Nationale Competitie 2010/2011

Post Reply
Douwe Edelenbos

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by Douwe Edelenbos » Wed Feb 23, 2011 13:40

Wees blij dat we in Nederland wonen en niet in Duitsland. 100, 200 of 300 kilometer, het gaat hélemaal nergens over.....

Fred van Amersfoort

Post by Fred van Amersfoort » Wed Feb 23, 2011 13:51

Als het volk eerder naar mij als grote leider had geluisterd dan was deze discussie niet nodig geweest. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat Limburg het beste onder bevroren water gezet kan worden? Maar nee, onder invloed van allerlei democratische flauwekul redeneringen mag het gepeupel uit die krimp regio gewoon iedere keer zonder paspoort onze gewesten betreden. Erger dan dat is nog dat hele tientallen ook telkens omwille van een soort gelijke rechten principe telkens moeten afreizen naar Limburgse moeras gebieden. Prima hoor maar we moeten er geen last van hebben. Als ze na zoveel goede wil van mijn volk ook nog gaan zeuren moeten we ingrijpen. Ontwikkelingshulp en het aanbieden van boeken, muziek en kennis aan Limburg is prima maar het blijft een bodemloze put. Die 13 leden van de Limburgse bond kunnen we best missen. Zoals al vaker door mij betoogd, alles ten zuiden van de lijn Beekbergen Vaassen en Twello geeft alleen maar rampspoed

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Wed Feb 23, 2011 15:57

Fred, je bent toch geen achterneef van Kaddafi?
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Wed Feb 23, 2011 15:58

Eric Sanders wrote:Fred, je bent toch geen achterneef van Kaddafi?
of Wilders?

Ganesha

Post by Ganesha » Wed Feb 23, 2011 19:06

Quote Guido: Deze regel is echt niet ingesteld om CEMA te pesten. Dus geen gezeur en stap 5 maart gewoon in de auto.

De wedstrijden zijn toch op 12 maart? Op 5 maart gaat Dieter hopelijk naar de Bondsraad. Dit ondanks de aansporingen van Fred :D :D

Cor van Dusseldorp

Post by Cor van Dusseldorp » Wed Feb 23, 2011 19:13

Ganesha wrote:Quote Guido: Deze regel is echt niet ingesteld om CEMA te pesten. Dus geen gezeur en stap 5 maart gewoon in de auto.

De wedstrijden zijn toch op 12 maart? Op 5 maart gaat Dieter hopelijk naar de Bondsraad. Dit ondanks de aansporingen van Fred :D :D
Ik mag toch hopen dat de bondsraad hier niet over gaat vergaderen.

Ganesha

Post by Ganesha » Wed Feb 23, 2011 19:23

Beste Cor, daar zal de Bondsraad niet over vergaderen. Mijn punt is dat Guido data door elkaar haalt.

MenO

Post by MenO » Wed Feb 23, 2011 20:50

groenteboer wrote:
Eric Sanders wrote:Fred, je bent toch geen achterneef van Kaddafi?
of Wilders?
Zou een mooie familie-ruzie opleveren, gezien Wilder's afkomst.
Daarover gesproken: Fred's voorstel zou wel een goede oplossing van 'het Wilders-probleem' vormen.

Om nog even het Limbo-bashen voort te zetten: wisten jullie dat, als Limburg bij België zou gaan horen, de gemiddelde intelligentie van zowel Nederland als België toe zou nemen?

Verder sluit ik mij gaarne aan bij eerdere opmerkingen dat het veelal hele aardige en gezellige mensen zijn, maar dat ze wel wat ver weg wonen... :mrgreen:

MenO

Post by MenO » Wed Feb 23, 2011 20:51

En on-topic: men moet niet zo zeuren over afstanden, zo ver is het inderdaad allemaal niet in Nederland.
Wel ben ik het met Dieter eens dat de KNDB haar eigen regels eens na moet gaan leven...

AnDa

Post by AnDa » Wed Feb 23, 2011 21:25

Het 'gezeur' is natuurlijk vorig jaar begonnen toen de nacompetitiewedstrijd Raes Maastricht - Fortuin Dokkum op het programma stond / zou staan.
De zinnetjes onder het eigenlijke schema zijn (naar mijn mening) mede daardoor in het programmaboekje geplaatst. Maar die 100 km... dat zijn toch de meeste wedstrijden?

Probleem is nu dat er 1) een bindend programma is en 2) dat de competitieleider daar vrijwel altijd vanaf mag wijken (ik neem aan dat zou gauw we over klasses heen gaan kijken de afstand snel groter wordt dan 100 km.)
Conclusie: Er is een regel maar die hoeft (zonder uitleg) niet nageleefd te worden, dan is het natuurlijk wachten op dit soort taferelen.

Misschien vanaf volgend jaar de nacompetitiewedstrijden gezamenlijk op één centrale plek organiseren? Lijkt me om meerdere redenen (afstand, thuisvoordeel) het overwegen waard.

Tsja, sommige mensen wonen in Dokkum, de andere is 'Holland', iedereen heeft zo zijn onvolmaaktheden :lol:

kleine trap

Post by kleine trap » Wed Feb 23, 2011 21:34

Het zou ook al wat schelen als ze dit soort nacompetie wedstrijden niet gelijk met jeugdwedstrijden organiseren.
Het zou nu zomaar kunnen dat Hardinxveld zonder Karlijn moet spelen.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Wed Feb 23, 2011 21:35

kleine trap wrote:Het zou ook al wat schelen als ze dit soort nacompetie wedstrijden niet gelijk met jeugdwedstrijden organiseren.
Er mag vooruit worden gespeeld. Het is de keuze van Hardinxveld om dit eventueel niet te doen.

Alex

Post by Alex » Wed Feb 23, 2011 21:36

kleine trap wrote:Het zou ook al wat schelen als ze dit soort nacompetie wedstrijden niet gelijk met jeugdwedstrijden organiseren.
KNDB-site wrote:Teams die basisispelers hebben die op 12 maart spelen in de halve finales jeugd, kunnen een verzoek indienen de wedstrijd in zijn geheel vooruit te spelen. Van Stigt Thans 3 speelt in de plaats van PWG 's-Gravenpolder (2C) dat door het terugtrekken van vorig seizoen de promotierechten voor dit seizoen verspeelde.
Naar verluidt speelt Schiedam 3, Michiel Torn speelt HF NK junioren, vooruit.

kleine trap

Post by kleine trap » Wed Feb 23, 2011 21:45

Alex wrote:
KNDB-site wrote:Teams die basisispelers hebben die op 12 maart spelen in de halve finales jeugd, kunnen een verzoek indienen de wedstrijd in zijn geheel vooruit te spelen. Van Stigt Thans 3 speelt in de plaats van PWG 's-Gravenpolder (2C) dat door het terugtrekken van vorig seizoen de promotierechten voor dit seizoen verspeelde.
Maar op 5 maart zijn er ook jeugdwedstrijden en op 26 februari proberen Marijke Koers en Wim Kalis zich voor het nk te plaatsen. Door de week spelen is niet echt een optie lijkt me met deze afstanden (en op zondag spelen ook niet voor de meeste teams uit de Alblasserwaard)

Alex

Post by Alex » Wed Feb 23, 2011 21:52

kleine trap wrote:
Alex wrote:
Maar op 5 maart zijn er ook jeugdwedstrijden en op 26 februari proberen Marijke Koers en Wim Kalis zich voor het nk te plaatsen. Door de week spelen is niet echt een optie lijkt me met deze afstanden (en op zondag spelen ook niet voor de meeste teams uit de Alblasserwaard)
Er wordt ook een wedstrijd op 26 maart gespeeld. Al is dat de nationale dag voor provinciale sneldamkampioenschappen. Limburg zal wel weer een andere datum hebben daarvoor trouwens...
Er zijn gewoon te weinig zaterdagen. Misschien is een 4 daagse werkweek een optie met woensdag als midweekend? 8)
Of toch maar wel op zondag spelen. Ik hoorde trouwens dat vroeger Joden tijdens de sabbat niet eens een knopje mochten indrukken, brood smeren e.d. :shock:

Post Reply