sip blijven, wars van capsones!
Sip kent zijn verantwoordelijkheid als kopman van Oerterp en nam in het kader van de bekerwedstrijd Huizum 1 - Oerterp 1 het kopbord voor zijn rekening. Sip schuwt de strijd niet en trok tegen MN R. van der Pal een ondoordringbare bunker op. Ondanks stevig aandringen bleef de bunker kogelvrij. Niet door te komen, verzuchtte Van der Pal na afloop.
Nee, de Bunker staat op scherp. Ondoordringbaar, gewapend beton, daarvan is de Bunker gemaakt. Men is gewaarschuwd.
Gesteund door het succes van kopman Doller, schoof Oerterp het favoriete Huizum met 6-2 achteloos aan de kant. Adema en Fries kampioen de Snotneus werden volgens ooggetuigen opzij geduwd alsof ze er niet eens stonden. Zie ook TB!
Tjalling,
Deze handtekening mag natuurlijk niet ontbreken. Ik heb besloten om de bunker aan te gaan moedigen tijdens de laatste twee ronde's van de HF NK. Op klompen wel te verstaan!! Ga je mee tjalling of heb je geen passende klompen??
NASI
Puik plan. Kun jij geen klompen met de Friese vlag erop voor me regelen?
Ik gaan 't liefst met een touringcar vol met maffe Friezen, paar kratsjes bier aan boord, weest wel, Ad Lip en Aart Lus met de bus in en feesten maar!

Sukken* bedoel ik!
* Sukken: van dit slag / dergelijke types
Ik gaan 't liefst met een touringcar vol met maffe Friezen, paar kratsjes bier aan boord, weest wel, Ad Lip en Aart Lus met de bus in en feesten maar!

Sukken* bedoel ik!
* Sukken: van dit slag / dergelijke types