Nationale Competitie 2010/2011

Post Reply
GuidoB

Re: Nationale Competitie 2010/2011

Post by GuidoB » Tue Feb 22, 2011 23:08

Dieter wrote:Mooi is dat. Had het tweede een thuiswedstrijd tegen Westland voor de nacompetitie is het nu omgedraaid. Motivatie Westland speelde al 6 keer uit Geleen maar 5 keer. Maar dat Geleen wel al een kleine 1150 km er op heeft zitten bij vijf wedstrijden en nu nog een keer naar Westland mag (ik denk zo'n 400 km) had toch wel door mogen slaan.
Onze tegenstanders hebben maar 660 km in 6 wedstrijden af moeten leggen.
Aantallen wedstrijden en een relatie in kilometers is toch niet teveel gevraagd lijkt me.
Jullie zouden je natuurlijk ook kunnen inschrijven voor de Belgische competitie. Dan is iedereen blij.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Tue Feb 22, 2011 23:20

GuidoB wrote:
Dieter wrote:Mooi is dat. Had het tweede een thuiswedstrijd tegen Westland voor de nacompetitie is het nu omgedraaid. Motivatie Westland speelde al 6 keer uit Geleen maar 5 keer. Maar dat Geleen wel al een kleine 1150 km er op heeft zitten bij vijf wedstrijden en nu nog een keer naar Westland mag (ik denk zo'n 400 km) had toch wel door mogen slaan.
Onze tegenstanders hebben maar 660 km in 6 wedstrijden af moeten leggen.
Aantallen wedstrijden en een relatie in kilometers is toch niet teveel gevraagd lijkt me.
Jullie zouden je natuurlijk ook kunnen inschrijven voor de Belgische competitie. Dan is iedereen blij.
Nou, dat is ook wel effe heel kort door de bocht zeg.
Motieven van Dieter zijn best wel redelijk.

Daarnaast ook nog 75-jarig jubileum van club en 75-jarig jubileum van PLDB. Best een leuk extra propagandamoment voor een noodlijdende damregio, die promotie/degradatiewedstrijd.
Met jouw opmerking jaag je de regio heel snel naar een 'wilde' dambond, die niks meer met de KNDB te maken wil hebben.
Die KNDB, straks alleen nog in Gelderland en de Randstad???
In Friesland kunnen we ook best andere wedstrijden gaan spelen. Groningen is ons al voorgegaan.....
https:toernooibase.kndb.nl More than 457.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 23.000 games broadcasted (semi-)live, more than 13.600 inserted tournaments!

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Feb 22, 2011 23:40

Piet Bouma wrote:Nou, dat is ook wel effe heel kort door de bocht zeg.
Motieven van Dieter zijn best wel redelijk.

Daarnaast ook nog 75-jarig jubileum van club en 75-jarig jubileum van PLDB. Best een leuk extra propagandamoment voor een noodlijdende damregio, die promotie/degradatiewedstrijd.
Met jouw opmerking jaag je de regio heel snel naar een 'wilde' dambond, die niks meer met de KNDB te maken wil hebben.
Die KNDB, straks alleen nog in Gelderland en de Randstad???
In Friesland kunnen we ook best andere wedstrijden gaan spelen. Groningen is ons al voorgegaan.....
Nou, nou, nou. De Belgische bond is niet bepaald wild hoor, die zijn gewoon aangesloten bij de FMJD. En ze hebben een heel fatsoenlijke clubcompetitie.

Limburgers zijn super aardige mensen en de meesten zijn nog gezellig ook, maar het probleem is: ze wonen te ver weg. Je moet wel een erge topsporter zijn om naast een partijtje van pak-m-beet 4 uur nog eens 6 uur te willen reizen op een zaterdag. De 2e klasse is een hoofdzakelijk recreatieve competitie en daar is dat een probleem. Limburgers hebben die motivatie wel, echt alle respect daarvoor. Maar verwacht niet dat andere teams dat ook hebben. De 600 kilometer van Westland weegt echt wel op tegen de 1200 van CEMA 2, als je dit meeneemt. Het is daarom zeer terecht dat de wedstrijdleider kijkt naar het aantal thuis- en uitwedstrijden, alleen wel een beetje jammer dat hij aanvankelijk een foutje heeft gemaakt.

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Feb 22, 2011 23:46

groenteboer wrote:kan dit niet in Den Bosch ofzo?
Hoeveel dichterbij is Culemborg vanuit Geleen? Daar wordt die dag al een wedstrijd gespeeld en ze hebben plek genoeg voor 2 wedstrijden.

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Tue Feb 22, 2011 23:52

GuidoB wrote:
Hoeveel dichterbij is Culemborg vanuit Geleen? Daar wordt die dag al een wedstrijd gespeeld en ze hebben plek genoeg voor 2 wedstrijden.
Geleen - Culemborg: 148 km.
Geleen - Wateringen: 214 km.
(bron: http://maps.google.nl)

66 km. verschil dus.

GuidoB

Post by GuidoB » Tue Feb 22, 2011 23:57

groenteboer wrote:
GuidoB wrote:
Geleen - Culemborg: 148 km.
Geleen - Wateringen: 214 km.
(bron: http://maps.google.nl)

66 km. verschil dus.
Wateringen - Culemborg is 84 km. Dat lijkt me nog wel te doen voor de mannen uit het Westland. Nu nog even checken of Henk Stoop het goed vindt en het is geregeld.

groenteboer

Post by groenteboer » Wed Feb 23, 2011 00:02

GuidoB wrote: Wateringen - Culemborg is 84 km. Dat lijkt me nog wel te doen voor de mannen uit het Westland. Nu nog even checken of Henk Stoop het goed vindt en het is geregeld.
Zou mooi zijn. Toch meerdere wedstrijden in 1 zaal. Iets wat we moeten willen met de damwereld denk ik.

Maartuhhh

Post by Maartuhhh » Wed Feb 23, 2011 00:16

Hoogeveen mag ook een behoorlijke afstand afleggen richting Hardinxveld.....
Het blijft vreemd dat volgens de paringen 2 teams uit dezelfde poule nogmaals tegen elkaar spelen.

Ik denk dat de wedstrijdleider het voor de meesten schappelijker had kunnen maken (hoofdklasse- 1e klasse) kwa afstand, zonder al teveel verandering tussen de sterkte van de tegenstanders... Misschien wel beter voor andere jaren om een aantal vaste centrale plekken te regelen.

groenteboer

Post by groenteboer » Wed Feb 23, 2011 00:18

Maartuhhh wrote:Hoogeveen mag ook een behoorlijke afstand afleggen richting Hardinxveld.....
Het blijft vreemd dat volgens de paringen 2 teams uit dezelfde poule nogmaals tegen elkaar spelen.

Ik denk dat de wedstrijdleider het voor de meesten schappelijker had kunnen maken (hoofdklasse- 1e klasse) kwa afstand, zonder al teveel verandering tussen de sterkte van de tegenstanders... Misschien wel beter voor andere jaren om een aantal vaste centrale plekken te regelen.
Hier is wel een verschil. Dit betreft een plek om de hoofdklasse.

Maartuhhh

Post by Maartuhhh » Wed Feb 23, 2011 00:25

groenteboer wrote:
Maartuhhh wrote:Hoogeveen mag ook een behoorlijke afstand afleggen richting Hardinxveld.....

Hier is wel een verschil. Dit betreft een plek om de hoofdklasse.

Klopt, dan zou de afstand eigenlijk een stuk kleiner moeten zijn als je het vergelijkt met de ereklasse en hoofdklasse!
Ik denk dat Hardinxveld een slordige 170km is en dan staat er ook nog in het KNDB boek "De coordinator teamwedstrijden heeft het recht de samenstelling van de wedstrijden te wijzigen als de af te leggen afstand van het uitspelende team naar zijn mening te groot is. Als vuistregel wordt hiervoor 100 km gehanteerd".

Hier probeerde ik Ben Smeenk al op te wijzen in een email afgelopen zondag dat als je even kijkt er ook andere eerlijke lotingen gemaakt kunnen worden, helaas nooit een reply gehad. ( zoals in het kndb boekje staat spelen de nrs 10 van de hoofdklasse tegen de nrs 2 van de 1e klasse, in dit geval dus MTB Hoogeveen en VAD Amsterdam tegen ADG Amersfoort en Hardinxveld-Giessendam. Volgens de regels in het boekje moeten we dus tegen Hardinxveld. Hoe makkelijk (volgens de vuistregels) was het geweest om MTB tegen ADG te laten spelen en VAD tegen Hardinxveld.

Het maakt me zelf verder niet uit, maar denk dat ze hier in de toekomst wel beter op kunnen letten. En zet anders niet zo'n "vuistregel" in het boekje.

Dieter

Post by Dieter » Wed Feb 23, 2011 09:04

Dat de KNDB zijn eigen competitie niet serieus neemt ergert me nog het meest. Er staat een duidelijk schema in het programmaboekje en we wisten dus vrijdagavond al welke nacompetitie we zouden spelen. Waarom niet gewoon aan je eigen rooster vasthouden en klaar. Nee vervolgens wordt er weer geschoven omdat een ploeg niet naar Limburg wil, dan kijken we naar aantal uit/thuis wedstrijden en hup we gooien het om. Als je echter dan ook kijkt naar de kilometers (mijn bezwaar) kan zou het heel normaal zijn dat er weer wordt aangepast of een tussenoplossing wordt bedacht. Maar dit allees is complete onzin en niet nodig.
We hebben een rooster, het staat vast. Geleen is vierde tweede klasser in dat schema en dus hebben we een bepaalde plek in dat rooster. Geen geschuif, geen gemaar. als dat voor ons de zevende uitwedstrijd had opgeleverd was dat zo. regels zijn regels, duidelijk. Wat nu gebeurt is onduidelijk, willekeurig en alleen mogelijk in een kneuterige competitie als die van de KNDB waar altijd weer gerommeld moet worden.

Ik reken op herstellen van het oorspronkelijke programma.
Ik verwacht een voorstel om halfweg bij elkaar te komen.
Ik sta niet te kijken als we het nakijken hebben.

Dieter

Post by Dieter » Wed Feb 23, 2011 09:09

Dieter wrote:Dat de KNDB zijn eigen competitie niet serieus neemt ergert me nog het meest. Er staat een duidelijk schema in het programmaboekje en we wisten dus vrijdagavond al welke nacompetitie we zouden spelen. Waarom niet gewoon aan je eigen rooster vasthouden en klaar. Nee vervolgens wordt er weer geschoven omdat een ploeg niet naar Limburg wil, dan kijken we naar aantal uit/thuis wedstrijden en hup we gooien het om. Als je echter dan ook kijkt naar de kilometers (mijn bezwaar) kan zou het heel normaal zijn dat er weer wordt aangepast of een tussenoplossing wordt bedacht. Maar dit allees is complete onzin en niet nodig.
We hebben een rooster, het staat vast. Geleen is vierde tweede klasser in dat schema en dus hebben we een bepaalde plek in dat rooster. Geen geschuif, geen gemaar. als dat voor ons de zevende uitwedstrijd had opgeleverd was dat zo. regels zijn regels, duidelijk. Wat nu gebeurt is onduidelijk, willekeurig en alleen mogelijk in een kneuterige competitie als die van de KNDB waar altijd weer gerommeld moet worden.

p.s. Guido, We kunnen niet allemaal in het midden van de wereld wonen. En wat de Limburgers of andere inboorlingen in de verre buitengebieden betreft, misschien verlaten ze straks vanzelf massaal de KNDB eens kijken hoe het dan verder gaat.

GuidoB

Post by GuidoB » Wed Feb 23, 2011 10:01

Dieter wrote:Dat de KNDB zijn eigen competitie niet serieus neemt ergert me nog het meest. Er staat een duidelijk schema in het programmaboekje en we wisten dus vrijdagavond al welke nacompetitie we zouden spelen. Waarom niet gewoon aan je eigen rooster vasthouden en klaar. Nee vervolgens wordt er weer geschoven omdat een ploeg niet naar Limburg wil, dan kijken we naar aantal uit/thuis wedstrijden en hup we gooien het om. Als je echter dan ook kijkt naar de kilometers (mijn bezwaar) kan zou het heel normaal zijn dat er weer wordt aangepast of een tussenoplossing wordt bedacht. Maar dit allees is complete onzin en niet nodig.

Dieter, bij het schema in het boekje staat niet vermeld wie er thuis en uit spelen. Ik ken de tekst niet uit mijn hoofd (en heb het boekje niet bij de hand), maar er staat zoiets als dat er wordt gekeken naar het aantal gespeelde thuis- en uitwedstrijden. En ook los van het boekje: men doet het al jaren zo. De ploeg met de meeste thuiswedstrijden speelt uit en andersom. Bij een gelijk aantal wordt geloot. Deze regel is echt niet ingesteld om CEMA te pesten. Dus geen gezeur en stap 5 maart gewoon in de auto.

groenteboer

Post by groenteboer » Wed Feb 23, 2011 10:18

GuidoB wrote: Dieter, bij het schema in het boekje staat niet vermeld wie er thuis en uit spelen. Ik ken de tekst niet uit mijn hoofd (en heb het boekje niet bij de hand), maar er staat zoiets als dat er wordt gekeken naar het aantal gespeelde thuis- en uitwedstrijden. En ook los van het boekje: men doet het al jaren zo. De ploeg met de meeste thuiswedstrijden speelt uit en andersom. Bij een gelijk aantal wordt geloot. Deze regel is echt niet ingesteld om CEMA te pesten. Dus geen gezeur en stap 5 maart gewoon in de auto.
Ik ben het eens met Dieter deze keer. Als toch niet aan het rooster wordt gehouden moet je het aantal uit- en thuiswedstrijden in relatie nemen met het aantal kilometers. Dat zou betekenen dat CEMA thuis mag spelen. Of dus neutraal terrein en wel het liefst in het oosten van Noord-Brabant, maar Culemborg wordt hier ook al genoemd..

Alex

Post by Alex » Wed Feb 23, 2011 13:13

GuidoB wrote:

Dieter, bij het schema in het boekje staat niet vermeld wie er thuis en uit spelen. Ik ken de tekst niet uit mijn hoofd (en heb het boekje niet bij de hand), maar er staat zoiets als dat er wordt gekeken naar het aantal gespeelde thuis- en uitwedstrijden. En ook los van het boekje: men doet het al jaren zo. De ploeg met de meeste thuiswedstrijden speelt uit en andersom. Bij een gelijk aantal wordt geloot. Deze regel is echt niet ingesteld om CEMA te pesten. Dus geen gezeur en stap 5 maart gewoon in de auto.
Zover rijden is De Lier nou ook weer niet dat ze een week van tevoren moeten vertrekken... (of gaan ze een week in trainingskamp in het Carlton Fletcher Hotel in Naaldwijk??)

Post Reply