Nationale Competitie 2009/2010

Post Reply
wibor

Re: Nationale Competitie 2009/2010

Post by wibor » Fri Jan 08, 2010 17:05

Ajax-fan wrote:
Kosmos wrote:Een schandalige en zeer onsympathieke opstelling van de KNDB.
In plaats van haar verantwoordelijkheid te nemen (de wedstrijden afgelasten) gaan ze een beetje lopen dreigen... (altijd weer die norse toon)
Ieder weldenkend mens zou de ronde van morgen afgelasten. Het bericht van Piet Paulusma geeft daar alle aanleiding toe.
Ik kan me het ongenoegen van Martijn Rentmeester en diverse anderen goed voorstellen.
Het is niet zo zeer ongenoegen, Tjalling, maar meer onbegrip. Onze teamleider heeft er veel tijd ingestoken en we gaan echt niet zomaar de wedstrijd afgelasten. Daarnaast hebben we volgens mij netjes gedaan wat op de KNDB site is vermeld. Daarom snappen we de reactie van de KNDB niet helemaal en blijven we gewoon bij ons besluit. We hopen dat de KNDB dit besluit begrijpt.
Het is geen onbegrip van de KNDB het is gewoon eigenwijsheid en niet durven verantwoording te nemen!

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Fri Jan 08, 2010 17:09

wibor wrote:
Ajax-fan wrote:
Kosmos wrote:Een schandalige en zeer onsympathieke opstelling van de KNDB.
In plaats van haar verantwoordelijkheid te nemen (de wedstrijden afgelasten) gaan ze een beetje lopen dreigen... (altijd weer die norse toon)
Ieder weldenkend mens zou de ronde van morgen afgelasten. Het bericht van Piet Paulusma geeft daar alle aanleiding toe.
Ik kan me het ongenoegen van Martijn Rentmeester en diverse anderen goed voorstellen.
Het is niet zo zeer ongenoegen, Tjalling, maar meer onbegrip. Onze teamleider heeft er veel tijd ingestoken en we gaan echt niet zomaar de wedstrijd afgelasten. Daarnaast hebben we volgens mij netjes gedaan wat op de KNDB site is vermeld. Daarom snappen we de reactie van de KNDB niet helemaal en blijven we gewoon bij ons besluit. We hopen dat de KNDB dit besluit begrijpt.
Het is geen onbegrip van de KNDB het is gewoon eigenwijsheid en niet durven verantwoording te nemen!
Ok, ik moet duidelijker leren schrijven. Ik bedoelde dat het niet zo zeer ongenoegen is van onze kant, maar meer onbegrip van onze kant. We begrijpen de 'dreigementen' van de KNDB niet helemaal en ook niet waarom ze niet de gehele ronde verzetten. Dat zou volgens ons een hoop narigheid voorkomen.

MenO

Post by MenO » Fri Jan 08, 2010 17:11

Ajax-fan wrote:Ok, ik moet duidelijker leren schrijven. Ik bedoelde dat het niet zo zeer ongenoegen is van onze kant, maar meer onbegrip van onze kant. We begrijpen de 'dreigementen' van de KNDB niet helemaal en ook niet waarom ze niet de gehele ronde verzetten. Dat zou volgens ons een hoop narigheid voorkomen.
wibor moet gewoon wat beter en begrijpender leren lezen

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Fri Jan 08, 2010 17:12

MenO wrote:
Ajax-fan wrote:Ok, ik moet duidelijker leren schrijven. Ik bedoelde dat het niet zo zeer ongenoegen is van onze kant, maar meer onbegrip van onze kant. We begrijpen de 'dreigementen' van de KNDB niet helemaal en ook niet waarom ze niet de gehele ronde verzetten. Dat zou volgens ons een hoop narigheid voorkomen.
Dat kan ook natuurlijk

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Fri Jan 08, 2010 17:13

corboot wrote:Het KNMI heeft zojuist een voorwaarschuwing gepubliceerd:

Voorwaarschuwing wegverkeer
VOORWAARSCHUWING VOOR GEVAARLIJK WEER

Opgesteld door het KNMI op vrijdag 08 januari 2010 om 15.53 uur,
bestemd voor het wegverkeer.

Bericht nummer: 1

GLADHEID

Zaterdag in de loop van de nacht begint het in Limburg als eerste
opnieuw te sneeuwen. De sneeuw breidt zich in de loop van de ochtend
verder naar het noordwesten uit en rond de middag kan het in een groot
deel van het land sneeuwen. De wind trekt daarbij fors aan; boven land
tot vrij krachtig, 5 en in de kustprovincies tot krachtig, 6. De
combinatie sneeuw, sneeuwrestanten en de (vrij)krachtige noordoostenwind
zorgt dan voor sneeuwjacht met als gevolg slechte zichten en plaatselijk
vorming van sneeuwduinen. In de loop van de middag komt het zwaartepunt
van de sneeuwval boven de noordelijke provincies te liggen.

Volgend bericht:
19.00 uur
Dan lijkt het me nu helemaal duidelijk. Algehele afgelasting.

Dieter

Post by Dieter » Fri Jan 08, 2010 17:22

Op NU.NL

Koude zaterdag met sneeuw en wind
Uitgegeven: 8 januari 2010 16:50
Laatst gewijzigd: 8 januari 2010 17:12

DE BILT - Zaterdag wordt het een zeer koude winterdag met sneeuw en veel wind. Daardoor voelt het bijzonder koud aan, waarschuwt het KNMI.
© NU.nl/Ans BaasDe combinatie van sneeuw en wind kan behalve tot overlast ook nog eens tot slecht zicht leiden, aldus een woordvoerder van het weerinstituut vrijdag.

In de loop van de nacht van vrijdag op zaterdag valt in Limburg de eerste sneeuw, waarna het sneeuwgebied zich langzaam verder over het land uitbreidt. Zaterdagmiddag sneeuwt het in een groot deel van het land.

De wind neemt sterk toe, boven land tot vrij krachtig windkracht 5, aan de kust tot krachtig of hard, windkracht 6 of 7.

Temperaturen

De temperaturen liggen iets onder nul, maar door de harde wind voelt het veel kouder aan. De gevoelstemperaturen liggen zaterdag tussen -10 en -15 graden. Wie langdurig buiten verblijft, moet oppassen voor onderkoeling.

De sneeuw leidt in combinatie met de wind tot overlast en slecht zicht. Plaatselijk kunnen sneeuwduinen ontstaan. Het KNMI adviseert het publiek de weerberichten en waarschuwingen te blijven volgen.

NS

De Nederlandse Spoorwegen rijden in het weekend weer met een aangepaste dienstregeling. De vervoerder heeft hier vrijdag toe besloten in verband met de weersvoorspelling.

Het is de bedoeling dat er op de belangrijke trajecten twee intercity's en twee stoptreinen per uur gaan rijden.

De NS waarschuwt reizigers echter met klem de website in de gaten te houden voor de actuele stand van zaken.

Storingsploegen

Ook zetten de Nederlandse Spoorwegen en spoorbeheerder ProRail zaterdag en zondag extra storingsploegen in om mogelijke problemen met de rails en ander spoorwegmaterieel zo snel mogelijk te verhelpen.

De vervoerder plaatst zaterdag in een aantal grote kranten een advertentie om de reizigers van de aangepaste dienstregeling op de hoogte te stellen.

--------
Ook al speelt Cema/DVZ thuis, het lijkt ons onverantwoord om de wedstrijden door te laten gaan. De beslissing is aan de gasten maar veel beter zou zijn een besluit van de KNDB. Dringende behoefte aan duidelijkheid derhalve!!!

wibor

Post by wibor » Fri Jan 08, 2010 17:34

MenO wrote:
Ik bedoel dat de bond er niets van begrijpt.
We moeten van de bond wel zelf de verantwoording nemen of we wel of niet spelen. Want zelf durven ze niet en doen ze niets en hoor je ze niet. Op het moment er clubs zijn die tot een verstandige beslissing komen en al waarschijnlijk al een inhaaldatum hebben begint de bond te dreigen. Als blijkt dat de bond clubs als niet opgekomen gaat beschouwen omdat de weersomstandigheden blijken mee te vallen (Met het weer weet je het nooit) dan is mijn lidmaatschap teneinde! Het is toch onmogelijk om op zaterdag morgen de boel nog te cancelen.

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Fri Jan 08, 2010 17:39

Gewoon spelen stelletje watjes.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Fri Jan 08, 2010 17:49

De halve marathon van Egmond op zondag gaat waarschijnlijk wel door, zo ver van de Zaanstreek ligt dat toch niet?

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Fri Jan 08, 2010 17:56

De wedstrijd Zaanstreek - TDV gaat in ieder geval niet door ondanks de dreigementen.

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Fri Jan 08, 2010 18:05

De KNDB heeft besloten niet over te gaan tot een algehele afgelasting van deze speelronde. De betrokken verenigingen en arbiters worden verzocht te handelen naar bevinden. Mochten de weersomstandigheden zodanig zijn dat men reizen onve morantwoord acht of dat officiële instanties dat onverantwoord achten, dan is het verstandig de wedstrijd niet door te laten gaan.
Een onbegrijpelijk standpunt:
1) als je de verantwoording bij de clubs legt, kunnen allerlei oneigenlijke argumenten mee gaan spelen (beschikbaarheid van dammers bijv.)
2) het gaat niet alleen om de situatie morgenochtend, maar ook (zeker gezien de weersvoorspellingen) om morgenmiddag. Moeten de verenigingen vooraf inschatten hoe de situatie na de wedstrijd is, waarna de KNDB achteraf zegt of ze juist gekozen hebben?
3) als er verscheidene wedstrijden afgelast worden, kun je ze er net zo goed allemaal uitgooien. Dan moet er toch een inhaaldatum gevonden worden. Ook uit sportief oogpunt is het beter om alle wedstrijden tegelijk te spelen.
4) het is wenselijk dat iedereen vanavond al weet waar hij aan toe is.
M.i. moet de KNDB zijn verantwoordelijkheid nemen en de beslissing niet bij de clubs neerleggen.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Fri Jan 08, 2010 18:11

Twee voorzitters van verenigingen uit de Ereklasse hebben inmiddels aangegeven dat ze het onverantwoord vinden te gaan spelen.
Vanmiddag zijn er twee andere voorzitters (Joop Hendriksen en Wim Koopman) member geworden van het forum.
Misschien dat zij hun mening ook kunnen geven....
Douwe Edelenbos van Damcombinatie Fryslân hebben we nog niet gehoord.
(mogelijk zit hij al in de auto naar Frankrijk).
En wat vinden Frits Luteyn, Paul Sier en Gerbrand Hessing?
Heren, als jullie het eens zijn - niet doorgaan - laat het weten en zet druk naar onze bestuurders.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Kosmos
Real name: Tj. Goedemoed

Post by Kosmos » Fri Jan 08, 2010 18:12

Namens wie is die dreig-brief eigenlijk geschreven? Paul Visser is toch maar gewoon een medewerker aan het bondsbureau? Wie is verantwoordelijk voor dit wanbeleid?
Het aan de clubs zelf overlaten is werkelijk te zot voor woorden.
Heaven is no location, but a state of mind

wibor

Post by wibor » Fri Jan 08, 2010 18:32

Piet Bouma wrote:Twee voorzitters van verenigingen uit de Ereklasse hebben inmiddels aangegeven dat ze het onverantwoord vinden te gaan spelen.
Vanmiddag zijn er twee andere voorzitters (Joop Hendriksen en Wim Koopman) member geworden van het forum.
Misschien dat zij hun mening ook kunnen geven....
Douwe Edelenbos van Damcombinatie Fryslân hebben we nog niet gehoord.
(mogelijk zit hij al in de auto naar Frankrijk).
En wat vinden Frits Luteyn, Paul Sier en Gerbrand Hessing?
Heren, als jullie het eens zijn - niet doorgaan - laat het weten en zet druk naar onze bestuurders.
De bestuurders doen net of ze doof zijn. Je maakt mij niet wijs dat ze niet door hebben wat wij op het forum bespreken!

Dieter

Post by Dieter » Fri Jan 08, 2010 18:43

kan helaas niet meer achter mijn computer blijven wachten op algehele afgelasting maar zou toch graag mijn spelers willen informeren al dit er van komt.
Moet nu echter gaan sneldammen (ook belangrijk). Als iemand mij toch wil informeren over de laatste stand van zaken kan dat op het bekende telefoonnummer.

Post Reply