Frans de Jonge wrote:Marcel Kosters wrote:Fred van Amersfoort wrote:Die koppeling aan de DamZ site is in theorie heel mooi. Maar wordt die site inmiddels volop gebruikt voor het on line dammen?
Ik ben onderweg naar Veenendaal voor overleg met (afvaardiging van) bestuur en bureau. Paul van de Veen en ik willen mandaat over beheer en ontwikkeling van de website en haar applicaties. Dit hebben we vorige week in een brief aan bestuur en bondsraad eveneens aangegeven.
Bijlage 12 en de allerlaatste bijlage is de door Marcel bedoelde brief. Wat mij betreft had deze wel wat hoger (op de "prioriteitenlijst") op de agenda geplaatst mogen worden. Maar daar kunnen we vanuit de Bondsraad altijd nog een voorstel voor doen.
Het is een mooie brief.
Maar ik mis wel iets, waarvin ik vind dat er bij hoort.
De Plan Do Check Act cirkel. Of noem het een projectplan met een vooromschreven doel.
De check.
Er zijn nu 9000 damborden uitgerold. (Plan en Do).
Hoeveel unieke bezoekers heeft dit sindsdien meer opgeleverd op de DamZ! website.
Hoeveel partijen zijn er gespeeld op de DamZ!Damserver
De act.
Hoe gaan we dat verbeteren? Acties (m.i. Meer internettoernooien organiseren? Website verbeteren? Een duidelijk beheerplan betreffende content website. Ik vind het zelf namelijk verschrikkelijk dat DamZ! nu nog steeds verwijst naar een actie die geweest is. En dat in die tussentijd niemand en letterlijk niemand het voortouw neemt om op die website ook de prijswinnaars te vermelden. Al hebben ze natuurlijk al op de KNDB-site gestaan. Maar dat is niet het portaal voor de jeugd t/m 12 jaar).
Budget voor ICT verbetering vooraf benoemen.
Vervolgens. Nieuwe uitrol damborden in september… en schooldamtoernooien vanaf september waarbij de damborden van de eerste en tweede uitrol gebruikt gaan worden.
(Plan en Do).
De check.
Hoeveel damborden zijn in totaal uitgerold.
Hoeveel unieke bezoekers meer op DamZ!website.
Hoeveel meer partijen op DamZ!Damserver.
Hoeveel potentiële jeugdleden nemen contact op met damclubs…. (meldsysteem van damclubs maken).
1-1-2019. Hoeveel extra/nieuwe jeugdleden hebben zich aangemeld bij damclubs/KNDB.
1-7-2019. Opnieuw inventarisatie van bovenstaande punten.
Act.
M.i. beslispunt of actie voldoende rendement oplevert ten opzichte van kosten (ICT-investering KNDB en investering van damwereld in 9000 c.q. meer damborden.
Investering van de damwereld (clubs, particulieren etc.) is tot dusver 9000 x € 3,-- = € 27.000 geweest.
Als we een rendement van 1% jeugdleden uit x aantal damborden zouden halen….. (vooromschreven doel?)
Dan zouden er minimaal 90 extra nieuwe jeugdleden per 1-1-2019 bij de KNDB ingeschreven moeten worden ten opzichte van huidig beleid.
Lukt dat niet (check per 1-7-2019 m.i. bepalend, geef het project een jaar de kans), dan moet je je misschien afvragen of inzet van € 27.000 vanuit de damwereld niet beter aan een ander initiatief (bijv. betaalde jeugdtrainer, die laagdrempelig damclubs gaat bedienen bij opzet en continuiteit van jeugdclubs) uitgegeven kan worden. Tenminste als de damwereld dat wil gaan sponsoren.
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!