Voorkeursbeleid

Post Reply
playforstacks
Posts: 708
Joined: Sat Aug 25, 2012 02:34
Real name: Thijs van den Broek

Re: Voorkeursbeleid

Post by playforstacks » Thu Mar 06, 2014 13:58

henk stoop wrote:
Michel Stempher wrote:Is in de Bondsraadsvergadering van zaterdag 1 maart bijvoorbeeld de vraag gesteld wat de Technisch Directeur en vervolgens het bestuur eraan gedaan hebben om de waarheid boven tafel te krijgen?
Voor dit soort onderzoeken hebben we de tuchtcommissie. Wie zich geschaad voelt en niet naar de tuchtcommissie stapt heeft geen recht van spreken.

En hier geef ik je deels gelijk in, probleem is dat er ook deel mensen zijn die vinden dat het niet zo uit de hand hoeft te lopen maar als het bestuur weigert de leugen over mij, dat een team-KNDB speler mij naar mij kamer zou hebben gebracht omdat ik me klem zou hebben gezopen , te ontkrachten en te bestempelen als feitelijk onjuist (en elke team-KNDB deelnemers kan dit bevestigen). dan zal ik inderdaad jouw advies volgen en het een aanklacht tegen het bestuur indienen omdat dit een hele vieze leugen is die het bestuur klakkeloos van K heeft overgenomen zonder ook maar na te gaan of dit klopte en zonder hoor en wederhoor + nog eens het feit dat ze het zonder naar mij te sturen achter mij rug om als onderbouwing gaven aan de bondsraad wat gewoon te belachelijk voor woorden is.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Voorkeursbeleid

Post by Fred van Amersfoort » Thu Mar 06, 2014 13:58

De redenering van Stoop is dubbel en ondoorzichtig. Waarom was er ubehaupt aanleiding voor dat contract? Dat was mede omdat de actie van Thijs niet helemaal in goede aarde was gevallen. Gedrag dus. Daar had de tuchtcommissie iets kunnen doen als daar aanleiding voor was geweest.......blijkbaar niet want er gebeurde niets. Dus geen straf voor Thijs, klaar. Het is dan van de zotte dat grote K op eigen kracht later wel straft. Erger dan dit is de volgende redenering van Stoop. Hij stelt de de enige weg is naar de tuchtcommissie en als je dat niet doet dat je geen recht van spreken hebt. Wel, dan heb ik nieuws. Iedereen heeft recht van spreken.

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Voorkeursbeleid

Post by henk stoop » Thu Mar 06, 2014 14:02

Fred van Amersfoort wrote:De redenering van Stoop is dubbel en ondoorzichtig. Waarom was er ubehaupt aanleiding voor dat contract?
Bij elk EK en WK zijn er contracten. De actie van Thijs bij het EK is blijkbaar opgevat als schending van het contract voor het EK.

playforstacks
Posts: 708
Joined: Sat Aug 25, 2012 02:34
Real name: Thijs van den Broek

Re: Voorkeursbeleid

Post by playforstacks » Thu Mar 06, 2014 14:07

henk stoop wrote:
Fred van Amersfoort wrote:De redenering van Stoop is dubbel en ondoorzichtig. Waarom was er ubehaupt aanleiding voor dat contract?
Bij elk EK en WK zijn er contracten. De actie van Thijs bij het EK is blijkbaar opgevat als schending van het contract voor het EK.
het klopt dat dat zo opgevat werd door K daarom kreeg ik een maand later een mail van Johan dat door mijn gedrag op het EK ik niks vergoed kreeg.
Henk, is het dan niet belachelijk dat NA de inschrijving van de FMJD voor het WK (5 maanden later) ik opeens uit team KNDB word gegooid net voor het toernooi ?
Echt niet iedereen hoeft met alles eens te zijn maar hoe het mij eigenlijk onmogelijk is gemaakt om me goed voor te bereiden op dit WK en hoe ik maanden lang aan lijntje ben gehouden met gesprekken gedoe die helemaal nergens over gingen en zelfs op mijn verzoek of er een aanklacht naar de tuchtcommissie zou kunnen tegen mij omdat ik al dat gezeik genoeg vond wilden ze niet. Ik zei toen precies hetzelfde als jij nu zegt Henk. Maar blijkbaar merkte je toen niks op maar nu wel.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Voorkeursbeleid

Post by Fred van Amersfoort » Thu Mar 06, 2014 14:20

Prima Henk maar dan moet niet Thijs naar de tuchtcommissie maar juist Johan K. Johan kan dan zeggen: dit is het contract en daar is het geschonden. En dan kan de commissie uitspraak doen. De tuchtcommissie kan dan beoordelen of het überhaupt mogelijk is dat een personeelslid contracten afsluit, op basis van welke meetbare criteria etc etc. Eigenlijk een kunstmatige discussie. De echte discussie moet natuurlijk gaan over de macht van Johan K. Kennelijk steunt de bondsraad die macht al durft men dat nog niet te notuleren. Voor mij is het allemaal hobby en ik zie zwakte op alle fronten. Verdeeldheid. Dubbele petten. Een voorzitter die de baas is over de opleiding maar ook voorzitter is voor de hele bond. Duidelijk dus waar zijn voorkeur ligt: opleiding. En dat schurkt natuurlijk naadloos aan bij het belang van Krajenbrink. Mijn conclusie is dan ook dat dit bestuur een duidelijke keuze heeft gemaakt: kader,jeugd,opleiding, kortom De Academie. Daamee is "het luisteren in het land " eerder een rondje "we gaan overtuigen" dan een rondje objectief luisteren. Een KNDB bestuur ten tijde van crisis zou moeten zeggen: 'kennelijk gaat het niet goed zoals het nu gaat en dus zetten we het hele beleid ter discussie". Maar nee, ik zie alleen maar optimistische tweets over jeugd ,toppers ,training en goede bedoelingen.

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Voorkeursbeleid

Post by henk stoop » Thu Mar 06, 2014 14:25

playforstacks wrote:
henk stoop wrote:
Fred van Amersfoort wrote:De redenering van Stoop is dubbel en ondoorzichtig. Waarom was er ubehaupt aanleiding voor dat contract?
Bij elk EK en WK zijn er contracten. De actie van Thijs bij het EK is blijkbaar opgevat als schending van het contract voor het EK.
het klopt dat dat zo opgevat werd door K daarom kreeg ik een maand later een mail van Johan dat door mijn gedrag op het EK ik niks vergoed kreeg.
Henk, is het dan niet belachelijk dat NA de inschrijving van de FMJD voor het WK (5 maanden later) ik opeens uit team KNDB word gegooid net voor het toernooi ?
Echt niet iedereen hoeft met alles eens te zijn maar hoe het mij eigenlijk onmogelijk is gemaakt om me goed voor te bereiden op dit WK en hoe ik maanden lang aan lijntje ben gehouden met gesprekken gedoe die helemaal nergens over gingen en zelfs op mijn verzoek of er een aanklacht naar de tuchtcommissie zou kunnen tegen mij omdat ik al dat gezeik genoeg vond wilden ze niet. Ik zei toen precies hetzelfde als jij nu zegt Henk. Maar blijkbaar merkte je toen niks op maar nu wel.
Team vereist teambeleving. Uit de tijdlijn van deze draad is voldoende duidelijk dat er tijdig is verzocht om een gesprek, maar dat jij dat in eerste instantie hebt afgehouden. Ook zie ik voldoende berichten van jouw kant die niet passen bij teambeleving, dus ja, ik vind het juist dat je geen deel uitmaakte van team KNDB.

Overigens vind ik in algemene zin dat:
- deelnemers niet verplicht mogen worden om deel uit te maken van team KNDB
- KNDB-bestuur het recht heeft om een deelnemer niet op te nemen in team KNDB als er redenen zijn om te twijfelen aan die teambeleving

playforstacks
Posts: 708
Joined: Sat Aug 25, 2012 02:34
Real name: Thijs van den Broek

Re: Voorkeursbeleid

Post by playforstacks » Thu Mar 06, 2014 14:32

henk stoop wrote:
playforstacks wrote:
henk stoop wrote: Bij elk EK en WK zijn er contracten. De actie van Thijs bij het EK is blijkbaar opgevat als schending van het contract voor het EK.
het klopt dat dat zo opgevat werd door K daarom kreeg ik een maand later een mail van Johan dat door mijn gedrag op het EK ik niks vergoed kreeg.
Henk, is het dan niet belachelijk dat NA de inschrijving van de FMJD voor het WK (5 maanden later) ik opeens uit team KNDB word gegooid net voor het toernooi ?
Echt niet iedereen hoeft met alles eens te zijn maar hoe het mij eigenlijk onmogelijk is gemaakt om me goed voor te bereiden op dit WK en hoe ik maanden lang aan lijntje ben gehouden met gesprekken gedoe die helemaal nergens over gingen en zelfs op mijn verzoek of er een aanklacht naar de tuchtcommissie zou kunnen tegen mij omdat ik al dat gezeik genoeg vond wilden ze niet. Ik zei toen precies hetzelfde als jij nu zegt Henk. Maar blijkbaar merkte je toen niks op maar nu wel.
Team vereist teambeleving. Uit de tijdlijn van deze draad is voldoende duidelijk dat er tijdig is verzocht om een gesprek, maar dat jij dat in eerste instantie hebt afgehouden. Ook zie ik voldoende berichten van jouw kant die niet passen bij teambeleving, dus ja, ik vind het juist dat je geen deel uitmaakte van team KNDB.

Overigens vind ik in algemene zin dat:
- deelnemers niet verplicht mogen worden om deel uit te maken van team KNDB
- KNDB-bestuur het recht heeft om een deelnemer niet op te nemen in team KNDB als er redenen zijn om te twijfelen aan die teambeleving
pure leugen Henk ik vraag me af waar je die onzin vandaag hebt, als je wilt trek ik nu men mail box open en gooi ik hier alles op, en kun je zelf zien hoe fout je zit.

Ik heb een gesprek gehad met Hans (dat ik dus niet heb afgehouden) dat was duidelijk ik doe mee aan het WK binnen team KNDB en Hans zou kijken wie de coach zou worden en kijken of er een coach zou zijn waar ik optimaal onder zou kunnen presteren. Het vervolg gesprek stond 1 week later ingepland!!!, dit heeft Hans afgezegd. daarna hoorde ik weken niks! heb ik nog maals gemaild en nogmaals! nee Hans had nog tijd nodig. En toen keek ik op de site van de organisatie en ja hoor alle landen ingeschreven behalve ik. De inschrijfdatum van de FMJD was al verlopen.... en dan beweren dat ik notebene een gesprek heb afgehouden is gewoon belachelijk Henk. blijkbaar hebben behoorlijk wat mensen op je ingepraat met leugens dat is duidelijk.

Ik kan dit bovenstaande allemaal makkelijk bewijzen met het mailcontact daar kan geen discussie over bestaan!


Verder heb ik altijd goed gefunctioneerd binnen team-KNDB en een positieve bijdragen geleverd aan team-KNDB is mijn mening.

Fred van Amersfoort
Posts: 1780
Joined: Sun Nov 02, 2003 17:13

Re: Voorkeursbeleid

Post by Fred van Amersfoort » Thu Mar 06, 2014 14:52

Contracten, teambelang..........wat een gelul. Het gaat hier om dammen, een individuele sport. Ook nog eens om jongeren/kinderen. De KNDB hoeft alleen maar te faciliteren. Vervoer, veiligheid, spelplezier. En dan lees ik bij een ander jeugdtoernooi zaken als voeding advies. Kinderen van een jaar of 10 die voedingsadviezen krijgen van een KNDB coach. Pleurt op mensen. Het is een spelletje en als je wat aanleg hebt misschien een sport. Opvoeden en voeden is een taak van de ouders. Als je op die leeftijd al te maken krijgt met allerlei overbodige instructies dan ga je natuurlijk binnen enkele jaren een andere hobby kiezen.

playforstacks
Posts: 708
Joined: Sat Aug 25, 2012 02:34
Real name: Thijs van den Broek

Re: Voorkeursbeleid

Post by playforstacks » Thu Mar 06, 2014 15:19

Fred van Amersfoort wrote:Contracten, teambelang..........wat een gelul. Het gaat hier om dammen, een individuele sport. Ook nog eens om jongeren/kinderen. De KNDB hoeft alleen maar te faciliteren. Vervoer, veiligheid, spelplezier. En dan lees ik bij een ander jeugdtoernooi zaken als voeding advies. Kinderen van een jaar of 10 die voedingsadviezen krijgen van een KNDB coach. Pleurt op mensen. Het is een spelletje en als je wat aanleg hebt misschien een sport. Opvoeden en voeden is een taak van de ouders. Als je op die leeftijd al te maken krijgt met allerlei overbodige instructies dan ga je natuurlijk binnen enkele jaren een andere hobby kiezen.

Ben het hier zeker mee eens, er word een enorme druk gelegd terwijl ik inderdaad vind dat spelplezier bovenop moet staan een uitspraak die elk internationaal terug komt en tot in den treuren word herhaal : "dit is een EK/WK dit is geen vakantie het draait hier om presteren" en dan heb je nog het nodige papierwerk kwa doelen en onzin die eigenlijk de meeste mensen maar invullen omdat moet, niet omdat ze er iets aan hebben. Maar dit een bepaalde lijn die je kan volgen en je ziet ook dat verschillende lijnen bij jeugdtrainers. De ene laat ze bij het begin al een contract tekenen dat ze niet naar een andere club mogen als ze daar zin in hebben anders volgen er grote straffen en de andere vind het spelplezier belangrijker dan prestaties. Ook al is mijn mening dat zeker bij jeugdtoernooien het spelplezier juist tot betere resultaten lijd dit is in ieder geval mijn ervaring op de toernooien waar ik het lekkerste in mijn vel zat heb ik in in ieder geval het best gepresteerd en ik zie dit ook bij andere jeugdspelers.

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Voorkeursbeleid

Post by henk stoop » Thu Mar 06, 2014 17:20

henk stoop wrote:Uit de tijdlijn van deze draad is voldoende duidelijk dat er tijdig is verzocht om een gesprek, maar dat jij dat in eerste instantie hebt afgehouden.
playforstacks wrote:ik moet eerst allemaal mondelingen gesprekken voeren waar ik iemand moet mee nemen die me bij kan staan :shock:
Ik heb al in zoveel mailtjes naar hen bijna gesmeekt of ze mij een schriftelijke verklaring willen geven WAAROM ik dan niet aan het WK zou mogen meedoen maar dat weigeren ze gewoon te geven.
Dit kan ik niet anders interpreteren dan dat jij in eerste instantie het gesprek hebt afgehouden. Jij kunt het T-shirt misschien ludiek noemen, daar denkt lang niet iedereen zo over, en het past m.i. niet in een juiste teambeleving.

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Voorkeursbeleid

Post by henk stoop » Thu Mar 06, 2014 17:37

Fred van Amersfoort wrote:Contracten, teambelang..........wat een gelul. Het gaat hier om dammen, een individuele sport. Ook nog eens om jongeren/kinderen. De KNDB hoeft alleen maar te faciliteren. Vervoer, veiligheid, spelplezier. En dan lees ik bij een ander jeugdtoernooi zaken als voeding advies. Kinderen van een jaar of 10 die voedingsadviezen krijgen van een KNDB coach. Pleurt op mensen. Het is een spelletje en als je wat aanleg hebt misschien een sport. Opvoeden en voeden is een taak van de ouders. Als je op die leeftijd al te maken krijgt met allerlei overbodige instructies dan ga je natuurlijk binnen enkele jaren een andere hobby kiezen.
Fred, ik weet dat je graag gechargeerd schrijft, en vaak ben ik het ook met je eens, zeker als je praat over breedtesport. Maar in dit geval ligt het toch veel complexer.

Doel voor jeugdspelers die naar een EK of WK gaan is zeer divers, van lol maken (vaak ten koste van anderen) tot optimale omstandigheden creëren voor een optimaal resultaat. Daarbij zijn optimale omstandigheden per speler verschillend. Nachtrust, voeding etc. zijn daarbij individueel bepaald en de coach moet daar waar mogelijk rekening mee houden.

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Voorkeursbeleid

Post by Michel Stempher » Thu Mar 06, 2014 17:39

henk stoop wrote: Doel voor jeugdspelers die naar een EK of WK gaan is zeer divers, van lol maken (vaak ten koste van anderen) tot optimale omstandigheden creëren voor een optimaal resultaat. Daarbij zijn optimale omstandigheden per speler verschillend. Nachtrust, voeding etc. zijn daarbij individueel bepaald en de coach moet daar waar mogelijk rekening mee houden.
Dit is al onjuist. In de jaren dat ik meeging gold er een avondklok voor de deelnemers van Team KNDB. Dat duidt niet op een individuele aanpak.

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Voorkeursbeleid

Post by henk stoop » Thu Mar 06, 2014 18:04

Michel Stempher wrote:
henk stoop wrote: Doel voor jeugdspelers die naar een EK of WK gaan is zeer divers, van lol maken (vaak ten koste van anderen) tot optimale omstandigheden creëren voor een optimaal resultaat. Daarbij zijn optimale omstandigheden per speler verschillend. Nachtrust, voeding etc. zijn daarbij individueel bepaald en de coach moet daar waar mogelijk rekening mee houden.
Dit is al onjuist. In de jaren dat ik meeging gold er een avondklok voor de deelnemers van Team KNDB. Dat duidt niet op een individuele aanpak.
Probleem in deze is vaak de gedeelde kamer en de rust in hun hoofd die veel spelers willen. Als jeugdspelers onderling elkaar iets vragen (kom je vanavond/nacht gezellig kaarten?) dan durft zeker de helft daar alleen het door de vrager gewenste antwoord op te geven. Terwijl ze in feite gewoon willen slapen. Een goede coach heeft de juiste informatie (ook van de ouders) en zal soms iets opleggen dat door de spelers/ouders gewenst is. Zeker bij een grote groep als het jeugd EK is dan een avondklok een prima oplossing.

Michel Stempher
Posts: 1108
Joined: Thu Mar 01, 2012 20:34
Real name: Michel Stempher
Location: Kampen

Re: Voorkeursbeleid

Post by Michel Stempher » Thu Mar 06, 2014 18:51

henk stoop wrote:
Michel Stempher wrote:
henk stoop wrote: Doel voor jeugdspelers die naar een EK of WK gaan is zeer divers, van lol maken (vaak ten koste van anderen) tot optimale omstandigheden creëren voor een optimaal resultaat. Daarbij zijn optimale omstandigheden per speler verschillend. Nachtrust, voeding etc. zijn daarbij individueel bepaald en de coach moet daar waar mogelijk rekening mee houden.
Dit is al onjuist. In de jaren dat ik meeging gold er een avondklok voor de deelnemers van Team KNDB. Dat duidt niet op een individuele aanpak.
Probleem in deze is vaak de gedeelde kamer en de rust in hun hoofd die veel spelers willen. Als jeugdspelers onderling elkaar iets vragen (kom je vanavond/nacht gezellig kaarten?) dan durft zeker de helft daar alleen het door de vrager gewenste antwoord op te geven. Terwijl ze in feite gewoon willen slapen. Een goede coach heeft de juiste informatie (ook van de ouders) en zal soms iets opleggen dat door de spelers/ouders gewenst is. Zeker bij een grote groep als het jeugd EK is dan een avondklok een prima oplossing.
Dan zoek je van tevoren maar uit wie er zo nodig eerder naar bed moet. Welpen bijvoorbeeld, die moeten van hun ouders soms al om negen uur naar bed gaan. Prima toch? zet je die niet op de kamer met een junior. Maar als iemand graag toch 1 uur wil opblijven, omdat 'ie dat anders ook doet, wie ben je als KNDB dan om te zeggen dat dat niet mag? De omstandigheden moeten voor iedereen ideaal zijn en als je ze eerder naar bed stuurt, is de situatie voor deze personen niet ideaal. Pas als blijkt dat iemand met koppijn kampt, kun je hem opdragen om eerder naar bed te gaan wat mij betreft. Ik zal het hier ook maar gewoon eerlijk vertellen. Bij het WK aspiranten 2008 te Ufa speelde Nederland tegen Rusland in de achtste of kwartfinale van het EK voetbal. Aangezien het in Ufa vier uur later was dan hier begon de wedstrijd pas om 01:00 uur 's nachts Russische tijd. Aangezien er ook verlenging kwam, konden Thijs en ik pas om 03:30 uur slapen of iets dergelijks. Was dit een probleem? Zeker niet, we wonnen allebei onze partij en ik speelde m'n beste partij ooit tot op dat moment.

Hebben wij ons toernooi verziekt door niet op tijd naar bed te gaan in de ogen van de coaches? Absoluut niet! We waren juist meer gemotiveerd, omdat we deden wat wij goed voor ons achtten! Wij hadden de nodige afleiding gevonden en het was echt leuk om de vriendschappelijke rivaliteit met de Russische kijkers mee te maken.

henk stoop
Posts: 1131
Joined: Sun Nov 02, 2003 00:02

Re: Voorkeursbeleid

Post by henk stoop » Thu Mar 06, 2014 19:31

Michel Stempher wrote:
henk stoop wrote:Dan zoek je van tevoren maar uit wie er zo nodig eerder naar bed moet. Welpen bijvoorbeeld, die moeten van hun ouders soms al om negen uur naar bed gaan. Prima toch? zet je die niet op de kamer met een junior. Maar als iemand graag toch 1 uur wil opblijven, omdat 'ie dat anders ook doet, wie ben je als KNDB dan om te zeggen dat dat niet mag? De omstandigheden moeten voor iedereen ideaal zijn en als je ze eerder naar bed stuurt, is de situatie voor deze personen niet ideaal. Pas als blijkt dat iemand met koppijn kampt, kun je hem opdragen om eerder naar bed te gaan wat mij betreft. Ik zal het hier ook maar gewoon eerlijk vertellen. Bij het WK aspiranten 2008 te Ufa speelde Nederland tegen Rusland in de achtste of kwartfinale van het EK voetbal. Aangezien het in Ufa vier uur later was dan hier begon de wedstrijd pas om 01:00 uur 's nachts Russische tijd. Aangezien er ook verlenging kwam, konden Thijs en ik pas om 03:30 uur slapen of iets dergelijks. Was dit een probleem? Zeker niet, we wonnen allebei onze partij en ik speelde m'n beste partij ooit tot op dat moment.
Hebben wij ons toernooi verziekt door niet op tijd naar bed te gaan in de ogen van de coaches? Absoluut niet! We waren juist meer gemotiveerd, omdat we deden wat wij goed voor ons achtten! Wij hadden de nodige afleiding gevonden en het was echt leuk om de vriendschappelijke rivaliteit met de Russische kijkers mee te maken.
Dat is precies wat ik zeg. Als het kan en gewenst is dan moet je het niet tegenhouden.

Post Reply