Bondscompetitie 2006-2007

Post Reply
ildjarn
Real name: Joost de Heer

Post by ildjarn » Sat May 12, 2007 15:13

Piet Bouma wrote:Zouden op 23 juni of 30 juni (data halve finale/finale KNDB beker)
de tientallen [...]niet een rapid-competitie (elk een half uur per partij) in het mooie Koelhuis kunnen spelen?
Wat je daarmee bereikt is dat het team met de beste rapid spelers doorgaat. En dat is niet noodzakelijk het team met de beste 'trage spelers'.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sat May 26, 2007 20:21

Bert Zwart wrote:Ik weet niet zeker of VST2 sterker is dan Zaanstreek, wel denk ik dat deze teams allebei sterker zijn dan DIOS. DIOS mag dan ook blij zijn dat het nog een kans krijgt.
Het was spannender dan verwacht. Na vier uur spelen stond het 4-4 en het leek erop dat Edwin de Jager ging winnen, terwijl Dick van den Kerkhoff moest vechten voor een punt. Ook Shapiro leek nog winstkansen te hebben.
Hoe is het afgelopen? 11-9 voor VST 2 of 10-10 met sneldammen?
“The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”
- Lord Josiah Stamp, former Director of the Bank of England

guerra

Post by guerra » Sat May 26, 2007 20:44

DC Zaanstreek heeft 1,5 week geleden een protest ingediend tegen de gang van zaken (loting). Nog niets van de KNDB vernomen en wel alvast deze wedstrijd laten spelen!
Het heden steunt op het verleden

Groeneveld

Post by Groeneveld » Sat May 26, 2007 21:32

Hanco Elenbaas wrote:
Bert Zwart wrote:Ik weet niet zeker of VST2 sterker is dan Zaanstreek, wel denk ik dat deze teams allebei sterker zijn dan DIOS. DIOS mag dan ook blij zijn dat het nog een kans krijgt.
Het was spannender dan verwacht. Na vier uur spelen stond het 4-4 en het leek erop dat Edwin de Jager ging winnen, terwijl Dick van den Kerkhoff moest vechten voor een punt. Ook Shapiro leek nog winstkansen te hebben.
Hoe is het afgelopen? 11-9 voor VST 2 of 10-10 met sneldammen?
Wedstrijd om een plaats in de hoofdklasse
Seizoen 2007/2008

DIOS Achterhoek Van Stigt Thans 2 9-11
B.J. Seinhorst E.A. de jager 1-1 6
M. Sanders A. Burgerhout 1-1 2
J. Dallinga G.E.F. van den Berg 1-1 4
C.E. van Oosterom J.A.C. Lansbergen 0-2 10
T.W.H.M. Stoverinck G. van Mastrigt 2-0 2
C. Jurriëns J.B. Camelia 1-1 5
F. Zegelink P.H. Bastiaanse 0-2 7
C. Shapiro P.L.F. Lansbergen 1-1 9
J.J. Knipper E. Torn 0-2 1
J.W. Besuijen D. van den Kerkhoff 2-0 8

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun May 27, 2007 10:15

guerra wrote:DC Zaanstreek heeft 1,5 week geleden een protest ingediend tegen de gang van zaken (loting). Nog niets van de KNDB vernomen en wel alvast deze wedstrijd laten spelen!
Heb je de brief wel aangetekend verstuurd?

Op dit moment ligt het voor de hand je protest terug te trekken, scheelt een paar euro en je verliest het toch.

guerra

Post by guerra » Sun May 27, 2007 10:25

Protest volgens de regels verstuurd.
Het zal wel zuur zijn als de KNDB ook nog de kosten handhaaft!

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Sun May 27, 2007 12:36

guerra wrote:Protest volgens de regels verstuurd.
Het zal wel zuur zijn als de KNDB ook nog de kosten handhaaft!
Het is inderdaad zuur voor Zaanstreek en ook ik zou graag zien dat er regels worden vastgelegd voor toekomstige gevallen. Maar laten we wel wezen, er staat nu in het reglement dat:

- de competitieleider beslist in onvoorziene gevallen (art 63)
- het protestgeld alleen wordt terugbetaald indien het protest wordt toegewezen (art 59.2)

Veel duidelijker kan het niet, lijkt me. Dus volg het advies van Bert Zwart en verdrink je verdriet van die 50 euro. Trouwens, het jaarlijkse treffen met Amstelland zou je toch niet willen missen?

guerra

Post by guerra » Sun May 27, 2007 13:52

Daar heb je gelijk in!
Ook de potjes tegen DOS en VAD zijn niet te versmaden.
Maar misschien tovert de 'indeler' iets onverwachts uit de hoge hoed.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun May 27, 2007 14:15

Groeneveld wrote: Wedstrijd om een plaats in de hoofdklasse
Seizoen 2007/2008

DIOS Achterhoek Van Stigt Thans 2 9-11
B.J. Seinhorst E.A. de Jager 1-1 6
M. Sanders A. Burgerhout 1-1 2
J. Dallinga G.E.F. van den Berg 1-1 4
C.E. van Oosterom J.A.C. Lansbergen 0-2 10
T.W.H.M. Stoverinck G. van Mastrigt 2-0 2
C. Jurriëns J.B. Camelia 1-1 5
F. Zegelink P.H. Bastiaanse 0-2 7
C. Shapiro P.L.F. Lansbergen 1-1 9
J.J. Knipper E. Torn 0-2 1
J.W. Besuijen D. van den Kerkhoff 2-0 8
Is er ergens een verslag van deze wedstrijd te vinden? Toen wij weggingen zag het er naar uit dat de tegenstander van Hans Lansbergen dat nog wel moest kunnen houden, terwijl Edwin op bord 1 juist gewonnen leek te staan.
    “The modern banking system manufactures money out of nothing... If you want to be slaves of the bankers, and pay the costs of your own slavery, then let the banks create money.”

Nescio

Post by Nescio » Sun May 27, 2007 17:58

Hanco Elenbaas wrote:Is er ergens een verslag van deze wedstrijd te vinden? Toen wij weggingen zag het er naar uit dat de tegenstander van Hans Lansbergen dat nog wel moest kunnen houden, terwijl Edwin op bord 1 juist gewonnen leek te staan.
      Ik wist mijn stand nog tot een 4 om 2 te brengen, mijn stand bleek een stuk beter dan dat ik had gedacht. Vervolgens raakte mijn tegenstander ook nog eens in tijdnood, toen hij zijn 75e zet wilde doen was hij te laat om zijn klok in te drukken. De eindstand was overigens wel verloren.

Edwin de Jager ouwehoerde teveel met alles en iedereen en gaf zijn dam in een één om één weg. Dick van den Kerkhoff wist zijn nadelige stand niet te houden en Peter Lansbergen mocht steeds neer schijven oprapen.

Ik was er bij de stand 8-8 van overtuigd dat ik moest winnen om het sneldammen veilig te stellen, maar het liep anders. Grappig: bij de eerste nacompetitiewedstrijd was ik de schlemiel door bij 9-9 een remisestand te verknallen en nu was het precies het omgekeerde verhaal. From Zero to (small) Hero, wat kan het toch dicht bij elkaar liggen.
      Behalve den man die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun May 27, 2007 18:45

Nescio wrote:
      Hanco Elenbaas wrote:Is er ergens een verslag van deze wedstrijd te vinden? Toen wij weggingen zag het er naar uit dat de tegenstander van Hans Lansbergen dat nog wel moest kunnen houden, terwijl Edwin op bord 1 juist gewonnen leek te staan.
        Ik wist mijn stand nog tot een 4 om 2 te brengen, mijn stand bleek een stuk beter dan dat ik had gedacht. Vervolgens raakte mijn tegenstander ook nog eens in tijdnood, toen hij zijn 75e zet wilde doen was hij te laat om zijn klok in te drukken. De eindstand was overigens wel verloren.

Edwin de Jager ouwehoerde teveel met alles en iedereen en gaf zijn dam in een één om één weg. Dick van den Kerkhoff wist zijn nadelige stand niet te houden en Peter Lansbergen mocht steeds neer schijven oprapen.

Ik was er bij de stand 8-8 van overtuigd dat ik moest winnen om het sneldammen veilig te stellen, maar het liep anders. Grappig: bij de eerste nacompetitiewedstrijd was ik de schlemiel door bij 9-9 een remisestand te verknallen en nu was het precies het omgekeerde verhaal. From Zero to (small) Hero, wat kan het toch dicht bij elkaar liggen.
        Gefeliciteerd Hans, het kan raar lopen! Volgend seizoen beter, met ook nog een erewedstrijd tegen Ton Sijbrands, Johan Bastiaannet of Paul Oudshoorn!

GuidoB

Post by GuidoB » Sun May 27, 2007 22:55

Hanco Elenbaas wrote:
        Nescio wrote:

Gefeliciteerd Hans, het kan raar lopen! Volgend seizoen beter, met ook nog een erewedstrijd tegen Ton Sijbrands, Johan Bastiaannet of Paul Oudshoorn!
          Dank Hanco, voor de felicitaties. Ik neem aan dat ze voor de hele club zijn bedoeld.

Ik wil (en kan) niet vooruit lopen op de competitie indeling, maar als je bekijkt waar de ploegen vandaan komen, dan ligt het voor de hand dat Volendam in de noordelijke klasse terecht komt.

Bert Zwart

Post by Bert Zwart » Sun May 27, 2007 23:05

in de westelijke klasse bedoel je.

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Sun May 27, 2007 23:06

GuidoB wrote:Dank Hanco, voor de felicitaties. Ik neem aan dat ze voor de hele club zijn bedoeld.

Ik wil (en kan) niet vooruit lopen op de competitie indeling, maar als je bekijkt waar de ploegen vandaan komen, dan ligt het voor de hand dat Volendam in de noordelijke klasse terecht komt.
          Gefeliciteerd Guido! Ben heeft vorig jaar de twee hoofdklassen in west en oost verdeeld en ik hoop dat dat zo blijft.

GuidoB

Post by GuidoB » Sun May 27, 2007 23:10

Bert Zwart wrote:in de westelijke klasse bedoel je.
          We hebben een zuidwestelijke klasse en een noordoostelijke klasse. Er zijn uit HB 4 teams verdwenen (2 gepromoveerd en 2 gedegradeerd) en er komen 6 teams uit de zuidwestelijke regio bij: CEMA, Angarde, Raes, Bart Smit, Denk en Zet (H'Giessendam) en GDC. Er zal dus wat geschoven moeten worden. Leuk klusje trouwens voor de competitieleider om de 3 degradanten uit de ereklasse over de 2 hoofdklassen te verdelen.

Post Reply