Videomaker

Post Reply
Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Sat Feb 28, 2009 00:05

Candamir wrote:Het is volbracht. De hele cursus 'Course in draughts' van Tjalling, neem me niet kwalijk MN Tjalling, is verfilmd en staat nu compleet op het web. Ik zou zeggen zegt het voort en neem eens een kijkje op : http://www.damvids.comoj.com
Het is nu onze taak om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen dit onder ogen krijgen en niet alleen diegenen die nu al dammen. Dit lijkt me een aantrekkelijke mogelijkheid om kennis te maken met het damspel. Vooral omdat leken nu ook iets kunnen zien bewegen en wat tekst en uitleg krijgen. Ik ga nu zelf o.a. ook beginnen met het ophangen van stikkers in supermarkten. Ik hoop dat meerderen mij volgen en wellicht met betere ideeën komen.
Geweldig! Een grootse prestatie van broeder Schuitema! Wat een productiviteit spreidt deze golfliefhebber toch ten tonele! 40 lessen, opgaven en oplossingen klapt zo;n kanjer er even in een paar weekjes uit...
Heel mooi dat mijn boek verfilmd is en dat de dromen van Theo Dijkstra al zo spoedig uitkomen.
Zelf heb ik net weer een filmpje gemaakt van meer dan 8 minuten ditmaal.
Gezien de hartverwarmende reacties op dit forum van altijd even enthousiaste dammers en het overweldigend aantal hits op Peters site en niet te vergeten de vele reacties genoteerd op Youtube, verwacht ik dat jullie het filmpje over Olga Lewina zo ook wel vinden op Youtube... Zoals gebruikelijk zijn de dammers er als de kippen bij om een graantje mee te pikken...
Met dit overweldigend enthousiasme van de damwereld kan het niet uitblijven of mensen slaan massaal aan het dammen. Zeer inspirerend werken ook!

Ach, straks als de werkloosheid oploopt gaat men vanzelf weer dammen in het kippenhok van de buurman. Wat dat betreft is de kritiek van Hanco op de bankiers die de economie leegzuigen en de belastingbetalers wereldwijd voor honderden miljarden beroven een beetje vreemd...
Heaven is no location, but a state of mind

Candamir

Post by Candamir » Sat Mar 07, 2009 19:34

Klein memory spelletje op de website gezet onder 'Games'. ( www.damvids.comoj.com )
De bedoeling is dat er (veel) meer spelen met als thema dammen gemaakt en gepubliceerd gaan worden.
Uiteindelijk zullen ze ondergebracht worden op een aparte site.

Alle kleine beetjes helpen.
Ik golf, dus ik leef

RonHeusdens

Post by RonHeusdens » Fri Mar 13, 2009 15:40

Wat mooi gemaakt allemaal, Peter en wat een werk zal daar in zijn gaan zitten. Ik heb diverse problemen bekeken. En toch is het op deze manier volgens mij volslagen nutteloos. Heb je het zelf ingesproken? Het is eentonig, geen enthousiasme, niet spannend. Ik heb eens een schaakvideo bekeken en die was door het gegeven commentaar zeer vermakelijk. Zinnen als: Thats a rather clever move, but I think after blablabla black is OK. Lets see. Je kunt bv een imaginaire Mr White en Mr black opvoeren. Ook zou het al helpen om wat namen te noemen bij de voor mij vaak bekende fragmenten, die nu worden afgedaan met it happened in a game. Met een professioneel ingesproken voice over, iets wat ik zelf overigens ook niet kan, dus trek het je niet te veel aan, heb je een prachtproduct, wat de bond bv op scholen kan aanbieden. Hoe denken de panelleden hierover?

Candamir

Post by Candamir » Fri Mar 13, 2009 17:02

Ik denk dat weinig mensen zich realiseren hoeveel werk erin zit. Met alle mislukte takes erbij rekenend, kom ik makkelijk aan de 5000 films. En dat in ongeveer 3 weken. Het was inderdaad keihard werken van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. De teksten heb ik zelf ingesproken. Ik verbaasde me erover dat iemand in het begin vond dat het perfect ingesproken zou zijn. Had ik niet verwacht. Ben toen maar door gegaan.

De teksten heb ik zoveel mogelijk letterlijk overgenomen van het werk van Tjalling. Lichte afwijkingen waren soms niet te vermijden, dit om diverse redenen. Ik respecteer het werk van de auteur en voelde mij niet geroepen om ook nog mijn eigen teksten (en standen) te gaan verzinnen.

Ik heb niet voor niets een oproep gedaan om een ander teksten in andere talen te laten inspreken. Tevergeefs. Moet toch makkelijk kunnen in het nederlands, duits, frans, chinees en wat ook meer. Het opnieuw inspreken in een andere taal vergt een fractie van de door mij geinvesteerde tijd. De films zijn er immers al.

Dat het werk nu nutteloos zou zijn bestrijd ik ten zeerste. Ik vind het nu al een prachtproduct waar heel veel mee te doen is. Op scholen kan onder begeleiding nu al goed. Voor heel veel clubdammers valt er ook nog heel wat te leren. Het oog van de normale, niet-dammende internet gebruiker moet er nu op gaan vallen. Naast dat ze bij YouTube in de afdeling 'games' zijn opgenomen probeer ik de aandacht meer te gaan trekken met het opnemen van wat spelletjes.

Kende je het spel sokodam/sokoban al Ron? Vast wel. Een van mijn all-time favorieten. Wedden dat er veel dammers zijn die het maar niks vinden, omdat het geen dammen is. Ik vind het zulk fantastisch materiaal dat ik het regelmatig voor mijn damtrainingen gebruik. Wedden ook dat er maar weinig dammers zijn die ze allemaal kunnen oplossen! (De bedoeling is dat er 100 opgaven komen. De makkies worden nog gefilterd.)

Er komen nog meer van dit soort sokoban, schuif, dam-achtige denkspelen. Veel remakes, maar ook originele spelen. Wie zelf graag iets bekends of iets zelfbedachts wil laten maken, schiet me maar aan. Ik zal kijken wat ik voor je kan doen.
Ik golf, dus ik leef

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Fri Mar 13, 2009 21:58

RonHeusdens wrote:Wat mooi gemaakt allemaal, Peter en wat een werk zal daar in zijn gaan zitten. Ik heb diverse problemen bekeken. En toch is het op deze manier volgens mij volslagen nutteloos. Heb je het zelf ingesproken? Het is eentonig, geen enthousiasme, niet spannend. Ik heb eens een schaakvideo bekeken en die was door het gegeven commentaar zeer vermakelijk. Zinnen als: Thats a rather clever move, but I think after blablabla black is OK. Lets see. Je kunt bv een imaginaire Mr White en Mr black opvoeren. Ook zou het al helpen om wat namen te noemen bij de voor mij vaak bekende fragmenten, die nu worden afgedaan met it happened in a game. Met een professioneel ingesproken voice over, iets wat ik zelf overigens ook niet kan, dus trek het je niet te veel aan, heb je een prachtproduct, wat de bond bv op scholen kan aanbieden. Hoe denken de panelleden hierover?
Iedereen kan voor zijn eigen doelgroep de video voorzien van goed commentaar. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] Dat is het mooie van dit prachtige materiaal Ron. [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img] Dus het komt zeker goed! Dit is het begin en inderdaad complimenten aan Peter. [img]images/smilies/icon_exclaim.gif[/img]

Kosmos

Post by Kosmos » Sat Mar 14, 2009 00:46

RonHeusdens wrote:Wat mooi gemaakt allemaal, Peter en wat een werk zal daar in zijn gaan zitten. Ik heb diverse problemen bekeken. En toch is het op deze manier volgens mij volslagen nutteloos. Heb je het zelf ingesproken? Het is eentonig, geen enthousiasme, niet spannend. Ik heb eens een schaakvideo bekeken en die was door het gegeven commentaar zeer vermakelijk. Zinnen als: Thats a rather clever move, but I think after blablabla black is OK. Lets see. Je kunt bv een imaginaire Mr White en Mr black opvoeren. Ook zou het al helpen om wat namen te noemen bij de voor mij vaak bekende fragmenten, die nu worden afgedaan met it happened in a game. Met een professioneel ingesproken voice over, iets wat ik zelf overigens ook niet kan, dus trek het je niet te veel aan, heb je een prachtproduct, wat de bond bv op scholen kan aanbieden. Hoe denken de panelleden hierover?
Wat mooi dat de nationaal kampioen zich ontpopt als boegbeeld van de damwereld, want dit is voorwaar een staaltje dampropaganda om U tegen te zeggen! U met hoofdletter U welteverstaan!
Samenvatting: Leuk geprobeerd, Peter, maar 3 weken werk kan in de prullenbak!
Maar als je geweldige volzinnen gebruikt als: This is a rather clever move but black is oke (enorm humoristisch, spannend en enerverend uitgesproken uiteraard!) dan zul je wel scoren! Wat een intelligent advies toch!
Neem alles gewoon nog eens op, kerel en wees gerust: onze nationaal kmapioen kan het zelf ook niet! Je motor zal wel op volle toeren draaien nu om verder te gaan met je missie!
Black is oke! Dat is het ei van Columbus!!! Niet dat eentonige gezemel van jou, Peter! Black is oke! Waarom horen we deze prachtzin niet vaker?
Nou, dat was een mooi stimulerend stukje van een echte dammer: enthousiast, empathisch en charismatisch! Zich goed verplaatsend in zowel de makers als de doelgroep van de video's: beginners!
Hartverwarmend!

RonHeusdens

Post by RonHeusdens » Sun Mar 15, 2009 17:36

He, Tjalling, wat begrijp je me toch weer slecht. Ik vind het geweldig wat Peter heeft gedaan, maar dat commentaar moet anders. Ik heb nooit gezegd, dat het in de prullenbak kan. Ik probeerde mij te verplaatsen in de doelgroep(in eerste instantie kinderen toch?) en die zal dit saai vinden. Ik had al aangegeven, dat ik dat inspreken ook niet kan. Net als Peter, die zelfs, naar ik nu verneem, zelfs een oproep heeft gedaan, om hem hierbij te helpen. En dan die zinnetjes met black is OK spit ik uit mijn geheugen. Ik heb geloof ik die video 20 jaar geleden gezien. Ik weet het niet precies ook wat aanslaat bij de jeugd. Het heeft ook geen zin om mij daarop aan te vallen. Ik wilde alleen maar helpen met mijn bijdrage, hoe klein dan ook. Waar het mij in feite om gaat, is dat dit een succesproduct wordt. En misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind, Tjalling en is dit het soort commentaar, wat het beste aanslaat.

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Mar 15, 2009 19:23

RonHeusdens wrote:He, Tjalling, wat begrijp je me toch weer slecht. Ik vind het geweldig wat Peter heeft gedaan, maar dat commentaar moet anders. Ik heb nooit gezegd, dat het in de prullenbak kan. Ik probeerde mij te verplaatsen in de doelgroep(in eerste instantie kinderen toch?) en die zal dit saai vinden. Ik had al aangegeven, dat ik dat inspreken ook niet kan. Net als Peter, die zelfs, naar ik nu verneem, zelfs een oproep heeft gedaan, om hem hierbij te helpen. En dan die zinnetjes met black is OK spit ik uit mijn geheugen. Ik heb geloof ik die video 20 jaar geleden gezien. Ik weet het niet precies ook wat aanslaat bij de jeugd. Het heeft ook geen zin om mij daarop aan te vallen. Ik wilde alleen maar helpen met mijn bijdrage, hoe klein dan ook. Waar het mij in feite om gaat, is dat dit een succesproduct wordt. En misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind, Tjalling en is dit het soort commentaar, wat het beste aanslaat.
Ik heb diverse problemen bekeken. En toch is het op deze manier volgens mij volslagen nutteloos.
Het is eentonig, geen enthousiasme, niet spannend
De doelgroep bestaat uit buitenlandse beginners, niet perse kinderen.
Je baseert je uitspraken op een schaakfilmpje van 20 jaar terug, moet ik dat serieus nemen soms?
Dit soort reacties zijn de dood in de pot. Ik vind dat je iemand die 3 weken keihard werkt voor dampropaganda niet op grond van 5 minuten research van 20 jaar geleden kunt neersabelen, zeker niet als Nederlands kampioen. Maak liever zelf eens een propagandafilmpje.

Jaap van Galen

Post by Jaap van Galen » Mon Mar 16, 2009 21:03

RonHeusdens wrote:He, Tjalling, wat begrijp je me toch weer slecht. Ik vind het geweldig wat Peter heeft gedaan, maar dat commentaar moet anders. Ik heb nooit gezegd, dat het in de prullenbak kan. Ik probeerde mij te verplaatsen in de doelgroep(in eerste instantie kinderen toch?) en die zal dit saai vinden. Ik had al aangegeven, dat ik dat inspreken ook niet kan. Net als Peter, die zelfs, naar ik nu verneem, zelfs een oproep heeft gedaan, om hem hierbij te helpen. En dan die zinnetjes met black is OK spit ik uit mijn geheugen. Ik heb geloof ik die video 20 jaar geleden gezien. Ik weet het niet precies ook wat aanslaat bij de jeugd. Het heeft ook geen zin om mij daarop aan te vallen. Ik wilde alleen maar helpen met mijn bijdrage, hoe klein dan ook. Waar het mij in feite om gaat, is dat dit een succesproduct wordt. En misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind, Tjalling en is dit het soort commentaar, wat het beste aanslaat.
Tjalling wrote:Je baseert je uitspraken op een schaakfilmpje van 20 jaar terug, moet ik dat serieus nemen soms?
Dit soort reacties zijn de dood in de pot. Ik vind dat je iemand die 3 weken keihard werkt voor dampropaganda niet op grond van 5 minuten research van 20 jaar geleden kunt neersabelen, zeker niet als Nederlands kampioen. Maak liever zelf eens een propagandafilmpje.
Wel erg simpele kritiek Tjalling.
Ron neemt iets serieus, zo serieus dat hij ook nog een kritische opmerking plaatst. Mooi toch dat een Nederlands kampioen reageert?
En jij noemt dat dan meteen de dood in de pot en neersabelen. Ik kan dat neersabelen nergens teruglezen. En we mogen in dit tijdperk toch ook een beetje kritisch wezen Tjalling, of past dat dan toch niet in jouw denken? En hoe onterecht is de kritiek van Ron, het lijkt me een zeer terechte opmerking dat zulk soort promotiefimpjes ook professioneel van commentaar moeten worden voorzien.
Ik hoop en neem aan dat Peter, ongetwijfeld niet alleen gedreven door de opmerkingen van Ron, werkt aan een nog mooier product.

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Mar 17, 2009 00:02

Jaap wrote:En jij noemt dat dan meteen de dood in de pot en neersabelen. Ik kan dat neersabelen nergens teruglezen
Wat zegt Ron over het product van een maand keihard werk?
Ron wrote:Ik heb diverse problemen bekeken. En toch is het op deze manier volgens mij volslagen nutteloos.

Ron wrote:Het is eentonig, geen enthousiasme, niet spannend.
Heb je een cursus begrijpend lezen nodig soms, Jaap?
Erg makkelijk hoor, 5 minuten research van 20 jaar terug en dan het resultaat als volslagen nutteloos karakteriseren.
Zijn dit volgens jou complimentjes soms?
In plaats van Peter te demotiveren zou Ron ook de handen eens zelf uit de mouwen kunnen steken. Ik ben wel benieuwd naar het product van Ron. Het is een intelligente, aardige en humoristische man, dat moet een leuk filmpje worden!
Denk je nou echt Jaap, dat peter na een mand keihard werk alles nog een keer gaat inspreken? In wat voor sprookjeswereld leef jij? Dergelijke kritiek is totaal niet constructief.
Maar je mag best kritiek spuien hoor, maar wie de bal kaatst mag hem terugverwachten. Zo werkt het op een forum, jong.
Dacht je soms dat ik je met de dood ga bedreigen ofzo? Dat is een andere groep, die jij graag verdedigt, Jaap!
Mijn standpunt is erg duidelijk. Lever eens zelf een bijdrage in plaats van hardwerkende mensen op te zadelen met al het werk. Denk je dat het leuk is als je probeert een goed product te maken waar je niks voor betaald krijgt en dan geen enkele enthousiaste reactie, maar wel de nationaal kampioen die zegt dat het produkt volstrekt nutteloos is. Dat is domweg niet waar, maar dat mag ik van jou dus weer niet zeggen. Iedereen kan zelf de filmpjes van goed commentaar voorzien. Gewoon doen en niet dom lullen!

Theo Dijkstra

Post by Theo Dijkstra » Tue Mar 17, 2009 00:58

Kom op jongens, niet hakketakken. Jullie zijn allemaal gewaardeerde promotors van onze mooie damsport. Ik denk dat een niet geheel onderkennen van de fantastische mogelijkheden van Peter's en Tjalling's werk en de overgevoeligheid voor kritiek, de oorzaken zijn van enkele misverstanden.
1. De geproduceerde prachtige video's zijn allen vrij te downloaden.
2. De doelgroep van Tjalling en daarmee ook Peter, bij DEZE video cursus van 40 lessen is volwassen beginners.
3. Iedere enthousiaste promotor/trainer kan de zaak downloaden en er zijn eigen tekst op zetten, afhankelijk van de doelgroep. Eventueel in samenwerking met iemand die wat weet van video manipulatie!

Wellicht zijn de ongelooflijke mogelijkheden nog niet helemaal doorgedrongen. Tjalling en Peter zijn onze pioniers, val ze niet te hard aan. Van Ron komt bij mij de boodschap over dat hij vooral denkt aan video's gericht op de jeugd. Ook belangrijk.

Er komen dus zeker nog video's gericht op kinderen of heel specifiek ter promotie van dammen. Een kwestie van tijd. Het zou zelfs zomaar een KNDB project kunnen worden! De video's zijn er al, slechts per aflevering een kindvriendelijke stem en tekst maken.

Nagelslag

Post by Nagelslag » Tue Mar 17, 2009 10:22

Goed zo Theo. Dit is de toon, waarop gesproken dient te worden op een forum. Een kindvriendelijke stem zou ook een stem kunnen zijn van een kind, een kinderstem dus. Jeugd trekt wellicht jeugd aan.

Kosmos

Enthousiasme again

Post by Kosmos » Sun Mar 22, 2009 17:06

Theo, ik heb een vraag aan jou.
Nu heb ik diverse damfilmpjes gemaakt, maar ik krijg amper reacties. Nneem deze draad: Geen enkele reactie. Op damhyves ook geen reacties (behalve van 1 onbekend persoon).

Ik begrijp dat niet zo goed. Jij voorspelde groot enthousiasme.
Wat is er mis met mijn filmpjes? Het kost me veel tijd om zo'n filmpje te maken, er gaan veel dingen mis, dus aangezien ik geen enkele reactie krijg is de motivatie wel weg bij mij om nog meer filmpjes te maken.

Over Course in draughts hoor ik ook weinig. Zouden er wel mensen zijn die de cursus bij andere bonden onder de aandacht brengen? Men denkt toch niet dat ik alles alleen ga doen?

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Sun Mar 22, 2009 22:36

Tjalling, mensen reageren nu eenmaal niet of amper. Ook niet als ze genieten van, of ontroerd zijn door, andermans kunsten. Dus je moet nooit iets ondernemen met het oogmerk om reacties te krijgen. Statistieken zijn belangrijker.

Mijn damfilmpje http://www.youtube.com/watch?v=P0c_SDZ_hR4 is al 4422 keer bekeken, maar heeft slechts drie reacties opgeleverd en maar twee beoordelingen. Mijn website: meer dan 100.000 pageviews en misschien 50 reacties, los van prijsvragen en enquêtes.

Zo liggen ongeveer de verhoudingen.
Bekijk de statistieken van jouw en Peter Schuitema's filmpjes. Zorg voor goede tags. Hoe hoger een filmpje in allerlei Youtubeklassementen komt, hoe meer het bekeken wordt. Vindt men een filmpje interessant, dan zoekt men via de Meer van-optie naar meer video's van dezelfde auteur.
En maak de aanwezigheid van deze filmpjes bekend op allerlei internetfora zoals die van de Franse dambond, Russische dambond en nog vele andere.

Maar ga niet achteroverleunend op reacties wachten. Mensen zijn daar niet scheutig in en dammers al helemaal niet.

RonHeusdens

Post by RonHeusdens » Mon Mar 23, 2009 19:14

Ik vind de filmpjes erg leuk, Tjalling. De muziek is goed gekozen. Maar ik ben natuurlijk niet erg representatief. Ik zal morgen eens aan mijn voetbalvriendjes vragen, of ze er naar willen kijken. Ik hoop dat je niet meer boos op me bent, Tjalling. Ik heb dat gebazel van me nog eens nagelezen en het slaat nergens op, dat ik dat soort taal moest gebruiken. Dus Peter, mijn excuses. Ik zal wel aan het dementeren zijn, gezien mijn partij van gisteren.

Post Reply