Voorkeursbeleid

Post Reply
Piet Bouma

Re: Voorkeursbeleid

Post by Piet Bouma » Sun Mar 30, 2014 23:58

Fred van Amersfoort wrote:Piet, principieel zijn kan ook anders. Jij zegt niet meer in KNDB verband te willen dammen. Friesland hoort gewoon bij de KNDB.
Het schijnt dat de PFDB vindt dat ze autonoom is t.o.v. de KNDB en daardoor persoonlijke leden mogelijk zijn zonder afdracht aan KNDB. En anders is er nog de wilde ZWHD-bond. Lekker recreatief.
Ook schijnt het dat Huizum volgend seizoen nog maar met 1 team in de KNDB-competitie mee zal spelen. Er schijnen ook spelers af te haken op het nieuwe speeltempo. Schijn kan bedriegen, maar toch.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Mon Mar 31, 2014 16:03

Krajenbrink heeft tegen het bestuur gedreigd met van alles om de sanctie tegen Thijs niet ongedaan te maken.
Helaas waren er weer een paar onderkruipers die vreesden dat Krajenbrink op zou stappen ...
Is het nou zo moeilijk om dreigementen af te doen met het simpele: "Is tegen mijn principes om me te laten chanteren, ik kies voor rechtvaardigheid."?
En als Krajenbrink dan weer eens doordramt, zeg je: Voer je dreigementen maar uit.
Dat is wat gebeurde toen Henk Stoop dreigde lid af te worden als ze mij als trainer van de CJT niet zouden ontslaan. Ik bleef aan en Stoop werd gedwongen zijn idiote dreigement uit te voeren. Stoop werd lid af en -zoals iedereen kon voorspellen- kwam hij later met hangende pootjes terug. Hij had alle bestuurders verrot gescholden op papier, maar Krajenbrink wilde hem dolgraag terughebben in de KNDB. Stoop heeft immers geld en een handig busje.
Zo had het bestuur ook meteen moeten zeggen: "Als het je niet bevalt, dan stap je maar op, Johan Krajenbrink."
Benieuwd wat er dan was gebeurd. Ik vermoed dat het enige gevolg was geweest dat JK voortaan voor schut staat als hij weer eens met dreigementen komt.
Inmiddels heeft het KNDB-bestuur bakzeil gehaald en heeft de sanctie tegen Thijs teruggetrokken. Men geeft toe dat de sanctie berust op een valse beschuldiging (drankmisbruik).
De positie van Krajenbrink lijkt me onhoudbaar na deze actie.
Heaven is no location, but a state of mind

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Mar 31, 2014 16:29

Kosmos heeft gelijk.....als het bestuur de sancties heeft teruggedraaid ontstaat er een nieuwe situatie. Ik wacht even af of dit verhaal klopt maar stel.....stel dat het klopt.
De td zou dan idd ongeloofwaardig overkomen als hij aanblijft. Buurke zal zich moeten verantwoorden voor het afleggen van onjuiste verklaringen en het bestuur heeft dan ook een probleem.

Bennie Hiddink
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bennie Hiddink » Tue Apr 01, 2014 21:45

Kosmos wrote: Inmiddels heeft het KNDB-bestuur bakzeil gehaald en heeft de sanctie tegen Thijs teruggetrokken. Men geeft toe dat de sanctie berust op een valse beschuldiging (drankmisbruik).
Wat is het waarheidsgehalte hiervan?

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Tue Apr 01, 2014 23:30

Bennie Hiddink wrote:
Kosmos wrote: Inmiddels heeft het KNDB-bestuur bakzeil gehaald en heeft de sanctie tegen Thijs teruggetrokken. Men geeft toe dat de sanctie berust op een valse beschuldiging (drankmisbruik).
Wat is het waarheidsgehalte hiervan?
100% waar. Misschien dat iemand uit de Bondsraad dit even kan bevestigen.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Tue Apr 01, 2014 23:42

Ik heb ook uit betrouwbare bron dat dit waar is. Moedig om een fout besluit te herstellen. Ondanks deze moed moeten er wel koppen rollen nu.

Bennie Hiddink
Real name: Bennie Hiddink

Post by Bennie Hiddink » Wed Apr 02, 2014 21:43

Fred van Amersfoort wrote:Ik heb ook uit betrouwbare bron dat dit waar is. Moedig om een fout besluit te herstellen. Ondanks deze moed moeten er wel koppen rollen nu.
Bij ons zouden ze zeggen: er mot'r zich is wat duftig achter de oren krabben!

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Thu Apr 03, 2014 07:49

Das mooi voor Thijs. Ik dacht al wat is hij stil :)

Kosmos

Post by Kosmos » Sun Apr 06, 2014 21:11

Men haastte zich destijds om die arme Siep te rehabiliteren op de KNDB-site. Niet snel en uitgebreid genoeg kon men uiteenzetten hoe onterecht kritiek op Siep was en hoe bont Thijs het had gemaakt. De Poolse organisatie van een voorgaand toernooi werd er zelfs bijgesleept, puur vanwege effectbejag.
Nu blijkt dat hij samen met Krajenbrink twee keer een valse aanklacht heeft gedaan tegen een jeugdspeler, heerst stilte ...
Een valse aanklacht indienen is niet best, maar als die wordt weerlegd nogmaals een aanklacht verzinnen om wraak te kunnen nemen op een jeugdspeler, dat zegt veel over de (of beter: het gebrek aan) integriteit van betreffende personen.

Dan het bericht over Kees Thijssen. De slijmerigheid en vooral nepheid van het bericht straalt ervan af. Men snapt natuurlijk donders goed dat Kees gewoon ziek is van het hele voorkeursbeleid dat anderen voortrekt en hem achterstelt. Vandaar die overdreven hoffelijke formulering, om het schuldgevoel daarover te verbloemen...

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Sun Apr 06, 2014 21:40

Kosmos wrote:Men haastte zich destijds om die arme Siep te rehabiliteren op de KNDB-site. Niet snel en uitgebreid genoeg kon men uiteenzetten hoe onterecht kritiek op Siep was en hoe bont Thijs het had gemaakt. De Poolse organisatie van een voorgaand toernooi werd er zelfs bijgesleept, puur vanwege effectbejag.
Nu blijkt dat hij samen met Krajenbrink twee keer een valse aanklacht heeft gedaan tegen een jeugdspeler, heerst stilte ...
Een valse aanklacht indienen is niet best, maar als die wordt weerlegd nogmaals een aanklacht verzinnen om wraak te kunnen nemen op een jeugdspeler, dat zegt veel over de (of beter: het gebrek aan) integriteit van betreffende personen.

Dan het bericht over Kees Thijssen. De slijmerigheid en vooral nepheid van het bericht straalt ervan af. Men snapt natuurlijk donders goed dat Kees gewoon ziek is van het hele voorkeursbeleid dat anderen voortrekt en hem achterstelt. Vandaar die overdreven hoffelijke formulering, om het schuldgevoel daarover te verbloemen...
Het zou inderdaad netjes zijn, dat men Thijs van den Broek via een kort berichtje op de KNDB-site zou rehabiliteren. Zelf heb ik alleen maar van Thijs gehoord dat de sanctie is ingetrokken en een bobo zwijgt na een vraagje in alle talen.

Ik weet niet of Kees’ zijn burnout rechtstreeks te maken heeft met het voorkeursbeleid. Dat zou Kees dan zelf maar naar buiten moeten brengen. Wel is er een brief van Kees (ben wel benieuwd naar de inhoud) namens de nummers vier t/m acht van het NK (2012 volgens mij) in de laatste Bondsraadsvergadering besproken over het topsportbeleid. Misschien dat het antwoord van Krajenbrink en de reactie van de Bondsraadsleden bij Kees niet goed is gevallen. Maar dan had ik eigenlijk verwacht dat de anderen een solidaire actie hadden ondernomen.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Michel Stempher
Real name: Michel Stempher

Post by Michel Stempher » Sun Apr 06, 2014 23:44

Het is allemaal zo simpel. Willen we meer of minder Krajenbrink?

MINDER!!! MINDER!!! MINDER!!!

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Mon Apr 07, 2014 00:10

Nee Michel. Minder angsthazen en meelopers. Misschien lopen te veel mensen nu achter Johan aan. Dat kan. Johan is de baas van de topsport. Die topsport is net een pot snoep. Die pot snoep trekt te veel niet oprechte figuren aan. Baantjesjagers en slijmballen. Die lui volgen nu Johan maar straks zijn opvolger. Dat soort lui moet je uit het systeem halen. Zij zijn de oorzaak, niet de td zelf. Niemand heeft baat bij de huidige situatie. De toppers niet omdat te veel middelen op gaan aan randzaken en dat betekent droog brood en schimmige vriendjespolitiek. De breedtesport heeft er nog minder aan. De meelopers van nu zijn straks de eersten die van boord springen als het geld op is.

Kosmos

Post by Kosmos » Mon Apr 07, 2014 15:03

Fred van Amersfoort wrote:Nee Michel. Minder angsthazen en meelopers. Misschien lopen te veel mensen nu achter Johan aan. Dat kan. Johan is de baas van de topsport. Die topsport is net een pot snoep. Die pot snoep trekt te veel niet oprechte figuren aan. Baantjesjagers en slijmballen. Die lui volgen nu Johan maar straks zijn opvolger. Dat soort lui moet je uit het systeem halen. Zij zijn de oorzaak, niet de td zelf. Niemand heeft baat bij de huidige situatie. De toppers niet omdat te veel middelen op gaan aan randzaken en dat betekent droog brood en schimmige vriendjespolitiek. De breedtesport heeft er nog minder aan. De meelopers van nu zijn straks de eersten die van boord springen als het geld op is.
Tweemaal een jeugdspeler vals beschuldigen om persoonlijke wraak te kunnen nemen valt de TD toch wel aan te rekenen lijkt me, Fred. Dat wijst op een stuitend gebrek aan integriteit. Constant dreigen om je zin door te drammen getuigt van een corrupte denkwijze.
Maar je punt over meelopers c.q. onderkruipers snijdt op zich wel hout.
Mensen uit het systeem halen is echter niet zo makkelijk als je beseft dat er geen rijen mensen klaar staan om het werk van de huidige bestuurders over te nemen. Het is ook vaak ondankbaar werk, dat mag ook wel eens gezegd worden. Weinig dankbare reacties en veel kritiek.
Het grootste probleem van de damwereld is dat er te weinig enthousiast kader is. Niet de KNDB is het probleem, bestuurders kunnen niks bereiken als de dammers zelf niet bereid zijn om de sport enthousiast uit te dragen. In Fryslân zijn amper nog jeugdafdelingen. Daar waar men zich wel actief inzet met een groep mensen is de jeugd echter nog steeds enthousiast. In Sneek en Urk heeft men bloeiende clubs dankzij het goede jeugdwerk. Bij Urk zet vooral Teunis Snoek (prachtige Urker naam) zich in en bij Sneek Marcel de Vries en Kerst Hoekstra. Bij mijn eigen club was het bestuur niet geïnteresseerd in de jeugdlessen die ik op een basisschool gegeven heb. Bij de KNDB zijn alle trainingsuren, zelfs de CJT, naar één man gegaan. Vandaar dat ik besloten heb om de jeugd uit Urk en Sneek wat extra les te geven, die clubs verdienen het.

Kosmos

Post by Kosmos » Tue Apr 08, 2014 13:26

Er is een bericht verschenen op de KNDB-site:
Naar aanleiding van het WK Junioren 2013 heeft de Technisch Directeur Thijs van den Broek een sanctie opgelegd. Hierover is namens hem een klacht ingediend, waarna het bestuur heeft besloten om de sanctie niet in te trekken.

Hiertegen heeft Thijs zowel bij bestuur als bondsraad geprotesteerd. Na dit protest en na de bondsraadsvergadering heeft het bestuur de kwestie nog eens zorgvuldig nagelopen met als toetsstenen proportionaliteit, procesgang en gehanteerde argumentatie.

Na heroverweging van het geheel heeft het bestuur de opgelegde sanctie ingetrokken vanwege fouten van de kant van TD en bestuur in de procedure en in de inhoud van de sanctie. Vastgesteld wordt dat de grond "eenmaal (heeft Thijs) zelfs zoveel (gedronken) dat een lid van het KNDB team hem naar zijn kamer heeft moeten brengen" geen stand kan houden. Het bestuur betuigt spijt voor deze fouten en biedt excuses aan voor de bewering die hierboven is geciteerd.

Het bestuur hoopt dat de kwestie hiermee kan worden afgesloten.
Een vreemde slotsom: hopelijk is de kwestie hiermee afgesloten.
Dat houdt in dat de TD boven alle kritiek verheven is. Al beschuldigt hij mensen vals, tot twee maal toe, de kous is af met het terugdraaien van de sanctie.
Volgens mij wordt er hier een stap overgeslagen. Het lijkt me verstandig dat er eens een poging tot verzoening gedaan wordt. Alle betrokken partijen om tafel om de zaak eens uit te praten. Dan kun je elkaar vergeven, beterschap beloven en pas dán is de zaak afgesloten.
Maar je kunt niet net doen alsof er niks gebeurd is, en vrolijk verder gaan op het oude pad.

Leri
Real name: Maikel van den Esker

Post by Leri » Tue Apr 08, 2014 13:41

Kosmos wrote:Het grootste probleem van de damwereld is dat er te weinig enthousiast kader is. Niet de KNDB is het probleem, bestuurders kunnen niks bereiken als de dammers zelf niet bereid zijn om de sport enthousiast uit te dragen. In Fryslân zijn amper nog jeugdafdelingen. Daar waar men zich wel actief inzet met een groep mensen is de jeugd echter nog steeds enthousiast. In Sneek en Urk heeft men bloeiende clubs dankzij het goede jeugdwerk. Bij Urk zet vooral Teunis Snoek (prachtige Urker naam) zich in en bij Sneek Marcel de Vries en Kerst Hoekstra. Bij mijn eigen club was het bestuur niet geïnteresseerd in de jeugdlessen die ik op een basisschool gegeven heb. Bij de KNDB zijn alle trainingsuren, zelfs de CJT, naar één man gegaan. Vandaar dat ik besloten heb om de jeugd uit Urk en Sneek wat extra les te geven, die clubs verdienen het.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Niet zo zeuren en gewoon helpen met organiseren van (jeugd)toernooien. Ik ben nu veel vrij (helaas), en ben nu best actief met de jeugd. Zijn nu al 2 maand lang 12 spelers op de clubavond. Volgens mij bereik je daar meer mee als de hele tijd zeuren bij de KNDB. Vind dat zeuren op de KNDB wel de boventoon voert op dit forum.

Natuurlijk zullen er altijd punten zijn waarop kritiek geleverd mag worden, maar denk dan ook even na wat jijzelf ervoor terug doet. Klagen kan iedereen, maar organiseer dan even iets wat (wel) goed loopt.

Post Reply