WK 2005 te Amsterdam

Post Reply
Jasper Daems

Post by Jasper Daems » Thu Oct 06, 2005 00:36

Ik gok op Laye Oussou Diawara

Hanco Elenbaas

Post by Hanco Elenbaas » Thu Oct 06, 2005 07:12

De Telegraaf, 6 oktober 2005

Loodzware WK-damstrijd

Van onze medewerker Image

AMSTERDAM, donderdag
Nog nooit was het WK dammen zo zwaar bezet, als de 16e editie die vandaag zijn ouverture heeft in het Tulip Inn Amsterdam Riverside hotel. Een respectabel aantal van 40 spelers uit 20 landen, zullen vanaf 14.00 de degens met elkaar kruisen. Van Nederlandse zijde ontbreken alleen Ton Sijbrands en Harm Wiersma. Meer dan de helft van de aanwezige topspelers heeft de internationale grootmeestertitel.

<center>
Image

Image</center>

Bij de opzet van het toernooi is de organisatie in samenwerking met de Werelddambond (FMJD) uitgegaan van twee lovenswaardige principes: zo veel mogelijk landen mee laten doen en een zo sterk mogelijke bezetting garanderen.
Deze twee standpunten staan meestal loodrecht op elkaar en het verschil tussen een grootmeester en een speler van het nieuwe damland India is wel levensgroot. De spelers zijn volgens een bepaalde formule verdeeld over vier groepen, die niet allemaal gelijkmatig zijn verdeeld. De voorronden van deze groepen met tien spelers worden gehouden tot en met 12 oktober en de bovenste drie spelers per groep plaatsen zich voor de finale van twaalf spelers (t/m 23 okt.).

Het wedstrijdschema is te volgen op www.wkdammen2005.nl. Van Nederlandse zijde nemen drievoudig nationaal kampioen Kees Thijssen, de grootmeesters Rob Clerc, Gerard Jansen, Hans Jansen, Ron Heusdens en de in Nederland wonende grootmeesters Alexander Baljakin en N’Diaga Samb deel. De elektronische damborden worden mogelijk alleen ingezet in de finale, waarbij volgens verwachting alles in real time via internet gevolgd zal kunnen worden.

Ajax-fan

Post by Ajax-fan » Thu Oct 06, 2005 08:23

Maughn Dickson uit Trinidad&Tobago zal niet meedoen en dus doet Kouegue mee in groep D zodat groep A niet te sterk wordt.

GuidoB

Post by GuidoB » Thu Oct 06, 2005 10:24

Zijn alle partijen vandaag live op de site te zien, zoals beloofd? En hoe laat begint het? Op de site kan ik geen tijden vinden en ook geen plek waar de live partijen zouden moeten komen...

Groeneveld

Post by Groeneveld » Thu Oct 06, 2005 10:34

begin 1e ronde 14:00

weet niet of alle partijen live zijn te volgen,maar ik denk toch wel
een paar

F.Groeneveld

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Thu Oct 06, 2005 10:37

GuidoB wrote:Zijn alle partijen vandaag live op de site te zien, zoals beloofd? En hoe laat begint het? Op de site kan ik geen tijden vinden en ook geen plek waar de live partijen zouden moeten komen...
Tijden zijn te vinden onder:
Toernooi info -> Schema

Onder in het rechtermenu staat live support status (althans bij mij).
"Temporary offline. Please check later..."
Why does it happen? Because it happens. - Neil Peart

GuidoB

Post by GuidoB » Thu Oct 06, 2005 10:53

Eric Sanders wrote:
GuidoB wrote:Zijn alle partijen vandaag live op de site te zien, zoals beloofd? En hoe laat begint het? Op de site kan ik geen tijden vinden en ook geen plek waar de live partijen zouden moeten komen...
Tijden zijn te vinden onder:
Toernooi info -> Schema

Onder in het rechtermenu staat live support status (althans bij mij).
"Temporary offline. Please check later..."
Dank voor het schema. Ik had het bij het Programma verwacht. Over welk rechtermenu heb je het? Ik heb geen menu aan de rechterkant van mijn scherm. In de Sitemap kan ik ook niets vinden over live partijen.

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Thu Oct 06, 2005 11:37

GuidoB wrote:Over welk rechtermenu heb je het? Ik heb geen menu aan de rechterkant van mijn scherm. In de Sitemap kan ik ook niets vinden over live partijen.
Onder de banner rechts heb ik nog twee kadertjes.
Wie is on-line en live support status.
Die zie ik echter niet op de hoofdpagina, maar alleen in subpagina's.

GuidoB

Post by GuidoB » Thu Oct 06, 2005 12:10

Eric Sanders wrote:
GuidoB wrote:Over welk rechtermenu heb je het? Ik heb geen menu aan de rechterkant van mijn scherm. In de Sitemap kan ik ook niets vinden over live partijen.
Die kadertjes zie ik niet, of ik zit in een andere subpagina dan jij bedoelt. In welke subpagina zie jij de kadertjes?

Eric Sanders

Post by Eric Sanders » Thu Oct 06, 2005 12:25

GuidoB wrote:
Eric Sanders wrote:
Die kadertjes zie ik niet, of ik zit in een andere subpagina dan jij bedoelt. In welke subpagina zie jij de kadertjes?
Bijna alle.
Misschien moet je ingelogd zijn om ze te zien.

GuidoB

Post by GuidoB » Thu Oct 06, 2005 12:27

Eric Sanders wrote:
GuidoB wrote:
Eric Sanders wrote: Onder de banner rechts heb ik nog twee kadertjes.
Bijna alle.
Misschien moet je ingelogd zijn om ze te zien.
Ingelogd? Hoe log jij in dan en waar kan dat?

A.Presman
Real name: Alexander Presman

Post by A.Presman » Thu Oct 06, 2005 13:13

Bij CMS zijn er verschillende toegangsrechten voor verschillende gebruikerssoorten.
Gezien Eric in het lijst staat van betrokkenen is het mogelijk dat hij administratieve o.i.d. rechten heeft en dus ook weergave bij hem anders is dan bij "gewone" bezoeker.

GuidoB

Post by GuidoB » Thu Oct 06, 2005 14:42

Ik zie nu een link op de site: http://www.wkdammen2005.nl/content/view ... ang,nl_NL/. Misschien zien andere mensen die link ook, misschien niet...

Groeneveld

Post by Groeneveld » Thu Oct 06, 2005 14:52

is zie alleen maar x

[img]images/smilies/icon_evil.gif[/img] [img]images/smilies/icon_mad.gif[/img] [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]

GuidoB

Post by GuidoB » Thu Oct 06, 2005 14:53

Groeneveld wrote:is zie alleen maar x

[img]images/smilies/icon_evil.gif[/img] [img]images/smilies/icon_mad.gif[/img] [img]images/smilies/icon_cry.gif[/img]
Java installeren zou helpen...

Post Reply