![](https://damforum.nl/bb3/images/ua.png)
WK 2005 te Amsterdam
-
- Hanco Elenbaas
De Telegraaf, 6 oktober 2005
Loodzware WK-damstrijd
Van onze medewerker![Image](http://fmjd.org/gallery3/var/albums/old/f598f31a064ffee7e307b9fc5d397807.jpg)
AMSTERDAM, donderdag
Nog nooit was het WK dammen zo zwaar bezet, als de 16e editie die vandaag zijn ouverture heeft in het Tulip Inn Amsterdam Riverside hotel. Een respectabel aantal van 40 spelers uit 20 landen, zullen vanaf 14.00 de degens met elkaar kruisen. Van Nederlandse zijde ontbreken alleen Ton Sijbrands en Harm Wiersma. Meer dan de helft van de aanwezige topspelers heeft de internationale grootmeestertitel.
<center>
![Image](http://static.flickr.com/9/11825122_08d574c846.jpg?v=0)
</center>
Bij de opzet van het toernooi is de organisatie in samenwerking met de Werelddambond (FMJD) uitgegaan van twee lovenswaardige principes: zo veel mogelijk landen mee laten doen en een zo sterk mogelijke bezetting garanderen.
Deze twee standpunten staan meestal loodrecht op elkaar en het verschil tussen een grootmeester en een speler van het nieuwe damland India is wel levensgroot. De spelers zijn volgens een bepaalde formule verdeeld over vier groepen, die niet allemaal gelijkmatig zijn verdeeld. De voorronden van deze groepen met tien spelers worden gehouden tot en met 12 oktober en de bovenste drie spelers per groep plaatsen zich voor de finale van twaalf spelers (t/m 23 okt.).
Het wedstrijdschema is te volgen op www.wkdammen2005.nl. Van Nederlandse zijde nemen drievoudig nationaal kampioen Kees Thijssen, de grootmeesters Rob Clerc, Gerard Jansen, Hans Jansen, Ron Heusdens en de in Nederland wonende grootmeesters Alexander Baljakin en N’Diaga Samb deel. De elektronische damborden worden mogelijk alleen ingezet in de finale, waarbij volgens verwachting alles in real time via internet gevolgd zal kunnen worden.
Loodzware WK-damstrijd
Van onze medewerker
![Image](http://fmjd.org/gallery3/var/albums/old/f598f31a064ffee7e307b9fc5d397807.jpg)
AMSTERDAM, donderdag
Nog nooit was het WK dammen zo zwaar bezet, als de 16e editie die vandaag zijn ouverture heeft in het Tulip Inn Amsterdam Riverside hotel. Een respectabel aantal van 40 spelers uit 20 landen, zullen vanaf 14.00 de degens met elkaar kruisen. Van Nederlandse zijde ontbreken alleen Ton Sijbrands en Harm Wiersma. Meer dan de helft van de aanwezige topspelers heeft de internationale grootmeestertitel.
<center>
![Image](http://static.flickr.com/9/11825122_08d574c846.jpg?v=0)
![Image](http://fmjd.org/gallery3/var/albums/old/24e8d9e82b05151cc54ac5948b38cb4f.jpg)
Bij de opzet van het toernooi is de organisatie in samenwerking met de Werelddambond (FMJD) uitgegaan van twee lovenswaardige principes: zo veel mogelijk landen mee laten doen en een zo sterk mogelijke bezetting garanderen.
Deze twee standpunten staan meestal loodrecht op elkaar en het verschil tussen een grootmeester en een speler van het nieuwe damland India is wel levensgroot. De spelers zijn volgens een bepaalde formule verdeeld over vier groepen, die niet allemaal gelijkmatig zijn verdeeld. De voorronden van deze groepen met tien spelers worden gehouden tot en met 12 oktober en de bovenste drie spelers per groep plaatsen zich voor de finale van twaalf spelers (t/m 23 okt.).
Het wedstrijdschema is te volgen op www.wkdammen2005.nl. Van Nederlandse zijde nemen drievoudig nationaal kampioen Kees Thijssen, de grootmeesters Rob Clerc, Gerard Jansen, Hans Jansen, Ron Heusdens en de in Nederland wonende grootmeesters Alexander Baljakin en N’Diaga Samb deel. De elektronische damborden worden mogelijk alleen ingezet in de finale, waarbij volgens verwachting alles in real time via internet gevolgd zal kunnen worden.
-
- Eric Sanders
Tijden zijn te vinden onder:GuidoB wrote:Zijn alle partijen vandaag live op de site te zien, zoals beloofd? En hoe laat begint het? Op de site kan ik geen tijden vinden en ook geen plek waar de live partijen zouden moeten komen...
Toernooi info -> Schema
Onder in het rechtermenu staat live support status (althans bij mij).
"Temporary offline. Please check later..."
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart
Dank voor het schema. Ik had het bij het Programma verwacht. Over welk rechtermenu heb je het? Ik heb geen menu aan de rechterkant van mijn scherm. In de Sitemap kan ik ook niets vinden over live partijen.Eric Sanders wrote:Tijden zijn te vinden onder:GuidoB wrote:Zijn alle partijen vandaag live op de site te zien, zoals beloofd? En hoe laat begint het? Op de site kan ik geen tijden vinden en ook geen plek waar de live partijen zouden moeten komen...
Toernooi info -> Schema
Onder in het rechtermenu staat live support status (althans bij mij).
"Temporary offline. Please check later..."
- Eric Sanders
Onder de banner rechts heb ik nog twee kadertjes.GuidoB wrote:Over welk rechtermenu heb je het? Ik heb geen menu aan de rechterkant van mijn scherm. In de Sitemap kan ik ook niets vinden over live partijen.
Wie is on-line en live support status.
Die zie ik echter niet op de hoofdpagina, maar alleen in subpagina's.
Die kadertjes zie ik niet, of ik zit in een andere subpagina dan jij bedoelt. In welke subpagina zie jij de kadertjes?Eric Sanders wrote:Onder de banner rechts heb ik nog twee kadertjes.GuidoB wrote:Over welk rechtermenu heb je het? Ik heb geen menu aan de rechterkant van mijn scherm. In de Sitemap kan ik ook niets vinden over live partijen.
- Eric Sanders
Bijna alle.GuidoB wrote:Die kadertjes zie ik niet, of ik zit in een andere subpagina dan jij bedoelt. In welke subpagina zie jij de kadertjes?Eric Sanders wrote:Onder de banner rechts heb ik nog twee kadertjes.GuidoB wrote:Over welk rechtermenu heb je het? Ik heb geen menu aan de rechterkant van mijn scherm. In de Sitemap kan ik ook niets vinden over live partijen.
Misschien moet je ingelogd zijn om ze te zien.
Ingelogd? Hoe log jij in dan en waar kan dat?Eric Sanders wrote:Bijna alle.GuidoB wrote:Die kadertjes zie ik niet, of ik zit in een andere subpagina dan jij bedoelt. In welke subpagina zie jij de kadertjes?Eric Sanders wrote: Onder de banner rechts heb ik nog twee kadertjes.
Misschien moet je ingelogd zijn om ze te zien.
Ik zie nu een link op de site: http://www.wkdammen2005.nl/content/view ... ang,nl_NL/. Misschien zien andere mensen die link ook, misschien niet...
-
is zie alleen maar x
[img]images/smilies/icon_evil.gif[/img] [img]images/smilies/icon_mad.gif[/img] [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
[img]images/smilies/icon_evil.gif[/img] [img]images/smilies/icon_mad.gif[/img] [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
Java installeren zou helpen...Groeneveld wrote:is zie alleen maar x