@ personen van de Bondsraad: kan er een voorstel komen waardoor er in een 3-om-1 eindspel remise geclaimd kan worden, in welk speeltempo dan ook na precies nul zetten? Momenteel geldt dat alleen voor niet-Fischer speeltempo's. (Met de uitzonderingen daargelaten natuurlijk, waar er direct winst kan worden aangetoond door één der partijen)MenO wrote:3+2 met nog 20 seconden als de 3 om 1 ingaatMaikel wrote:Oke G-Boer, mocht het ooit voorkomen dat ik een 3 om 1 tegen je hebt, bereid je maar voor op 16 mooie en venijnige zetten!
"Hmmm I like my position..."
Worldchampionship Juniors & Girls, Vitebsk
-
- Real name: Michel Stempher
-
Claim afgewezen.groenteboer wrote:Daarna ga ik meteen naar de arbiter om de remise te claimen. (o nee.. uiteraard eerst drie kwartier wachten totdat ik nog 5 sec. op de klok heb en dan pas gaan claimen.)Maikel wrote:Oke G-Boer, mocht het ooit voorkomen dat ik een 3 om 1 tegen je hebt, bereid je maar voor op 16 mooie en venijnige zetten!
Claims worden alleen toegewezen bij een vaste bedenktijd (dus geen fisher) van 30 minuten per speler of minder.
[img]images/smilies/new_multi.gif[/img]henk stoop wrote:Claim afgewezen.groenteboer wrote:Daarna ga ik meteen naar de arbiter om de remise te claimen. (o nee.. uiteraard eerst drie kwartier wachten totdat ik nog 5 sec. op de klok heb en dan pas gaan claimen.)Maikel wrote:Oke G-Boer, mocht het ooit voorkomen dat ik een 3 om 1 tegen je hebt, bereid je maar voor op 16 mooie en venijnige zetten!
Claims worden alleen toegewezen bij een vaste bedenktijd (dus geen fisher) van 30 minuten per speler of minder.
groenteboer wrote:@ personen van de Bondsraad: kan er een voorstel komen waardoor er in een 3-om-1 eindspel remise geclaimd kan worden, in welk speeltempo dan ook na precies nul zetten? Momenteel geldt dat alleen voor niet-Fischer speeltempo's. (Met de uitzonderingen daargelaten natuurlijk, waar er direct winst kan worden aangetoond door één der partijen)
-
@ personen van de Bondsraad: kan er een voorstel komen waardoor er in de beginstand remise geclaimd kan worden, in welk speeltempo dan ook na precies nul zetten? (Met de uitzonderingen daargelaten natuurlijk, waar er direct winst kan worden aangetoond door één der partijen)groenteboer wrote:@ personen van de Bondsraad: kan er een voorstel komen waardoor er in een 3-om-1 eindspel remise geclaimd kan worden, in welk speeltempo dan ook na precies nul zetten? Momenteel geldt dat alleen voor niet-Fischer speeltempo's. (Met de uitzonderingen daargelaten natuurlijk, waar er direct winst kan worden aangetoond door één der partijen)
henk stoop wrote:@ personen van de Bondsraad: kan er een voorstel komen waardoor er in de beginstand remise geclaimd kan worden, in welk speeltempo dan ook na precies nul zetten? (Met de uitzonderingen daargelaten natuurlijk, waar er direct winst kan worden aangetoond door één der partijen)groenteboer wrote:@ personen van de Bondsraad: kan er een voorstel komen waardoor er in een 3-om-1 eindspel remise geclaimd kan worden, in welk speeltempo dan ook na precies nul zetten? Momenteel geldt dat alleen voor niet-Fischer speeltempo's. (Met de uitzonderingen daargelaten natuurlijk, waar er direct winst kan worden aangetoond door één der partijen)
Oh en @ Frerik: die middenweg is er al: er kan tegenwoordig in sneldampartijen zonder Fischer remise geclaimd worden in een 3 om 1.
In mijn ogen onterecht, maar goed, middenwegen moeten inderdaad gevonden worden.
-
Ik claim na 16 zetten. Beter lezen. Ik schrijf 'daarna'henk stoop wrote:Claim afgewezen.groenteboer wrote:Daarna ga ik meteen naar de arbiter om de remise te claimen. (o nee.. uiteraard eerst drie kwartier wachten totdat ik nog 5 sec. op de klok heb en dan pas gaan claimen.)Maikel wrote:Oke G-Boer, mocht het ooit voorkomen dat ik een 3 om 1 tegen je hebt, bereid je maar voor op 16 mooie en venijnige zetten!
-
-
Bij de grootmeesters niet eens zo'n gek idee misschien. Die schuiven toch altijd remise. Ik sluit me aan bij Henk deze keer.henk stoop wrote:@ personen van de Bondsraad: kan er een voorstel komen waardoor er in de beginstand remise geclaimd kan worden, in welk speeltempo dan ook na precies nul zetten? (Met de uitzonderingen daargelaten natuurlijk, waar er direct winst kan worden aangetoond door één der partijen)groenteboer wrote:@ personen van de Bondsraad: kan er een voorstel komen waardoor er in een 3-om-1 eindspel remise geclaimd kan worden, in welk speeltempo dan ook na precies nul zetten? Momenteel geldt dat alleen voor niet-Fischer speeltempo's. (Met de uitzonderingen daargelaten natuurlijk, waar er direct winst kan worden aangetoond door één der partijen)
Steijlen - Tolchikau
Steijlen - Tolchykau
Tweede ronde
Wit staat minder vanwege de schtergebleven schijf op <36>.
Ik zou 38-33 doen, beetje bijtrekken.
Pieter wist snel te verliezen:
40-35?! 8-13 45-40??
Een positionele blunder. Schijf 40 hangt dodelijk.
18-23!
Na 38-33 23-29 42-38 30-34 wordt schjijf 40 verslonden.
36-31 12-17 31-26 13-18
Uit.
Heaven is no location, but a state of mind
Milsjin - Z. Palmans
Het lijkt alsof zwart in een dodelijke podkowa zit, maar zie de aard van het damspel:
31-26 22x31 36x27
Dreigt 27-22 dus, zwart staat plat, maar geen nood:
12-17 27-22
In de partij liet wit deze schijfwinst achterwege. We zullen zien waarom.
18x27 29x20 25x14 30-24 17-21!
Hup, een tweede blok er tegenaan!
26x17 27-31 33-29 31-37 24-19 14x23 29x18
Wat nu? Oplossing: Een derde blok geven!
16-21 17x26 37-41 en zwart ontsnapt in een 3 om 1.....
Tolchikau - Milsjin
Ook tegen Milsjin was Tolchikau close.
Niemand die nog een stuiver geeft voor de zwarte stand natuurlijk.
Toch kan de overspeelde zwartspeler nog remise maken. Milsjin weet hoe dit moet:
Geef een blok.
Geef nog een blok.
Is dat niet genoeg geef nog een blok.
Is dat nog niet genoeg geef dan nog maar een blok.
Dus speelde Milsjin het prachtige:
25-30!! 29-23
Op 28-22 geeft zwart een blok met 18-23 29x18 6-11 enz. =
18x29 33x35 16-21 27x16 26-31
Blok nummer twee...
Wit bouwt een vangstelling.
28-22 31-36 22-17 36-41 43-39
Wat nu? Milsjin speelde 9-13 en dat is ook nog remise, maar lastig.
Als je remise wilt moet je blokken weggeeven!
Dus: 8-12! 17x8 9-13!! 8x19 41-47 39-33 47-41
Zwart raapt wat schijven terug en het wordt remise.....