Nationale Competitie 2011-2012

Post Reply
Bert Aalberts

Re: Nationale Competitie 2011-2012

Post by Bert Aalberts » Sun Nov 27, 2011 23:03

Andrew Tjon A Ong wrote: Nog een deskundige erbij. Hartstikke mooi Bert! Ik wist niet zo uit het hoofd, dat het offer 22-17 en 28-22 remise was. Ik geloof je meteen hoor, maar ik heb het voor de zekerheid even in Flits gezet, en die geeft toch wel een hoge waardering voor zwart (0,9). Ik denk dat het daarom niet mee zal vallen, om in de praktijk die waarschijnlijk analytische remise er uit te halen.
Trouwens, was jij niet één van de twee spelers, die de gewonnen positie van bijv. Gerrit de Bruijn-Rob Schrooten remise liet lopen?

Image
Wit: Bert Aalberts
Zwart: Marc den Hartog

NLD-chP, 02-05-2007
Wit aan zet!

Zoals inmiddels bekend, staat wit gewonnen. De meeste spelers met de witte positie hebben de stand ook weten te winnen (10 van de 12). Slechts twee keer ging het niet goed. Dit was er één van. Spelverloop: 44.27-21 16x27 45.32x12 23x34 46.12x23 19x28 47.30x8 en 1-1
Jammer van de gemiste winstkans Bert, maar het is vast een verzachtende omstandigheid, dat het hier een partij betrof uit het begin van jouw damcarrière, uit het Pupillen kampioenschap van NL.
Ik was hem alweer vergeten! Inderdaad jammer dat ik het niet gezien heb. Als pupil is de bomzet veel spectaculairder. Overigens speelde ik het eerste deel van de partij als een draak (volgens mij speelde ik in no time 48 op) dus op zich kan ik niet ontevreden zijn dat ik nog een punt overhield. ;)

Ik weet niets over een 0.9 waarde. Ik weet dat het remise is en dan kan ik de rest in de partij hopelijk wel berekenen :D
Ik herinner me deze stand gezien te hebben in een KNK. Daarin staat ook dat Leo Steijntjes de stand met zwart nog verloren heeft na het witte offer!!

Maartuhhh

Post by Maartuhhh » Sun Nov 27, 2011 23:22

Ik vind het zelf altijd leuk om zondag en maandag de verslagen van de clubs te lezen etc. Je moet als vereniging wel iets positiefs schrijven in je regionale krant, maar sommige clubs schetsen een compleet ander beeld van een wedstrijd. WSDV is hier ook heel goed in, als je al hun verslagen leest is het vaak lachwekkend als je daarna de partijen ziet. Overdrijven is een vak en het is niet altijd even netjes richting de betrokken spelers...... laten we het daar op houden!

Jan Pieter
Real name: Jan Pieter Drost

Post by Jan Pieter » Mon Nov 28, 2011 00:52

Maartuhhh wrote:Ik vind het zelf altijd leuk om zondag en maandag de verslagen van de clubs te lezen etc. Je moet als vereniging wel iets positiefs schrijven in je regionale krant, maar sommige clubs schetsen een compleet ander beeld van een wedstrijd. WSDV is hier ook heel goed in, als je al hun verslagen leest is het vaak lachwekkend als je daarna de partijen ziet. Overdrijven is een vak en het is niet altijd even netjes richting de betrokken spelers...... laten we het daar op houden!
Ha, dat nodigt uit tot lezen. In het WSDV-verslag zie ik staan:
"Kopman Jesse van Beek verzachtte de pijn door niet gespeend van teveel theoretische kennis Gert Bosker naar de slachtbank te leiden. Een fraaie aanvalspot werd bekroond met een heuse Scouppe overwinning."

Het blijkt (met dank aan toernooibase) te gaan om de stand:

Image
Wit wint via 38-33 5-23 47-41

Met Scouppe heeft dit natuurlijk niets te maken, dan moet de witte schijf op 29 staan. De andere negen partijen heb ik nog niet bekeken, maar op basis van deze minimale steekproef ben ik bereid te geloven dat de verslagen van WSDV geen recht doen aan de werkelijkheid.

Oscar

Post by Oscar » Mon Nov 28, 2011 11:01

Hi all,

You can find my impressions, pictures and applets on my blog.
Image
http://oslog0301.wix.com/damlog1

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Mon Nov 28, 2011 13:40

Jan Pieter wrote: Met Scouppe heeft dit natuurlijk niets te maken, dan moet de witte schijf op 29 staan. De andere negen partijen heb ik nog niet bekeken, maar op basis van deze minimale steekproef ben ik bereid te geloven dat de verslagen van WSDV geen recht doen aan de werkelijkheid.
Zijn er dan überhaupt wel verslagen die recht doen aan de werkelijkheid? Misschien als een GMI de moeite neemt om een verslag te schrijven... dan benadert het verslag de werkelijkheid wel. Ik vind dat je ook best een beetje behoorlijk partijdig mag zijn in een verslag op je eigen website.

Eric van Dusseldorp

Post by Eric van Dusseldorp » Mon Nov 28, 2011 13:54

groenteboer wrote:
Jan Pieter wrote: Met Scouppe heeft dit natuurlijk niets te maken, dan moet de witte schijf op 29 staan. De andere negen partijen heb ik nog niet bekeken, maar op basis van deze minimale steekproef ben ik bereid te geloven dat de verslagen van WSDV geen recht doen aan de werkelijkheid.
Zijn er dan überhaupt wel verslagen die recht doen aan de werkelijkheid? Misschien als een GMI de moeite neemt om een verslag te schrijven... dan benadert het verslag de werkelijkheid wel. Ik vind dat je ook best een beetje behoorlijk partijdig mag zijn in een verslag op je eigen website.
Dat ben ik met je eens. Het is sport, en daar horen sentimenten bij.

"We zijn geen moment in gevaar geweest!" - en vergeten werden de drie schoten op de eigen paal.
http://www.ericsdamsite.com
http://www.thailandopen.nl
http://dammen.startpagina.nl

Tijn
Real name: Martijn van Gortel

Post by Tijn » Mon Nov 28, 2011 14:13

Ach, de meeste verslagen zijn ok. Zo vind ik die van Huizum, Huissen, Maastricht, Eureka en 's-Gravenpolder altijd lekker leesbaar! Mij valt wel op dat veel ereklassers matig verslag doen, ik noem maar Volendam, Culemborg, Schiedam, Fryslan, maar dat rijtje is zeker langer.

GuidoB

Post by GuidoB » Mon Nov 28, 2011 14:42

Tijn wrote:Ach, de meeste verslagen zijn ok. Zo vind ik die van Huizum, Huissen, Maastricht, Eureka en 's-Gravenpolder altijd lekker leesbaar! Mij valt wel op dat veel ereklassers matig verslag doen, ik noem maar Volendam, Culemborg, Schiedam, Fryslan, maar dat rijtje is zeker langer.
Pardon? Frits steekt hier standaard zijn hele weekend in. Op de dag zelf al een uitgebreid verslag met foto's en alle partijen. Op zondag al uitgebreide analyses van alle partijen. En jij noemt dat matig?

Tijn

Post by Tijn » Mon Nov 28, 2011 15:03

GuidoB wrote:
Tijn wrote:Ach, de meeste verslagen zijn ok. Zo vind ik die van Huizum, Huissen, Maastricht, Eureka en 's-Gravenpolder altijd lekker leesbaar! Mij valt wel op dat veel ereklassers matig verslag doen, ik noem maar Volendam, Culemborg, Schiedam, Fryslan, maar dat rijtje is zeker langer.
Pardon? Frits steekt hier standaard zijn hele weekend in. Op de dag zelf al een uitgebreid verslag met foto's en alle partijen. Op zondag al uitgebreide analyses van alle partijen. En jij noemt dat matig?
Persoonlijk boeien mij de partijen weinig. Wel handig als voorbereiding, dat wel.
Ik ben vaker benieuwd hoe het wedstrijdverloop was, de sfeer, randzaken etc. Maarja, dat kan persoonlijk zijn.

Piet Bouma

Post by Piet Bouma » Mon Nov 28, 2011 15:39

Tijn wrote:
GuidoB wrote:
Persoonlijk boeien mij de partijen weinig. Wel handig als voorbereiding, dat wel.
Ik ben vaker benieuwd hoe het wedstrijdverloop was, de sfeer, randzaken etc. Maarja, dat kan persoonlijk zijn.
Inderdaad, sfeerverslagen, anekdotes, randzaken, zo smeuïg mogelijk. Tijn kan er wel wat van :D:

"Na het aanschouwen van dit tafereel kom ik terug bij mijn bord, maar ergens klopt er dan iets niet.
De leiding, arbiter de Mik, moet enige chaos in zijn hoofd gehad hebben. De stand op mijn bord klopt niet meer, en zelfs de klok prijkt in het midden van het bord. Omdat het mij niet waarschijnlijk lijkt dat mijn tegenstander de strijd niet meer zag zitten kijk ik hem bedenkelijk aan. Patist snelt naar het bord en kijkt net zo ‘confused’ als ik. De arbiter wordt erbij gehaald en set de klok weer aan. Nadat ik de stand hersteld heb zie ik dat onze klokken weer staan afgesteld op beide twee uur bedenktijd. Natuurlijk nemen we hier geen genoegen mee, en zichtbaar verontwaardigd keert de arbiter vervolgens met klok richting Henk Stoop. Zelf bleek hij niet capabel het uurwerk in te stellen zoals het zou moeten. Na een vertraging van ruim tien minuten, én met beide weer één uur bedenktijd spelen we verder".
https:toernooibase.kndb.nl More than 415.000 games on applet, more than 1.300.000 results, more than 21.000 games broadcasted (semi-)live, more than 12.900 inserted tournaments!

Tijn

Post by Tijn » Mon Nov 28, 2011 16:15

Haha, ik schrijf gewoon op wat er gebeurt, niet meer en zeker niet minder. Overigens wel weer een spelfout van mezelf gevonden :)

Alex

Post by Alex » Mon Nov 28, 2011 16:25

Tijn wrote:Haha, ik schrijf gewoon op wat er gebeurt, niet meer en zeker niet minder. Overigens wel weer een spelfout van mezelf gevonden :)
In het volledige artikel, http://www.devastezet.nl/index.php?opti ... &Itemid=57, staan er nog meer (spel-, taal- en stijlfouten) :? :lol: . Moet overigens een komisch gezicht zijn geweest, Martijn met handdoel om in de auto... :P

WSDVRules

Post by WSDVRules » Mon Nov 28, 2011 18:23

Jan Pieter wrote:
Maartuhhh wrote:Ik vind het zelf altijd leuk om zondag en maandag de verslagen van de clubs te lezen etc. Je moet als vereniging wel iets positiefs schrijven in je regionale krant, maar sommige clubs schetsen een compleet ander beeld van een wedstrijd. WSDV is hier ook heel goed in, als je al hun verslagen leest is het vaak lachwekkend als je daarna de partijen ziet. Overdrijven is een vak en het is niet altijd even netjes richting de betrokken spelers...... laten we het daar op houden!
Ha, dat nodigt uit tot lezen. In het WSDV-verslag zie ik staan:
"Kopman Jesse van Beek verzachtte de pijn door niet gespeend van teveel theoretische kennis Gert Bosker naar de slachtbank te leiden. Een fraaie aanvalspot werd bekroond met een heuse Scouppe overwinning."

Het blijkt (met dank aan toernooibase) te gaan om de stand:

Image
Wit wint via 38-33 5-23 47-41

Met Scouppe heeft dit natuurlijk niets te maken, dan moet de witte schijf op 29 staan. De andere negen partijen heb ik nog niet bekeken, maar op basis van deze minimale steekproef ben ik bereid te geloven dat de verslagen van WSDV geen recht doen aan de werkelijkheid.
Heren, van waar dit WSDV-bashen? Lees het verslag van MTB Hoogeveen http://www.damclubhoogeveen.nl/nieuws.php?Out=R&id=37 en zie dat het niet echt afwijkt van wat er op de WSDV-site over de wedstrijd wordt gerapporteerd. Zelfs in het verslag van MTB Hoogeveen wordt gerept over Scouppe. Ik neem aan dat Maartuhhh het verslag niet heeft geschreven?
Misschien wat minder zeiken en je computer pen gebruiken om jullie eigen websites met "de Waarheid" te vullen. Maar misschien moet ik jullie nog even uit de droom helpen "de Waarheid" bestaat al een tijdje niet meer .....

groenteboer
Real name: Michel Stempher

Post by groenteboer » Mon Nov 28, 2011 18:50

WSDVRules wrote: Heren, van waar dit WSDV-bashen? Lees het verslag van MTB Hoogeveen http://www.damclubhoogeveen.nl/nieuws.php?Out=R&id=37 en zie dat het niet echt afwijkt van wat er op de WSDV-site over de wedstrijd wordt gerapporteerd. Zelfs in het verslag van MTB Hoogeveen wordt gerept over Scouppe. Ik neem aan dat Maartuhhh het verslag niet heeft geschreven?
Misschien wat minder zeiken en je computer pen gebruiken om jullie eigen websites met "de Waarheid" te vullen. Maar misschien moet ik jullie nog even uit de droom helpen "de Waarheid" bestaat al een tijdje niet meer .....
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=krw4l6WiN-A[/youtube]

Maartuhhh

Post by Maartuhhh » Mon Nov 28, 2011 19:40

WSDVRules wrote:Heren, van waar dit WSDV-bashen? Lees het verslag van MTB Hoogeveen http://www.damclubhoogeveen.nl/nieuws.php?Out=R&id=37 en zie dat het niet echt afwijkt van wat er op de WSDV-site over de wedstrijd wordt gerapporteerd. Zelfs in het verslag van MTB Hoogeveen wordt gerept over Scouppe. Ik neem aan dat Maartuhhh het verslag niet heeft geschreven?
Ik schrijf doorgaans de verslagen voor Hoogeveen.. Wij hebben het ook ten onrechte een Scouppe genoemd, maar dat lijkt me meer een technische fout dan te rooskleurig schrijven toch? Ik baseer me mening ook niet alleen om het laatste verslag.. Als je de verslagen van jullie mag geloven staat er (bijna) nooit iemand slecht of minder, maar spelen ze een prima partij en missen kansen of komen op een ongelukkige manier minder te staan.. En de winstpartijen zijn doorgaans slachtpartijen..

Ik ben er iig geen fan van om TE rooskleurig te schrijven, maar iedereen zijn mening.

Post Reply