nee hoor, das niet nodig, het SB van het SB is voldoendewilliam wrote:Ja of het SB van het SB van het SB van het SB........Vengaboy wrote:Ze rekenen dus het SB van het SB uit.
![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
WK 2017 Tallinn
Re: WK 2017 Tallinn
......door politie en dominee geweerd.....
Incorrect. Anikeev staat boven Wolff, en dat blijft ook zo bij 6 remises. Daarom Ivanov boven Vatutin en Schwarzman boven Valneris.william wrote:Hier begrijp ik dan weer helemaal niets van.MenO wrote:Hm... Dat is ook wel logisch ja. Ivanov speelde remise tegen Anikeev, Vatutin verloor van hem. Op basis daarvan zou Ivanov hoger staan, en dus Schwarzman kampioen.A.Presman wrote:Ik heb het gisteren bij Frank Teer nagevraagd en volgens hem Is bij remises Shvartsman kampioen.
Want Ivanov staat bij eerste iteratie hoger dan Vatutin en tweede wordt niet toegepast.
Te hopen dat het wordt door de uitslagen mooier opgelost
Vatutin speelt ( dat is dan even het uitgangspunt toch) vandaag remise tegen Wolff, Ivanov verloor van hem.
Op basis daarvan zou Vatutin juist hoger staan, en dus Valneris kampioen.
Maar goed, gerommel in de marge. Schwarzman wint gewoon vandaag en wordt kampioen.
Of... Komt er een Hitchcockiaanse ontknoping en komt Chizov nog als een duveltje uit een doosje?!
-
- Real name: william van den broek
Shvartsman is tijd aan het winnen voor het eindspel.
Blijkbaar ziet hij nog geen winst.
Hij mag wel oppassen dat het niet drie keer dezelfde stand wordt.
Blijkbaar ziet hij nog geen winst.
Hij mag wel oppassen dat het niet drie keer dezelfde stand wordt.
-
Chizhov wint dus nu heeft Shvartsman toch een probleem.
-
Shvartsman wereldkampioen dammen 2017.
- Henk de Witt
Schwarzman wereldkampioen.
Ik feliciteer Alexander van harte met zijn vierde wereldtitel!!
Alexander is zonder meer een mooie wereldkampioen. Of hij de terechte kampioen is zou ik niet durven zeggen. De winnaar heeft altijd gelijk, maar door de puntentelling is dit wereldkampioenschap een soort tombola geworden. Evengoed had de titel naar Valneris of Tsizjov kunnen gaan. Baljakin is voor mij een raadsel, hij leek er niet echt meer voor te gaan.
Voor een topspeler is het bijna onmogelijk om van een andere topspeler te winnen. Soms probeert men het niet eens meer en schuift men snel remise om energie te sparen voor partijen waarin wel een (kleine) kans op winst bestaat. De overwinning van Tsjizjov op Georgiev was een grote uitzondering. De top vijf is in 20(!) partijen ongeslagen gebleven. Tesamen zo'n 90 partijen. Je kunt hieruit concluderen dat een enkele nederlaag al vrijwel fataal is voor de kansen op de eindzege. Dit gegeven speelt ook een rol bij het wel/niet nemen van enig risico. Martin Dolfing op Toernooibase: 'Op winst spelen tegen een topspeler is vragen om problemen.'
Martijn van IJzendoorn (20) en Wouter Wolff (18) hebben zich uitstekend gehandhaafd op dit niveau. Het was hun debuut in een WK, mogelijk hebben zij wel hier en daar wat teveel risico genomen.
Opmerkelijk is dat de nummers 1 t/m 4 50-plussers zijn. Lijkt me een record.
De damsport is toe aan een drastische hervorming. En niet alleen cosmetische veranderingen. Topspelers een flitsend pak aantrekken en de fab four noemen mag van mij, mits onderbouwd met echte hervormingen. Dit loodzware toernooi met 20 partijen in veertien dagen getuigt niet van respect voor het spel en de topspelers. Enkele topspelers hebben dit 'terugbetaald' door in alle openheid snel remise te schuiven. Het prijzengeld was zeer ondermaats, de topspelers werden geacht zich af te beulen voor een fooi.
Ik ben met mijn dertigjarige ervaring als pleitbezorger voor hervorming niet optimistisch. Veel dammers lijkt het allemaal niets uit te maken. Men pikt wat krenten uit de pap, een leuke combinatiemogelijkheid hier, een fraai opsluitingsmotiefje daar, en men is al weer snel tevreden. Wel enige boosheid over snelle remises, maar daarvan krijgen individuele spelers de schuld. Men kijkt niet naar de onderliggende structurele problemen. Neemt niet weg dat er natuurlijk bijzonder fraaie momenten waren. Mijn mooiste partij is de overwinning van Schwarzman op Ivanov. Ik heb Schwarzman meerdere partijen in dit scherpe spelsysteem zien winnen en de eindstand met twee zwarte dammen die de zwartspeler gedwongen moet weggeven (of de partij opgeven, zoals gebeurde) is zeer bijzonder.
De publiciteit in mijn krant, de Volkskrant, was nul. Misschien komt er iets in de krant van a.s. maandag. Overigens vind ik dit wel slecht van de Volkskrant. Het is toch een WK. Liever had ik een kritische berichtgeving gezien. Er hebben wel grote stukken gestaan in het Dagblad van het Noorden van de hand van Bert Dollekamp. Bert schreef vooral vanuit het perspectief van de noordelijke deelnemers, Roel Boomstra en Wouter Wolff. Bert had m.i. ook wel wat kritischer mogen zijn. Wie zijn kind liefheeft, kastijdt het.
De hockeyer's moeten opboksen tegen grote broer voetbal en hebben ingezien dat innovatie geboden is. Met groot succes.
De damsport moet opboksen tegen grote denksportbroer schaken. Tot nu toe zoekt men het in maatregelen die de damsport juist verder in de rol van het sullige, achtergebleven broertje duwen. Juist in hervorming van de puntentelling kan de damsport het schaken voorbij streven. Het schaken krijgt ook te maken met een toenemend aantal remises, minder makkelijk op te lossen dan in het dammen.
Ik feliciteer Alexander van harte met zijn vierde wereldtitel!!
Alexander is zonder meer een mooie wereldkampioen. Of hij de terechte kampioen is zou ik niet durven zeggen. De winnaar heeft altijd gelijk, maar door de puntentelling is dit wereldkampioenschap een soort tombola geworden. Evengoed had de titel naar Valneris of Tsizjov kunnen gaan. Baljakin is voor mij een raadsel, hij leek er niet echt meer voor te gaan.
Voor een topspeler is het bijna onmogelijk om van een andere topspeler te winnen. Soms probeert men het niet eens meer en schuift men snel remise om energie te sparen voor partijen waarin wel een (kleine) kans op winst bestaat. De overwinning van Tsjizjov op Georgiev was een grote uitzondering. De top vijf is in 20(!) partijen ongeslagen gebleven. Tesamen zo'n 90 partijen. Je kunt hieruit concluderen dat een enkele nederlaag al vrijwel fataal is voor de kansen op de eindzege. Dit gegeven speelt ook een rol bij het wel/niet nemen van enig risico. Martin Dolfing op Toernooibase: 'Op winst spelen tegen een topspeler is vragen om problemen.'
Martijn van IJzendoorn (20) en Wouter Wolff (18) hebben zich uitstekend gehandhaafd op dit niveau. Het was hun debuut in een WK, mogelijk hebben zij wel hier en daar wat teveel risico genomen.
Opmerkelijk is dat de nummers 1 t/m 4 50-plussers zijn. Lijkt me een record.
De damsport is toe aan een drastische hervorming. En niet alleen cosmetische veranderingen. Topspelers een flitsend pak aantrekken en de fab four noemen mag van mij, mits onderbouwd met echte hervormingen. Dit loodzware toernooi met 20 partijen in veertien dagen getuigt niet van respect voor het spel en de topspelers. Enkele topspelers hebben dit 'terugbetaald' door in alle openheid snel remise te schuiven. Het prijzengeld was zeer ondermaats, de topspelers werden geacht zich af te beulen voor een fooi.
Ik ben met mijn dertigjarige ervaring als pleitbezorger voor hervorming niet optimistisch. Veel dammers lijkt het allemaal niets uit te maken. Men pikt wat krenten uit de pap, een leuke combinatiemogelijkheid hier, een fraai opsluitingsmotiefje daar, en men is al weer snel tevreden. Wel enige boosheid over snelle remises, maar daarvan krijgen individuele spelers de schuld. Men kijkt niet naar de onderliggende structurele problemen. Neemt niet weg dat er natuurlijk bijzonder fraaie momenten waren. Mijn mooiste partij is de overwinning van Schwarzman op Ivanov. Ik heb Schwarzman meerdere partijen in dit scherpe spelsysteem zien winnen en de eindstand met twee zwarte dammen die de zwartspeler gedwongen moet weggeven (of de partij opgeven, zoals gebeurde) is zeer bijzonder.
De publiciteit in mijn krant, de Volkskrant, was nul. Misschien komt er iets in de krant van a.s. maandag. Overigens vind ik dit wel slecht van de Volkskrant. Het is toch een WK. Liever had ik een kritische berichtgeving gezien. Er hebben wel grote stukken gestaan in het Dagblad van het Noorden van de hand van Bert Dollekamp. Bert schreef vooral vanuit het perspectief van de noordelijke deelnemers, Roel Boomstra en Wouter Wolff. Bert had m.i. ook wel wat kritischer mogen zijn. Wie zijn kind liefheeft, kastijdt het.
De hockeyer's moeten opboksen tegen grote broer voetbal en hebben ingezien dat innovatie geboden is. Met groot succes.
De damsport moet opboksen tegen grote denksportbroer schaken. Tot nu toe zoekt men het in maatregelen die de damsport juist verder in de rol van het sullige, achtergebleven broertje duwen. Juist in hervorming van de puntentelling kan de damsport het schaken voorbij streven. Het schaken krijgt ook te maken met een toenemend aantal remises, minder makkelijk op te lossen dan in het dammen.
Last edited by Henk de Witt on Sun Oct 15, 2017 14:14, edited 1 time in total.
-
Congratulations Alexander!
Inderdaad: een interview met Roel Boomstra.Henk de Witt wrote: De publiciteit in mijn krant, de Volkskrant, was nul. Misschien komt er iets in de krant van a.s. maandag.
Lasst die Maschinen verhungern, Ihr Narren...
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
Lasst sie verrecken!
Schlagt sie tot -- die Maschinen!
- Henk de Witt
Aardig interview. Het WK in Tallinn komt slechts terloops ter sprake.ildjarn wrote:Inderdaad: een interview met Roel Boomstra.Henk de Witt wrote: De publiciteit in mijn krant, de Volkskrant, was nul. Misschien komt er iets in de krant van a.s. maandag.
Het nieuwe bestuur van de FMJD ziet er nu zo uit:
Voorzitter: Janek Mäggi (Estland)
Vice-voorzitter: Chen Zelan (China)
Secretaris: Yuri Chertok (Rusland)
Penningmeester: Aare Harak (Estland)
Toernooidirecteur: Jacek Pavlicki (Polen)
Toernooidirecteur jeugd: Daniële Macali
Internationale relaties: Harry Otten
-
Wat zegt het interview? VK is niet in staat om een internationaal abonnement aan te bieden...Henk de Witt wrote:Aardig interview. Het WK in Tallinn komt slechts terloops ter sprake.ildjarn wrote:Inderdaad: een interview met Roel Boomstra.Henk de Witt wrote: De publiciteit in mijn krant, de Volkskrant, was nul. Misschien komt er iets in de krant van a.s. maandag.
Het nieuwe bestuur van de FMJD ziet er nu zo uit:
Voorzitter: Janek Mäggi (Estland)
Vice-voorzitter: Chen Zelan (China)
Secretaris: Yuri Chertok (Rusland)
Penningmeester: Aare Harak (Estland)
Toernooidirecteur: Jacek Pavlicki (Polen)
Toernooidirecteur jeugd: Daniële Macali
Internationale relaties: Harry Otten
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Het interview met Roel.
- Attachments
-
- Screenshot_20171016-181902.png (1.84 MiB) Viewed 9956 times
- Jan Pieter
- Real name: Jan Pieter Drost
Dan neem je toch een (digitaal) abonnement op een Nederlands adres?Casper van der Tak wrote:Wat zegt het interview? VK is niet in staat om een internationaal abonnement aan te bieden...
-
Op de een of andere manier slaagt VK ook daar niet in. Misschien omdat mijn bankrekeningen gekoppeld zijn aan een buitenlands adres.Jan Pieter wrote:Dan neem je toch een (digitaal) abonnement op een Nederlands adres?Casper van der Tak wrote:Wat zegt het interview? VK is niet in staat om een internationaal abonnement aan te bieden...
-
Bedankt, wel een intelligent interview.Jan Pieter wrote:Het interview met Roel.