Natuurlijk er zijn veel nerds onder dammers, dus ook veel fans van Georgiev en Gollem.Bert Zwart wrote:Het zijn wellicht geen superhelden, maar ze verdienen ook geen hoon, pek en veren.
Ik begrijp dat jij gespeeld zou hebben. Ik ook, maar niet op de rustdag - dan liever een keer twee partijen op een dag.
Waar het om gaat is dat naar mijn mening Schwarzman nooit voor een keus gesteld had moeten worden.
Doordat je Georgiev met Gollem vergelijkt neemt het aantal fans van Georgiev alleen maar toe. Zelf begin ik nogal moe van deze vergelijking te worden.
Ik had heel veel respect voor Georgiev, vanaf dat ik hem wereldkampioen zag worden in Zwartewaterland 2003 en ook tijdens zijn fraaie matches met Tsjizjov en zijn overwinning op Tsjizjov in Bovec. Maar alle respect is verdwenen doordat hij die wereldtitel 2006 geaccepteerd heeft.
Het interesseert me verder niet wat wie dan ook ervan vindt, of dat daardoor zijn schare aanhangers zal toe- of afnemen.
Als ik adviseur van Georgiev was geweest had ik hem sterk afgeraden die wereldtitel 2006 aan te nemen en ik vermoed dat Georgiev zelf er nu ook achter is dat hij toen helemaal fout zat.
Mijn hoon zal Georgiev en Ptitsyn blijven achtervolgen tot en met de door hun gestolen WK-match in 2008, die had moeten gaan tussen de nummers 1 en 2 van het WK 2007.