lijkt me voor de leken al helemaal niet meer te volgen
we willen dammen aantrekkelijker voor de "gewone man "maken
dan lijken me de voorgestelde tellingen,al helemaal niet meer
te volgen,zelfs niet met de beste uitleg
dus gewoon zo houden ,als het nu is....
[img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]

De Düsseldorfer telling
-
Tsja, daar zit wel wat in. De 'gewone man' zal de analogie met voetbal maken. En ziet dan dat je met een 9-1 uitslag slechts 1 wedstrijdpunt verdient. Pas met een 10-0 krijg je 2 wedstrijdpunten.Groeneveld wrote:lijkt me voor de leken al helemaal niet meer te volgen
-
[img]images/smilies/icon_eek.gif[/img] [img]images/smilies/icon_biggrin.gif[/img]Gerard de Groot wrote:Tsja, daar zit wel wat in.
-
( ) Bij winst (10-0 of 0-10) krijgt de winnaar 2 wedstrijdpunten (de ander niets), bij remise (5-5) krijgen beide spelers 1. Bij 6-4, 7-3, 8-2, 9-1, 1-9, 2-8, 3-7 en 4-6 krijgt degene met de meeste punten 2 wedstrijdpunten, de ander niets. wel wordt het (doel)saldo bijgehouden, dus het maakt uit of jet met 10-0 wint resp. verliest of met 6-4.Gerard de Groot wrote:Tsja, daar zit wel wat in. De 'gewone man' zal de analogie met voetbal maken. En ziet dan dat je met een 9-1 uitslag slechts 1 wedstrijdpunt verdient. Pas met een 10-0 krijg je 2 wedstrijdpunten.Groeneveld wrote:lijkt me voor de leken al helemaal niet meer te volgen
Dus het ultieme doel de tegenstander verslaan levert maar 10% meer punten op dan enkele schijven meer over houden zonder de tegenstander te verslaan?? Nou dat is niet de bedoeling van het spelletje volgens mij.Alex wrote:( ) Bij winst (10-0 of 0-10) krijgt de winnaar 2 wedstrijdpunten (de ander niets), bij remise (5-5) krijgen beide spelers 1. Bij 6-4, 7-3, 8-2, 9-1, 1-9, 2-8, 3-7 en 4-6 krijgt degene met de meeste punten 2 wedstrijdpunten, de ander niets. wel wordt het (doel)saldo bijgehouden, dus het maakt uit of jet met 10-0 wint resp. verliest of met 6-4.Gerard de Groot wrote:Tsja, daar zit wel wat in. De 'gewone man' zal de analogie met voetbal maken. En ziet dan dat je met een 9-1 uitslag slechts 1 wedstrijdpunt verdient. Pas met een 10-0 krijg je 2 wedstrijdpunten.Groeneveld wrote:lijkt me voor de leken al helemaal niet meer te volgen
-
Wat wil je gewoon zo houden, dammen met de huidige Goese telling?Groeneveld wrote:lijkt me voor de leken al helemaal niet meer te volgen
[img]images/smilies/icon_lol.gif[/img]