Met een ander spel en andere schijven was het ook niet gelukt, Piet.Piet Bouma wrote:Laat ik voor mezelf spreken en trek dan de vergelijking.Kosmos wrote:Pardon? Wij niet hebben? Speak for yourself!Piet Bouma wrote: Dat verklaart ook het minimale aantal juniorenleden wat de dambond heeft.
Maar ik ga ervan uit dat zij nog wel de feeling met de jongeren hebben, die wij totaal niet hebben.
Wat dacht je dat ik g****e gedaan heb de afgelopen 10 jaar?
Ik heb in de jaren tachtig een bloeiende jeugdclub geleid bij OG Workum.
Ik denk dat ik in totaal wel een tachtig spelertjes geprobeerd heb enthousiast te maken voor het dammen.
Daarvan dammen er nu nog een of twee.
Ik vind dat ik gefaald heb, of beter nog: het huidige spel faalt.
Trek de vergelijking door naar jezelf Tjalling. En speak for yourself!
Ik heb op jouw verzoek eens een lijstje gemaakt met spelers die ik bij De Oldehove begeleid heb. Op zich wel verhelderend. Ik heb vaak kinderen in koppels begeleid.
Oscar QUIT
Andrew QUIT
KH GO
Sybren GO
Robin QUIT
Frank QUIT
Richard QUIT
Leon QUIT
Richard QUIT
Andreas GO
Wijnand GO
Geoffrey GO
Nick GO
Yael QUIT
Het verschil tussen doorgaan of stoppen lijkt m.i. vooral te maken met de motivatie van de spelers. Intinsiek gemotiveerde dammers gaan wel door. Neem Andreas. Die kwam bij mij op de jeugdclub, kwam uit een heel andere buurt dan waar de club was. Later stapte hij over op de club in Bilgaard van Lemstra. Toen stopte hij. Nu damt hij bij damclub Huizum.
Volgens mij is Andreas gewoon een rasdammer en daarom damt hij.
Oscar was een groot talent, maar exentriek gemotiveerd, erg op prestaties gericht. Zijn vriendje Andrew was al eerder afgehaakt.
KH komt uit een stimulerend dammilieu.
Wijnand is iemand die niet was gaan dammen als ik hem niet van de basisschool had geplukt een keer na een introductieles. Wijnand heeft meer het karakter van een problemist. Blijft wel dammen.
Geoffrey en Nick zijn meer opgeleid door Lemstra eigenlijk. Ze vinden het leuk en worden door ouders gestimuleerd. Maar Yael ook en die damt niet meer.
Dit zijn de cijfers en die zul je moeten accepteren. Dammen is geen sport van de grote getallen.
Maar in plaats van het speelmateriaal te veranderen heb ik een veel beter idee, beste Piet en ik denk dat jij er wel warm voor loopt, maar dat in de volgende post.
Jij hebt niet gefaald, Piet en het spel ook niet. Ik zelf heb nooit het gevoel gehad te falen.
Laten we gewoon met een selecte club er wat leuks van maken.