Gisteren helaas geen enkele semi-live tabletinvoer vanuit de Nationale Competitie. Voor mij flink teleurstellend. Volgens statistische gegevens heeft meer dan de helft (7 miljoen!) van de Nederlandse bevolking momenteel de beschikking over een tablet. Dan zou je zeggen dat statistisch van de 140 dammers (zeven aangewezen wedstrijden) er toch een 70 spelers kunnen invoeren, bij situaties waarbij Wifi in speellokaal is.
Waar het aan ligt? Ik weet het niet. Vorige week is wel aardig getest en ook bij Geleen Open/Onderlinge Competities ingevoerd. Cijfertjes van semi-live invoer, met de hits van vorige week:
14-9-2014 Erwin Heslinga - Maarten Linssen 85
14-9-2014 Martijn van Gortel - Dieter van Gortel 158
15-9-2014 Roel Boomstra - Nick Waterink 29
16-9-2014 Jeroen Neve - Joke van der Meijden 6
16-9-2014 Geoffrey de la Fonteyne - Nick de la Fonteyne 19
16-9-2014 Erwin Heslinga - Bernard Post 23
16-9-2014 Jan Algra - Tjalling Goedemoed 45
18-9-2014 Erwin Heslinga - Anne Piet Kooistra 58
18-9-2014 Piet Bouma - Tjalling van den Bosch 52
19-9-2014 Willem Winter - Jesse Bos 2
19-9-2014 Nicole Schouten - Martin van Dijk 34
19-9-2014 Steven den Hollander - Arjen de Mooij 177
19-9-2014 Nico Rosink - Michiel Hagreis 193
Misschien zijn de restricties van de KNDB te scherp gesteld.
Ook niet alle verenigingen hebben aan de KNDB aangegeven of ze Wifi hebben en of team(s) bezwaar hebben tegen tabletinvoer.
En mogelijk is ook te laat bekend gemaakt, bij welke wedstrijden tabletinvoer toegestaan was.
Want animo om te kijken naar semi-livegames Nationale Competitie is er volgens mij wel.
Maarten Kolsloot heeft gisteren achteraf een partij ingevoerd via de livemethode, waarschijnlijk omdat de volledige uitslag niet bekend was. Vervolgens ook niet goed afgesloten, zodat de partij ‘live’ bleef staan.
De hits van de partij Maarten Kolsloot – Ruud Holkamp oversteeg alle andere: 276 bezichtigingen
.
Ook animo om partijen in te voeren is er gewoon. Op het moment dat ik dit schrijf zijn al 255 partijen van de Nationale Competitie ingevoerd.
Inmiddels heb ik even bekeken (ik heb inventarisatie van KNDB van Geb Kos gekregen) welke wedstrijden van de volgende speeldag 4 oktober 2014 voldoen aan de huidige voorwaarden van de KNDB. Dat zijn volgens mij:
MoZ Volendam - DEZ Culemborg
MTB Hoogeveen - Witte van Moort 2
VBI Huissen 2 - Lent
ADG - DEZ Laren
Dammers Uit Oost 2 - Zoranet Zwolle
PSV Dammen - Denk en Zet
De Oldehove/Huizum - SDC Sneek
MTB Hoogeveen 3 - TDT/Salland
Den Haag 2 - Scheveningen
VBI Huissen 3 - Lent 2
Misschien dat de KNDB deze wedstrijden tijdig aanwijst, zodat spelers eerder van tevoren kunnen oefenen en besluiten om tabletinvoer te doen ja of nee.
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!